Side 23 af 56 FørsteFørste ... 132021222324252633 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Den skal jeg lige have igen.

    Så du mener ikke at Ståle som manager med hovedansvaret for det sportslige setup i 2020, har været en af de største hovedårsager til problemerne i klubben når det kommer til resultaterne og spillet på banen?
    Jeg er enig med Don Ø i, at fodboldkampe bliver vundet i bestyrelseslokalet. Vi har i ti år været vidne til en bestyrelse uden visioner. Det førte til, at den eneste med sportslig vision i FCK satte sig på sportsdirektørposten, da tilliden til CV holdt op. Den konstruktion kan fungere, hvis bestyrelsen virkelig er stærk og fodboldkompetent. Men den har i FCKs tilfælde betydet, at Ståle - i al fald set udefra - absolut intet med- eller modspil har fået oppefra. Så længe han leverede resultaterne, kunne den sportslige sektor passe sig selv, virkede ræsonnementet ikke mindst fra klubbens største aktionærer. Seier troede man så i en kort overgang måske ville komme med de manglende visioner. Men hans visioner rakte end ikke til at give sig selv en plads i bestyrelsen.

    Havde vi en sej bestyrelse, der havde brygget et bedre koncept sammen, så ville jeg mene, at det så spændende ud. Men det har man jo ikke. Man har smidt den eneste sportslige leder på porten og står tilbage med et håb om, at en U19-træner og den eneste i bestyrelsen, der reelt har fodbolderfaring fra dette årtusinde, kan ændre det hele. Heck, man har endda overladt opgaven med at finde en ny træner til Kvist.

    Seriøst - ønsker DU ikke en ny bestyrelse?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #332
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    De fleste forretninger plejer ikke nødvendigvis at have afløseren på plads, hvis de fyrer deres direktør. Det samme her. Midlertidige trænere ser man jo tit.
    Ja, hvis fyringen sker i affekt eller sammenbrud. Det ser jeg bare ikke i FCK. Og det kan eksperterne heller ikke få øje på. Og jeg har ved gud ikke set mange midlertidige trænere af den uprøvede slags, der går hen og bliver en bragende succes. Håber, jeg tager fejl. Og håber, at truppen bakker op om det her. Men forstår godt, hvis spillerne er rystede over det her.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. #333
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    .

    Hvorfor ikke vente til vinter og se, om de næste 11 kampe flasker sig med en ny styrmand i bageste geled? Tror man virkelig, at en midlertidig løsning med et par komplet uprøvede navne kan hive mesterskabet hjem? Det har ALDRIG fungeret, når en sportsdirektør har sat sig selv på bænken i FCK. Om hans initialer så var CV eller NCH. Og jeg tror ikke en døjt mere på Kvist, som nu får den mest bizarre rolle som henholdsvis Hjaltes chef (som bestyrelsesmedlem) og Hjaltes assistent. Det er mildest talt en spøjs og formentlig dybt uigennemtænkt cocktail.
    Er det ikke kun Baard og Ståle der er røget. Hvad med ham der Stefan Madsen. Han er der vel endnu - og bliver Hjaltes assistent. Kvist bliver vel bare "hangaround"?

  5. #334
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg er enig med Don Ø i, at fodboldkampe bliver vundet i bestyrelseslokalet. Vi har i ti år været vidne til en bestyrelse uden visioner. Det førte til, at den eneste med sportslig vision i FCK satte sig på sportsdirektørposten, da tilliden til CV holdt op. Den konstruktion kan fungere, hvis bestyrelsen virkelig er stærk og fodboldkompetent. Men den har i FCKs tilfælde betydet, at Ståle - i al fald set udefra - absolut intet med- eller modspil har fået oppefra. Så længe han leverede resultaterne, kunne den sportslige sektor passe sig selv, virkede ræsonnementet ikke mindst fra klubbens største aktionærer. Seier troede man så i en kort overgang måske ville komme med de manglende visioner. Men hans visioner rakte end ikke til at give sig selv en plads i bestyrelsen.

    Havde vi en sej bestyrelse, der havde brygget et bedre koncept sammen, så ville jeg mene, at det så spændende ud. Men det har man jo ikke. Man har smidt den eneste sportslige leder på porten og står tilbage med et håb om, at en U19-træner og den eneste i bestyrelsen, der reelt har fodbolderfaring fra dette årtusinde, kan ændre det hele. Heck, man har endda overladt opgaven med at finde en ny træner til Kvist.

    Seriøst - ønsker DU ikke en ny bestyrelse?
    Det er vel heller ikke nødvendigvis en præmis, at de midlertidige trænere skal blive en succes? De skal vel holde skuden oven vande, indtil der er en kompetent afløser på plads?

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #335
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg er enig med Don Ø i, at fodboldkampe bliver vundet i bestyrelseslokalet. Vi har i ti år været vidne til en bestyrelse uden visioner. Det førte til, at den eneste med sportslig vision i FCK satte sig på sportsdirektørposten, da tilliden til CV holdt op. Den konstruktion kan fungere, hvis bestyrelsen virkelig er stærk og fodboldkompetent. Men den har i FCKs tilfælde betydet, at Ståle - i al fald set udefra - absolut intet med- eller modspil har fået oppefra. Så længe han leverede resultaterne, kunne den sportslige sektor passe sig selv, virkede ræsonnementet ikke mindst fra klubbens største aktionærer. Seier troede man så i en kort overgang måske ville komme med de manglende visioner. Men hans visioner rakte end ikke til at give sig selv en plads i bestyrelsen.

    Havde vi en sej bestyrelse, der havde brygget et bedre koncept sammen, så ville jeg mene, at det så spændende ud. Men det har man jo ikke. Man har smidt den eneste sportslige leder på porten og står tilbage med et håb om, at en U19-træner og den eneste i bestyrelsen, der reelt har fodbolderfaring fra dette årtusinde, kan ændre det hele. Heck, man har endda overladt opgaven med at finde en ny træner til Kvist.

    Seriøst - ønsker DU ikke en ny bestyrelse?
    Nej jeg ønsker ikke en ny bestyrelse.

    Jeg syntes Ståle har fået alle de midler stillet til rådighed som han kunne ønske sig af bestyrelsen. Jeg mener i den grad Ståle har fejlet. I henhold til konstruktionen. Så har Ståle jo selv udtalt at han stort set har fået det som han har ønsket sig i henhold til at bygge den sportslige organisation som han har ønsket. Det er jo Ståle som har ansat de mange folk han ville have på de poster.

    Jeg siger ikke bestyrelsen er "fejlfri", men deres rigtige "test" kommer de næste 6 måneder.

    1. Kan de håndtere at omorganisere organisationen til med et top tunet sportsligt professionelt setup.

    2. Hvordan kommer de midlertidige sportslige ansættelser (William og Hjalte) til at klare sig i suppen frem til vinter?( Jeg mener det er de rigtige valg)

    3. Får man ansæt den rigtige Træner profil til Vinter?

    Hvis alle 3 ting går ad helvede til så kan det godt være jeg løfter nogle øjenbryn i henhold til bestyrelsen.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #336
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Og når man er det, skal man måske liiiiige vente lidt med at poste et indlæg.
    Kan du ikke forklare, hvorfor det er så idiotisk lige nu og eventuelt give et belæg eller to for det du skriver?

    Fint at alle ikke skal være enige, men dem af os, der gerne ser forandring og hellere nu end senere, er vi så også komplet uduelige fodboldtosser uden indsigt?

    PS: 2 måneder siden en kvartfinale og en ok kamp mod FCN vs 2-3 enormt ringe år????
    Jeg skal ikke svare for Andreas Hansen, men Andreas Hansens indlæg rummede nu - i modsætning til dit - et par argumenter for, hvorfor i hvert fald timingen bør være genstand for diskussion. Herunder sidste sæsons europæiske resultater, og den nylige tilgang af erfarne kræfter i form af Zanka og Ankersen, som vel af alle forventes at gøre en positiv forskel - og som er hentet hjem af Ståle og deraf forventeligt nok er noget overraskede over udviklingen.

    Jeg kan godt forstå synspunktet om, at klubben trænger til forandring. Men jeg forstår nok ikke, hvis man forventer, at den forandring kommer fra U19-træneren og William Kvist?

    Og selvom jeg nærer stor veneration for d'herrer Hjalte Bo og William, så synes jeg, at forfremmelser af ungdoms-/dametrænere m.fl. hører Vestegnen til...

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #337
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Ja, hvis fyringen sker i affekt eller sammenbrud. Det ser jeg bare ikke i FCK. Og det kan eksperterne heller ikke få øje på. Og jeg har ved gud ikke set mange midlertidige trænere af den uprøvede slags, der går hen og bliver en bragende succes. Håber, jeg tager fejl. Og håber, at truppen bakker op om det her. Men forstår godt, hvis spillerne er rystede over det her.
    Et pointsnit på 1,2 point eller sådan noget, misset Europa mv. Det er et sammenbrud i fht strategien.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #338
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Mange var enige i, at Ståles tid i klubben var forbi. Jeg har selv været en stor tilhænger af ham i klubben, men må bare erkende, at hans tilgang til vores sportslige setup var forkert, ligesom han har truffet for mange forkerte beslutninger og for mange fejldispositioner. Det er menneskeligt at fejle og intet kan tage Ståles store præstationer fra ham, men når man på den måde sætter sig i spidsen for hele organisationen, så peger pilen også kun en vej, når korthuset vælter.
    Ståle har været den mest succesfulde træner i dansk fodbold og har kendetegnet vores klub i over et årti (dog ikke sammenhængende). Han efterlader os ikke på toppen, men snarere på afgrundens rand. Jeg håber han kan få indfriet sin ambition om at blive landstræner for Norge og man må da sige, at vejen er banet for ham. Uanset hvad man måtte mene om Ståle, så er han vores største legende. Et brud er aldrig sjovt og slet ikke som det er sket nu – men noget skulle der altså ske.

    Om ikke andet, så har mange fået ret i, at vores bestyrelse ikke aner hvad de laver. Uanset hvor stor enighed der har været om, at Ståles dage var talte, så er timingen helt horribel. FCK er det mest spændende projekt i hele Skandinavien for en træner, men alligevel er det nok ikke helt så tiltalende at overtage nu, ligesom en ny træner vil få en besværlig start. Sæsonen er gået i gang, transfervinduet er lukket og det sportslige setup er i ruiner. Der er ingen plan og man har erstattet Ståle med to nødløsninger. Det er jo en fucking joke. Ikke et ondt ord om Hjalte, men han har ikke erfaringen eller kompetencerne til at blive forfremmet til cheftræner. Om Wiggen var interesseret ved jeg ikke, men han er der ikke engang til at hjælpe Hjalte i gang. Derudover overtager Kvist det sportslige lederskab – hvad end den titel så indebærer. Et job han i øvrigt heller ikke har erfaringen til.

    Hvis man mener det giver ro med Hjalte og William ved roret, så tror jeg man tager fejl. Presset og forventningerne er uændrede. Truppen er stadig tynd og heterogen. Og nu kører vi så med to uerfarne personer i spidsen for det hele og de har intet at læne sig op ad – det skulle vel lige være Stefan Madsen og Frederik Leth. Vi er nok ikke helt på Brøndbyniveau, men det ville ikke undre mig hvis vores næste træner senere hen udtaler, at vi er en syg patient (ikke et interview jeg vil anbefale nogen at læse lige nu).

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #339
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Hvis man mener det giver ro med Hjalte og William ved roret, så tror jeg man tager fejl. Presset og forventningerne er uændrede. Truppen er stadig tynd og heterogen. Og nu kører vi så med to uerfarne personer i spidsen for det hele og de har intet at læne sig op ad – det skulle vel lige være Stefan Madsen og Frederik Leth. Vi er nok ikke helt på Brøndbyniveau, men det ville ikke undre mig hvis vores næste træner senere hen udtaler, at vi er en syg patient (ikke et interview jeg vil anbefale nogen at læse lige nu).
    Jeg er ikke enig med dig.

    Jeg syntes netop det giver ro frem til vinter at man hiver folk man kender ind i form af William og Hjalte i en kort periode (forhåbentligt kun frem til vinter) så vi netop kan scoute den rigtige profil. Zanka og Ankersen tilføjelse til sidste i truppen hjalp og jeg tror sagtens det kan skabe den berømte "Positive energi" fremadrettet som vi også kommer til at se på banen.

    Tiden vil jo, vise hvem som får ret, men jeg er fortrøstningsfuld.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #340
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Den skal jeg lige have igen.

    Så du mener ikke at Ståle som manager med hovedansvaret for det sportslige setup i 2020, har været en af de største hovedårsager til problemerne i klubben når det kommer til resultaterne og spillet på banen?

    Ståle har bestemt et ansvar der snildt kan bære begrundelserne for at det er gået som det er gået og forsvare en afskedelse ... men det er bestyrelsens manglende indsigt/viden/aktivitet/whatever der har 'hjulpet' Ståle derud hvor han ikke kunne bunde mere.

    at nævne at bestyrelsen har et ansvar er på ingen måde en afskrivning af Ståles men mere at det stikker dybere end bare Ståle der ikke mere har kunne stå på mål på sin taktisk-strategiske kunnen

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #341
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Og jeg har ved gud ikke set mange midlertidige trænere af den uprøvede slags, der går hen og bliver en bragende succes.
    *host* Brian Priske *host*

    (ikke at jeg tror, Hjalte bliver vores permanente træner)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #342
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    *host* Brian Priske *host*
    Han er da ikke uprøvet - masser af år som assistent for de "store" Superliga-trænener og med en Pro-licens. Hjalte Bo er hvad jeg vil betegne som uprøvet

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #343
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Han er da ikke uprøvet - masser af år som assistent for de "store" Superliga-trænener og med en Pro-licens. Hjalte Bo er hvad jeg vil betegne som uprøvet
    Han havde aldrig været cheftræner før. Det vil jeg karakterisere som uprøvet i jobbet som cheftræner.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. #344
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er ikke enig med dig.

    Jeg syntes netop det giver ro frem til vinter at man hiver folk man kender ind i form af William og Hjalte i en kort periode (forhåbentligt kun frem til vinter) så vi netop kan scoute den rigtige profil. Zanka og Ankersen tilføjelse til sidste i truppen hjalp og jeg tror sagtens det kan skabe den berømte "Positive energi" fremadrettet som vi også kommer til at se på banen.

    Tiden vil jo, vise hvem som får ret, men jeg er fortrøstningsfuld.
    Jeg er så ikke enig med dig.

    At man kun har to novicer at byde på, når man vælger at skille sig af med Ståle, tyder for mig mere på en fodboldklub, der rent ledelsesmæssigt er på vej i opløsning.

  25. #345
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nej jeg ønsker ikke en ny bestyrelse.

    Jeg syntes Ståle har fået alle de midler stillet til rådighed som han kunne ønske sig af bestyrelsen. Jeg mener i den grad Ståle har fejlet. I henhold til konstruktionen. Så har Ståle jo selv udtalt at han stort set har fået det som han har ønsket sig i henhold til at bygge den sportslige organisation som han har ønsket. Det er jo Ståle som har ansat de mange folk han ville have på de poster.

    Jeg siger ikke bestyrelsen er "fejlfri", men deres rigtige "test" kommer de næste 6 måneder.

    1. Kan de håndtere at omorganisere organisationen til med et top tunet sportsligt professionelt setup.

    2. Hvordan kommer de midlertidige sportslige ansættelser (William og Hjalte) til at klare sig i suppen frem til vinter?( Jeg mener det er de rigtige valg)

    3. Får man ansæt den rigtige Træner profil til Vinter?

    Hvis alle 3 ting går ad helvede til så kan det godt være jeg løfter nogle øjenbryn i henhold til bestyrelsen.
    Hvorimod andres pointe er at Bestyrelsen har ladet stå til imens Ståle har fejlet, og 'bare' hjulpet med at skovle penge ned i et dybt sort hul. Bestyrelsen burde have haft taget fat tidligere, med en erkendelse af at det har gået den forkerte vej siden '17 (omend 18/19 med Skov og N'doye har skjult problemerne så effektivt at det måske organisatorisk set var en bjørnetjeneste at vinde den sæson), i stedet for at vente til at selv den mest fodbold-analfabetiske kunne se at den var helt gal.

    Om måden de skulle have haft taget fat på ville have været at tidligere sparke Ståle opad så han blev 'ren' Director of Football, eller ansætte et nyt ansigt til dette, eller noget helt tredje skal jeg ikke kunne sige hvad ville være bedst

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •