Side 10 af 56 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Ståles afløser

    [QUOTE

    Så jeg tror desværre vi hænger på Ståle i hvert fald et stykke tid endnu. Det skal virkelig stå grelt til før Ståle bliver fyret da klubben simpelthen ikke har kompetencerne til at hyre en afløser...[/QUOTE]

    Det er jeg desværre helt enig med dig i

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Uanset hvornår det måtte ske, at vi skal have en ny træner, så er kravene til træneren de samme:
    - Min. 3 mesterskaber på 5 år
    - Kontinuerlig deltagelse i europæisk gruppespil hvert år (Europa League eller bedre 4 gange på 5 år)
    - Rød tråd mellem ungdomsafdeling og A-truppen

    Og så skal træneren have flg. kvaliteter:
    - Evner at skabe kontinuerlige resultater, der overstiger hvad man kan forvente af et hold med det budget
    - Formår at skabe vindermentalitet og en sund vinderkultur i truppen
    - Have et klart defineret spilkoncept, som dog er fleksibelt, og som kan tilpasse sig alt efter om man spiller mod en bedre eller dårligere modstander.
    - Være god til at udvikle på unge spillere
    - Formå at skabe en naturlig overgang fra ungdomsfodbold til seniorbold
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Men hvem skal hyre ham? Efter Langes afgang er der ingen naturlig sportsdirektør (selvom Lange jo heller ikke var det).
    Kan ikke lige se at der er nok sportslige kompetencer i bestyrelsen pt til at træffe den rette beslutning om hvilken sportslig retning klubben skal i.

    Så jeg tror desværre vi hænger på Ståle i hvert fald et stykke tid endnu. Det skal virkelig stå grelt til før Ståle bliver fyret da klubben simpelthen ikke har kompetencerne til at hyre en afløser...
    Ja det er nok desværre rigtig. Måske er det ikke endnu interessant at diskutere hvem der skal erstatte Ståle men mere hvor lang tid der går før bestyrelsen trækker stikket.
    Så vidt jeg lige ved så har Ståle kontrakt til 2023 så fyrer man ham nu så koster det vel en del penge?

    Ryger FCK ud af europa så kan det vel ikke gå med Ståle længere?

  5. #139
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    - Have et klart defineret spilkoncept, som dog er fleksibelt, og som kan tilpasse sig alt efter om man spiller mod en bedre eller dårligere modstander.
    Ja, især det her kunne da være sjovt at opleve.
    HIC SUNT LEONES

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #140
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Ryger FCK ud af europa så kan det vel ikke gå med Ståle længere?
    Men hvad nu hvis, vi slår det næste hold, hvis navn jeg ikke kan stave, på torsdag, men bliver gjort af Vejle på søndag og dermed ligger absolut sidst med 0 point efter tre kampe?

  8. #141
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Så vidt jeg lige ved så har Ståle kontrakt til 2023 så fyrer man ham nu så koster det vel en del penge?
    Det koster uden tvivl rigtigt mange penge at fyre Ståle, hvilket er et reelt problem i den her situation. Han tjener angiveligt over 10 mio om året, så det ville koste i omegnen af et styks Pep Biel at fyre ham på nuværende tidspunkt.

    Men så er det jo godt, at det er Ståle, der fyrer FCK - ikke omvendt - når Ståle mener, at vi er klar til at stå på egne ben. I den forbindelse; kan nogen copy/paste den her artikel ind, så vi kan se, hvornår han finder det passende at slippe sit jerngreb om vores klub?

    https://ekstrabladet.dk/plus/sportog...re-mig/8283901
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ace

  10. #142
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Uanset hvornår det måtte ske, at vi skal have en ny træner, så er kravene til træneren de samme:
    - Min. 3 mesterskaber på 5 år
    - Kontinuerlig deltagelse i europæisk gruppespil hvert år (Europa League eller bedre 4 gange på 5 år)
    - Rød tråd mellem ungdomsafdeling og A-truppen

    Og så skal træneren have flg. kvaliteter:
    - Evner at skabe kontinuerlige resultater, der overstiger hvad man kan forvente af et hold med det budget
    - Formår at skabe vindermentalitet og en sund vinderkultur i truppen
    - Have et klart defineret spilkoncept, som dog er fleksibelt, og som kan tilpasse sig alt efter om man spiller mod en bedre eller dårligere modstander.
    - Være god til at udvikle på unge spillere
    - Formå at skabe en naturlig overgang fra ungdomsfodbold til seniorbold
    Hvis man zoomer ud af det øjebliksbillede vi står i og bedømmer Ståles samlede tid her minder ovenstående til forveksling om hans cv
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #143
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Hvis man zoomer ud af det øjebliksbillede vi står i og bedømmer Ståles samlede tid her minder ovenstående til forveksling om hans cv
    Jo, men selv om Ståle i øjeblikket er i gang med at underpræstere i så høj grad, at hans fremtid i klubben så småt må begynde at overvejes, så er højdepunkterne i hans CV i klubben nok noget af det bedste, man kan forvente af en klub af vores størrelse. Så naturligvis skal der findes en træner, der som minimum kan formå det samme, når den tid kommer.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. #144
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Ståles afløser

    Alexander zorninger ... måske er der brug for en drastisk ny retning
    Very Nice

  14. #145
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståles afløser

    Det er sjovt, hvordan mange herinde bliver ved med at forsvare Ståles meritter. Et sjovt tankeeksperiment i den forbindelse: Hvor mange andre trænere, der har - eller siden 2013 har haft - tilknytning til Superligaen ville kunne performe det samme som Ståle, hvis de fik Ståles budget, ubestridte magt over den sportslige sektor samt ubetinget opbakning fra bestyrelsen, dvs. ro til at arbejde langsigtet?

    Træneren skal altså kunne ha' præsteret 4 mesterskaber og 4 x deltagelse i Europa, hvoraf den ene var givet (13-14 sæsonen).

    Mit bud:
    Kasper Hjulmand
    Jess Thorup
    Brian Priske
    David Nielsen

    Trænere, der ville ha' præsteret det samme eller bedre nationalt, men dårligere i Europa:
    Glen Riddersholm
    Niels Frederiksen
    Flemming Pedersen

    Min drøm omkring Ståles afløser er stadig Kasper Hjulmand, som forhåbentlig efter EM indser, hvor kedeligt det er at være landstræner og gerne vil tilbage til klubtrænergerningen.

  15. #146
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Det er sjovt, hvordan mange herinde bliver ved med at forsvare Ståles meritter. Et sjovt tankeeksperiment i den forbindelse: Hvor mange andre trænere, der har - eller siden 2013 har haft - tilknytning til Superligaen ville kunne performe det samme som Ståle, hvis de fik Ståles budget, ubestridte magt over den sportslige sektor samt ubetinget opbakning fra bestyrelsen, dvs. ro til at arbejde langsigtet?

    Træneren skal altså kunne ha' præsteret 4 mesterskaber og 4 x deltagelse i Europa, hvoraf den ene var givet (13-14 sæsonen).

    Mit bud:
    Kasper Hjulmand
    Jess Thorup
    Brian Priske
    David Nielsen

    Trænere, der ville ha' præsteret det samme eller bedre nationalt, men dårligere i Europa:
    Glen Riddersholm
    Niels Frederiksen
    Flemming Pedersen

    Min drøm omkring Ståles afløser er stadig Kasper Hjulmand, som forhåbentlig efter EM indser, hvor kedeligt det er at være landstræner og gerne vil tilbage til klubtrænergerningen.
    Tja, det samme kan vi vel spekulere i med Ferguson i Man U, Guardiola i Barca osv. Mon ikke halvdelen af alle mandagstrænerne herinde havde kunnet vinde det samme som dem, hvis de havde haft samme spillere til rådighed. :-)

    Mit bedste bud er, at din drøm gør i opfyldelse. Ståle bliver et par år endnu, får rettet skuden op (hvis ikke vi går konkurs inden) med et mesterskab eller to og stopper på toppen (med DM-guld), hvorefter Hjulmand tager over efter et par kiksede år på landsholdet.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #147
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Det er sjovt, hvordan mange herinde bliver ved med at forsvare Ståles meritter. Et sjovt tankeeksperiment i den forbindelse: Hvor mange andre trænere, der har - eller siden 2013 har haft - tilknytning til Superligaen ville kunne performe det samme som Ståle, hvis de fik Ståles budget, ubestridte magt over den sportslige sektor samt ubetinget opbakning fra bestyrelsen, dvs. ro til at arbejde langsigtet?

    Træneren skal altså kunne ha' præsteret 4 mesterskaber og 4 x deltagelse i Europa, hvoraf den ene var givet (13-14 sæsonen).

    Mit bud:
    Kasper Hjulmand
    Jess Thorup
    Brian Priske
    David Nielsen

    Trænere, der ville ha' præsteret det samme eller bedre nationalt, men dårligere i Europa:
    Glen Riddersholm
    Niels Frederiksen
    Flemming Pedersen

    Min drøm omkring Ståles afløser er stadig Kasper Hjulmand, som forhåbentlig efter EM indser, hvor kedeligt det er at være landstræner og gerne vil tilbage til klubtrænergerningen.
    Meritter taler for sig selv imodsætning til tankeeksperimenter. Det er uomtvisteligt at Ståle har formået at vinde X-antal mesterskaber, at kvalificere holdet til x-antal gruppespil, samt vundet x-antal pokaltitler. Det er også uomtvisteligt at der i Ståles tid hav været nogle dybe fald, ligesom at det har været uomtvisteligt at han har kunne få dem tilbage på sporet igen.

    Hvad der selvfølgelig altid kan diskuteres er så om meritterne er gode nok, ambitionen og positionen taget i betragtning.

    Hvad vi også ved er at de år uden Ståle snarere rykkede os tilbage end frem.

    Forhåbentlig vil valget efter Ståle kunne lave nogle meritter der matcher eller overstråler Ståles men for at blive i dit tankeeksperiment er der kun Hjulmand og tildels David (mest pga historie og personlighed) jeg har lyst til at give chancen fra den liste.

    Medmindre Ståle har tabt truppen er jeg dog mest tryg ved at lade Ståle vende det end ved at lade et tankeeksperiment forsøge og trygheden finder jeg i meritterne.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #148
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Ståles afløser

    Med mindre Ståle selv indser at hans tid er slut som træner i FCK. Altså han indrømmer at han ikke er den rigtige person til at få rettet skibet op, så ser jeg ikke nogen fyring af Ståle. Det er simpelhen for dyr i forhold til at komme ud af kontrakten med Ståle. Derudover befinder Parken i en økonomiske krise pga. COVID19, så eneste alternativ vil være at fortsætte med den af dem man allerede har ansat. Der er få/ingen penge for en ny træner til at rydde op i truppen.

    Under alle omstændigheder kommer der ikke til at ske noget før vi ser om vi kommer i Europa eller ej. Det er det som nok afgør Ståles fremtid. Hvis det fejler så skal bestyrelsesformanden tag en snak med Ståle om han er den rigtige til at løfte holdet. Giv ham indtil jul til at opnå en top 3 placering i liga'en med maks afstand på 6 point til første pladsen. Hvis dette ikke er løst, så må man igang med at snakke fratrædelsesaftale på en eller anden måde.

    Spørgsmålet er om Ståle kan finde en ny strategi til superligaen. Alle hold i superliga'en ved, hvordan man skal spille imod FCK. Det er blev for nemt at lægge en taktik som ødelægger vores spil. Måske der det på tide at vende tilbage til den klassiske Ståle strategi med maks fokus på den defensive organisation, så vi mere eller mindre altid holder 0-nullet. Lange bolde frem til Wind og 9'eren. Og spil det offensive spil derfra. Kedeligt, men på nuværende tidspunkt tager jeg gerne tidlig ståle taktik/hans backe taktik med mange point på konto'en. End den offensive ståle taktik vi lever med nu.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  21. #149
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Det er sjovt, hvordan mange herinde bliver ved med at forsvare Ståles meritter. Et sjovt tankeeksperiment i den forbindelse: Hvor mange andre trænere, der har - eller siden 2013 har haft - tilknytning til Superligaen ville kunne performe det samme som Ståle, hvis de fik Ståles budget, ubestridte magt over den sportslige sektor samt ubetinget opbakning fra bestyrelsen, dvs. ro til at arbejde langsigtet?

    Træneren skal altså kunne ha' præsteret 4 mesterskaber og 4 x deltagelse i Europa, hvoraf den ene var givet (13-14 sæsonen).

    Mit bud:
    Kasper Hjulmand
    Jess Thorup
    Brian Priske
    David Nielsen

    Trænere, der ville ha' præsteret det samme eller bedre nationalt, men dårligere i Europa:
    Glen Riddersholm
    Niels Frederiksen
    Flemming Pedersen

    Min drøm omkring Ståles afløser er stadig Kasper Hjulmand, som forhåbentlig efter EM indser, hvor kedeligt det er at være landstræner og gerne vil tilbage til klubtrænergerningen.
    Enig. De sidste par kampe er gode eksempler på det. Vi var lidt bedre end BIF i går, så et fair resultat var det nok ikke, og vi var bedre end IFK. Men det der gjorde, at vi var bedre, det er truppens kvalitet. Vores spillertrup er dyrere end de to klubbers tilsammen(if. transfermarkt). Vi vinder som oftest, men slet ikke så markant, som vi burde, og med en underholdningsværdi tæt på nul.

    Ståle er en super person og en dygtig træner, men han har ikke rigtig rykket sig i 10 år, og derfor sidder han nu på et job han er en lille smule underkvalificeret til. Han cv taler for sig selv. Han har leveret dårligere resultater i sin anden periode. Efter sin første periode fik han jobtilbud på lidt højere hylde end os, som han begge dumpede med et brag. Jeg er bange for, at vi sidder på ham lidt endnu, for han har sin ryg dækket i en udfordret sportslig ledelse, det er for dyrt at fyre ham, og der kommer ikke længere nogle jobtilbud fra Premier League eller Bundesligaen.
    Danmark til Valby Bakke

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #150
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Meritter taler for sig selv imodsætning til tankeeksperimenter. Det er uomtvisteligt at Ståle har formået at vinde X-antal mesterskaber, at kvalificere holdet til x-antal gruppespil, samt vundet x-antal pokaltitler. Det er også uomtvisteligt at der i Ståles tid hav været nogle dybe fald, ligesom at det har været uomtvisteligt at han har kunne få dem tilbage på sporet igen.
    Det er uomtvisteligt at Ståle har meritter og har bevist at han tidligere kunne levere, enig. Men tidligere resultater garanterer ikke fremtidig succes!
    Jeg mener dette hul FCK står i lige nu er det dybeste i Ståle tiden og hullet er gravet af Ståle, som den eneste ansvarlige træner og sportsdirektør i perioden.
    Et fodboldhold er ikke bedre end den seneste kamp spillet. Kigger vi på de sidste 10 kampe har Ståle leveret hele 6 nederlag og et snit på 0,8. Fra januar til nu, 18 kampe 8 nederlag 1,22 point i snit. Pilen peger således i den grad nedad. Levere FCK et snit på omtrent 1,0 point i snit kommer FCK ikke med i mesterskabsspillet. Det vil være en kæmpe krise der kan resulterer i alvorlige økonomiske konsekvenser.

    For mig er det kun blevet værre over de seneste 3 sæsoner. Uden Robert Skov i 18/19 sæsonen havde FCK været langt væk fra første pladsen, den sæson var der mange kampe hvor det kørte dårligt indtil Skov bankede et frisparks mål eller andet i kassen.

    Hvad der selvfølgelig altid kan diskuteres er så om meritterne er gode nok, ambitionen og positionen taget i betragtning.

    Hvad vi også ved er at de år uden Ståle snarere rykkede os tilbage end frem.
    Ståle har efter min mening og udgangspunkt i resultater ikke rykket FCK fremad de sidste 3 år. Dog maksimalt status quo.
    De år uden Ståle var en joke, da man forsøgte at finde en Ståle klon. Man ville holde fast i Ståles system i stedet for at lade en ny mand komme med ideer og inspiration. Altså udvikling var ikke ønsket.

    Forhåbentlig vil valget efter Ståle kunne lave nogle meritter der matcher eller overstråler Ståles men for at blive i dit tankeeksperiment er der kun Hjulmand og tildels David (mest pga historie og personlighed) jeg har lyst til at give chancen fra den liste.

    Medmindre Ståle har tabt truppen er jeg dog mest tryg ved at lade Ståle vende det end ved at lade et tankeeksperiment forsøge og trygheden finder jeg i meritterne.
    Efter at dømme på Fischers desperate råb ud til bænken i de to foregående kampe, så har Ståle tabt truppens opbakning. De løber rundt som hovedløse høns og aner ikke hvordan de skal spille sammen eller løbe hen.
    Der er blevet skreget på at Stage ikke skulle spille sammen med Zeca men Falk, Bjelland er langsom og gammel, Bengtsson spiller konstant bolden bagud, bare vi havde en angriber der ku lave mål og meget andet som alt sammen er forsøg på at give spillerne skylden. Men i sidste ende er det Ståle der ikke formår at træne holdet og få dem til at spille sammen.
    I går var Falk på midten med Zeca og aligevel formår FCK ikke at sætte tempoet og styrer midten. Bjelland var ude og for engang skyld scorer FCK det første mål. Aligevel taber FCK kampen.

    Jeg læste en der igår skrev noget med at FCK ligner et hold der i de sidste mange år har spillet betonbold og nu forsøger Ståle at drysse et par teknikkere ud over holdet men ved ikke hvordan man skal bruge teknikkerer.
    Det rammer for mig spot on når jeg ser på det spil der er blevet præsteret de sidste par sæsoner med Ståle ved roret, han aner ikke hvordan man skal spille offensivt fodbold. Han kan ikke udvikle holdet i den retning og ergo er han gået i stå og bør hurtigst muligt skiftes ud.
    Sidst redigeret af Palle plankeværk : 21.09.20 kl. 10:09

  24. De følgende 10 brugere er enige:

Side 10 af 56 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •