Se afstemningsresultater: Corona

Stemmeafgivere
256. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Corona er så farligt at det giver mening at spille uden tilskuere

    62 24.22%
  • Ved det ikke

    38 14.84%
  • Det er en kæmpe overreaktion

    94 36.72%
  • Det er alt sammen Ståles skyld

    62 24.22%
Side 9 af 15 FørsteFørste ... 6789101112 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 222

Emner: Coronavirus og hjemmekampe

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Jeg startede denne tråd og må erkende, at jeg stadig er yderst kritisk overfor mange af de tiltag som bliver taget. Ikke siden nazisternes indtog har vi været så frihedsbegrænset som nu og samtidig smadre vi vores økonomi fuldstændig. Nedgang i BNP på 155 milliarder kroner og en negativ vækst på 6,7%. Man ønsker at tracke vores bevægelser via teledata og politiet skal have adgang til vores hjem uden rettens ord... det er altså ret voldsomme tiltag, som vi er vidne til. Vores frihed er virkelig noget vi skal værne om også friheden til at gøre åndsvage ting, som at ryge eller mødes.

    WHO har med rette kritiseret for at vi ikke tester nok og det er utrolige historier, som kommer frem pt. Danmark ignorere WHO og sagde nej til test kits fra Sydkorea. Det er virkelig vanvittigt, hvis du spørger mig. Jeg står helt side om side med WHO, når de siger at det ikke hjælper at lukke ned, men man skal aggressivt finde ud af hvordan og hos hvem virussen spreder sig og det gør man via test test test test. Regeringen tager altså beslutninger, som i sidste ende kan koste mange flere menneskeliv via selvmord, manglende udvikling indenfor medicinindustrien, som må stoppe deres fase 1 forskninger osv. økonomisk rod tager altid menneskeliv og her snakker vi raske menneskeliv og ikke folk, som i de fleste tilfælde allerede var/er igang med en dødskamp (jeg har familiemedlem i respirator pga corona pt)

    Er alt skidt. Næ, vi burde nok overleve en nedlukning på nogle uger. Selv kaffesælgerne må kunne klare et par uger lukket og historier som denne skræmmer helt sikkert (Atalanta-Valencia vs Corona) https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...abombe/8062157

    Men man må ikke glemme at Italien har en af de højeste gennemsnitsalder (25% af befolkningen er over 63) og deres samfund måske ikke kører helt så godt på skinner.

    Artikel om test: https://www.berlingske.dk/danmark/ef...dste-vaben-mod
    Artikel om økonomi (bag betalingsmur): https://www.berlingske.dk/oekonomi/c...svaekst-paa-67

    Jeg kan forstå man er nervøse og man ikke vil se folk dø - almindelig sund fornuft vil bringe os langt og som sagt overlever vi alle et par uger uden skole, børnehaver osv. hvis alle også betalte en del af prisen (dvs offentlig ansatte også gik ned i løn, private gik ned i løn, virksomheder satte indtjeningen (priserne) ned),så kunne man krydre det hele med masser af test og så komme videre. Nu har vi en situation, hvor nogle går 100% ned i løn og andre er hjemme til fuld løn (fx lukker man genbrugsstationer.... ehhh hvordan kan det smitte at jeg kører mit haveaffald væk) og golfbaner... sporten hvor man bevæger sig i den friske luft med god afstand til hinanden)

    Uden test stikker man hovedet i sandet og det er i mine øjne regeringens fejlagtige politik. Meeeeeeen jeg kan godt fornemme, at mange mener det modsatte :)

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg startede denne tråd og må erkende, at jeg stadig er yderst kritisk overfor mange af de tiltag som bliver taget. Ikke siden nazisternes indtog har vi været så frihedsbegrænset som nu og samtidig smadre vi vores økonomi fuldstændig. Nedgang i BNP på 155 milliarder kroner og en negativ vækst på 6,7%. Man ønsker at tracke vores bevægelser via teledata og politiet skal have adgang til vores hjem uden rettens ord... det er altså ret voldsomme tiltag, som vi er vidne til. Vores frihed er virkelig noget vi skal værne om også friheden til at gøre åndsvage ting, som at ryge eller mødes.

    WHO har med rette kritiseret for at vi ikke tester nok og det er utrolige historier, som kommer frem pt. Danmark ignorere WHO og sagde nej til test kits fra Sydkorea. Det er virkelig vanvittigt, hvis du spørger mig. Jeg står helt side om side med WHO, når de siger at det ikke hjælper at lukke ned, men man skal aggressivt finde ud af hvordan og hos hvem virussen spreder sig og det gør man via test test test test. Regeringen tager altså beslutninger, som i sidste ende kan koste mange flere menneskeliv via selvmord, manglende udvikling indenfor medicinindustrien, som må stoppe deres fase 1 forskninger osv. økonomisk rod tager altid menneskeliv og her snakker vi raske menneskeliv og ikke folk, som i de fleste tilfælde allerede var/er igang med en dødskamp (jeg har familiemedlem i respirator pga corona pt)

    Er alt skidt. Næ, vi burde nok overleve en nedlukning på nogle uger. Selv kaffesælgerne må kunne klare et par uger lukket og historier som denne skræmmer helt sikkert (Atalanta-Valencia vs Corona) https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...abombe/8062157

    Men man må ikke glemme at Italien har en af de højeste gennemsnitsalder (25% af befolkningen er over 63) og deres samfund måske ikke kører helt så godt på skinner.

    Artikel om test: https://www.berlingske.dk/danmark/ef...dste-vaben-mod
    Artikel om økonomi (bag betalingsmur): https://www.berlingske.dk/oekonomi/c...svaekst-paa-67

    Jeg kan forstå man er nervøse og man ikke vil se folk dø - almindelig sund fornuft vil bringe os langt og som sagt overlever vi alle et par uger uden skole, børnehaver osv. hvis alle også betalte en del af prisen (dvs offentlig ansatte også gik ned i løn, private gik ned i løn, virksomheder satte indtjeningen (priserne) ned),så kunne man krydre det hele med masser af test og så komme videre. Nu har vi en situation, hvor nogle går 100% ned i løn og andre er hjemme til fuld løn (fx lukker man genbrugsstationer.... ehhh hvordan kan det smitte at jeg kører mit haveaffald væk) og golfbaner... sporten hvor man bevæger sig i den friske luft med god afstand til hinanden)

    Uden test stikker man hovedet i sandet og det er i mine øjne regeringens fejlagtige politik. Meeeeeeen jeg kan godt fornemme, at mange mener det modsatte :)
    Nærmest enig. Udover det mangler vi også at adressere problemet, at de vanvittigt mange penge, vi brænder af nu, kommer til at koste mange menneskeliv senere.

    Ikke at jeg er 100% enig, men den her kommentar er meget god: https://www.berlingske.dk/kommentare...t-samme-som-et

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Uden test stikker man hovedet i sandet og det er i mine øjne regeringens fejlagtige politik. Meeeeeeen jeg kan godt fornemme, at mange mener det modsatte :)
    Jeg er ikke sikker på hvad du mener med at stikke hovedet i sandet. Tror du at regeringen ikke ønsker at teste folk??

    Man tester ikke, fordi man:
    1) Mangler testkits.
    2) Mangler menneskelige ressourcer til at teste på sygehusene.

    Jeg er helt med på at superestrella og Vivid fra sidelinien nok kunne have løst denne krise en hel del bedre end regeringen (og deres skuffeplaner ifht. at håndtere epidemier), men husk nu på at det stort set hele er sket på 2 uger. Altså en uhyggelig kort tid, hvor imperativet har været: Hvis man ikke handler aggressivt uden at ryste på hånden så er katastrofen potentielt allerede sket. England valgte jo den katastrofale kurs som I slår på tromme for, og måtte så i al hast droppe det da realiteterne begyndte at gå op for dem. Hvilket har sat dem 2 uger længere frem i den eksponetielle smittekæde end os.

    Kan det ende med at vi må åbne op, velvidende at vi slår en procentdel af vores (bedste-)forældre ihjel? Måske ja, men de italienske lastbil-korteger fyldt med ligene af folk, der har ligget alene i deres lejligheder imens de langsomt druknede i deres egne sekretfyldte lunger, er måske en pris som ingen umiddebart havde været villige til at betale for 3 uger siden i et Danmark, hvor vores største bekymringer var om sommeren ville byde på ekstraordinært mange myg.
    Sidst redigeret af Dingo : 25.03.20 kl. 09:59
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Jeg er helt med på at superestrella og Vivid fra sidelinien nok kunne have løst denne krise en hel del bedre end regeringen (og deres pandemi-skuffeplaner), men husk nu på at det stort set hele er sket på 2 uger, hvor imperativet har været: Hvis man ikke handler uden at ryste på hånden så er katastrofen sket. England valgte jo den katastrofale kurs som I slår på tromme for, og måtte så i al hast droppe det da realiteterne begyndte at gå op for dem. Hvilket har sat dem 2 uger længere frem i den eksponetielle smittekæde end os.
    Jeg synes det her er en særdeles god pointe. Det er jo netop ikke kun os, der har reageret som vi har gjort og selv England har måtte skifte kurs. Det kræver ikke den store fantasi at forestille sig ramaskriget hvis regeringen ikke havde gjort noget.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #125
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Jeg er helt med på at superestrella og Vivid fra sidelinien nok kunne have løst denne krise en hel del bedre end regeringen (og deres pandemi-skuffeplaner)
    At ty til personlig tilsvining fremfor at formå at frembringe rationelle argumenter er et godt tegn på, man bør stoppe op, kigge sig selv i spejlet og tænke over, hvor stærk ens sag er.

    Personligt har jeg ingen løsning og har aldrig hævdet det. Hvad jeg derimod er fortaler for er, at vi lytter til eksperter. En ting der ikke sker lige nu, hvor de medicinske eksperter får lov at sætte dagsordenen og økonomerne, som kan regne på de her ting, nærmest er udeladt. Et lockdown af landet har åbenlyse omkostninger. Ud fra estimater er tal omkring -6,5% nedgang i produktionen nævnt og er det sandt, er regeringen i gang med at ofre enormt mange menneskeliv for at redde langt færre Corona ditto.

  8. #126
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    At ty til personlig tilsvining fremfor at formå at frembringe rationelle argumenter er et godt tegn på, man bør stoppe op, kigge sig selv i spejlet og tænke over, hvor stærk ens sag er.

    Personligt har jeg ingen løsning og har aldrig hævdet det. Hvad jeg derimod er fortaler for er, at vi lytter til eksperter. En ting der ikke sker lige nu, hvor de medicinske eksperter får lov at sætte dagsordenen og økonomerne, som kan regne på de her ting, nærmest er udeladt. Et lockdown af landet har åbenlyse omkostninger. Ud fra estimater er tal omkring -6,5% nedgang i produktionen nævnt og er det sandt, er regeringen i gang med at ofre enormt mange menneskeliv for at redde langt færre Corona ditto.
    Der var nu ingen personlig tilsvining. Men både i tidligere og i dette indlæg kommer du med et postulat om at regeringen navigerer udfra en skjult politisk agenda, kun lytter til "medicinske eksperter" og slet ikke har øje for hvor store samfundsmæssige konsekvenser det har at lukke landet ned i 4+ uger.
    Altså undskyld mig (og nu bliver det en smule personligt), men kan du ikke selv se hvor håbløst og konspiratorisk det lyder? Regeringen har (i lighed med stort set alle andre lande i den vestlige verden + Kina) valgt at lukket landet ned. Det er ikke en beslutning som Mette F og hendes huslæge har truffet over en håndbajer, men en række værktøjer som man gradvist har taget i brug i indgående dialog med erhvervslivet, oppositionen og fagorganisationerne. Tror du virkelig ikke at man har en hær af både offentlige og private økonomer der regner på konsekvenserne af dette, inkl. hvilket impact en global recession får, eller at disse beregniner ikke indgår i regeringens vurderinger af hvilke tiltag man bruger?
    Sidst redigeret af Dingo : 24.03.20 kl. 14:40
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  9. #127
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Der var nu ingen personlig tilsvining. Men både i tidligere og i dette indlæg kommer du med et postulat om at regeringen navigerer udfra en skjult politisk agenda, kun lytter til "medicinske eksperter" og slet ikke har øje for hvor store samfundsmæssige konsekvenser det har at lukke landet ned i 4+ uger.
    Altså undskyld mig (og nu bliver det en smule personligt), men kan du ikke selv se hvor håbløst og konspiratorisk det lyder? Regeringen har (i lighed med stort set alle andre lande i den vestlige verden + Kina) valgt at lukket landet ned. Det er ikke en beslutning som Mette F og hendes huslæge har truffet over en håndbajer, men en række værktøjer som man gradvist har taget i brug i indgående dialog med erhvervslivet, oppositionen og fagorganisationerne. Tror du virkelig ikke at man har en hær af både offentlige og private økonomer der regner på konsekvenserne af dette, inkl. hvilket impact en global recession får, eller at disse beregniner ikke indgår i regeringens vurderinger hvilke tiltag man bruger?
    ..og du fortsætter. Nu er jeg håbløs og konspiratorisk. Held og lykke med at få nogle til at lytte til dig - udover dem du er enig med.

    Et godt råd er at tale pænt til folk :)

  10. #128
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Jeg er ikke sikker på hvad du mener med at stikke hovedet i sandet. Tror du at regeringen ikke ønsker at teste folk??

    Man tester ikke fordi man:
    1) Mangler testkits.
    2) Mangler menneskelige ressourcer til at teste på sygehusene.

    Jeg er helt med på at superestrella og Vivid fra sidelinien nok kunne have løst denne krise en hel del bedre end regeringen (og deres skuffeplaner ifht. at håndtere epidemier), men husk nu på at det stort set hele er sket på 2 uger. Altså en uhyggelig kort tid, hvor imperativet har været: Hvis man ikke handler aggressivt uden at ryste på hånden så er katastrofen potentielt sket. England valgte jo den katastrofale kurs som I slår på tromme for, og måtte så i al hast droppe det da realiteterne begyndte at gå op for dem. Hvilket har sat dem 2 uger længere frem i den eksponetielle smittekæde end os.

    Kan det ende med at vi må åbne op, velvidende at vi slår en procentdel af vores (bedste-)forældre ihjel? Måske ja, men de italienske lastbil-korteger fyldt med ligene af folk, der har ligget alene i deres lejligheder imens de langsomt druknede i deres egne sekretfyldte lunger, er måske en pris som ingen umiddebart havde været villige til at betale for 3 uger siden i et Danmark, hvor vores største bekymringer var om sommeren ville byde på ekstraordinært mange myg.
    Dingo - hvornår er det blevet ulovligt at være samfundskritisk og uenig? At tro at regeringen (uagtet om den er rød eller blå) ikke laver fejl... også graverende fejl er simpelthen for naivt. Det er jo også derfor WHO kritisere tiltag og regeringen og sundhedssektoren rygsvømmer disse dage. Der er i øvrigt hverken onde hensigter fra regeringens side og de kæmper en brag kamp - jeg påstår hellere ikke jeg ville kunne klare det bedre (hvilket helt ærligt var grim mudderkastning fra din side), men jeg støtter helt klart ideen om test test test test og jeg kan simplethen ikke støtte en økonomisk nedsmeltning som vi i høj grad risikere og jeg vil til en hver tid også kæmpe for frihed (selv rygning skal være et frit valg, selvom det samfundsmæssigt er idiotisk at tillade). Derfor er jeg imod de bøder man deler ud til folk, som er for mange samlet. Det er fint nok man har stoppet store forsamlinger (der tog jeg fejl fra start)

    Læs lige her angående test kits - der kan man godt forvente en kammeratlig samtale, det er sindsyg ringe håndteret:
    https://www.dr.dk/nyheder/politik/da...st-nu-beklager

  11. #129
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Hvem har frataget dig retten til at ryge? Altså udover at ryge uskyldige lige op i ansigtet, naturligvis.
    Lidt i samme boldgade kan man vel sige, at du jo teknisk set er helt fri til at gå ud og opsøge smitte, hvorend du nu ønsker dig det.
    Hvad du derimod ikke er fri til er at gå ud og smitte andre mennesker, og i og med at der findes en del af dem, er hensynet til deres ve og vel altså også et hensyn, der bør tages - også selvom golfbanerne så må lukkes.

    Vi ofrer os alle i disse dage, og der er ingen, der gør det her for sjov. Det kan godt være, der er offentligt ansatte, der har det let for tiden (hvis vi ser bort fra hele usikkerheden om fremtid, familiemedlemmers ve og vel, mm), men det ser jeg ikke som en dårlig ting, da det sikrer at de offentlige systemer, som vi allesammen er dybt afhængige af - både som privatpersoner og som erhvervsdrivende - eksisterer i fuld kapacitet efter dette coronahejs er overstået. Det får vi med sikkerhed stor brug for og glæde af.

  12. #130
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af MorganF Se meddelelser
    Hvem har frataget dig retten til at ryge? Altså udover at ryge uskyldige lige op i ansigtet, naturligvis.
    Lidt i samme boldgade kan man vel sige, at du jo teknisk set er helt fri til at gå ud og opsøge smitte, hvorend du nu ønsker dig det.
    Hvad du derimod ikke er fri til er at gå ud og smitte andre mennesker, og i og med at der findes en del af dem, er hensynet til deres ve og vel altså også et hensyn, der bør tages - også selvom golfbanerne så må lukkes.

    Vi ofrer os alle i disse dage, og der er ingen, der gør det her for sjov. Det kan godt være, der er offentligt ansatte, der har det let for tiden (hvis vi ser bort fra hele usikkerheden om fremtid, familiemedlemmers ve og vel, mm), men det ser jeg ikke som en dårlig ting, da det sikrer at de offentlige systemer, som vi allesammen er dybt afhængige af - både som privatpersoner og som erhvervsdrivende - eksisterer i fuld kapacitet efter dette coronahejs er overstået. Det får vi med sikkerhed stor brug for og glæde af.
    Jeg ryger ikke - det er et eksempel. Vi er ikke så uenige, men fx golfbaner er meget usandsynligt at man overfører smitte. Med få forholdsregler, så kunne man sagtens holde langt flere arbejdspladser i gang uden at øge risikoen for smitte. Et eksempel her er genbrugspladserne, jeg kan simplethen ikke se hvordan jeg ville kunne smitte nogen ved at kører mit haveaffald på en genbrugsstation, måske skulle man lukke dele af og lave distance regler for de besøgende.

    Sund fornuft ville bringe os langt = hvis man er syg eller hvis man er i tvivl om man er syg, så udsæt da ikke andre for smittefaren. Det gælder corona, men også den almindelige influenza. Jeg er meget bange for, at folk ingen ide har om de omkostninger det vil bringe samfundet at lukke ned på denne måde og når WHO trods alt siger, at det ikke giver mening...

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #131
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Sund fornuft ville bringe os langt = hvis man er syg eller hvis man er i tvivl om man er syg, så udsæt da ikke andre for smittefaren. Det gælder corona, men også den almindelige influenza. Jeg er meget bange for, at folk ingen ide har om de omkostninger det vil bringe samfundet at lukke ned på denne måde og når WHO trods alt siger, at det ikke giver mening...
    Jeg går absolut ind for, at man stiller spørgsmål. Og smider ting op i luften - ikke nødvendigvis fordi man mener det modsatte, men for at blive klogere. Men jeg forstår ikke, at man kan argumentere for en overreaktion efter at have set billeder af endeløse rækker af dødeligt syge mennesker, der ligger på gulvet på gangene på spanske sygehuse og korteger af lastbiler, der kører døde personer væk i Italien - mennesker i 1000-vis, der døde uden nogle omkring dem, og efterladte, der ikke engang kan afholde en begravelse - på et tidspunkt hvor der - uden at jeg eller andre ved det præcist - formentlig er få procent af befolkningerne i Italien og Spanien, der har fået sygdommen - dvs. at fri leg i skolegården STENSIKKERT vil gøre problemet MINDST 10 gange større og formentlig en faktor 100 eller endnu mere.

    Jeg linker så lige til en "blog", som JEG anser som ret fyldt med sund fornuft. Den er lang, men ret god.
    https://medium.com/@tomaspueyo/coron...e-be9337092b56

    Men man kan sige, at vi jo ikke behøver diskutere det. Vi får naturligvis ikke udfaldet af en ren kontrol-gruppe at se - nu er selv UK og US hoppet godt med på nedlukningen - men jeg gætter på, at der nok skal komme rigeligt med sammenligningsgrundlag frem, så vi faktisk kan tage en fin snak om, hvad der havde været den optimale strategi - ud fra forskeliige objektiver. Det skal nok blive sjovt.

    Jeg er så i øvrigt en af de dovne offentlige ansatte, der med med kone og børn rendende omkring, forsøger at kæmpe en ret hård kamp mod en masse FUCKING nasserøve, der forsøger at fuske i Skat lige PT, ved at snyde med deres årsopgørelse. Selv tak i øvrigt. Og det er ikke en hentydning til nogle herinde, men til andre HERLIGE liberalister på Berlingske, der brokker sig over at de offentligt ansatte feder den af og de kære "liberale" snakker om at "kuren ikke må være værre end sygdommen" og lignende Trump-talking points. I mens kan vi andre så følge hvordan det HERLIGE "frie marked" mangedobler prisen på malaria-medicin og masker og rige svin i USA indkøber personlige respiratorer, mens de snakker om, at aktiemarkedet skal prioriteres højere end gamle mennesker, der alligevel ikke genererer noget værdi længere.

    Nå, det blev lidt mere aggressivt end planlagt :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  15. #132
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Jeg ved ikke hvem der har ret, men jeg synes det er interessant, at verdens - måske - førende ekspert i epidemier ikke mener de vestlige landes tilgang er korrekt. https://pov.international/who-viruse...CVT1OMaeKjBnow

    Jeg er så ret sikker på, at årsagen skal findes i vores syn på menneskeliv og menneskerettigheder, og disse står i direkte konflikt med den bedste - læs: mest effektive - måde at håndterer problemerne på.

  16. #133
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg går absolut ind for, at man stiller spørgsmål. Og smider ting op i luften - ikke nødvendigvis fordi man mener det modsatte, men for at blive klogere. Men jeg forstår ikke, at man kan argumentere for en overreaktion efter at have set billeder af endeløse rækker af dødeligt syge mennesker, der ligger på gulvet på gangene på spanske sygehuse og korteger af lastbiler, der kører døde personer væk i Italien - mennesker i 1000-vis, der døde uden nogle omkring dem, og efterladte, der ikke engang kan afholde en begravelse - på et tidspunkt hvor der - uden at jeg eller andre ved det præcist - formentlig er få procent af befolkningerne i Italien og Spanien, der har fået sygdommen - dvs. at fri leg i skolegården STENSIKKERT vil gøre problemet MINDST 10 gange større og formentlig en faktor 100 eller endnu mere.

    Jeg linker så lige til en "blog", som JEG anser som ret fyldt med sund fornuft. Den er lang, men ret god.
    https://medium.com/@tomaspueyo/coron...e-be9337092b56

    Men man kan sige, at vi jo ikke behøver diskutere det. Vi får naturligvis ikke udfaldet af en ren kontrol-gruppe at se - nu er selv UK og US hoppet godt med på nedlukningen - men jeg gætter på, at der nok skal komme rigeligt med sammenligningsgrundlag frem, så vi faktisk kan tage en fin snak om, hvad der havde været den optimale strategi - ud fra forskeliige objektiver. Det skal nok blive sjovt.

    Jeg er så i øvrigt en af de dovne offentlige ansatte, der med med kone og børn rendende omkring, forsøger at kæmpe en ret hård kamp mod en masse FUCKING nasserøve, der forsøger at fuske i Skat lige PT, ved at snyde med deres årsopgørelse. Selv tak i øvrigt. Og det er ikke en hentydning til nogle herinde, men til andre HERLIGE liberalister på Berlingske, der brokker sig over at de offentligt ansatte feder den af og de kære "liberale" snakker om at "kuren ikke må være værre end sygdommen" og lignende Trump-talking points. I mens kan vi andre så følge hvordan det HERLIGE "frie marked" mangedobler prisen på malaria-medicin og masker og rige svin i USA indkøber personlige respiratorer, mens de snakker om, at aktiemarkedet skal prioriteres højere end gamle mennesker, der alligevel ikke genererer noget værdi længere.

    Nå, det blev lidt mere aggressivt end planlagt :-)
    Hey ougar.

    Fedt indlæg. Tak for at bevare den gode tone :)

    Først og fremmest for at vurdere, om det er en god beslutning at lukke landet ned, bliver man nødt til at holde indtægter op imod udgifter.

    Udgifter ved at lukke Danmark ned er konservativt sat ca. 100 mia. kr./mdr (væsentligt lavere ift. hvis vores omverden havde været åben). Vi redder ml 50-200 fulde menneskeliv.

    I ministerierne budgetter man med prisen på et liv er ca. 35 millioner. Ergo har man betalt væsentlig "overpris".

    Nu kommer argumentet, "man kan ikke sætte pris på et menneskeliv", måske. Problemet med det udsagn er, at gør man det ikke, gør man nogens liv mere værd end andre, hvilket man gør med denne nedlukning.

    Jeg har endnu ikke set nogle af jer fortalere for nedlukningen kommentere på, at det kommer til at koste ENORMT mange liv i fremtiden, når statskassen mangler 300-500 milliarder. Hvis en af jer kan linke mig til et enkelt citat fra regeringen om denne ofring af menneskeliv, hører jeg meget gerne. Ligesom det kunne være rart, om I selv forholder jer til det. Det er som om, man ønsker at undgå at italesætte det.

    PS. Din sidste forsvarstale for Skat er jeg sjovt nok ikke enig i. Vi har vist set nok eksempler på, hvordan inkompetance præger denne instans. På det personlige plan er denne formodning i øvrigt bekræftet de gange, jeg har haft kontakt med Skat, men jeg er sikker på, du gør et godt stykke arbejde :)

  17. #134
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Udgifter ved at lukke Danmark ned er konservativt sat ca. 100 mia. kr./mdr (væsentligt lavere ift. hvis vores omverden havde været åben). Vi redder ml 50-200 fulde menneskeliv.

    I ministerierne budgetter man med prisen på et liv er ca. 35 millioner. Ergo har man betalt væsentlig "overpris".

    Nu kommer argumentet, "man kan ikke sætte pris på et menneskeliv", måske.
    Det må have været en socialist der gav dig de der dødstal, for de er sgu ikke til at stole på.

    1. Der er lige nu 5000 døde i Italien, af corona, og de er langt fra færdige. Og det er med et markant hårdere lockdown end vi har. I bund og grund kan man lige nu ikke stole på at man ikke ender med at dø hvis man får alle mulige andre sygdomme der ville sende en på et Italiensk hospital.

    2. Du kan godt vælge at kalde det en farlig influenza, dermed sagt at Corona muterer og allerede har muteret. Jo mere frit spil virussen får, jo større er chancen for at den bliver til noget der ikke er et par hundrede liv, men langt værre tal over længere tid, imens hospitalssystemet er lagt ned.

    3. Hele den der økonomiske tese du kører med antager at det hele bare er opblæst hysteri. Og det ignorerer bare virkeligheden omkring navnligt de problemer de har i Italien og Spanien.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #135
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Det må have været en socialist der gav dig de der dødstal, for de er sgu ikke til at stole på.

    1. Der er lige nu 5000 døde i Italien, af corona, og de er langt fra færdige. Og det er med et markant hårdere lockdown end vi har. I bund og grund kan man lige nu ikke stole på at man ikke ender med at dø hvis man får alle mulige andre sygdomme der ville sende en på et Italiensk hospital.

    2. Du kan godt vælge at kalde det en farlig influenza, dermed sagt at Corona muterer og allerede har muteret. Jo mere frit spil virussen får, jo større er chancen for at den bliver til noget der ikke er et par hundrede liv, men langt værre tal over længere tid, imens hospitalssystemet er lagt ned.

    3. Hele den der økonomiske tese du kører med antager at det hele bare er opblæst hysteri. Og det ignorerer bare virkeligheden omkring navnligt de problemer de har i Italien og Spanien.
    Hej Morten.

    Super med endnu et indlæg i en god tone. Tak for det.

    1. Når vi regner i menneskeliv, regner vi fra fødslen. Dvs. en nyfødt baby = 1 liv. En ældre person (der fx har lidt tilbage af sit liv) vil så være en del heraf, hvorfor det i en model ikke vil være fx 5000 døde i Italien. Dvs. du reelt regner i, hvor meget liv folk mister, når de dør før tid.

    2. Ok

    3. Nej?

    Lad mig spørge dig: Hvor mange nuværende og fremtidige liv koster det at lukke landet ned?

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 9 af 15 FørsteFørste ... 6789101112 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Køb af billetter til Madrid's hjemmekampe??
    By Jacob_Bentzen in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.09.12, 00:18
  2. Hjemmekampe 2006
    By cphø in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.06, 11:52
  3. Alle Hjemmekampe
    By Pewk in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 02:35
  4. Kun 6 sejre i 17 hjemmekampe i 2003!
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 21:55
  5. Hjemmekampe, tv og tilskuertal
    By Aabechs overmund in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 18:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •