Side 43 af 56 FørsteFørste ... 334041424344454653 ... SidsteSidste
Viser resultater 631 til 645 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #631
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    I forhold til erfaring, så er der forskel på de eksempler, I kommer med, og så Neestrup, som har prøvet cheftrænerrollen i næsten halvandet år i den danske næstbedste række.

    - Ståle Solbakken: Havde 4 års trænererfaring fra en mindre klub i Norge, inden han blev cheftræner i FCK. Da han debuterede som træner i ligasammenhæng, var han 38 år gammel.
    - Julian Nagelsmann: Havde 3,5 års trænererfaring fra Hoffenheim, inden han kom til RB Leipzig. I Hoffenheim er der slet ikke det samme resultatpres, som man ser i FCK.
    - Erik ten Hag: Fik sit første cheftrænerjob som 42-årig, og igen i et par mindre klubber (Go Ahead Eagles, Utrecht) først, udover Bayerns 2. hold.
    - Andrea Pirlo: Første cheftrænerjob som 41-årig. Europamester, EM-sølvvinder, OL-bronzevinder, CL-vinder, Serie A-vinder, osv. som spiller, så har man en naturlig autoritet qua ens tidligere bedrifter, som slet ikke kan sammenlignes med det CV, Neestrup har.

    Ingen tvivl om at Neestrup har kvaliteterne til at blive en rigtig god træner, og endda på øverste hylde i Danmark om nogle år. Det er bare et sats ift. lige nu, i mine øjne, at sætte en så uprøvet træner ved roret for Nordens flagskib.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #632
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg må erkende at jeg ikke forstår den her betænkelighed mht. folks alder osv.
    Min egen chef er 3-5 år yngre end jeg, og jeg er en af de yngste i min afdeling. Der er ingen der respekterer vores chef mindre pga. hans alder, da han er meget kompetent og lynskarp..
    Ydermere har han en masse ideer og er yderst inkluderende, så jeg forstår ikke den betænkelighed. Altså er du god nok, så er du også gammel nok.

    Flere i truppen har udtrykt at Neestrup er yderst vellidt og en dygtig træner. Han er Pro træner og har været i klubben før, så imo. ville det være en fin træner at få ind, dog ville jeg hellere have en mere proven træner ala David Wagner eller lign. Det passer også bedre ind i vores "topklubs-image"
    Endvidere forstår jeg heller ikke det der med at få en mere proven træner ind, fordi hvad ligger der præcist i den definition? Hvis en træner, som i øvrigt skal være realistisk for os, skal være proven, så er vi nok ude i, at han enten har et godt navn på grund af nogle meritter, der ligger tilbage i tiden, eller også er vi ude i en case, hvor en træner har taget et skridt op på den næste hylde, men fejlede i sådan en grad, at han blev ledig og tilgængelig for os.

    I begge tilfælde er der risici. Vores egen Ståle Solbakken levede jo netop på fortidens meritter, men fodbolden udvikler sig med lynets hast, hvor han særligt offensivt ikke har kunne følge med tiden ift. de tendenser, vi ser i toppen af fodbold i dag. Hvorfor skulle Hamrén, Hareide eller andre i den kategori kunne gøre det bedre? Mht. den anden kategori bliver det en meget dyr omgang. Lad os tage David Wagner som eksempel - manden ville påvirke regnskabet tungt, og hvad har han egentlig bevist, når alt kommer til alt? Han holdte flot Hoffenheim i PL i en sæson, mens alt gik forfærdeligt i Schalke. Hans højeste pointsnit med et hold nogensinde er med Dortmunds 2. hold, hvor han i 164 kampe havde 1.33.

    For at opsummere, så savner jeg noget mere tyngde, når folk skriver, at de vil have en proven træner ind. Hvad dækker det over, og hvorfor er det en fordel? Min drøm er at få en træner, der ikke ansættes på gamle meritter eller et CV med store klubber, men derimod ansættes på den måde, han vil spille fodbold på. Derfor kigger jeg meget mere på potentielle træneres tilgang til spillet samt deres mandskabsbehandling. Derfor ser jeg både Bo Svensson og Neestrup som gode bud, mens jeg ikke anser David Nielsen og Hamrén som interessante.

    ... og af samme grund synes jeg stadig, at Kjetil Knudtsen er interessant. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor han bare afskrives så hurtigt, fordi manden spiller offensiv 4-3-3. De scorer tonsvis af mål og lukker ikke mange ind. Tænk hvis han fik vores budget?

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #633
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I forhold til erfaring, så er der forskel på de eksempler, I kommer med, og så Neestrup, som har prøvet cheftrænerrollen i næsten halvandet år i den danske næstbedste række.

    - Ståle Solbakken: Havde 4 års trænererfaring fra en mindre klub i Norge, inden han blev cheftræner i FCK. Da han debuterede som træner i ligasammenhæng, var han 38 år gammel.
    - Julian Nagelsmann: Havde 3,5 års trænererfaring fra Hoffenheim, inden han kom til RB Leipzig. I Hoffenheim er der slet ikke det samme resultatpres, som man ser i FCK.
    - Erik ten Hag: Fik sit første cheftrænerjob som 42-årig, og igen i et par mindre klubber (Go Ahead Eagles, Utrecht) først, udover Bayerns 2. hold.
    - Andrea Pirlo: Første cheftrænerjob som 41-årig. Europamester, EM-sølvvinder, OL-bronzevinder, CL-vinder, Serie A-vinder, osv. som spiller, så har man en naturlig autoritet qua ens tidligere bedrifter, som slet ikke kan sammenlignes med det CV, Neestrup har.

    Ingen tvivl om at Neestrup har kvaliteterne til at blive en rigtig god træner, og endda på øverste hylde i Danmark om nogle år. Det er bare et sats ift. lige nu, i mine øjne, at sætte en så uprøvet træner ved roret for Nordens flagskib.
    Jeg er egentlig helt enig - det var egentlig også mere en overordnet diskussion af det her med erfaring og hvor vigtigt det er.. Men lige præcis Neestrup, hvilket jeg også i et tidligere indlæg har argumenteret for, er nok stadig lige en anelse for uerfaren til at løfte det her job på egen hånd.. Der rammer Bo Svensson måske nok mere plet i forhold til de profiler der nævnes ovenfor.

    Og så i øvrigt tak for lige at afklare navnet på Ajax' træner :-)

  6. #634
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Men lige præcis Neestrup, hvilket jeg også i et tidligere indlæg har argumenteret for, er nok stadig lige en anelse for uerfaren til at løfte det her job på egen hånd.. Der rammer Bo Svensson måske nok mere plet i forhold til de profiler der nævnes ovenfor.
    Altså ud over at være 9 år ældre og have spillet topfodbold, er det da ikke et meget anderledes CV, som Bo Svensson har:
    4 år som ungdomstræner i Mainz
    1 år som assistent i Mainz
    1½ år som træner i en klub i den næstbedste østrigske række
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #635
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Altså ud over at være 9 år ældre og have spillet topfodbold, er det da ikke et meget anderledes CV, som Bo Svensson har:
    4 år som ungdomstræner i Mainz
    1 år som assistent i Mainz
    1½ år som træner i en klub i den næstbedste østrigske række
    Synes det spiller ind i diskussionen, at det er jo ikke en hvilken som helst klub i den næstbedste østrigske række. Det er måske en top 3 organisation i fodboldverden i forhold til nytænkning og udvikling, både som hold og spillere. Her er han blevet headhuntet til den stilling.

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #636
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Derudover, så ift. Nagelsmann, så skal man huske på at de i Hoffenheim de seneste år har anvendt forskning og data på et niveau, som får FCMs brug af data til at blegne. Noget, som både FCM og FCK forsøger at lære af, i form af studierejser dertil. Så Nagelsmann har haft det at læne sig gevaldigt op ad i sine første år som cheftræner.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. #637
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Altså ud over at være 9 år ældre og have spillet topfodbold, er det da ikke et meget anderledes CV, som Bo Svensson har:
    4 år som ungdomstræner i Mainz
    1 år som assistent i Mainz
    1½ år som træner i en klub i den næstbedste østrigske række
    Men lige præcis det at Svensson har spillet topfodbold i så mange år, herunder en del år i udlandet under trænere som Klopp og Tuchel, gør også i mine øjne en stor forskel på den erfaring inden for topfodbold de hver især har..

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #638
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    I forhold til erfaring, så er der forskel på de eksempler, I kommer med, og så Neestrup, som har prøvet cheftrænerrollen i næsten halvandet år i den danske næstbedste række.

    - Ståle Solbakken: Havde 4 års trænererfaring fra en mindre klub i Norge, inden han blev cheftræner i FCK. Da han debuterede som træner i ligasammenhæng, var han 38 år gammel.
    - Julian Nagelsmann: Havde 3,5 års trænererfaring fra Hoffenheim, inden han kom til RB Leipzig. I Hoffenheim er der slet ikke det samme resultatpres, som man ser i FCK.
    - Erik ten Hag: Fik sit første cheftrænerjob som 42-årig, og igen i et par mindre klubber (Go Ahead Eagles, Utrecht) først, udover Bayerns 2. hold.
    - Andrea Pirlo: Første cheftrænerjob som 41-årig. Europamester, EM-sølvvinder, OL-bronzevinder, CL-vinder, Serie A-vinder, osv. som spiller, så har man en naturlig autoritet qua ens tidligere bedrifter, som slet ikke kan sammenlignes med det CV, Neestrup har.

    Ingen tvivl om at Neestrup har kvaliteterne til at blive en rigtig god træner, og endda på øverste hylde i Danmark om nogle år. Det er bare et sats ift. lige nu, i mine øjne, at sætte en så uprøvet træner ved roret for Nordens flagskib.
    Der spekuleres i, om Neestrup er på vej hjem hjem som assistent og ikke cheftræner. I mine øjne vil det være genialt, hvis man kan få Neestrup som assistent i den situation FCK står i. Det vil være helt optimalt at have Neestrup som bindeled mellem ny træner og truppen med den viden og erfaring Neestrup har fra FCK og sin tid under Ståle.

    Hvorfor skulle Neestrup ville være interesseret i at rykke fra cheftræner jobbet i Viborg og tilbage som assistent igen i FCK?

    - Familien hjem til Kbh.

    - Mere interessant nu end under Ståle, hvor han vil blive hørt mere og få sine idéer ud.

    - En del af en langsigtet plan, og går alt godt, kan han blive cheftræner senere hen, eller rykke videre med erfaring fra FCK og Europa.

    Han har haft sin tvivl som cheftræner i Viborg, og måske vil han gerne tilbage til vante rammer i et nyt spændende setup?,

    "Nu prøver jeg det af her i Viborg, men det kan da godt være, at jeg om et par år skal vende tilbage til assistentrollen og være den bedste assistenttræner, understreger Jacob Neestrup"

    https://www.tvmidtvest.dk/amp/124160...mpression=true
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #639
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    - Mere interessant nu end under Ståle, hvor han vil blive hørt mere og få sine idéer ud.
    Er vi sikre på det? Altså, vores spil i 18/19 var jo noget mere flydende og inspirerende, end det var i 19/20, også selv om meget kan forklares med megen udskiftning i truppen. Mon ikke han har haft en finger med i spillet i den henseende, hvilket egentlig modbeviser tesen om at han ikke er blevet hørt, og ikke har fået sine ideer anvendt i praksis? Det er vel også den indflydelse på spillet, der gjorde ham til et cheftræneremne i Viborg i det hele taget.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #640
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Er vi sikre på det? Altså, vores spil i 18/19 var jo noget mere flydende og inspirerende, end det var i 19/20, også selv om meget kan forklares med megen udskiftning i truppen. Mon ikke han har haft en finger med i spillet i den henseende, hvilket egentlig modbeviser tesen om at han ikke er blevet hørt, og ikke har fået sine ideer anvendt i praksis? Det er vel også den indflydelse på spillet, der gjorde ham til et cheftræneremne i Viborg i det hele taget.
    Jeg forestiller mig, at han selv tænker han bliver hentet tilbage for at skulle være en vigtig brik jævnfør hans egen erfaring i klubben og under Ståle. Og mon ikke han også bliver lovet mindst den samme indflydelse som før.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  18. #641
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    Jeg forestiller mig, at han selv tænker han bliver hentet tilbage for at skulle være en vigtig brik jævnfør hans egen erfaring i klubben og under Ståle. Og mon ikke han også bliver lovet mindst den samme indflydelse som før.
    Det kan for mig at se give god mening at hente Neestrup tilbage som assistent, men jeg har svært ved at se, at det skulle være på tegnebrættet - alene af den årsag, at en ny cheftræner da med garanti skal have indflydelse på, hvem der bliver assistent. Så med mindre Neestrup er en del af en pakke, der er næsten på plads, kan jeg ikke se, at det skulle være særligt logisk, at vi først indgår aftale med en assistent for bagefter at hente en cheftræner. Og derfor tænker jeg, at rygterne må betyde, at han i spil som cheftræner.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  19. #642
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Ståles afløser

    Måske man går efter (og er tæt på) Bo som cheftræner og Jacob som assistent. Er der nogle tiltagende rygter til rollen som sportsdirektør?

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #643
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    På Twitter er der en, som foreslår Pelle Nilsson som ny sportsdirektør. Siden hans karrierestop i FCK har han været assisterende sportsdirektør i Red Bull Leipzig i halvandet år, og har været Director of Football for RB Leipzigs U19 hold de seneste 2,5 år.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #644
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    På Twitter er der en, som foreslår Pelle Nilsson som ny sportsdirektør. Siden hans karrierestop i FCK har han været assisterende sportsdirektør i Red Bull Leipzig i halvandet år, og har været Director of Football for RB Leipzigs U19 hold de seneste 2,5 år.
    Pelle. Det er godt nok et stykke tid jeg havde hørt, hvad han gik og lavede.

    Generelt når jeg hører trænere/ledere associeret med Red Bull koncernen som bliver sat i forbindelse med vores klub så er der bare et eller andet i mig der siger JA TAK. Måske er jeg naiv, jeg ønsker bare virkelig nytænkning på den offensive front. Jeg mener virkelig vi kan have potentiale til at smadre suppen, med offensive visioner for FCK.

    Europa er måske en anden snak, men mon ikke man kan finde en balance. Det behøver jo ikke være Zorniger AKA kun 1 plan :)

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #645
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Måske man går efter (og er tæt på) Bo som cheftræner og Jacob som assistent. Er der nogle tiltagende rygter til rollen som sportsdirektør?
    Det ville være en meget spændende duo.. Og man kunne da sagtens forestille sig, at et assistent-job, hvor der både er mere i lønposen, samt udsigt til et endnu større ansvar end tidligere - og måske nogle fremtidsperspektiver om at overtage chefrollen om nogle år, kunne lokke Neestrup tilbage i assistentrollen..

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •