Side 22 af 56 FørsteFørste ... 121920212223242532 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #316
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Don Ø foreslår en dansk profil - og mere specifikt Ajax' assistenttræner, Christian Poulsen: https://www.bt.dk/fodbold/hvem-skal-...n-klar-favorit

    Det er ikke et helt dumt forslag - og det er sgu altid dejligt med ledere, der faktisk gør sig tanker om fodbold. Men med den nuværende bestyrelses indædte had mod Don Ø gør jo nok, at Christian Poulsen alene af den grund ikke kan blive et træneremne.

    Beklager, men min tro på FCKs bestyrelse kan ligge på et meget, meget lavt sted. Det gjorde den før i dag - og det gør den i særdeleshed efter i dag.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #317
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Bare lige for at forstå dit (og måske også klubbens) ræsonnement lidt bedre: Hvorfor mener du, at det var så bydende nødvendigt at fyre ham nu i stedet for at gøre sit hjemmearbejde og have en reel løsning på plads?
    Bo Rygaard udtaler til FCKTV, at bestyrelsen i respekt for Ståle ikke "ville gå ud i markedet" for mulige emner førend, at der var lavet en fratrædelsesaftale med Ståle. Den forklaring er nok mere sympatisk end den er sandfærdig. Udmeldingen om, at bestyrelsen "har fulgt udviklingen, og synes, at det var rigtig, rigtig væsentligt at vi gjorde vores fodarbejde så grundigt, som man nu engang kan." kan synes noget frisk, når forarbejdet tilsyneladende har bestået i at forfremme U19-træneren og lade ham assistere af yderligere et stk. forhåndenværende koryfæ.

    Selvom Rygaard udtaler, at fyringen er "noget vi har tænkt på længe", er det vanskeligt at genkende billedet af en velforberedt og velovervejet beslutning. De sportslige resultater i 2020 har været kummerlige langt hen ad vejen, herom ingen tvivl. Men taler sandsynligheden for, at en mand med næsten to års erfaring fra øverste U19-niveau kan gøre det bedre? Jeg tror det ikke.

    Og hvis respekten for Ståle virkelig var et tungtvejende parameter, kunne man have forsøgt sig med en mere mindelig fremgangsmåde - fx ved at forsøge at hjælpe Ståle til jobbet som norsk landstræner, der formentlig igen snart er ledigt. Dét havde været både ordentligt, respektfuldt og givet bestyrelsen den nødvendige tid til at finde den rette kandidat. Og det havde været billigere.

    Det er gisninger, men uanset er det efterladte indtryk her ikke det af betimelig og nødvendig ageren i forsøget på at opnå bedre sportslige resultater, men snarere et behov for at signalere handlekraft.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #318
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Don Ø foreslår en dansk profil - og mere specifikt Ajax' assistenttræner, Christian Poulsen: https://www.bt.dk/fodbold/hvem-skal-...n-klar-favorit

    Det er ikke et helt dumt forslag - og det er sgu altid dejligt med ledere, der faktisk gør sig tanker om fodbold. Men med den nuværende bestyrelses indædte had mod Don Ø gør jo nok, at Christian Poulsen alene af den grund ikke kan blive et træneremne.
    Christian Poulsen har vidst kun en A-licens, og har ikke rigtigt haft hovedansvaret for en klub endnu (og slet ikke en af FCK's størrelse), så omend han sagtens kan være en potentiel træner i fremtiden, er det nok lige et trænerskift for tidligt at bringe hans navn på banen

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #319
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    469

    Re: Ståles afløser

    Tiden vil jo - måske - vise, om der ikke allerede nu lå aftaler omkring den norske landstrænerpost! Ingen uden for en lukket kreds af personer kan jo vide det Boffer :-)

  8. #320
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Jeg er sådan set enig i at det er et overraskende tidspunkt at skifte nu, men vi ved ikke hvad omstændighederne er.

    Har de brugt landsholdspausen for at tage en snak med flere bærende spillere, om deres holdninger eller lign.

    Og det er muligt at Ståle ikke gik med på at have alt det kørende bagom ham, eller man evt allerede er igang, og det så blev for meget.
    Du har helt ret i, at vi ikke ved, hvad omstændighederne er. Jeg håber næsten, at der kommer ting ud i de kommende dage og uger, der kan give timingen mere mening. I mine øjne har man i dag overdraget mesterskabet og dermed endnu en CHL-deltagelse til FCM ved end ikke at have en plan klar.

    Rygaard er jo meget tydelig i sit fortsat intetsigende sludder: Man var ikke tilfredse med resultaterne i 2020. Til gengæld væver han selv overfor FCK's egen kommunikationsafdeling rundt i det, når han skal begrunde timingen i opsigelsen. Det er jo ikke lige noget, der sker på én dag. Nej, men hvis det har været længe undervejs, hvorfor har man så ikke sikret sig et bedre setup fra dag 1 - og måske endda givet sig selv tid i transfervinduet til at købe spillere ind og lade spillere gå.

    Hvorfor ikke vente til vinter og se, om de næste 11 kampe flasker sig med en ny styrmand i bageste geled? Tror man virkelig, at en midlertidig løsning med et par komplet uprøvede navne kan hive mesterskabet hjem? Det har ALDRIG fungeret, når en sportsdirektør har sat sig selv på bænken i FCK. Om hans initialer så var CV eller NCH. Og jeg tror ikke en døjt mere på Kvist, som nu får den mest bizarre rolle som henholdsvis Hjaltes chef (som bestyrelsesmedlem) og Hjaltes assistent. Det er mildest talt en spøjs og formentlig dybt uigennemtænkt cocktail.

    Det er også lidt interessant, at der endnu ikke er en fodboldekspert, der har kunnet finde mening i galskaben. I al fald ikke de, jeg har læst udtale sig. Men en klub er bare ikke stærkere end sit svageste led. Og vi har altså stadig en flok ejere, der ikke går en døjt op i fodbold. Den slags er dømt til at gå galt. Og i dag gik det så galt, da de utidigt satte sig for at rode i den sportslige sektor.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

  10. #321
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,532

    Re: Ståles afløser

    https://youtu.be/RULLwGvsGqE

    I et interview med Copenhagen Sundays udtaler Rygaard, at førsteprioriteten er en ny træner, og at det er Kvists ansvar at finde ham. Det er efter min mening to helt forkerte dispositioner.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #322
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Boffer Se meddelelser
    Bo Rygaard udtaler til FCKTV, at bestyrelsen i respekt for Ståle ikke "ville gå ud i markedet" for mulige emner førend, at der var lavet en fratrædelsesaftale med Ståle. Den forklaring er nok mere sympatisk end den er sandfærdig. Udmeldingen om, at bestyrelsen "har fulgt udviklingen, og synes, at det var rigtig, rigtig væsentligt at vi gjorde vores fodarbejde så grundigt, som man nu engang kan." kan synes noget frisk, når forarbejdet tilsyneladende har bestået i at forfremme U19-træneren og lade ham assistere af yderligere et stk. forhåndenværende koryfæ.

    Selvom Rygaard udtaler, at fyringen er "noget vi har tænkt på længe", er det vanskeligt at genkende billedet af en velforberedt og velovervejet beslutning. De sportslige resultater i 2020 har været kummerlige langt hen ad vejen, herom ingen tvivl. Men taler sandsynligheden for, at en mand med næsten to års erfaring fra øverste U19-niveau kan gøre det bedre? Jeg tror det ikke.

    Og hvis respekten for Ståle virkelig var et tungtvejende parameter, kunne man have forsøgt sig med en mere mindelig fremgangsmåde - fx ved at forsøge at hjælpe Ståle til jobbet som norsk landstræner, der formentlig igen snart er ledigt. Dét havde været både ordentligt, respektfuldt og givet bestyrelsen den nødvendige tid til at finde den rette kandidat. Og det havde været billigere.

    Det er gisninger, men uanset er det efterladte indtryk her ikke det af betimelig og nødvendig ageren i forsøget på at opnå bedre sportslige resultater, men snarere et behov for at signalere handlekraft.
    Komplet enig. Rygaard kommer jo på glatis, selv når han taler med FCKs egen kommunikationsafdeling. Der er hverken hjerte eller hjerne bag dagens udmelding. Og den er i al fald en stor, fed løgn! Det her er respektløst overfor Ståle, og det kunne være håndteret tusinde gange mere elegant. Jeg er virkelig dybt rystet over, at FCK kan synke så dybt. Havde aldrig troet det om "min" klub.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #323
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Nåh. Pas på med hvad man ønsker. Måske får man det.

    Hold. Nu. Kæft. Det her er komplet idiotisk. Og det beviser til fulde, at vi har en bestyrelse som lige præcis intet aner om fodbold. Det er fuckin' to måneder siden, at vi spillede kvartfinale i Europa. Og ja, der HAR været en mental deroute i år. Ingen tvivl om det. Og det var ikke elegant håndteret sidste år, da vi fik begge vores angribere skadet.

    Men er vi ikke enige om, at holdet begyndte at ligne sig selv igen mod FCN? Og at det var en kongetransfer af Zanka, der vel - trods alt - købte ind på Projekt Ståle & Mesterskabet? Han må føle sig pænt røvrendt lige nu, og det gør jeg også af en komplet idiotisk ledelse.

    Fodboldkampe bliver vundet i bestyrelseslokalet, sagde Don Ø. I dag tabte bestyrelsen så mesterskabet for FCK med et kæmpemæssigt brag. Fair nok, hvis de formår at hive en gylden løsning ud af røven. Men Kvist/Hjalte er lige så uambitiøs en nødplan som en af Brøndbys uendeligt mange krampetrækninger.

    Jeg er rystet. Jeg er chokeret. Jeg er målløs.
    Og når man er det, skal man måske liiiiige vente lidt med at poste et indlæg.
    Kan du ikke forklare, hvorfor det er så idiotisk lige nu og eventuelt give et belæg eller to for det du skriver?

    Fint at alle ikke skal være enige, men dem af os, der gerne ser forandring og hellere nu end senere, er vi så også komplet uduelige fodboldtosser uden indsigt?

    PS: 2 måneder siden en kvartfinale og en ok kamp mod FCN vs 2-3 enormt ringe år????

  15. #324
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    https://youtu.be/RULLwGvsGqE

    I et interview med Copenhagen Sundays udtaler Rygaard, at førsteprioriteten er en ny træner, og at det er Kvists ansvar at finde ham. Det er efter min mening to helt forkerte dispositioner.
    For så vidt fuldstændig enig - men det er vel bare en erkendelse af, at Kvist er den eneste tilbage i FCK i en ledelsesstilling med bare lidt indsigt i FCKs sportslige sektor. Problemet med at ønske Ståle fyret har jo hele tiden været, at man så overlader roret til nogen uden et gram forstand, netværk eller indsigt i fodboldens verden. Fair nok, hvis de havde varmet Guardiola og Koemann op i et halvt års tid. Men bestyrelsen er jo blot børnefornærmet over, at Ståle ikke vandt mesterskab og kom i Europa - og så måtte der jo ske noget - uanset hvor planløst det så har været.

    Jeg håber, at dette er begyndelsen til enden for den siddende bestyrelse. Det er dén og ikke Ståle, der er hovedårsagen til problemerne i klubben.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  16. #325
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Jeg kan godt se herinde, at der er flere, der har stor optisme omkring Ståles afgang og en kommende ny træner. Der er flere, der har forhåbninger til et relativt stort trænernavn og dermed også forsat investeringer i holdet. Jeg deler ikke den optimisme.

    Jeg tror ikke på, at den nuværende ejerkreds vil investere i fodbold mere, men i stedet vil ned skalere set-up'et og budgettet og dermed kanalisere de penge, der er, over i Lalandia og særligt i byggeprojektet i Sverige. De ser langt flere muligheder i badelande - og så er der en lønudgift til Ståle og Bård på måske 30-40 mill, der skal betales over de næste 3 år

    Jeg tror en af to ting vil ske det næste års tid.

    1) Truppen og organisationen omkring holdet vil blive trimmet. Der vil blive solgt ud af guldet og man vil forsøge komme af med de løntunge spillere. Man vil ansætte en mindre og billig træner evt. et trænertalent. Vi kommer til at opleve nedjusteringer over de næste to vinduer og har fokus på talent og lønudgifter ligesom Vestegnen. Med lidt held kommer vi i et gruppespil i enten Euro 1 el 2, og kan dække lidt af dette års underskud og byggeudgifter til det svenske Lalandia

    2) Hjalte-Kvist bliver sæsonen ud, og samtidig trimmer man organisationen omkring holdet. Man sælger ikke nødvendigvis alt guldet, med i stedet sælger man holdet og Parken til en investor. På den måde får ejerkredsen dækket gælden og får måske lidt overskud til badelands-investeringer.

    Jeg har fuldstændig mistet troen på fodboldprojektet FC København. Der er intet i det, der er forgået omkring fyringen af Ståle, der indikerer, at man vil fodbold og er villig til række ud efter det gruppespil, der ligger og venter i 2021. Jeg håber vi bliver solgt til nogen der vil fodbold i hovedstaden ellers kan vi i værste fald ende som en hybrid af Nordsjælland og Vestegnen

  17. #326
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,532

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    For så vidt fuldstændig enig - men det er vel bare en erkendelse af, at Kvist er den eneste tilbage i FCK i en ledelsesstilling med bare lidt indsigt i FCKs sportslige sektor.
    Og det er jo i sig selv problematisk. Men førsteprioriteten bør være en ny sportsdirektør, som vil være den person, der på sigt skal referere til bestyrelsen. Sportsdirektøren bør derefter få ansvaret for at finde en ny træner? Kvist? Han kan få ansvaret for at finde Jesper Janssons nummer i arkivet.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #327
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    For så vidt fuldstændig enig - men det er vel bare en erkendelse af, at Kvist er den eneste tilbage i FCK i en ledelsesstilling med bare lidt indsigt i FCKs sportslige sektor. Problemet med at ønske Ståle fyret har jo hele tiden været, at man så overlader roret til nogen uden et gram forstand, netværk eller indsigt i fodboldens verden. Fair nok, hvis de havde varmet Guardiola og Koemann op i et halvt års tid. Men bestyrelsen er jo blot børnefornærmet over, at Ståle ikke vandt mesterskab og kom i Europa - og så måtte der jo ske noget - uanset hvor planløst det så har været.

    Jeg håber, at dette er begyndelsen til enden for den siddende bestyrelse. Det er dén og ikke Ståle, der er hovedårsagen til problemerne i klubben.
    Fornærmet? Det kostede forretningen dyrt.

  20. #328
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg håber, at dette er begyndelsen til enden for den siddende bestyrelse. Det er dén og ikke Ståle, der er hovedårsagen til problemerne i klubben.
    Den skal jeg lige have igen.

    Så du mener ikke at Ståle som manager med hovedansvaret for det sportslige setup i 2020, har været en af de største hovedårsager til problemerne i klubben når det kommer til resultaterne og spillet på banen?


  21. #329
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Og når man er det, skal man måske liiiiige vente lidt med at poste et indlæg.
    Kan du ikke forklare, hvorfor det er så idiotisk lige nu og eventuelt give et belæg eller to for det du skriver?

    Fint at alle ikke skal være enige, men dem af os, der gerne ser forandring og hellere nu end senere, er vi så også komplet uduelige fodboldtosser uden indsigt?

    PS: 2 måneder siden en kvartfinale og en ok kamp mod FCN vs 2-3 enormt ringe år????
    Jeg siger ikke, at jeg har mere indsigt end dig. Men hvis du er enig i at smide en træner på porten uden skyggen af backup-plan, så er vi to i al fald ikke enige. Og jeg er endnu ikke stødt på en artikel med en fodboldekspert, der forstår den dybere mening i det her. Hvis du kan, så sig endelig frem.

    Vi kan sagtens blive enige om, at 2020 ikke har været godt. Fair nok - vi har slået Celtic, de tyrkiske mestre og tvunget Manchester United ud i overtid i en historisk kvartfinale. Den del er i den grad godkendt. Og de fleste var enige om, at Ståle havde bestået transfervinduet med vitale tilgange af Anker og Zanka og den berømte penistransfer med Wilczek.

    Så er der minuserne: Et elendigt pointsnit i SL i 2020 og et misset gruppespil i Europa efter en møguheldig og ringe kamp. Det er selvfølgelig ikke godkendt. Men der var fremgang at spore, og Ståle virkede som en mand med en plan og en tro på, at det kunne vende, efter at hans nyindkøb i 2019 i lidt for mange tilfælde havde floppet.

    Havde bestyrelsen stillet sig op og sagt: Hør her! Vi har mistet tilliden til det sportslige projekt, har sonderet terrænet og fundet en ny konstellation, som vi fremover tror på, og som skal bringe FCK et nyt sted hen, så fair nok. Så ville jeg reelt lytte. For mig handler det ikke om at fyre Ståle eller ej - men om hvorvidt man overhovedet har skyggen af plan. Og det kan jeg med min bedste vilje ikke se, at bestyrelsen har. At opgradere en uprøvet U19-træner og gøre et bestyrelsesmedlem til assistent ligner for mig mere et dårligt plot til en skodserie på Netflix, der bliver pillet af efter en sæson.

    Ståle har været en gigantisk profil i FCK. Han har gang på gang reddet vores røv. Og jeg har aldrig købt selvfedmen om, at vi kunne forvente meget mere, når vi nu trods alt er en klub i en uinteressant liga som Danmark. Kan vi gøre det bedre? Forhåbentligt. Men hvorfor fjerne en træner for et hold i synlig fremgang i seneste kamp, som lige har fået sin gamle anfører tilbage, der jo (også) har købt ind på Projekt Ståle? Hvad er det, der er så skidt fat, at man ikke kan vente to måneder til vinterpausen, hvor der reelt er tid til at bygge et nyt hold op?

    Mener du, at det virker ædrueligt og ærligt, når FCKs bestyrelsesformand stiller sig op og siger, at man ikke ville byde Ståle at lede efter andre emner, mens han stadig var i klubben? Hvor mange veldrevne klubber i Europa benytter sig af den strategi og tager de hensyn?

    Fair nok, hvis han havde tabt omklædningsrummet, og der var et spilleroprør på vej. Men så vær en mand og sig det i stedet for at stå og lyve. Det er simpelthen for lavt.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #330
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Jeg siger ikke, at jeg har mere indsigt end dig. Men hvis du er enig i at smide en træner på porten uden skyggen af backup-plan, så er vi to i al fald ikke enige. Og jeg er endnu ikke stødt på en artikel med en fodboldekspert, der forstår den dybere mening i det her. Hvis du kan, så sig endelig frem. .
    De fleste forretninger plejer ikke nødvendigvis at have afløseren på plads, hvis de fyrer deres direktør. Det samme her. Midlertidige trænere ser man jo tit.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •