Side 5 af 56 FørsteFørste ... 23456781555 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Der er ingen tvivl om at det vil være lidt i samme rille som Ståle, men jeg synes alligevel at David Nielsen er et rigtig godt bud på en afløser. Jeg tror ikke vi kommer uden om, at vi skal have en træner, som formår at organisere os godt defensivt. Det er bare det der dels sikrer europæisk succes og dels mesterskaber. Jeg synes dog David adskiller sig fra Ståle på flere parametre:

    1) Han er ikke lige så insisterende i forhold til system, som Ståle. Han kan både spille 4-4-2, 4-3-3 og 4-5-1.

    2) Han er en fremragende motivator. Han formår at sætte sine spillere derop, hvor de præsterer på noget der ligner 110%. Noget Ståle også kunne engang, men som man ikke har set meget meget længe. Jeg har flere gange i indeværende sæson siddet og tænkt, nu kommer vi da ud med 100% og blæser modstanderen ud af Parken (eksmepelvis hjemme mod Malmø og hjemme mod FCM i efteråret), men hver gang skuffer vi fælt på tænding og energi-niveau.

    3) David Nielsens hold formår at stå meget kompakt i de svære udekampe, men alligevel er de hamrende giftige på kontraløb. Denne facet er hamrende vigtig når vi spiller ude i Europa, og det er et lag Ståle aldrig for alvor har formået at bygge på.

    4) David Nielsens defensive struktur virker knap så vanskellig at praktisere og knap så zone-fikseret som Ståles. Alligevel er det hamrende solidt defensivt, og formentlig nemmere for nye spillere at tilpasse sig.

    David er min favorit..
    Jeg er enig. David må betegnes som et trænertalent, ligesom man kan sige Ståle var i sin tid. Forskellen er at David Nielsen i højere grad har bevist noget i forhold til Ståle den gang vi signede ham. David har været i tre klubber - alle tre har han haft succes med. Det er der ikke mange der kan sige om deres tre første cheftrænerjobs. Han har ligeledes leveret et solid pointsnit for de klubber: 1,42 (Strømgodset), 1,70 (Lyngby), 1,64 (AGF) (Transfermarkt).

    Hvis man ønsker at videreføre den nuværende stil med et defensivt fundament for at skabe resultater - så er David den helt rette i mine øjne. Han er også retorisk begavet nok til at begå sig i FCK.

    Det afgørende bliver vel om man ønsker noget nyt?

    Mvh,
    Frederik

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg er enig. David må betegnes som et trænertalent, ligesom man kan sige Ståle var i sin tid. Forskellen er at David Nielsen i højere grad har bevist noget i forhold til Ståle den gang vi signede ham. David har været i tre klubber - alle tre har han haft succes med. Det er der ikke mange der kan sige om deres tre første cheftrænerjobs. Han har ligeledes leveret et solid pointsnit for de klubber: 1,42 (Strømgodset), 1,70 (Lyngby), 1,64 (AGF) (Transfermarkt).

    Hvis man ønsker at videreføre den nuværende stil med et defensivt fundament for at skabe resultater - så er David den helt rette i mine øjne. Han er også retorisk begavet nok til at begå sig i FCK.

    Det afgørende bliver vel om man ønsker noget nyt?

    Mvh,
    Frederik
    Hvis det skal være en Dansker så må David Nielsen vel være en top kandidat i min bog. Jeg kunne dog godt tænke mig en træner der tog et opgør med vores spillestil. I DN bliver det nok mere af det samme, dog tror jeg som andre er inde på at DN måske offensivt har lidt mere at byde ind med end Ståle.

    Derudover kan jeg godt lide den Karisma DN bringer. Han virker som en der virkelig kan motiver sit hold. Og så er han jo tidligere FCKer. Jeg syntes altid i interviews at David er meget diplomatisk/rosende over for FCK. Virker som en anelse FCK flirt :)

    Jeg ville ikke være overrasket, hvis han en dag bliver FCK træner. Om det bliver efter Ståle er jo så et godt spørgsmål

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg er enig. David må betegnes som et trænertalent, ligesom man kan sige Ståle var i sin tid. Forskellen er at David Nielsen i højere grad har bevist noget i forhold til Ståle den gang vi signede ham. David har været i tre klubber - alle tre har han haft succes med. Det er der ikke mange der kan sige om deres tre første cheftrænerjobs. Han har ligeledes leveret et solid pointsnit for de klubber: 1,42 (Strømgodset), 1,70 (Lyngby), 1,64 (AGF) (Transfermarkt).

    Hvis man ønsker at videreføre den nuværende stil med et defensivt fundament for at skabe resultater - så er David den helt rette i mine øjne. Han er også retorisk begavet nok til at begå sig i FCK.

    Det afgørende bliver vel om man ønsker noget nyt?

    Mvh,
    Frederik
    Det er godt nok en sandhed med modifikationer. Ståle rykkede op med HamKam og førte dem til en 5.plads i den bedste række med det laveste budget. For det blev han kåret til årets træner i Norge.
    David overtog Strømgodset året efter et mesterskab og blev fyret efter 10 kampe.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det er godt nok en sandhed med modifikationer. Ståle rykkede op med HamKam og førte dem til en 5.plads i den bedste række med det laveste budget. For det blev han kåret til årets træner i Norge.
    David overtog Strømgodset året efter et mesterskab og blev fyret efter 10 kampe.
    Det har du ret i, Colsen!
    Men det er nu ikke helt rigtigt at David Nielsen blev fyret efter 10 kampe. Han var der i et års tid og fik 33 kampe. 14 sejre, 14 nederlag, 5 uafgjorte. Ifølge Transfermarkt.

    Mvh,
    Frederik

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    https://www.bt.dk/fodbold/staale-afs...este-halve-aar

    Efter et sørgeligt nederlag, hvor vi bliver overhælet af agf i tabellen, så har Ståle åbenbart behov for - uopfordret - selv at nævne, at han har fået mange tilbud det seneste halve år. Det er sgu da småpinligt. Der skal da ikke en kandidatgrad i psykologi til at regne ud, at han føler sig presset.
    Danmark til Valby Bakke


  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    https://www.bt.dk/fodbold/staale-afs...este-halve-aar

    Efter et sørgeligt nederlag, hvor vi bliver overhælet af agf i tabellen, så har Ståle åbenbart behov for - uopfordret - selv at nævne, at han har fået mange tilbud det seneste halve år. Det er sgu da småpinligt. Der skal da ikke en kandidatgrad i psykologi til at regne ud, at han føler sig presset.
    Det er jo seriøst barnligt at begynde at snakke om jobtilbud... det her må være et tegn på at han har tabt sutten og ærlig talt ikke aner hvad han skal gøre.... damn!

    Jeg tror så seriøst ikke på ham?!? Hvem fanden skulle hive fat i en mand som har en så høj løn som Ståle og har ligeledes en længere kontrakt... så skulle der seriøst være klubber derude der vil betale penge for at købe ham fri af fck for at få noget mere jammerlig gang bold uden vision?
    Very Nice

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Det er jo seriøst barnligt at begynde at snakke om jobtilbud... det her må være et tegn på at han har tabt sutten og ærlig talt ikke aner hvad han skal gøre.... damn!

    Jeg tror så seriøst ikke på ham?!? Hvem fanden skulle hive fat i en mand som har en så høj løn som Ståle og har ligeledes en længere kontrakt... så skulle der seriøst være klubber derude der vil betale penge for at købe ham fri af fck for at få noget mere jammerlig gang bold uden vision?
    Det er sgu også mærkeligt at han finder det nødvendigt netop at nævne at han er en eftertragtet herrer på job markedet...

    Meget besynderligt taget i betragtning i den situation han har bragt os i.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Det er jo seriøst barnligt at begynde at snakke om jobtilbud... det her må være et tegn på at han har tabt sutten og ærlig talt ikke aner hvad han skal gøre.... damn!

    Jeg tror så seriøst ikke på ham?!? Hvem fanden skulle hive fat i en mand som har en så høj løn som Ståle og har ligeledes en længere kontrakt... så skulle der seriøst være klubber derude der vil betale penge for at købe ham fri af fck for at få noget mere jammerlig gang bold uden vision?
    Naahj, mon ikke at det er en form for damage control eller spin. Der er vel næppe mange klubber der lige nu har Ståle i kikkerten.

    Men det kan der jo komme hvis vi stopper samarbejdet med ham som jeg i øvrigt mener at vi bør gøre.

    Det har været dejligt og super vigtigt at have ham som træner i et par omgange, men man skal stoppe når legen er god (og det nåede vi ikke)

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Ståles afløser

    Jeg synes, at vi snakker alt for lidt om Johan Lange. Han bærer vel også en stor del af ansvaret, og fungerer vel som en sportsdirektør? FCK skriver i hvert fald selv således om ham:

    "I maj 2014 blev Johan Lange udnævnt som teknisk direktør i F.C. København ved en reorganisering af ledelsen, hvor den hidtidige funktion som sportsdirektør blev delt mellem en teknisk direktør med ansvar for den fodboldfaglige del, og en Club Secretary til de administrative opgaver."

    Jeg tror, bedste løsning lige nu er at beholde Ståle, men der skal kigges på setuppet. Der mangler tydeligvis kompetente mennesker i alt fra scouting til fysisk stab, og så ville det være rart med noget mere fodboldfaglighed omkring Ståle. Det virker jo nærmest umuligt at komme af med Ståle, da han har så meget magt og ansvar, og det gad jeg godt at vi arbejdede på at komme væk fra. Også bare til når vi står her igen om 10 år.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg synes, at vi snakker alt for lidt om Johan Lange. Han bærer vel også en stor del af ansvaret, og fungerer vel som en sportsdirektør? FCK skriver i hvert fald selv således om ham:

    "I maj 2014 blev Johan Lange udnævnt som teknisk direktør i F.C. København ved en reorganisering af ledelsen, hvor den hidtidige funktion som sportsdirektør blev delt mellem en teknisk direktør med ansvar for den fodboldfaglige del, og en Club Secretary til de administrative opgaver."

    Jeg tror, bedste løsning lige nu er at beholde Ståle, men der skal kigges på setuppet. Der mangler tydeligvis kompetente mennesker i alt fra scouting til fysisk stab, og så ville det være rart med noget mere fodboldfaglighed omkring Ståle. Det virker jo nærmest umuligt at komme af med Ståle, da han har så meget magt og ansvar, og det gad jeg godt at vi arbejdede på at komme væk fra. Også bare til når vi står her igen om 10 år.
    Ståle har fået det dyreste setup omkring sig nogensinde i dansk fodbold. Alt fra kokken til groundkeeper er nøje rekruttteret og de formentlig alle sammmen lønførende i alle aspekter... tror nærmere at den professionalisering som har kørt fodbolden i fck efter i det senere år netop er årsagen til at vi er hvor vi er... at fck bliver kørt som hvilken som helst anden afdeling i Mærsk eller Danske Bank... folk er komplet fantasiløse og sidder på deres kontorer og laver PowerPoints og arbejder i Excel... dette hold skal vendes på banen med en træner der stadig har en sjæl og ikke er for mæt eller magelig
    Very Nice

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Ståle har fået det dyreste setup omkring sig nogensinde i dansk fodbold. Alt fra kokken til groundkeeper er nøje rekruttteret og de formentlig alle sammmen lønførende i alle aspekter... tror nærmere at den professionalisering som har kørt fodbolden i fck efter i det senere år netop er årsagen til at vi er hvor vi er... at fck bliver kørt som hvilken som helst anden afdeling i Mærsk eller Danske Bank... folk er komplet fantasiløse og sidder på deres kontorer og laver PowerPoints og arbejder i Excel... dette hold skal vendes på banen med en træner der stadig har en sjæl og ikke er for mæt eller magelig
    Så professionaliseringen af FCK har gjort at vi nu er nummer 4, og fordi organisationen er stor så er de mætte og magelige..? Det er jo helt sort. Og tro det eller ej, så tror jeg faktisk ikke der findes ret mange i den organisation der ikke er kompetente - jeg tror til gengæld at der er blevet foretaget ledelsesmæssige dårlige disponeringer og pilen og ansvaret er altid Ståles.

    Mvh,
    Frederik

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #72
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståles afløser

    Jeg synes, at Ståle skal blive. Han har vist så mange gange, at han kan skabe et hold, der både kan vinde mesterskaber og klare sig i Europa, og det, tror jeg, at han gøre igen. Samtidig kan jeg ikke få øje på nogen anden træner, for hvem det skulle være mere sandsynligt, at han kan skabe et vinderhold – både i Superligaen og i Europa. Selvom budgettet er stort, betyder det imo. ikke, at man kan vinde hvert eneste år. Det kan Ståle ikke, og det er der heller ikke andre, der kan. (set i det lys forstår jeg også godt, at Ståle kan føle, at folk lige nu lidt glemmer, hvad han har skabt i FCK - omend hans måde at sige det på, ved at nævne at han er eftertragtet, måske ikke er den rette.)

    Ja, meget er gået galt denne sæson. En meget stor del skyldes skader. Vores offensiv i år skulle have bestået af N’Doye, Wind, Fischer, en god Robert Skov-afløser og til dels Falk. Med det setup, forstår jeg godt, at Ståle ville supplere med to lovende talenter; Daramy og Kaufmann, og så en hårdtarbejdende Santos. Det er da en stærk offensiv. Virkeligheden blev bare, at N’Doye, Wind og Fischer har været skadet i store dele af sæsonen, Falk har været svingende, da han selvfølgelig ikke har kunnet alt selv, og Pep Biel-indkøbet var imo. en kæmpe fejl (af Ståle), da han som type slet ikke passer ind og ikke leverer noget på egen hånd. Så uden de 4 bærende offensive kræfter, er det forventligt, at offensiven har set dårlig ud.

    Defensivt har det også været skidt i perioder. Her er jeg især skuffet over Bjelland, som burde være dén, der skulle tage ansvar og styre defensiven. Slap attitude, slap arbejdsindsats, og så virker han til at være ”over the hill”. Er for langsom i både tanke og handling, har masser af fejlplaceringer osv. En stabil defensiv er jo grundlaget for et godt hold, og det har vi manglet.

    Jeg er sikker på, at Ståle har lært af denne sæson. Især hvilke typer af spillere han skal gå efter fremover, herunder at tænke mere på skadesfrekvens.

    Og så håber jeg, at han vil sørge for, at vi bliver bedre på dødbolde, både defensivt og offensivt. Det sker alt for ofte, at vores modstandere scorer på dødbolde, mens vi nærmest aldrig selv scorer på dødbolde. Det er altså et væsentligt våben, som særligt FCM med Sviatchenko på holdet har fået meget ud af. Det er jo med til at stresse modstanderen, hvis de ved, at de helst ikke skal give dødbolde væk. For vores modstandere i øjeblikket gør det intet, for vi får alligevel aldrig noget ud af dem.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg synes, at vi snakker alt for lidt om Johan Lange. Han bærer vel også en stor del af ansvaret, og fungerer vel som en sportsdirektør?

    Jeg tror, bedste løsning lige nu er at beholde Ståle, men der skal kigges på setuppet. Der mangler tydeligvis kompetente mennesker i alt fra scouting til fysisk stab, og så ville det være rart med noget mere fodboldfaglighed omkring Ståle. Det virker jo nærmest umuligt at komme af med Ståle, da han har så meget magt og ansvar, og det gad jeg godt at vi arbejdede på at komme væk fra.
    Men Ståle har fået det fuldstændig, som han ville i en grad man nok ikke finder i andre klubber i verden. Alle de folk, der er omkring Ståle er Ståles mænd, også Johan Lange. De er næsten alle kendetegnet ved at de er lydige, pålidelige og profilfattige typer, der ikke modsiger Ståle. Ståle har sågar fået en tro væbner i bestyrelsen i Kvist. Det er et temmelig usædvanligt move. 99% af alle store klubber skifter træner hvert 2-4 år. Det er klubben der er kulturbærende og ikke en træner. Jeg har absolut ingen bekymring med tiden efter Ståle. Det sker hele tiden i alle de store klubber i Europa. Som salig Niels Christian Holmstrøm sagde det: Kirkegården er fuld af uundværlige mennesker.
    Danmark til Valby Bakke

  25. De følgende 10 brugere er enige:

  26. #74
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Men Ståle har fået det fuldstændig, som han ville i en grad man nok ikke finder i andre klubber i verden. Alle de folk, der er omkring Ståle er Ståles mænd, også Johan Lange. De er næsten alle kendetegnet ved at de er lydige, pålidelige og profilfattige typer, der ikke modsiger Ståle. Ståle har sågar fået en tro væbner i bestyrelsen i Kvist. Det er et temmelig usædvanligt move. 99% af alle store klubber skifter træner hvert 2-4 år. Det er klubben der er kulturbærende og ikke en træner. Jeg har absolut ingen bekymring med tiden efter Ståle. Det sker hele tiden i alle de store klubber i Europa. Som salig Niels Christian Holmstrøm sagde det: Kirkegården er fuld af uundværlige mennesker.
    Svært at være Uenig

    Ingen er Uundværlige det er jeg enig i.

    Det eneste som skræmmer mig lidt var tiden efter Ståle med Roland og Ariël. Der var vi jo tæt på at miste den berømte Kultur i klubben, men altså så må man jo bare få ansat den/de korrekte profiler og håbe man har har lært sin lektie.

    Men igen jeg tror ikke Ståle ryger, selvom han i min Bog har fortjent at få sparket.

  27. #75
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Samtidig kan jeg ikke få øje på nogen anden træner, for hvem det skulle være mere sandsynligt, at han kan skabe et vinderhold – både i Superligaen og i Europa.
    DAMN, et overblik. Bare det var mig!

  28. De følgende 6 brugere er enige:

Side 5 af 56 FørsteFørste ... 23456781555 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •