Side 36 af 56 FørsteFørste ... 263334353637383946 ... SidsteSidste
Viser resultater 526 til 540 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #526
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hvilket flere herinde har gjort opmærksom på igen og igen og igen - i årevis. Da bestyrelsen pludselig kunne se ind i et år eller flere uden europæisk fodbold. Måske et år eller flere uden tilskuerindtægter. Og på et hold, der sejler, så var det for sent at gøre noget ved. Og så trådte Kvist i karakter CV-style og sagde: "Jeg tager den. Det er verdens letteste job". Det er så der, vi er nu. Det er ikke skide sjovt.
    Ja det er præcist det mange herinde har påpeget i flere år. Selv de såkaldte Eksperter / Medier har jo ikke stillet kritiske spørgsmål ved vores konstruktion før fornylig. Også derfor jeg ikke giver 2 cent for de såkaldte Eksperter på TV og nogle medier der kommenter omkring FCK. De har 1 formål at sælge aviser/historier med fede overskrifter. Og intet er bedre end FC KRISE.

    Folk kan mene hvad de vil, men ud fra de fleste kommentar jeg har læst her på skakten lige pånær K@sper måske, så er er de fleste jo enige om at vores "magt" konstruktion skulle laves om. Nu kender vi jo ikke deltaljerne, men jeg tvivler stærkt på at Ståle ville gå med til nogen form for "Degradering" og læg dertil resultaterne i 2020 i betragtning så var en Fyring en No brainer i min bog. Og jeg mener heller ikke man skulle have ventet til Vinter. Folk kan have deres mening om Kvist og Bestyrelsen, men jeg mener de har taget den helt rigtige beslutning. Jeg mener faktisk den skulle have været taget langt tidligere (men det er min personlige mening)

    Hvad betyder det så fremover?. Formentligt et Tabt DM guld i denne sæson, men det må vi så bare acceptere, hvis det kan gøre klubben stærkere på den lange bane, hvis vi får det rigtige sportslige setup (tiden vil vise om Kvist/bestyrelsen rammer rigtigt). Det er selvfølgelig surt når der er "Mindst" et direkte EL gruppespil garanteret og Stor chance for CL, Men alternativt på den lange bane, hvis vi ikke tager tyren ved hornene nu vil være langt slemmere efter min mening.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #527
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser

    Hvad betyder det så fremover?. Formentligt et Tabt DM guld i denne sæson, men det må vi så bare acceptere, hvis det kan gøre klubben stærkere på den lange bane, hvis vi får det rigtige sportslige setup (tiden vil vise om Kvist/bestyrelsen rammer rigtigt). Det er selvfølgelig surt når der er "Mindst" et direkte EL gruppespil garanteret og Stor chance for CL, Men alternativt på den lange bane, hvis vi ikke tager tyren ved hornene nu vil være langt slemmere efter min mening.
    Det er jo bare et happy-go-lucky koncept dig og andre i debatten trækker ud af røven. Hvor er det lige pengene til det rette set-up skal komme fra..? indtil denne sæson har Ståle-set-up'et med gruppespil og spillersalg fyldt koncernen og bestyrelsens lommer med penge uden at betale særlig meget tilbage til fodboldklubben. Hvad får dig og andre til at tro, de nu pludselig skyder masser af penge i fodboldafdelingen uden at få noget igen..?
    Sidst redigeret af shs : 21.10.20 kl. 09:45

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #528
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Det er jo bare et happy-go-lucky koncept dig og andre i debatten trækker ud af røven. Hvor er det lige pengene til det rette set-up skal komme fra..? indtil denne sæson har Ståle-set-up'et med gruppespil og spillersalg fyldt koncernen og bestyrelsens lommer med penge uden at betale særlig meget tilbage til fodboldklubben. Hvad får dig og andre til at tro, de nu pludselig skyder masser af penge i fodboldafdelingen uden at få noget igen..?
    Hvis det er et Happy-go-lucky koncept jeg og andre trækker ud af røven så går jeg ud fra dit og dine kumpaner er glade for Status quo, med en langsom de-rute.

    Nu behøver det altså ikke koste en bondegård at besætte de rigtige folk i en sportslig ledelse, kontra hvad vi lønner fodboldspillere. Man kan få meget ud af få penge. Spørg bare dem på Heden, de er eksperter på den front.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #529
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Bo Svensson er ikke afvisende over for ideen om at blive cheftræner i FCK: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...nt-job/8334552
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #530
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvis det er et Happy-go-lucky koncept jeg og andre trækker ud af røven så går jeg ud fra dit og dine kumpaner er glade for Status quo, med en langsom de-rute.

    Nu behøver det altså ikke koste en bondegård at besætte de rigtige folk i en sportslig ledelse, kontra hvad vi lønner fodboldspillere. Man kan få meget ud af få penge. Spørg bare dem på Heden, de er eksperter på den front.
    Skulle vi ikke se at få begravet den løgnagtige sandhed om, at Midtjylland ikke bruger penge..? Siden Bentham kom til i 14 har de ikke gjort andet sæson efter sæson end at øge både deres lønbudget og deres transferbudget.

    Du tror vel ikke selv på, at bestyrelsen ansætter et billigt sportsligt set-up og fastholder et dyrt spillerbudget. Hvis fodboldklubben ikke tjener penge til bestyrelsen, bliver den skaleret ned, og netop i forbindelse med denne sæson er der mulighed for at hente penge i Europa og lave store spillersalg. Jeg går ud fra, at vi begge er enige om, at den mulighed er mere eller mindre forpasset.

    Hvad mine såkaldte kumpaner tænker, og hvem de er, aner jeg ikke, men du skal ikke være i tvivl om, at jeg synes Hjalte-Kvist konstellationen er decideret idiotisk.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #531
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Skulle vi ikke se at få begravet den løgnagtige sandhed om, at Midtjylland ikke bruger penge..? Siden Bentham kom til i 14 har de ikke gjort andet sæson efter sæson end at øge både deres lønbudget og deres transferbudget.

    Du tror vel ikke selv på, at bestyrelsen ansætter et billigt sportsligt set-up og fastholder et dyrt spillerbudget. Hvis fodboldklubben ikke tjener penge til bestyrelsen, bliver den skaleret ned, og netop i forbindelse med denne sæson er der mulighed for at hente penge i Europa og lave store spillersalg. Jeg går ud fra, at vi begge er enige om, at den mulighed er mere eller mindre forpasset.

    Hvad mine såkaldte kumpaner tænker, og hvem de er, aner jeg ikke, men du skal ikke være i tvivl om, at jeg synes Hjalte-Kvist konstellationen er decideret idiotisk.
    Hvor skriver jeg at FCM ikke bruger penge?. Men der kan da ikke være tvivl om de har brugt deres penge "smartere" end os de sidste mange år og fået mere ud af det. Det kan der ikke være 2 meninger om.Hvad er et billigt sportsligt setup??. Pointen er at det ikke behøver at koste en bondegård at få et kompetent sportsligt setup. Det er langt billigere på den front end at investere i dyre spillere.

    Klubben har jo ikke råd til at lade vær med ikke at investere om Lars Seier eller om der kommer andre investorer til på sigt, ved du eller jeg intet om så det er rene gisninger. Du nævner at der er mulighed for at hente penge i Europa i denne sæson, korrekt, men der var jo hellere ikke udsigter at det ville ske med Ståle ved roret vel?. Så handling var påkrævet

    Sådan som situationen udviklet sig under Ståle så støtter jeg 100 % op om Hjalte-Kvist indtil et nyt sportsligt setup forhåbentligt er klart til vinter. Du og andre skal selvfølgelig have ret til jeres synspunkter, jeg er bare meget uenig :)

  12. De følgende 15 brugere er enige:

  13. #532
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Her var meldingen ellers fra flere herinde, at organisationen så rigeligt var polstret med de folk og kompetencer der både skulle til at afskedige Ståle, men også til at komme videre derfra.. Den opfattelse virker nu til at være ændret efter et ubehageligt realitetstjek...
    Jeg må have mistet overblikket efter, hvad der må være, flere end 1.000 indlæg herinde om situationen. Er der virkelig nogen, der har ment, at organisationen var klar til at køre uændret videre uden Ståle? Jeg er klar over, at en håndfuld og særligt én har forsvaret Ståle og kritiseret fyringen, men at organisationen skulle være gearet til en fyring, må jeg have glemt at have læst.

    Ingen af os ved vel, hvad der præcist er sket, men min egen analyse efter Ståles voldsomme udbrud i interviewet en uge før fyringen og Bo Rygaards udtalelser på pressemødet er, at Rygaard og Ståle i 2020 har haft flere snakke om, at det ikke gik så godt, og Rygaard har så på bestyrelsens vegne stillet nogle krav til Ståle. Det har formentlig været en ændring af hans stilling, men kan også have været krav til en ny spillestil. Ståle har afvist brutalt. Både fordi han ikke har respekt for Rygaards og bestyrelsens (og Kvists) fodboldfaglige viden, men nok også fordi Ståle så sig selv i en anden rolle som en degradering, og endelig fordi Ståle ikke bare kan lægge sin facon og spillestil om.

    Bestyrelsen har så drøftet, om man kunne fortsætte med Ståle version 2.0, eller om man skulle hive plastret af. Kvist har som den eneste med reel fodboldfaglig erfaring anbefalet en straks-fyring i stedet for i ro og mag at finde en afløser. Det er så gået op for Kvist og bestyrelsen, at det var en dårlig idé. Men nu er det for sent.

    Uanset, at Ståle ikke kunne fortsætte, er det hele helt håbløst. Og tro mig, hele Hernings fodboldset-up går rundt og griner. Det er jeg ret sikker på, at "eksperterne" ikke gør.

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Hvor er det lige pengene til det rette set-up skal komme fra..?
    De kan vel komme flere steder fra: 1. Nuværende aktionærer/emission. 2. Salg af hele biksen til en (udenlandsk) excentriker.

    Uanset hvilken model, vi ender med, skal der ryddes op og investeres massivt i forretningen. Det vil tage år. Forbered jer på det. Og nej, Ståle kunne ikke have gjort det. Heller ikke selvom han vandt the double i 2009 og spillede kvartfinale mod ManU for et par uger siden.

    Nøj, hvor er jeg sur.
    Sidst redigeret af Døren : 21.10.20 kl. 12:34 Årsag: slåfejl

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #533
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser

    Klubben har jo ikke råd til at lade vær med ikke at investere om Lars Seier eller om der kommer andre investorer til på sigt, ved du eller jeg intet om så det er rene gisninger. Du nævner at der er mulighed for at hente penge i Europa i denne sæson, korrekt, men der var jo hellere ikke udsigter at det ville ske med Ståle ved roret vel?. Så handling var påkrævet

    Sådan som situationen udviklet sig under Ståle så støtter jeg 100 % op om Hjalte-Kvist indtil et nyt sportsligt setup forhåbentligt er klart til vinter. Du og andre skal selvfølgelig have ret til jeres synspunkter, jeg er bare meget uenig :)
    Det er jo det, jeg siger - et Happy-go-lucky projekt. Hverken dig eller mig ved selvfølgelig om, der kommer en pose penge flyvende ind ude fra, men der er intet i bestyrelsens ageren de sidste år, der tyder på, at de villige til at investere i et langsigtet projekt 3-7 år, før de kan begynde at cashe ind igen. De har været godt tilfredse med at tjene rigtig fint på gruppespil og relativt hurtige og givtige spillersalg.

    Jeg er ikke uenig med dig i, at der skulle ske noget, men hvis man virkelig ville noget med fodbolden på banen, så havde man fyret Ståle efter Man U kampen. Hvis man havde et håb om alligevel at vinde Superligaen i denne sæson, havde man ladet Ståle sidde indtil vinterpausen og se hvor holdet stod. Det her lugter langt væk af en bestyrelse, der ikke vil investere i fodbold længere efter det mistede gruppespil.

    Et frækt bud er Bo Svensson som træner, sælge de bedste i start tyverne (Wind, Nelson), lade løntunge spillere som Fischer og Falk gå for småpenge og Zanka er jo kun på leje. Så starter vi derfra og på et langt mindre budget - altså Bøf-style. Så må vi håbe på det bedste happy-go-lucky. Jeg har modsat dig svært ved at se det fede i et sådan projekt - jeg har også svært ved at se en stor pose penge komme flyvende ind.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #534
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    J



    De kan vel komme flere steder fra: 1. Nuværende aktionærer/emission. 2. Salg af hele biksen til en (udenlandsk) excentriker.

    Uanset hvilken model, vi ender med, skal der ryddes op og investeres massivt i forretningen. Det vil tage år. Forbered jer på det. Og nej, Ståle kunne ikke have gjort det. Heller ikke selvom han vandt the double i 2009 og spillede kvartfinale mod ManU for et par uger siden.

    Nøj, hvor er jeg sur.
    Jeg er sgu også sur.

    Håber et eller sted på, at fodbolddelen bliver solgt

  18. #535
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Kvist har som den eneste med reel fodboldfaglig erfaring anbefalet en straks-fyring i stedet for i ro og mag at finde en afløser. Det er så gået op for Kvist og bestyrelsen, at det var en dårlig idé. Men nu er det for sent.
    Enig i din beskrivelse bortset fra det her. Mange folk er jo bare hurtige til at gejle en panik-stemning op, ikke kun i medierne. Slap nu af altså. Kvist har set lidt grøn ud i et par interviews, og vi har tabt 1 kamp. Der er jo ingen, der havde regnet med at alt ville ændres med et snuptag ved at hive u-19 Hjalte op + give mikrofonen til revisor-Willy. Altså dem der kører hate på FCK lige nu, det er jo primært alle hatersne i medierne, der ønsker en krise, og så er det dem med en dagsorden om at Ståle er den enbårne søn korsfæstet og begravet. Slap nu af et par måneder, og så giv den nye mand et års tid til at vise, hvad han duer til. Man kunne passende bruge bare en tiendedel af den daglige dosis valium de næste par måneder, som man har brugt de sidste par år for at kunne holde tålmodigheden med Ståle. Chill altså.
    Danmark til Valby Bakke

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #536
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Enig i din beskrivelse bortset fra det her. Mange folk er jo bare hurtige til at gejle en panik-stemning op, ikke kun i medierne. Slap nu af altså. Kvist har set lidt grøn ud i et par interviews, og vi har tabt 1 kamp. Der er jo ingen, der havde regnet med at alt ville ændres med et snuptag ved at hive u-19 Hjalte op + give mikrofonen til revisor-Willy. Altså dem der kører hate på FCK lige nu, det er jo primært alle hatersne i medierne, der ønsker en krise, og så er det dem med en dagsorden om at Ståle er den enbårne søn korsfæstet og begravet. Slap nu af et par måneder, og så giv den nye mand et års tid til at vise, hvad han duer til. Man kunne passende bruge bare en tiendedel af den daglige dosis valium de næste par måneder, som man har brugt de sidste par år for at kunne holde tålmodigheden med Ståle. Chill altså.
    Jeg er egentlig ikke så påvirket af Kvistinterviews eller nederlaget til ålborg eller måden det skete på. Jeg tror bare ikke på, at Hjalte/Kvist kan ændre noget som helst eller blot bevare status quo. Patienten er meget syg, og vi er i en nedadgående, selvforstærkende, spiral. Sådan har jeg haft det længe, så jeg er egentlig helt bedøvet af tungsind og apati.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #537
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg er egentlig ikke så påvirket af Kvistinterviews eller nederlaget til ålborg eller måden det skete på. Jeg tror bare ikke på, at Hjalte/Kvist kan ændre noget som helst eller blot bevare status quo. Patienten er meget syg, og vi er i en nedadgående, selvforstærkende, spiral. Sådan har jeg haft det længe, så jeg er egentlig helt bedøvet af tungsind og apati.
    Yes, deler din diagnose af den patient Ståle har efterladt, men tror ikke det er meningen, at Hjalte/Kvist skal ændre noget som helst. De skal bare være der, indtil vi har fundet en ny. Og hvis de taber de næste 5 kampe også og alle råber krise, så blir det da tåkrummende, men so be it. Det her hold kommer alligevel ikke til at vinde DM, før der bliver ryddet ordentligt op af en ny dude.
    Danmark til Valby Bakke

  23. De følgende 9 brugere er enige:

  24. #538
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Yes, deler din diagnose af den patient Ståle har efterladt, men tror ikke det er meningen, at Hjalte/Kvist skal ændre noget som helst. De skal bare være der, indtil vi har fundet en ny. Og hvis de taber de næste 5 kampe også og alle råber krise, så blir det da tåkrummende, men so be it. Det her hold kommer alligevel ikke til at vinde DM, før der bliver ryddet ordentligt op af en ny dude.
    Du virker ganske rolig over situationen. Men bestyrelsen har altså en målsætning om, at vi skal vinde SL hvert år og i Europa hvert år. Allerede i år mister vi dyrbare koefficientpoint, og hvis vi nærmest skal ofre denne sæson, så kommer vi formentlig heller ikke i Europa næste sæson, og så er vi inde i en "ond cirkel", hvor det bliver sværere og sværere at leve op til vores målsætning. Derfor har vi - efter min mening - særdeles travlt med at få styr på tingene.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #539
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hvilket flere herinde har gjort opmærksom på igen og igen og igen - i årevis. Da bestyrelsen pludselig kunne se ind i et år eller flere uden europæisk fodbold. Måske et år eller flere uden tilskuerindtægter. Og på et hold, der sejler, så var det for sent at gøre noget ved. Og så trådte Kvist i karakter CV-style og sagde: "Jeg tager den. Det er verdens letteste job". Det er så der, vi er nu. Det er ikke skide sjovt.
    Præcis. Diskussionen herinde bliver ofte meget sort/hvid.

    Jeg har længe kritiseret konstellationen - og faktisk særligt Ståles rolle i denne, fordi jeg mente, at han ikke udfordrede sig selv nok. Altså, at det udadtil virkede som om, at hans stædighed gjorde, at han ikke brød sig om nye ideer i organisationen, og at det på sigt ville være gift for ham selv og for FCK.

    Det kan være svært at give magt fra sig. Og konstruktionen gjorde det heller ikke let. Jeg tror faktisk, at det kunne have fungeret, hvis vi havde haft en langt stærkere bestyrelse med folk med fodboldforstand, som virkelig VIL FCK. Tolker man lidt på Kvists udtalelser, står det jo meget klart, at HAN i al fald ikke har talt med Ståle det seneste år, og at Ståle blot "refererede til" bestyrelsesformanden, som han jo også skal. Og bestyrelsesformanden har Ståle formentligt ikke ligefrem fundet meget sparring i. Der har Ståle nok mere skulle agere støttepædagog, når han skulle fortælle, hvorfor det ville være godt at hente Zanka hjem, hvor det ville have været indlysende for NCH og Don Ø.

    Nævner man Don Ø herinde, ser mange folk rødt. Det er fair nok. Vi har rettens ord for, at han bedrev kursspekulation. Men hvis fortællingen om FCKs aktive bestyrelse i slut 90'erne og 00erne står og falder med dommen, så glemmer man at trække de gode erfaringer med fra den periode af FCK's historie, hvor vi gik fra at være en sportslig joke, der ikke var i nærheden af mesterskaber, til pludselig at være en gigantisk magtfaktor i skandinavisk fodbold. For det kom jo ikke af Roy Hodgson eller Hans Backe eller Ståle og CV for den sags skyld. Men fordi man havde en kompetent bestyrelse med folk som Østergaard og NCH, der faktisk gik op i fodbold, og hvor ikke mindst NCH var enormt afgørende for bl.a. at lokke Roy Hodgson til klubben.

    Med andre ord: Bestyrelsen satte, som den jo normalt har til opgave, retningen. Den åndede og levede for FCK. Og Lalandia virkede primært til at blive købt ind for som klub at gøre sig uafhængig af potentielt magre tider, hvor man nu får den klare fornemmelse, at de nuværende ejere ofte helst var FCK foruden. Seier har jo bl.a. direkte udtalt, at Skjærbæk, der ejer knap en tredjedel af FCK, gik ind i selskabet pg.a. Lalandia og kontorejendommene. Da Seier inviterede Skjærbæk i sin sponsorloge, var det første gang nogensinde, han så en FCK-kamp. Ja, måske endda en fodboldkamp i det hele taget (det fremstod lidt uklart i det afsnit i Seiers bog, jeg har set refereret). På det tidspunkt havde han været storaktionær i FCK i halvandet år. Selv Seiers hjerte banker ikke først og fremmest for FCK, men for Arsenal.

    Jeg savner i den grad en bestyrelse og en ejergruppe, der ligesom i 00'erne brænder for FCK som sportsligt projekt. Det gør den ikke. Og derfor har jeg tilladt mig at tvivle længe på, at det nødvendigvis vil føre noget godt med sig at fyre Ståle af den simple årsag, at jeg ikke har tillid til, at den nuværende bestyrelse vil kunne stable et bedre alternativ på benene. Hvis jeg troede, den kunne det, havde jeg også gerne set Ståle fyret eller omrokeret i et stykke tid nu.

    Der er groft sagt to elementer, der skal være på plads, når man udskifter en ledelse:

    1) Timingen. Den bold fik d'herrer slået lidt skævt. Havde man fyret Ståle lige efter den europæiske exit, ville det pressemæssigt have set mere forsvarligt ud. Nu fyrer man Ståle efter en ret lækker sejr, hvor holdet var fyldt med energi og gejst, og efter at han i 11. time fik Zanka til klubben, som fans og eksperter har sukket efter. Ergo: Hvorfor fyre netop nu? Særligt når punkt nr. 2 slet, slet ikke er på plads.

    2) Erstatningen. Havde ledelsen præsenteret Capello/Guardiola dagen efter Ståles fyring, ville historien om Ståle ret hurtigt være blevet: "Ståle - hvem?". Men nu stiller pressen og vi fans naturligt nok spørgsmålstegn ved, hvorfor ledelsen fandt det SÅ presserende at fyre Ståle NU - i stedet for at vente til man i det mindste havde en erstatning klar. Hjalte har ledelsen selv talt ned fra dag 1, og han virker da også noget benovet over al det, han er blevet kastet ud i. Selvfølgelig kan man først reelt vurdere forløbet i sin helhed, når man har erstatningen på plads. Men man kan sagtens kritisere beslutningen om, hvorvidt man mener, at Hjalte ville være bedre for FCK her og nu end Ståle. Det tvivler jeg helt enormt stærkt på.

    Endelig har vi den udfordring, at vi ikke har en NCH, der kan smigre typer som Roy Hodgson, og som reelt har selvstændige tanker om FCK's sportslige fremtid, som han deler med en progressiv bestyrelsesformand. Vi har Kvist, der knap nok kan charmere sin egen caffe latte, der hele tiden ser ud som om, den helst ville stikke af fra ham. Skal vi tro på lidt af rygtestrømmen, vil eksempelvis David Nielsen ikke til FCK, så længe Kvist er i klubben. Det lever vi jo nok med. Men vi må jo bare konstatere, at vi ikke er helt så attraktive, som dengang vi havde en ledelse, der brændte for projektet, og hvor der sad personer med stort sportsligt netværk. De dage er forbi for nu.

    Personligt håber jeg mest, at FCK bliver solgt fra til en rigmand eller en progressiv koncern, der reelt brænder for projektet, og som virkelig VIL det her og ikke bare ser det som en irriterende sten i skoen, eller som et stykke hyggelegetøj, når der nu ikke var penge til Arsenal. Det sker nok ikke lige i morgen. Men skal der komme noget positivt ud af det her rod, så kan det være, at det om ikke andet lokker interesserede købere til, der faktisk kan se potentialet og hurtigt kan gennemskue, at det sejler på bestyrelsesniveau, og den derfor måske er lidt mere villig til at snakke frasalg.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  27. #540
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Du virker ganske rolig over situationen. Men bestyrelsen har altså en målsætning om, at vi skal vinde SL hvert år og i Europa hvert år.
    Jo, men det har din mand, Ståle, jo ligesom ikke rigtig gjort i sine 7 seneste år. Du har haft tålmodighed med ham gennem 7 år, hvor han blot har vundet 3 dm og failet 2 gange i europa. Vi tabte med 17 point og røg ud til fucking Rijeka. Nu står du og 3+ så klar med tordentrummerne, efter vi har tabt een kamp med en midlertidig amatørtræner.
    Danmark til Valby Bakke

  28. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •