Side 46 af 56 FørsteFørste ... 3643444546474849 ... SidsteSidste
Viser resultater 676 til 690 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #676
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Ståles afløser

    Thorup som træner og Neestrup som assistent synes jeg er en fin løsning.
    Thorup har fået rigtig fine ord med på vejen i Belgien, og man skal ikke tage fejl af hans rolige fremtoning.
    Han har ved flere lejligheder markeret sig over for spillere der ikke kunne indordne sig - specielt i Gent, hvor han faktisk var afholdt i spillertruppen.

    At man har valgt at starte omvendt - Dvs. man ikke har fået sportsdirektøren på plads først, er hvad det er, og behøver ikke nødvendigvis at være skidt. Det afhænger meget af hvem man har i tankerne.
    Jeg kunne sagtens se en Jesper Jansson eller Per Nilsson komme ind, da de også har et godt kendskab til klubben i forvejen.

    https://www.transfermarkt.com/jesper.../trainer/46954

    https://www.transfermarkt.com/per-ni.../trainer/51319

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #677
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jess Thorup har et glimrende CV og er typen der er håndværker og retter ind efter den stil arbejdsgiveren ønsker. Det har han både gjort i Dbu og i fcm. Det tror jeg de fleste sportsdirektører kan leve rigtig fint med.
    Ja, et glimrende CV fra EfB og FCM, hvis du spørger mig. Men begge steder overtog han hold, der var opbygget og formet. Det var ikke hans fortjenste, som jeg ser det. Han skulle lede dem, og det lykkedes han med. Men i FCK skal han have etableret holdet. Materialet har vi, men der skal arbejdes. Så kan man være "håndværker" i fodboldmæssig forstand. men om det er nok, det får vi så svar på ... Jeg tvivler meget!
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  4. #678
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jess Thorup har et glimrende CV og er typen der er håndværker og retter ind efter den stil arbejdsgiveren ønsker. Det har han både gjort i Dbu og i fcm. Det tror jeg de fleste sportsdirektører kan leve rigtig fint med.
    Det tror jeg for så vidt, du har ret i. Men HVIS FCK virkelig vælger at ansætte i den rækkefølge, så indikerer man altså ret så tydeligt, at sportsdirektøren mere skal være en papirnusser/praktisk gris fremfor den, der sætter retningen. Og hvad er så ideen i at have en sportsdirektør?
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  5. #679
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Ståles afløser

    Jess Thorup til FCK:

    Jeg tænker det er en her-og-nu løsning. Det lader til at han er billig at købe fri, og måske også relativt billig i løn. Har Genk fortrudt?

    De (bestyrelsen) håber vel på at han kan stabilisere holdet relativt hurtigt, og få os i top-6 (og gå efter det utopiske mesterskab).

    Hvis de så finder en stærk sportsdirektør som vil lede klubben i en anden retning, så er det vel ikke ligeså dyrt at fyre Thorup, som det var at fyre Ståle?

    Men føj, det giver en grim smag i munden. 2020 var året hvor Ståle blev skiftet ud med Thorup. Den havde jeg ikke lige set komme!

    Jeg beklager mit opkast. Det er bare min såkaldte "gut-feeling" her få minutter efter jeg fik nyheden præsenteret. Hvad var det med at finde den rette kandidat, og ikke at haste sig ud i at finde den forkerte træner?

    Ville nok ca. 100x hellere have haft Bo Svensson.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #680
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ninja_Henning Se meddelelser
    Jess Thorup til FCK:

    Jeg tænker det er en her-og-nu løsning. Det lader til at han er billig at købe fri, og måske også relativt billig i løn. Har Genk fortrudt?

    De (bestyrelsen) håber vel på at han kan stabilisere holdet relativt hurtigt, og få os i top-6 (og gå efter det utopiske mesterskab).

    Hvis de så finder en stærk sportsdirektør som vil lede klubben i en anden retning, så er det vel ikke ligeså dyrt at fyre Thorup, som det var at fyre Ståle?

    Men føj, det giver en grim smag i munden. 2020 var året hvor Ståle blev skiftet ud med Thorup. Den havde jeg ikke lige set komme!

    Jeg beklager mit opkast. Det er bare min såkaldte "gut-feeling" her få minutter efter jeg fik nyheden præsenteret.
    Hvis man hiver Thorup ud af en spritny tre-årig kontrakt i en topklub i belgisk fodbold, er det formentligt ikke for at have en gut rendende frem til sommer.

    Men ja - havde nogen for et par måneder siden fortalt mig, at FCK ville fyre Ståle for i stedet at jagte Jess Thorup, ville jeg mene, at vedkommende havde fået alvorlig 2020-kuller.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #681
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Jess Thorup Jesuz f****** Christ - jeg kan nærmest ikke forstille mig noget værre. Lange bolde, dødbolde, lange indkast og fokus på fysik. Det kan godt være Ståle-bold til tider var kedeligt, men Jess Thorup er sgu det mest røvsyge, perspektivløse og umoderne lortebold, jeg overhovedet kan tænke mig. Hvad fanden er pointen i at fyre Ståle, hvis Jess Thorup er alternativet..???!?
    Jeg håber ved gud, det er en and. Jeg fornyer ikke mit sæsonkort, hvis det er sandt.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #682
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Jess Thorup Jesuz f****** Christ - jeg kan nærmest ikke forstille mig noget værre. Lange bolde, dødbolde, lange indkast og fokus på fysik. Det kan godt være Ståle-bold til tider var kedeligt, men Jess Thorup er sgu det mest røvsyge, perspektivløse og umoderne lortebold, jeg overhovedet kan tænke mig. Hvad fanden er pointen i at fyre Ståle, hvis Jess Thorup er alternativet..???!?
    Jeg håber ved gud, det er en and. Jeg fornyer ikke mit sæsonkort, hvis det er sandt.
    Er meget enig.

    Der var snak om at udvikle den offensive del af FCKs spil, men hvis Hr. Thorup er "Visionen" for FCKs fremtidige sprudlende offensiv, så har man godt nok skudt ved siden af målet.

    Man kan jo håbe på det er en And, men det ser ikke sådan ud :/

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #683
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Jeg bliver godt nok skuffet hvis trænerjagten, som alt tyder på, ender ud i Jess Thorup.. Jeg synes ikke det rimer særligt godt på en træner med en moderne og offensiv filosofi.. Det kan godt være han havde fine resultater som træner i FCM, men det spillemæssige udtryk var dårligere end det vi har set under Ståle her i FCK..

    At Genk slipper ham så kort inde i en kontrakperioden kan undre.. Med ja-hatten på er det selvfølgelig noget af et signal at sende, at vi henter en træner fra en Belgisk top-klub, som på ingen måde burde være tilgængelig.. Med de skeptiske briller på, kunne man også tænke sig, at Belgierne alligevel ikke har været så glade for deres danske cheftræner, og derfor lader ham gå ellerede nu for et beskedent millionbeløb.. Jeg hælder desværre mest til sidstnævnte..

    Det eneste positive i dagens historie er, at man tilsyneladende går benhårdt efter at tilknytte Neestrup også.. Det vil være et gevaldigt plaster på såret for mig, det må jeg også sige.. Og går det galt med Thorup har vi en kompetent assistent som vil kunne overtage tøjlerne midlertidigt..

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #684
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Jess Thorup Jesuz f****** Christ - jeg kan nærmest ikke forstille mig noget værre. Lange bolde, dødbolde, lange indkast og fokus på fysik. Det kan godt være Ståle-bold til tider var kedeligt, men Jess Thorup er sgu det mest røvsyge, perspektivløse og umoderne lortebold, jeg overhovedet kan tænke mig. Hvad fanden er pointen i at fyre Ståle, hvis Jess Thorup er alternativet..???!?
    Jeg håber ved gud, det er en and. Jeg fornyer ikke mit sæsonkort, hvis det er sandt.
    Det kan da ikke under nogle omstændigheder blive mere kedeligt end det var under Ståle, det findes bare ikke.


  16. #685
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Jess Thorup er et rimelig uinspireret valg. Han har ganske vist præsteret fornuftigt som træner, men han er godt nok en tør kiks. Jeg er ikke sikker på, at han har personligheden til FCK.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #686
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Ståles afløser

    Nå men så må vi jo hellere få rykket de bandereklamer tilbage igen��
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #687
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Det kan da ikke under nogle omstændigheder blive mere kedeligt end det var under Ståle, det findes bare ikke.
    Jo med Jess Thorup...
    Det virker som om, du samtidig med dit store antipati mod Ståle har mistet realitetssansen. Du må nærmest være den eneste herinde, der kan synes, at Jess Thorups fodbold er mere underholdende end Ståles.

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #688
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Ståles afløser

    EB skriver om en frikøbsklausul. Det må være grunden til, at vi kan hente ham

    https://ekstrabladet.dk/sport/tidlig...-i-fck/8348960

    Mine forventninger er godt nok ikke høje...
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #689
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Ståles afløser

    Neeeeeeeeeeeeeeeeej

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #690
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Ståles afløser

    Lidt om Thorups tid i Gent:
    Pokalfinalen var en af de første små ting, der fik tingene til gå galt. Der var også hans offensive stil, som var værdsat af alle, men der manglede stabilitet i forsvaret, og det var en stor kritik mod ham. Han var også en meget høflig person og en gentleman, men i Gent foretrækker de en mere flamboyant træner, og de kan lide en, som de kan tale om fodbold med i flere timer over store måltider, og det var ikke rigtig Jess. Han var mere reserveret og faktisk alt det, som en træner bør være, og var mere fokuseret på spillerne end på bestyrelsen.
    Men selvom Jess Thorup altså ikke havde bestyrelsens støtte, var det langt fra tilfældet i spillertruppen.

    - Slet ikke. De spillede en meget offensiv spillestil med 4-4-2-formationen med en diamant på midten, så alle angribende spillere elskede det. Selv forsvarsspillerne elskede det, fordi backerne blev wing backer og kom fremad på banen hele tiden. I starten af sin tid i Gent fyrede Thorup også mentaltræneren, og han påtog sig selv den rolle.

    - Han var virkelig fokuseret på deres privatliv og deres mentale helbred, siger Guillaume Maebe og påpeger, at Thorup flere gange gav spillere - heriblandt stjernespilleren Jonathan David - fri i flere uger, så de kunne se til personlige anliggender.

    Hvad med fansene?

    - De elskede ham virkelig også, selvom der var nogle fans, der aldrig tilgav ham for at tabe pokalfinalen. Fansene var virkelig tilfredse med ham og måden, han behandlede dem på. Det blev også tydeligt, da Gent hyrede László Bölöni som hans afløser. Der var meget fjendtlig reaktion mod ham, fordi han har en anderledes spillestil end Thorup. Han er mere defensiv og fokuserer på defensiv stabilitet. Det viste meget godt, at Thorup var elsket blandt fansene.
    - Jeg så en, der kaldte Thorup for den værste træner i Gents historie, men det er mærkeligt, at der er negative ting om Thorup, fordi alt i alt var han meget succesfuld i Gent. Han havde helt klart også en rolle i at presse prisen på Jonathan David op, da han blev omskolet og brugt rigtigt, før han blev solgt til Lille for 32 millioner euro. Jess efterlod et godt indtryk, og jeg tror, størstedelen af eksperter og fans mener det samme.
    Det er tydeligvis et meget andet billede af Thorup de har i Belgien end herhjemme.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •