Se afstemningsresultater: Corona

Stemmeafgivere
256. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Corona er så farligt at det giver mening at spille uden tilskuere

    62 24.22%
  • Ved det ikke

    38 14.84%
  • Det er en kæmpe overreaktion

    94 36.72%
  • Det er alt sammen Ståles skyld

    62 24.22%
Side 8 af 15 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 222

Emner: Coronavirus og hjemmekampe

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er klart, at det måske giver en mulighed for at få nogle af de langtidsskadede spillere tilbage, men jeg har meget svært ved at acceptere, at der skulle være spillere, der er mentalt eller fysisk udmattede lige efter en vinterpause. Hvis det er tilfældet, er der noget dybereliggende, der skal tages fat på.

    Problemet med den her pause er, at holdet ikke træner sammen, så i den udstrækning at spillerne skal bruge den konstruktivt, skal de mere eller mindre gøre det på egen hånd.
    Hvem ved, måske det ligefrem er en fordel at spillerne ikke træner sammen.... Det så i hvert fald ikke ud til at vores vinteropstart havde gjort holdet noget godt .....

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Det kunne være rigtig fint hvis vores klub tog samme initiativ som i Gladbach.

    https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...-opgiver-loen/

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det kunne være rigtig fint hvis vores klub tog samme initiativ som i Gladbach.

    https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...-opgiver-loen/
    Burde det ikke i stedet være ejerkredsen - dvs. aktionærende - der skal give noget, hvis der mangler penge til lønninger, frem for lønmodtagere?

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Lige nu skulle vi have studeret holdopstillingen til kampen mod Basaksehir. I stedet kan vi kigge ud i luften eller se Netflix forfra igen. Men imens er der mægtigt liv i fodboldpolitikken derude, for åbenbart er der allerede lagt planer for præcis hvad der skal ske hvis man ikke kan få alt afgjort, og sæsonen ikke kan spilles færdig.

    Hvis corona-smitten får så meget tag i Danmark, at de danske fodboldturneringer ikke bliver genoptaget, vil den nuværende stilling 3F Superligaen, Nordicbet Ligaen og 2. division være gældende for, hvem der vinder, rykkker op og ned.
    Det har Divisionsforeningen meddelt med turneringschef Peter Ebbesen i spidsen.
    Og så er det jo bare at sige ... a hva ba? Det tror pokker, at en række klubber, en del af dem i nedrykningsfare, ikke finder sig i det. Hvad end man kan sige om hvilk løsninger der er mest behændige:

    Hvis man spiller en sæson, så spiller man en sæson.
    Hvis man kårer en mester, så gør man det over hele sæsonen, eller i hvert fald først efter at de ikke kan hentes.
    Og hvis man rykker hold ned, så gør man det ikke på en tilfældig stilling midt i sæsonen.

    Lad os bare bruge de nuværende stillinger til næste års Europacup, og lave en hurtig afgørelse af pokalen til den ene af pladserne – det kan man gøre på et par dage. Men kåre en mester? Og finde nedrykkere, fordi ligaen absolut skal være to hold mindre til næste år? Nej, selvfølgelig ikke. Enten spiller vi DM færdig, om det så skal tage til september, eller også gør vi ikke.

  7. De følgende 15 brugere er enige:

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Lad os bare bruge de nuværende stillinger til næste års Europacup, og lave en hurtig afgørelse af pokalen til den ene af pladserne – det kan man gøre på et par dage. Men kåre en mester? Og finde nedrykkere, fordi ligaen absolut skal være to hold mindre til næste år? Nej, selvfølgelig ikke. Enten spiller vi DM færdig, om det så skal tage til september, eller også gør vi ikke.
    Har det egentlig fint nok med at mesterskabet afgøres efter nuværende stilling - når bare pokalen lige kan afgøres, så BØF ikke får en ufortjent gratis plads i Europa.

    Midtjylland er stensikre på at vinde mesterskabet uanset hvad, og så kan de få lov til at vinde et halvhjertet mesterskab ved et skrivebord hvor de så må fejre det via video - det er en UENDELIG lille trøst og det viser i øvrigt, hvor stort et menneske jeg er, at jeg bare tænker, at de i det mindste ikke får en fest. Det er personligt overskud der vil noget.

    Men hey, jeg vil da også naturligvis stemme for, at vi bare aflyser denne sæson, og så starter forfra når vi kan.

    Nedrykningen er noget mere problematisk.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #111
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Midtjylland er stensikre på at vinde mesterskabet uanset hvad ...
    Du har en, for en statistiker, lidt overraskende tolkning af udtrykket "uanset hvad" ;-)

  11. De følgende 13 brugere er enige:

  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Du har en, for en statistiker, lidt overraskende tolkning af udtrykket "uanset hvad" ;-)
    Ja. OK, der var en ikke særlig nøjagtig formulering :-) De "uanset hvad" gik ikke så meget på resultater af fodbold-kampe men mere på hvilken løsning, der bliver valgt.

    Så spørgsmålet er bare, hvor stor sikkerhed der ligger i "stensikker" :-)

    Jeg har jo _desværre_ regnet på det.

    Hvis vi antager, at Midtjylland og København er lige gode, så er vores chance for at vinde mesterskabet ret tæt på 3%. Det er en LORTE sandsynlighed i sig selv, men den hænger så også lige på det med "lige gode" - hvilket jo nok er en antagelse, der ikke lige holder skide godt.

    Så ja. Jeg har afskrevet det for længst.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #113
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Burde det ikke i stedet være ejerkredsen - dvs. aktionærende - der skal give noget, hvis der mangler penge til lønninger, frem for lønmodtagere?
    Gladbach er, som mange andre tyske klubber, medlemsejet (hvilket jeg misunder dem lidt). Derfor gir forslaget måske mere mening hos fx. Gladbach end hos aktionærejede klubber som fx vores.

  15. #114
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Ja. OK, der var en ikke særlig nøjagtig formulering :-) De "uanset hvad" gik ikke så meget på resultater af fodbold-kampe men mere på hvilken løsning, der bliver valgt.

    Så spørgsmålet er bare, hvor stor sikkerhed der ligger i "stensikker" :-)

    Jeg har jo _desværre_ regnet på det.

    Hvis vi antager, at Midtjylland og København er lige gode, så er vores chance for at vinde mesterskabet ret tæt på 3%. Det er en LORTE sandsynlighed i sig selv, men den hænger så også lige på det med "lige gode" - hvilket jo nok er en antagelse, der ikke lige holder skide godt.

    Så ja. Jeg har afskrevet det for længst.
    Det tror jeg alle har. Det håber jeg, alle har. Ellers lever man sgu i Drømmeland ...

    De skal nok vinde, hvis der spilles færdig. De har bare ikke vundet. Fejlen, Divisionsforeningen dog har lavet, og det er en megabrøler, er at komme med sådan en kategorisk beslutning om hvis der ikke spilles færdig, endda på et tidspunkt hvor ingen aner hvad fremtiden byder, og samtidig et tidspunkt hvor turneringen kun har ligget stille i én uge.

    Der er fornuftige argumenter lige her med noget så sjældent som et forsvar af Premier Leagues direktion, der har taget den kloge beslutning ikke at beslutte noget endnu.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #115
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Jeg forstår, og har selv herinde argumenteret for, at problemet med coronavirus er at sundhedmyndighederne ikke kan følge med antallet af patienter, som kunne risikere at komme på sammen tid.
    Men, og her kommer det kyniske spørgsmål, som jeg håber der er en lægefaglig der vil kunne svare på.
    Hvor mange af de patienter der forventes at kunne dø ved corona, ville ikke også have sammen prognose ved en almindelig lungebetændelse, influenza eller lignende.
    Og i forlængelse heraf, kommer et andet spørgsmål. Hvad koster en gennemsnitlig cancer ældre patient, og hvad koster en plejehjems plads om måneden (hvilken udgift har staten).
    Når man læser en historie som nedenstående, kan man ikke lade være med at spørge om det virkelig er rimeligt at hele sammen for skal hoppe for dig? Jeg kender ikke selv svaret på spørgsmålet og jeg synes ikke det er ligetil at svare på.
    Men sidelinien plejer at være et godt sted til at finde nogle nuancer.
    https://nyheder.tv2.dk/2020-03-22-do...-om-men-det-er

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Blæs ligaerne af med nuværende stilling, hvis det er nødvendigt. Giv FCM mesterskabet, lad oprykkerne rykke op og "nedrykkerne" blive til næste sæson, hvor der så er dobbelt-op på nedrykkere, så vi kommer tilbage til normalen i sæsonen efter.

    Det vil være mest fair, synes jeg. Jeg ved godt, at det giver nogle flere kampe i næste sæson, men det må kunne presses ind et sted. Slut året en uge senere og start året en uge tidligere, hvis vejret tillader det. Vi kan jo nok ikke slutte sæsonen en uge senere grundet EM som flyttes til næste somer.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #117
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Hvorfor er det mere fair at lade hold rykke op men ikke ned?
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #118
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Hvorfor er det mere fair at lade hold rykke op men ikke ned?
    Simpelt. Penge.
    En nedrykning kan i værste fald betyde konkurs. Ikke mindst efter sådan en omgang her med tomme tribuner.

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Hvorfor er det mere fair at lade hold rykke op men ikke ned?
    Og hvorfor kan man uddele danmarksmesterskaber som konsekvens af en sæson der aldrig blev gennemført, men ikke nedrykninger? ;-)

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #120
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg forstår, og har selv herinde argumenteret for, at problemet med coronavirus er at sundhedmyndighederne ikke kan følge med antallet af patienter, som kunne risikere at komme på sammen tid.
    Men, og her kommer det kyniske spørgsmål, som jeg håber der er en lægefaglig der vil kunne svare på.
    Hvor mange af de patienter der forventes at kunne dø ved corona, ville ikke også have sammen prognose ved en almindelig lungebetændelse, influenza eller lignende.
    Og i forlængelse heraf, kommer et andet spørgsmål. Hvad koster en gennemsnitlig cancer ældre patient, og hvad koster en plejehjems plads om måneden (hvilken udgift har staten).
    Når man læser en historie som nedenstående, kan man ikke lade være med at spørge om det virkelig er rimeligt at hele sammen for skal hoppe for dig? Jeg kender ikke selv svaret på spørgsmålet og jeg synes ikke det er ligetil at svare på.
    Men sidelinien plejer at være et godt sted til at finde nogle nuancer.
    https://nyheder.tv2.dk/2020-03-22-do...-om-men-det-er
    Dem der er i risikogruppen, har en dårligere prognose hvis de får covid-19 og nu hvor der ikke findes en kurativ behandling (eller vaccine), så risikerer de at få så svært ved at trække vejret, at de har behov for hjælp til det. For nogle vil iltbehandling være tilstrækkeligt, men for andre er det nødvendigt at hjælpe dem med at trække vejret fx med en respirator eller ECMO (hvor man ilter blodet udenfor kroppen).
    Med den rette behandling vil man på den måde ’købe tid’ så kroppen selv kan bekæmpe virussen. Ligegyldigt hvilke tiltag vi gør i samfundet, så estimeres det at næsten alle ender med at få covid-19.
    Hvis vi ender i en situation, hvor alt for mange patienter bliver indlagt og kræver intensiv behandling, så vil der ikke være nok til alle. Det gælder også for andre patienter end lige dem med covid-19.

    Så selvom de også har en dårligere prognose ved fx en ”almindelig” lungebetændelse, så risikerer man her ikke at løbe tør for plads eller behandlingsmuligheder.
    Alternativet til at indføre tiltagene for at begrænse smitten er, som du jo også selv kommer ind på, at vi risikerer en stor strøm af behandlingskrævende patienter, som vi så ikke kan tilbyde en behandling. Og hvad gør man så? Det koster også store ressourcer og man kan risikere at selv bedemændenes kapacitet overskrides.

    Om tiltagene i sidste ende ’var det værd’ er svært at afgøre lige nu. Herhjemme er covid-19 formentligt endnu ikke på sit højeste (ligesom vi også risikerer en ’anden bølge’) og vores sundhedsvæsenet er ikke synderligt belastet lige nu. Det er heller ikke til at sige om vi burde have behandlet covid-19 som en svær influenzaepidemi, hvor der jo ikke tages nogen tiltag overhovedet (også når vaccinen ikke dækker).

    Jf. dit spørgsmål om en ældre cancerpatient, så er der betydelig variation, afhængigt af hvilken cancer der er tale om. En ældre multimorbid cancerpatient koster nok ikke det store, da disse sjældent bliver behandlet, mens en ældre og ellers rask cancerpatient koster mere at behandle.
    Jf. plejehjemspris, så må jeg være dig svar skyldig. Jeg tror ikke der findes en præcis opgørelse af prisen pr. beboer, ligesom man skal huske at de også selv betaler (vist i et prisleje på 10.000 kroner om måneden).

    Hvor meget et liv må koste er generelt et rigtig svært (og ubehageligt) spørgsmål og der er næppe nogen åbenlyse eller lette svar, ligesom spørgsmålet i fremtiden vil blive mere og mere relevant, da mange nye behandlinger koster helt uhyre summer.

    Jeg tror du i øvrigt vil finde den her artikel interessant: https://sundhedspolitisktidsskrift.d...aesen-ned.html.

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Side 8 af 15 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Køb af billetter til Madrid's hjemmekampe??
    By Jacob_Bentzen in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.09.12, 00:18
  2. Hjemmekampe 2006
    By cphø in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.06, 11:52
  3. Alle Hjemmekampe
    By Pewk in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 02:35
  4. Kun 6 sejre i 17 hjemmekampe i 2003!
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 21:55
  5. Hjemmekampe, tv og tilskuertal
    By Aabechs overmund in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 18:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •