Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    326

    Re: Ståles afløser

    Christian Poulsen, alternativt Bo Svensson er dem, jeg håber på. Poulsens massive internationale erfaring, personlighed + Ajax-trænererfaring er, hvad vi behøver. At han så må begynde på dispensation og tage pro-licens ved siden af, må kunne løses.

    Men hvis rygterne om, at Jes Thorup har fået buddet, er sande, så er jeg bestemt ikke rolig.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    178

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Profetens Skæg Se meddelelser
    Christian Poulsen, alternativt Bo Svensson er dem, jeg håber på. Poulsens massive internationale erfaring, personlighed + Ajax-trænererfaring er, hvad vi behøver. At han så må begynde på dispensation og tage pro-licens ved siden af, må kunne løses.

    Men hvis rygterne om, at Jes Thorup har fået buddet, er sande, så er jeg bestemt ikke rolig.
    At ansætte Christian Poulsen virker særdeles risikobetonet, synes jeg. I relation til FCK har jeg aldrig personligt set ham som en kulturbærer, og hans egentlige karriere hos os er begrænset til 56 kampe for klubben for 18-20 år siden (samt 21 kampe for små 5 år siden i en ikke videre vellykket afrunding af karrieren).

    Trænermæssigt ved jeg ikke, hvad han står for, da han kun har været assistenttræner i lidt over et år - han har ikke en eneste lille cheftrænerrolle eller noget som helst andet på CV'et. Personlighedsmæssigt synes jeg umiddelbart, han har haft flere kedelige udfald end interessante, der kunne kvalificere ham som træner.

    Jeg kan naturligvis tag fejl på alle punkter, men jeg synes simpelthen ikke, han ligner den kapacitet vi mangler, og vi har slet ikke råd til at ramme langt forbi skiven.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    435

    Re: Ståles afløser

    Jeg håber virkelig at man går efter en international træner.

    Kan virkelig ikke se en dansk træner lige nu, som er god nok til FCK. Så kunne man måske ansætte en dansker som assistent, som man så regner med at kunne overtage cheftræner jobbet bagefter.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    497

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Jeg håber virkelig at man går efter en international træner.

    Kan virkelig ikke se en dansk træner lige nu, som er god nok til FCK. Så kunne man måske ansætte en dansker som assistent, som man så regner med at kunne overtage cheftræner jobbet bagefter.
    Enig. Samtlige af de trænere der figurerer i tråden her, er dybt useriøse. Christian Poulsen, har han "FCK DNA" (og hvad er det)? Var det ikke selvsamme Christian Poulsen, som udtalte, at han sagtens kunne se sig selv spille i Brøndby? Men FCK kom bare først? Derudover ikke nogen form for erfaring (andet end assistent i Ajax). Bo Svensson har en del mere erfaring (i hvert fald som assistent), men kun et enkelt år som cheftræner... I den østrigske 1. division.

    Man bliver helt i tvivl om man er på sydsiden eller sidelinien.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Enig. Samtlige af de trænere der figurerer i tråden her, er dybt useriøse. Christian Poulsen, har han "FCK DNA" (og hvad er det)? Var det ikke selvsamme Christian Poulsen, som udtalte, at han sagtens kunne se sig selv spille i Brøndby? Men FCK kom bare først? Derudover ikke nogen form for erfaring (andet end assistent i Ajax). Bo Svensson har en del mere erfaring (i hvert fald som assistent), men kun et enkelt år som cheftræner... I den østrigske 1. division.

    Man bliver helt i tvivl om man er på sydsiden eller sidelinien.
    Det bliver ikke Christian Poulsen, da han ikke har P-licens

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Ståles afløser

    Jeg er ikke så sikker på, at jeg håber på et internationalt navn, der måske/måske ikke giver genlyd i Europa, da jeg kan være bange for at denne bare ser os som et kortsigtet springbræt til større destinationer. Jeg så gerne en som kommer ind og leverer et godt stykke arbejde og er med til, ikke nødvendigvis at definere klubben, men i hvert fald at præge og udvikle den. Den erfaring håber jeg ikke ryger efter 2-3 gode sæsoner, som vi ser det med vores spillere. På trænerposten må der godt være lidt mere kontinuitet.

    Hvem det så skal være, ved jeg desværre ikke og det behøver ikke være en dansker. Det må godt bare være en hvor man ikke tænker at de er på vej videre, nærmest inden de har sat sig på bænken.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,892

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg er ikke så sikker på, at jeg håber på et internationalt navn, der måske/måske ikke giver genlyd i Europa, da jeg kan være bange for at denne bare ser os som et kortsigtet springbræt til større destinationer. Jeg så gerne en som kommer ind og leverer et godt stykke arbejde og er med til, ikke nødvendigvis at definere klubben, men i hvert fald at præge og udvikle den. Den erfaring håber jeg ikke ryger efter 2-3 gode sæsoner, som vi ser det med vores spillere. På trænerposten må der godt være lidt mere kontinuitet.

    Hvem det så skal være, ved jeg desværre ikke og det behøver ikke være en dansker. Det må godt bare være en hvor man ikke tænker at de er på vej videre, nærmest inden de har sat sig på bænken.
    Den garanti kan du aldrig få i den verden. Jeg lover dig, at havde Ståle modtaget et tilbud om en træner/managerpost i en solid klub i én af de fem store ligaer, så var han da også taget afsted.

    Det som det handler om er, at få skabt en så stærk kultur og struktur, at klubben sagtens kan leve med at der kommer nogle trænerrokeringer.
    Jeg tænker netop at det er sundt med lidt forandringer på trænerposten fra tid til anden, da fodbolden udvikler sig hele tiden.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Den garanti kan du aldrig få i den verden. Jeg lover dig, at havde Ståle modtaget et tilbud om en træner/managerpost i en solid klub i én af de fem store ligaer, så var han da også taget afsted.

    Det som det handler om er, at få skabt en så stærk kultur og struktur, at klubben sagtens kan leve med at der kommer nogle trænerrokeringer.
    Jeg tænker netop at det er sundt med lidt forandringer på trænerposten fra tid til anden, da fodbolden udvikler sig hele tiden.
    Klart nok, men alt andet lige giver det mindre kontinuitet og stabilitet at skifte træner hvert andet år. Selvfølgelig gælder det om at gøre træneren til et redskab, der bare kan skiftes ud med et nyt. Men ofte bringer trænerskifte ikke en succesfuld første sæson med sig. Så færre trænerskifter er imo at foretrække. Selvfølgelig er der ingen garantier - det er der principielt ikke for noget som helst, men man kan godt skrue på nogle knapper.

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    326

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Det bliver ikke Christian Poulsen, da han ikke har P-licens
    Man kan få dispensation, hvis man er optaget på PRO-licensuddannelsen eller i gang med at tage den. Se f.eks.:https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...eftraener-job/

    Så naturligvis kan det lade sig gøre, hvis det er den vej, man ønsker at gå.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Ståles afløser

    Hvad er status egentlig på trænerkarriererne hos Tobias Linderoth og Marcus Allbäck?

    De har da om nogen det berygtede DNA og noget karakter/personlighed, jeg meget gerne så repræsentere vores klub, i en eller anden funktion.

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,587

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Hvad er status egentlig på trænerkarriererne hos Tobias Linderoth og Marcus Allbäck?

    De har da om nogen det berygtede DNA og noget karakter/personlighed, jeg meget gerne så repræsentere vores klub, i en eller anden funktion.
    Her må jeg bare sige, at den forstår jeg SLET ikke.. Nu er det ikke fordi den skal gå ud over dig, men jeg har simpelthen hørt de to navne bragt på banen så mange gange efterhånden, og jeg fatter det bare ikke.. Især ikke Linderoth.. Mackan har været assistent på for nogle andre svenskere, men hvad har han dog bevist? Så kan man sige, hvad så med Christian Poulsen? Han er heller ikke oplagt i min bog, men står dog trods alt i lære hos en af Europas aller mest interessante og succesfulde trænere. Linderoth/Mackan ville være en katastrofe og det ville minde mig så meget om BIF's deroute og deres insisteren på at ansætte gamle koryfæer som Henrik Jensen, Auri osv...

    Nu er der flere herinde der ikke mener David overhovedet bør være relevant, men han har i min verden bevist på alle parametre, at han har det der skal til..

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,407

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Nu er der flere herinde der ikke mener David overhovedet bør være relevant, men han har i min verden bevist på alle parametre, at han har det der skal til..
    Hvis man bliver maltrakteret af Mura, har man ikke bevist det på alle parametre... Europa er vigtigt for os, og her har David jo absolut intet bevist. Tværtimod.

    Men ellers er jeg enig med dig - selvfølgelig er han et bud. Specielt i mangel af bedre.

    Zan

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,587

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Hvis man bliver maltrakteret af Mura, har man ikke bevist det på alle parametre... Europa er vigtigt for os, og her har David jo absolut intet bevist. Tværtimod.

    Men ellers er jeg enig med dig - selvfølgelig er han et bud. Specielt i mangel af bedre.

    Zan
    Resultatet er selvfølgelig ikke godt, og nej, på det parameter har han da så ikke overbevist på endnu.. Men med til historien hører altså også at AGF dominerede den kamp, men var uheldige med at Hausner ikke kunne spille, hvilket betød at Backmann måtte spille i stedet.. Det var voldsomme personlige fejl fra ham som fik Mura i gang. Samtidig var AGF tvunget til at kaste alt frem, fordi kampen blev afgjort over kun ét opgør.. Det betød en ekstra scoring til Mura i overtiden.. Selvfølgelig er det ikke et imponerende resultat, men man kan altså ikke diskvalificere David på den baggrund (hvilket jeg har hørt andre gøre)..

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    522

    Re: Ståles afløser

    I dagens Transfervinduet-podcast nævnes Peter Møller som mulig Sportschef (det er ren metasnak uden rygter eller lignende). Men jeg er kæmpe fan. Skulle han på en eller anden måde have lyst til at kravle ned fra toppen af dansk fodbold foran EM på hjemmebane, så ville han da være en drømmesigning i forhold til profilen (god til medier, sportslig indsigt og ledelseserfaring).
    jeg tror ikke på den, men keder han sig i DBU og vil mere i rampelyset så er han da velkommen! :)

    Men er der profiler som ham derude, som jeg har overset eller bare ikke kendskab til? :)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,407

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Resultatet er selvfølgelig ikke godt, og nej, på det parameter har han da så ikke overbevist på endnu.. Men med til historien hører altså også at AGF dominerede den kamp, men var uheldige med at Hausner ikke kunne spille, hvilket betød at Backmann måtte spille i stedet.. Det var voldsomme personlige fejl fra ham som fik Mura i gang. Samtidig var AGF tvunget til at kaste alt frem, fordi kampen blev afgjort over kun ét opgør.. Det betød en ekstra scoring til Mura i overtiden.. Selvfølgelig er det ikke et imponerende resultat, men man kan altså ikke diskvalificere David på den baggrund (hvilket jeg har hørt andre gøre)..
    Jeg er sådan set enig. Det er useriøst at diskvalificere en træner på en enkelt kamp. Ja.

    Men vil dog stadig sige, at europæisk erfaring ikke just er noget manden kan prale af. Det synes jeg er et problem for os.

    En dealbreaker? Måske ikke. Men et aspekt der medvirker til at David Nielsen er et fint bud, men sgu hellere ikke meget mere end "fint".

    Zan

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •