Side 33 af 56 FørsteFørste ... 233031323334353643 ... SidsteSidste
Viser resultater 481 til 495 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #481
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Tror i at Sistos sagen var medvirkende til Ståles afgang.

    Det virkede jo til at investor (sejer) havde en finger med i at få transfer på plads og når det så faldt til jorden kan det have kostet goodwill for Ståle.
    Det håber jeg virkelig ikke! Sisto var jo ganske enkelt ikke interesseret i at spille for os og prøvede (og lykkedes måske med) at tage røven på os.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #482
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det håber jeg virkelig ikke! Sisto var jo ganske enkelt ikke interesseret i at spille for os og prøvede (og lykkedes måske med) at tage røven på os.
    Helt enig. Det der ovenfor er eddermame noget af et vildskud af en analyse.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #483
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Den eneste måde, det skulle kunne lade sig gøre at bestyrelsen skyder skylden på Ståle at Sisto-lejren er ubeslutsom/grådig/uærlig, er hvis Tops sidder i bestyrelsen. Og det kan ikke være tilfældet, ellers var Ståle blevet fyret allerede efter Atalanta-kampen i Parken i 2018.. ;-)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #484
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Enig, det er NCH's bedrift, der skal gentages. Vi smed altså latterlige 10 mil efter Ståle. I serie A er det kun Juve, Milan og Inter, der betaler mere. I Bundesligaen er det top 7 og i La liga er det top 5. Hvis Seier mener det med Porto, så kan han lægge 5 mil oveni årligt, og så svarer det til hvad Porto giver deres jefe. Er ansættelsesudvalget ambitiøst nok, så bør der altså være mulighed for at hente en profil her. Ved godt at vi på andre parametre ikke kan konkurrere med Porto og de store ligaer, men vi kan altså tilbyde en fed by, god europæisk seedning og nordens største hold.

    Husker hvordan Roy sagde, at han blev charmet af NCH, hans engagement og ambitioner. Hodgson eller niveauet lige under må være målet. Det er nu willy og co skal frem med alle scoretricksne. I min bog er dette deres helt store eksamen. Skyder de papegøjen her, så cementerer willy sit ellers lidt billige mandat i bestyrelsen.
    Jeg ville elske, hvis der var en type som NCH i FCK i dag. Men vi har desværre ikke noget, der kommer bare i nærheden af. Mit håb er derfor, at:

    1) Bestyrelsen er klar til at afgive meget magt. Det tror jeg faktisk er ganske realistisk. De gjorde det med Ståle. Og William Kvist, som er den eneste, der virker til så'n rigtigt at gå op i det sportslige, har allerede meldt ud, at han slet ikke er dér i sit liv lige nu. Så hvem end, der kommer ind som sportsdirektør, har virkelig gode muligheder.

    2) Der er en sportsdirektør derude, der er ok med, at der ikke er nogen form for sparring oppefra, men at man får ret så frie hænder. Jaja, man er låst af en dyr trup her og nu og målsætninger om Europa, der kræver et solidt, defensivt element. Men derudover er banen ret så fri til at definere et sportsligt projekt. Ved godt, at man søger efter en Ståle Light. Men det virker dybest set mest som om, at man bare ikke ved, hvad man kigger efter. Hvorfor erstatte Ståle med en Ståle Light? Det giver ingen mening. Jeg ville ELSKE, hvis FCK kunne kapre en kapacitet som Arnesen. Men han sidder vist ret godt, hvor han sidder, og brænder mere for fodbold end hele bestyrelsen til sammen. Mon ikke det ville kede ham lidt sådan i forhold til visioner?

    3) Vi ser bort fra det der FCK-DNA i forhold til træner. Det vil jo reelt snævre feltet ind til tre - i al fald hvis de skal have en fortid i klubben: Bo Svensson, David Nielsen og Christian Poulsen. Kan sgu godt lide David, og med den rette sportsdirektør kunne det blive skægt. Men David ER altså underdog'en. Fighteren! AGF passer perfekt til ham. Hvorfor skifte nu? Og passer hans profil overhovedet til FCK? Udvider vi feltet med to absolutte wildcards, har både Linderoth og Allbäck offentligt drømt højt om cheftrænerjobbet. De har bare endnu ikke været cheftrænere. Men helt ærligt...ville sgu hellere give chancen til en af de to end til Bo Svensson. Allerhelst håber jeg dog, at man lader den kommende sportsdirektør om at vælge. Og at det er komplet ligegyldigt, hvor vores kommende træner har været tidligere.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #485
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståles afløser

    Jeg er godt nok bekymret over, hvad det her ender med.

    Processen er altså startet med, at man - af respekt for Ståle må man forstå - ikke har kigget på eventuelle afløsere, inden man fyrede Ståle. (Det lød dog også på Rygaard, som om man godt kunne lide tanken om at se, hvilke emner der selv kunne finde på at byde sig til.) Lidt senere på dagen lød beskeden dog, at søgningen skam er i gang.

    Men ingen er altså på plads endnu, og så har bestyrelsen vurderet, at det i mellemtiden er bedre at have Hjalte i spidsen for holdet end Ståle...

    Meget tyder på, at det er Kvist, som bestyrelsen sætter sin sportslige lid til. Kvist, der som spiller ikke ligefrem fremstod som den med den største spillemæssige forståelse og de mest kreative ideer, og som i dag leverer et ekstremt pinligt interview på tv. Dumsmarte bemærkninger, unødig aggressiv attitude, nonchalant optræden sippende til en kaffekop signalerende at den nuværende situation kan klares med venstre hånd. Hvis det er den “FCK-DNA”, vi skal videreføre, så kommer det da til at gå galt.

    Og så vil de altså finde en ny træner og ny sportsdirektør - hvor træneren skal på plads først. Det giver mening på den måde, at en ny træner er mest presserende, men omvendt må en ny træner da være bekymret over at tage jobbet, hvorefter han risikerer at få en sportsdirektør, der vil noget andet end ham.

    Jeg håber godt nok, at klubbens meritter og potentiale og byen kan tiltrække en dygtig træner, for det er da ikke den nuværende bestyrelse og ejerkreds, der virker tillokkende.

  10. De følgende 10 brugere er enige:

  11. #486
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Jeg er godt nok bekymret over, hvad det her ender med.

    Processen er altså startet med, at man - af respekt for Ståle må man forstå - ikke har kigget på eventuelle afløsere, inden man fyrede Ståle. (Det lød dog også på Rygaard, som om man godt kunne lide tanken om at se, hvilke emner der selv kunne finde på at byde sig til.) Lidt senere på dagen lød beskeden dog, at søgningen skam er i gang.

    Men ingen er altså på plads endnu, og så har bestyrelsen vurderet, at det i mellemtiden er bedre at have Hjalte i spidsen for holdet end Ståle...

    Meget tyder på, at det er Kvist, som bestyrelsen sætter sin sportslige lid til. Kvist, der som spiller ikke ligefrem fremstod som den med den største spillemæssige forståelse og de mest kreative ideer, og som i dag leverer et ekstremt pinligt interview på tv. Dumsmarte bemærkninger, unødig aggressiv attitude, nonchalant optræden sippende til en kaffekop signalerende at den nuværende situation kan klares med venstre hånd. Hvis det er den “FCK-DNA”, vi skal videreføre, så kommer det da til at gå galt.

    Og så vil de altså finde en ny træner og ny sportsdirektør - hvor træneren skal på plads først. Det giver mening på den måde, at en ny træner er mest presserende, men omvendt må en ny træner da være bekymret over at tage jobbet, hvorefter han risikerer at få en sportsdirektør, der vil noget andet end ham.

    Jeg håber godt nok, at klubbens meritter og potentiale og byen kan tiltrække en dygtig træner, for det er da ikke den nuværende bestyrelse og ejerkreds, der virker tillokkende.
    Jeg håber efterhånden mest på, at der kommer et opkøb af jydernes aktier, af en ny ejer med planer og visioner for fremtiden. Min tro på, at den nuværende ledelse kan få FCK videre, fra det morads klubben er i lige nu, er sgu lig nul. Det sejlede under Ståle, og det har reelt sejlet siden han blev manager, for det var bestyrelsens nemme løsning for at undgå at tage ansvar for fodbolddelen. FCK bør igen primært blive en fodboldklub og sekundært alt det andet. Før det sker, tror jeg ikke på en stor fremtid for klubben.


  12. #487
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Ståles afløser

    Der er virkelig brug for noget pondus ind enten på trænerbænken eller iform af en stærk sportsdirektør
    Det gør helt ondt og se et hold med så meget potentiale og dygtige spillere skal være omgivet af amatør

    -Nej Lars Seier skal ikke rende rundt ude på 10eren
    -Nej Kvist skal ikke hoppe rundt på sidelinjen som en eller anden assistent træner
    -Nej Hjalte kommer ikke ind på 2 dage og vender skuden
    -Ja man skulle ha haft en back-up for Ståle før man fyrrede ham

    Det var pinligt og se både Kvist gå ud og blive nærmest aggressiv overfor Jon Paghs "kritiske spørgsmål"
    og Hjalte Bo som virke total afklædt, og fremstod som en umedievant serie 2 træner både før og efter kampen.

    Sig mig har vi ikke en kommunikations afdeling og hvad får de deres penge for?
    De var ihvertfald ikke blevet klædt godt nok på.

    Der er INTET FCK DNA over det vi har gang i pt!
    Sidst redigeret af boombastic : 19.10.20 kl. 00:11
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #488
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Ståles afløser

    Hvad er det med Kvist. Hvorfor skal han stå og drikke hver gang han bliver interview'et. Tidligere sidste uge da Copenhagen Sunday interview'et ham skulle han drikke vand en gang i minuttet og i går var det vel kaffe der blev drukket. Mangler vist lidt presse håndtring.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #489
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det håber jeg virkelig ikke! Sisto var jo ganske enkelt ikke interesseret i at spille for os og prøvede (og lykkedes måske med) at tage røven på os.
    Enig - men bortset fra det, kunne man godt forestille sig, at kemien mellem Ståle og Seier ikke var den bedste helt generelt qua deres meget forskellige ståsteder rent politisk.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  17. #490
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Enig - men bortset fra det, kunne man godt forestille sig, at kemien mellem Ståle og Seier ikke var den bedste helt generelt qua deres meget forskellige ståsteder rent politisk.
    Det har Ståle tidligere været ude og afvise - ikke at det nødvendigvis er sandheden. Men mon ikke Lars Seier kan finde ud af at arbejde sammen med venstreorienterede? Jeg tvivler meget på, at alle ansatte i hans virksomheder deler hans politiske holdninger. Tilsvarende kan Ståle nok håndtere at skulle omgås benhårde kapitalister. Umiddelbart slår f.eks. Erik Skjærbæk mig ikke som ræverød

    I øvrigt synes jeg, at det er lidt fjollet at reducere fyringen til personfnidder. Vi ved ikke, hvad der er sket på de indre linier, men når man har præsteret så dårligt gennem så lang tid, som Ståle, er det naturligt, at det får konsekvenser. Der er stadig folk, der snakker om den fantastiske trup, vi har, men mon ikke virkeligheden også indhenter dem på et tidspunkt? Vi kan sagtens snakke om tidspunktet for fyringen, måden den blev meldt ud, og det totale fravær af en plan for at komme videre - men fyringen var fuldt berettiget.
    Sidst redigeret af cybamerc : 19.10.20 kl. 09:30

  18. De følgende 10 brugere er enige:

  19. #491
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg ville elske, hvis der var en type som NCH i FCK i dag. Men vi har desværre ikke noget, der kommer bare i nærheden af. Mit håb er derfor, at:

    1) Bestyrelsen er klar til at afgive meget magt. Det tror jeg faktisk er ganske realistisk. De gjorde det med Ståle. Og William Kvist, som er den eneste, der virker til så'n rigtigt at gå op i det sportslige, har allerede meldt ud, at han slet ikke er dér i sit liv lige nu. Så hvem end, der kommer ind som sportsdirektør, har virkelig gode muligheder.

    2) Der er en sportsdirektør derude, der er ok med, at der ikke er nogen form for sparring oppefra, men at man får ret så frie hænder. Jaja, man er låst af en dyr trup her og nu og målsætninger om Europa, der kræver et solidt, defensivt element. Men derudover er banen ret så fri til at definere et sportsligt projekt. Ved godt, at man søger efter en Ståle Light. Men det virker dybest set mest som om, at man bare ikke ved, hvad man kigger efter. Hvorfor erstatte Ståle med en Ståle Light? Det giver ingen mening. Jeg ville ELSKE, hvis FCK kunne kapre en kapacitet som Arnesen. Men han sidder vist ret godt, hvor han sidder, og brænder mere for fodbold end hele bestyrelsen til sammen. Mon ikke det ville kede ham lidt sådan i forhold til visioner?

    3) Vi ser bort fra det der FCK-DNA i forhold til træner. Det vil jo reelt snævre feltet ind til tre - i al fald hvis de skal have en fortid i klubben: Bo Svensson, David Nielsen og Christian Poulsen. Kan sgu godt lide David, og med den rette sportsdirektør kunne det blive skægt. Men David ER altså underdog'en. Fighteren! AGF passer perfekt til ham. Hvorfor skifte nu? Og passer hans profil overhovedet til FCK? Udvider vi feltet med to absolutte wildcards, har både Linderoth og Allbäck offentligt drømt højt om cheftrænerjobbet. De har bare endnu ikke været cheftrænere. Men helt ærligt...ville sgu hellere give chancen til en af de to end til Bo Svensson. Allerhelst håber jeg dog, at man lader den kommende sportsdirektør om at vælge. Og at det er komplet ligegyldigt, hvor vores kommende træner har været tidligere.
    Jeg ville foretrække hvis vi kunne få NCH til at tage en sidste tørn som sportsdirektør. Så gammel er han heller ikke.
    Han kunne sikre, at vi fik en international kapacitet ind som træner, og sikre den ro der skal til. NCH kunne passe butikken i små to år, så vi kunne få stabiliseret organisationen, og få professionaliseret den, så der ikke er en i organisationen, der har for meget ansvar til at kunne undværes.

    For at komme med et konkret bud på trænerposten, kunne jeg godt se en type som Mark van Bommel.
    https://www.transfermarkt.com/mark-v.../trainer/33479

    Han har den hårdhed og erfaring som jeg ville gå efter.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #492
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Hvad er det med Kvist. Hvorfor skal han stå og drikke hver gang han bliver interview'et. Tidligere sidste uge da Copenhagen Sunday interview'et ham skulle han drikke vand en gang i minuttet og i går var det vel kaffe der blev drukket. Mangler vist lidt presse håndtring.
    Måske det ligesom med Brad Pitt i hans film? :-)
    https://screenrant.com/brad-pitt-mov...eating-reason/

    For de dovne: Han perfomer/tænker simpelthen bedre når han holder sig "igang"...

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #493
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Har først i dag set interviewet med Fischer, der må holde tårerne tilbage når han skal beskrive indsatsen mod Aab. En ny træner får godt nok sin opgave for sig, for det er i den grad en trup i kulkælderen vedkommende overtager.
    Det understreger selvfølgelig også at beslutningen med at have Kvist og Hjalte i front slet ikke er passende. Jeg er derude hvor jeg håber vi henter en anden midlertidig træner og så i stedet sikrer os en kompetent og gerne erfaren sportsdirektør til at få den strukturen på plads, tegne retningen fremadrettet og få bygget noget nyt. Hell, bare giv mig Bo Henriksen til det kan lade sig gøre.

  24. #494
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Har først i dag set interviewet med Fischer, der må holde tårerne tilbage når han skal beskrive indsatsen mod Aab. En ny træner får godt nok sin opgave for sig, for det er i den grad en trup i kulkælderen vedkommende overtager.
    Det understreger selvfølgelig også at beslutningen med at have Kvist og Hjalte i front slet ikke er passende. Jeg er derude hvor jeg håber vi henter en anden midlertidig træner og så i stedet sikrer os en kompetent og gerne erfaren sportsdirektør til at få den strukturen på plads, tegne retningen fremadrettet og få bygget noget nyt. Hell, bare giv mig Bo Henriksen til det kan lade sig gøre.
    Det er ret vildt at Fischer skal have så meget ansvar når han tydeligvis ikke kan bære det. Jeg forstår virkelig ikke hvordan staben omkring holdet ikke kan se de gør ham en kæmpe bjørnetjeneste når de mener han skal starte inde og have fuld spilletid. Det samme med Daramy. Vi har kun Falk der kan tage den kant som det står til pt, så hvorfor ikke tænke lidt ud af boksen og droppe kantspillere for en periode.

  25. #495
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Ståles afløser

    Hjalte ligner ikke en mand, der har det godt i sin nye rolle, og Kvist har ikke just imponeret på bænken eller foran kameraerne. Hvis ansættelsen af en ny, langsigtet træner ikke er lige om hjørnet, håber jeg derfor, at ledelsen overvejer at hente en kortsigtet løsning, der kan udfylde rollen midlertidigt og føre holdet nogenlunde frem til vinterpausen.

    Hvis Lønstrup stadig går ledig, ville han efter min mening være et oplagt bud. Han har tidligere vist, at han kan banke en ok defensiv sammen med spillere, der på papiret er langt under FCK-niveau. Jeg ville endda kunne leve med Peter Sørensen i en kort periode, hvis det betyder, at Hjalte slipper for flere pinsler på bænken, og Kvist kan gemme sit sure ansigt bag en kaffekop i bestyrelseslokalet.

  26. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •