Side 4 af 56 FørsteFørste 12345671454 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Bo Svensson og Christian Poulsen kombineret kunne være et spændende bud til fremtiden. Begge er vant til at arbejde med unge spillere, de kender FCK-kulturen, og tilsammen er der erfaring med at håndtere spillere med store egoer og personligheder.
    Derudover har CP en meget fin ledelsesfilosofi, hvor han har været rigtig god til at udvikle på spillerne rent menneskeligt, og dermed været i stand til at få dem til at præstere bedre.
    Jeg vil dog gerne først se dem begge have en cheftrænerrolle, hvor de for alvor har med voksne spillere at gøre som øverste boss. Svensson er pt. cheftræner i RB Salzburgs feederklub Liefering, hvor truppens gennemsnitsalder er 20 år, mens CP er assistenttræner i Ajax.
    Nu siger jeg lige noget totalt blasfemisk, men jeg kunne faktisk godt tænke mig en, der ikke var sovset ind i "FCK-kultur." De to nævntes kvaliteter ufortalt håber jeg ikke, man går efter en Ståle-klon, men at man ryster posen gevaldigt og benytter lejligheden - når Ståle på et eller andet tidspunkt er fortid - til at forsøge noget nyt mht. spillestilsfilosofien.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu siger jeg lige noget totalt blasfemisk, men jeg kunne faktisk godt tænke mig en, der ikke var sovset ind i "FCK-kultur." De to nævntes kvaliteter ufortalt håber jeg ikke, man går efter en Ståle-klon, men at man ryster posen gevaldigt og benytter lejligheden - når Ståle på et eller andet tidspunkt er fortid - til at forsøge noget nyt mht. spillestilsfilosofien.
    Bare lige for en god ordens skyld: Kultur er ikke det samme som spillestilsfilosofi. Langt fra, endda. Den gode klubkultur er den, som gør at selv om vi sender spillere af sted til Top-5 ligaer eller store klubber i mindre ligaer, så melder de fleste spillere, at de godt kunne tænke sig at vende tilbage til København på et tidspunkt, eller udtrykker en kæmpe respekt for klubben på en eller anden måde (Atiba, Ankersen, Verbic, Ludde, Amartey, N'Doye, osv.), og at vi kan lokke en del af dem tilbage i et eller andet omfang senere i karrieren.

    Desuden: Både Ajax og Liefering spiller 4-3-3, og Ajax er om nogen kendt for en teknisk omgang fodbold, som ofte kan konkurrere med hold med langt større budgetter. I og med Liefering er en feederklub til Red Bull Salzburg, så spiller de også efter et lignende koncept. Hvilket betyder højt pres og en vis form for "overfaldsfodbold". Kan man kombinere det med Ajax' teknisk funderede boldbesiddelse og en arv fra Roy/Backe/Ståles taktiske organisation mod bedre modstandere, så er der et vist potentiale i det.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Morten Bruun har skrevet en blog om Matthew Benham, hvor faldt over en tankevækkende betragtning: “Jeg har aldrig mødt Matthew Benham, men med årene er jeg blevet præsenteret for forskellige dele af hans fodboldfilosofi, og der er navnligt en, der har lagret sig hos mig. Nemlig, at man aldrig må skifte defensivt ud for at holde en føring. Og hvorfor så ikke? Fordi Matthew Benham har ved en grundig analyse af millioner af fodboldkampe kortlagt, at det i de fleste tilfælde går galt.”

    https://www.bt.dk/superligaen/bruuns...n-bag-succesen

    Jeg har ingen ide om, hvor nidkært FCM følger denne filosofi, og hvordan Ståles FCK står til sammenligning. Jeg ved dog, at jeg ofte har rystet på hovedet, når Ståle indskifter en forsvarsspiller for at forsvare en spinkel føring - ofte med det resultat, at vi mister alt momentum. På den anden side er Ståle heller ikke bleg for at indskifte forsvarsspillere, når vi er bagud og skal jagte et resultat. Der mangler i det hele taget lidt retning i det FCK foretager sig, og der tror jeg desværre, at man arbejder mere struktureret med tingene i FCM på trods af pauseklovne som Steinlein og Ankersen.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Morten Bruun har skrevet en blog om Matthew Benham, hvor faldt over en tankevækkende betragtning: “Jeg har aldrig mødt Matthew Benham, men med årene er jeg blevet præsenteret for forskellige dele af hans fodboldfilosofi, og der er navnligt en, der har lagret sig hos mig. Nemlig, at man aldrig må skifte defensivt ud for at holde en føring. Og hvorfor så ikke? Fordi Matthew Benham har ved en grundig analyse af millioner af fodboldkampe kortlagt, at det i de fleste tilfælde går galt.”

    https://www.bt.dk/superligaen/bruuns...n-bag-succesen

    Jeg har ingen ide om, hvor nidkært FCM følger denne filosofi, og hvordan Ståles FCK står til sammenligning. Jeg ved dog, at jeg ofte har rystet på hovedet, når Ståle indskifter en forsvarsspiller for at forsvare en spinkel føring - ofte med det resultat, at vi mister alt momentum. På den anden side er Ståle heller ikke bleg for at indskifte forsvarsspillere, når vi er bagud og skal jagte et resultat. Der mangler i det hele taget lidt retning i det FCK foretager sig, og der tror jeg desværre, at man arbejder mere struktureret med tingene i FCM på trods af pauseklovne som Steinlein og Ankersen.
    Jeg vil gerne se de tal der viser at det i de FLESTE tilfælde går galt. Dét tror jeg ærligt talt ikke på. Det kan sikkert være farligt at ændre på noget der hidtil har virket osv. Men at man oftere skulle miste point ved en defensiv indskiftning end ved end offensiv/tilsvarende udskiftning vil jeg tro er på linje med at 2-0 er den farligste føring.

    Jeg kan dog godt følge ræsonnementet og hælder personligt til at man skal forsøge at fastholde dét der fungerer.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Morten Bruun har skrevet en blog om Matthew Benham, hvor faldt over en tankevækkende betragtning: “Jeg har aldrig mødt Matthew Benham, men med årene er jeg blevet præsenteret for forskellige dele af hans fodboldfilosofi, og der er navnligt en, der har lagret sig hos mig. Nemlig, at man aldrig må skifte defensivt ud for at holde en føring. Og hvorfor så ikke? Fordi Matthew Benham har ved en grundig analyse af millioner af fodboldkampe kortlagt, at det i de fleste tilfælde går galt.”

    https://www.bt.dk/superligaen/bruuns...n-bag-succesen

    Jeg har ingen ide om, hvor nidkært FCM følger denne filosofi, og hvordan Ståles FCK står til sammenligning. Jeg ved dog, at jeg ofte har rystet på hovedet, når Ståle indskifter en forsvarsspiller for at forsvare en spinkel føring - ofte med det resultat, at vi mister alt momentum. På den anden side er Ståle heller ikke bleg for at indskifte forsvarsspillere, når vi er bagud og skal jagte et resultat. Der mangler i det hele taget lidt retning i det FCK foretager sig, og der tror jeg desværre, at man arbejder mere struktureret med tingene i FCM på trods af pauseklovne som Steinlein og Ankersen.
    Men det er jo bullshit!? Så sent som i København-FCM for tre runder siden kommer FCM på 2-0 og skifter lige efter Dreyer (angriber) for Sørensen (central midt) og Onyeka (central midt) for James (centerforsvarer).
    Hejsa
    Elver's Avatar

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Men det er jo bullshit!? Så sent som i København-FCM for tre runder siden kommer FCM på 2-0 og skifter lige efter Dreyer (angriber) for Sørensen (central midt) og Onyeka (central midt) for James (centerforsvarer).
    .....Hvorefter det var lige ved at gå galt :-) Priske har nok været til en alvorssnak med Benham oven på den dispussision😁

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Morten Bruun har skrevet en blog om Matthew Benham, hvor faldt over en tankevækkende betragtning: “Jeg har aldrig mødt Matthew Benham, men med årene er jeg blevet præsenteret for forskellige dele af hans fodboldfilosofi, og der er navnligt en, der har lagret sig hos mig. Nemlig, at man aldrig må skifte defensivt ud for at holde en føring. Og hvorfor så ikke? Fordi Matthew Benham har ved en grundig analyse af millioner af fodboldkampe kortlagt, at det i de fleste tilfælde går galt.”
    Millioner er godt nok mange - problemet med den slags analyser er jo typisk, at data dels er ekstremt bias'et og dels at man har ganske UTROLIG svært ved at skille kausalitet og korrelation ad.

    F.eks. er det jo voldsomt afgørende, hvor gode de 2 hold er. Der er helt sikkert forskel på hvordan du som træner skal reagere på en føring, alt afhængigt af om det er en "lige" kamp eller det ene eller andet hold i er klart bedst. Og hvad de 2 hold er gode til?

    Og det der så bliver UTROLIG vanskeligt - selv hvis du har lavet verdens bedste statistiske analyse på verdens bedste og reneste datasæt (hvad man mildest talt ikke har) - det er at bruge den statistik, til at udlede noget konkret om den ene observation, som du har gang i lige nu. Det er i bund og grund ligegyldigt for Ståle Solbakken, hvad der gennemsnitligt betaler sig bedst, hvis det ikke også rent faktisk gør sig gældende for FC København i den kamp, der spilles lige nu.

    TLDR: Den type analyser på fodbold-data er i 98% af tilfældene lige til at lukke op og skide i - og det er i øvrigt derfor jeg selv kun bruger dem til at underholde og ikke f.eks. tjene penge - for det viste sig, at det kunne jeg ikke [finde ud af].
    Sidst redigeret af ougar : 13.07.20 kl. 11:54
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. De følgende 9 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Ståles afløser

    Snakkede fodbold en bekendt, der bor i Belgien lige nu, og han nævnte Karim Belhocine fra Charleroi, da jeg sagde, at jeg var godt træt af Ståles stil.

    Gad egentlig ikke bringe ham op, for jeg aner intet om ham, men han skulle angiveligt have strikket et rigtig stærkt forsvar sammen og spille meget direkte og med hurtige pasninger men også være i stand til at kontrollere kampene og slå indlæg.

    Man må sige, han har virkelig fået noget ud af Charleroi med en 3. plads i ligaen og en målscore på 49-23. Men jeg ved intet udover statistikkerne, og hans CV er ikke just prangende, og han har ikke europæisk erfaring af hvad jeg kan se. Så er lidt et skud i tågen, men der sidder måske en herinde, som følger belgisk fodbold, som kan gøre mig klogere. Ellers er der noget at undersøge for jer der keder jer ;-)

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Det bliver i hvert fald skideskægt at se, hvem man finder frem til. Jeg tror nok mest på et udenlandsk navn, men jeg har ikke nogen oplagte forslag. Men det er selvfølgelig også meget præmaturt at spekulere i en afløser, da Ståle med 99% sandsynlighed ikke skal nogen steder det næste halve år - mindst. Hvis sølvet bliver fedtet hjem, tror jeg sagtens, det kan lykkes ham at tilskrive fiaskoen skader, salg, FCM's vilde pointsnit og alle de andre ting, der naturligvis er totalt uden for egen kontrol, og glemt er så, at man trods alt også slog alle rekorder ved at købe ind for 140-150 mio. kr. og formåede at levere fem-seks gode indsatser i en sæson med 55 kampe.

    MEN hvis det ender med bronze, og værre endnu, hvis det ender med glippet europæisk deltagelse, så tror jeg faktisk ikke bare, ledelsen vælger at tage Ståles ord for gode varer, når han lover os alle sammen mesterskabet næste år. Så får han efteråret til at bevise, at han kan få et hold til at præstere, når bare de irriterende europæiske kampe ikke er i vejen, og ellers er det slut.

    Ikke, at jeg tror, det ender så galt. Det vil egentlig ikke overraske mig synderligt, hvis AGF går forbi os, men der må simpelthen være for langt ned i kvalitet til syvendepladsen, som vi også så det mod AGF for bare to år siden.
    HIC SUNT LEONES

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Snakkede fodbold en bekendt, der bor i Belgien lige nu, og han nævnte Karim Belhocine fra Charleroi, da jeg sagde, at jeg var godt træt af Ståles stil.

    Gad egentlig ikke bringe ham op, for jeg aner intet om ham, men han skulle angiveligt have strikket et rigtig stærkt forsvar sammen og spille meget direkte og med hurtige pasninger men også være i stand til at kontrollere kampene og slå indlæg.

    Man må sige, han har virkelig fået noget ud af Charleroi med en 3. plads i ligaen og en målscore på 49-23. Men jeg ved intet udover statistikkerne, og hans CV er ikke just prangende, og han har ikke europæisk erfaring af hvad jeg kan se. Så er lidt et skud i tågen, men der sidder måske en herinde, som følger belgisk fodbold, som kan gøre mig klogere. Ellers er der noget at undersøge for jer der keder jer ;-)
    Jeg kender intet til ham, men ifølge Transfermarkt er hans stats ikke stærke nok til at jeg er overbevist. Han har heller ikke erfaring på højeste niveau uden for Belgien, heller ikke i sin spillerkarriere.

    Jeg har ikke et særligt stort overblik over potentielle trænere, men jeg kiggede lidt rundt og fandt et par stykker der måske kunne være interessante.

    Michel Preud'homme - Vi kender ham fra Club Brügge, men har har været i Standard Liege på det seneste. Har også erfaring fra Twente og Anderlecht. Pointsnit har været okay - måske mest i starten af karrieren, men kender ikke hans omstændigheder i de seneste job. Transfermarkt siger han spiller offensiv 4-3-3 - jeg husker ham ikke sådan, men har kun set hans hold i få kampe.

    Valérien Ismaël - Kendte ham ikke på forhånd, men har været i LASK senest. Derudover trænererfaring fra Tyskland i Wolfsburg (primæt 2. hold). Spiller ifølge Transfermarkt 3-4-3

    Mark van Bommel - Stadig forholdsvist uerfaren som træner, men har dog haft en fin periode i PSV. Spiller ifølge Transfermarkt en defensiv 4-3-3, men jeg har ikke set hans hold.

    Guus Hiddink - Ledig på markedet. De fleste kender ham nok. Har senest været u-træner i Kina. Han er nok over budget, men hans CV fortæller at han gerne tager eventyr, så hvorfor ikke KBH. Økonomien er nok det springende punkt

    Mvh
    Frederik

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg kender intet til ham, men ifølge Transfermarkt er hans stats ikke stærke nok til at jeg er overbevist. Han har heller ikke erfaring på højeste niveau uden for Belgien, heller ikke i sin spillerkarriere.

    Jeg har ikke et særligt stort overblik over potentielle trænere, men jeg kiggede lidt rundt og fandt et par stykker der måske kunne være interessante.

    Michel Preud'homme - Vi kender ham fra Club Brügge, men har har været i Standard Liege på det seneste. Har også erfaring fra Twente og Anderlecht. Pointsnit har været okay - måske mest i starten af karrieren, men kender ikke hans omstændigheder i de seneste job. Transfermarkt siger han spiller offensiv 4-3-3 - jeg husker ham ikke sådan, men har kun set hans hold i få kampe.

    Valérien Ismaël - Kendte ham ikke på forhånd, men har været i LASK senest. Derudover trænererfaring fra Tyskland i Wolfsburg (primæt 2. hold). Spiller ifølge Transfermarkt 3-4-3

    Mark van Bommel - Stadig forholdsvist uerfaren som træner, men har dog haft en fin periode i PSV. Spiller ifølge Transfermarkt en defensiv 4-3-3, men jeg har ikke set hans hold.

    Guus Hiddink - Ledig på markedet. De fleste kender ham nok. Har senest været u-træner i Kina. Han er nok over budget, men hans CV fortæller at han gerne tager eventyr, så hvorfor ikke KBH. Økonomien er nok det springende punkt

    Mvh
    Frederik
    Der er ingen af de navne, som jeg hellere ser end Ståle.

    Ståle elsker KBH og har de forudsætninger en træner i FCK skal have.
    Ståle kan kommunikere. Som Steinlein i et interview bragt for nylig siger, så har de på "heden" flere, der kan være ansigtet udadtil. I FCK har vi - synes jeg - primært Ståle. Det kræver en træner med gode kommunikative evner, at kunne arbejde for FCK. Sådan oplever jeg det i hvert fald. Holmstrøm var fandens god til det, det samme var Don Ø. Men Rygaard, Lange og de andre er ikke på det niveau. Det er Ståle. Og findes der ikke en med de evner, så tror jeg ikke at vi kan erstatte Ståle fra den ene dag til den anden.
    Jeg ser det ikke just som super nødvendigt at være en taktisk mester, når man skal træne FCK. Setuppet er så stort i klubben, at en træner med gode leder- og kommunikationsevner kan være ideel.

    Blot mine tanker :)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståles afløser

    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #58
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Ståles afløser

    Bare ikke Christian Poulsen efter det her sygt skuffende interview efter han kom tilbage i 2. omgang i 2014...

    https://www.bt.dk/fodbold/christian-...ejede-broendby

  21. #59
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Bare ikke Christian Poulsen efter det her sygt skuffende interview efter han kom tilbage i 2. omgang i 2014...

    https://www.bt.dk/fodbold/christian-...ejede-broendby
    Det har altid undret mig, at nogen opfatter Christian Poulsen som en FCK-klubmand eller kulturbærer. Han havde et kort, men succesfuldt ophold i klubben før en lang udlandskarriere, og så kom han hjem uden nogen særlig motivation for at spille for FCK. Brøndby-flirten understreger blot, at han ikke har noget særligt forhold til FCK.

    PS: Jeg håber, det er tydeligt for alle, at Bendtner-forslaget var indbegrebet af ironi.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 11 brugere er enige:

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Der er ingen tvivl om at det vil være lidt i samme rille som Ståle, men jeg synes alligevel at David Nielsen er et rigtig godt bud på en afløser. Jeg tror ikke vi kommer uden om, at vi skal have en træner, som formår at organisere os godt defensivt. Det er bare det der dels sikrer europæisk succes og dels mesterskaber. Jeg synes dog David adskiller sig fra Ståle på flere parametre:

    1) Han er ikke lige så insisterende i forhold til system, som Ståle. Han kan både spille 4-4-2, 4-3-3 og 4-5-1.

    2) Han er en fremragende motivator. Han formår at sætte sine spillere derop, hvor de præsterer på noget der ligner 110%. Noget Ståle også kunne engang, men som man ikke har set meget meget længe. Jeg har flere gange i indeværende sæson siddet og tænkt, nu kommer vi da ud med 100% og blæser modstanderen ud af Parken (eksmepelvis hjemme mod Malmø og hjemme mod FCM i efteråret), men hver gang skuffer vi fælt på tænding og energi-niveau.

    3) David Nielsens hold formår at stå meget kompakt i de svære udekampe, men alligevel er de hamrende giftige på kontraløb. Denne facet er hamrende vigtig når vi spiller ude i Europa, og det er et lag Ståle aldrig for alvor har formået at bygge på.

    4) David Nielsens defensive struktur virker knap så vanskellig at praktisere og knap så zone-fikseret som Ståles. Alligevel er det hamrende solidt defensivt, og formentlig nemmere for nye spillere at tilpasse sig.

    David er min favorit..

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •