Side 32 af 56 FørsteFørste ... 222930313233343542 ... SidsteSidste
Viser resultater 466 til 480 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #466
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Det er klart, at det er en risiko, ligesom han også kan forlade FCK efter kort tid, hvis han skulle ende med at blive en succes her. Jeg er heller ikke imod Bo, som træner i FCK, men så skal forventningerne bare også være derefter. Hvis bestyrelsen mere eller mindre har skrottet forventningerne til denne sæson, så er det fint at satse på et projekt med genopbygning og nyt koncept.

    Hvorimod hvis man stadig vil satse hårdt på mesterskabet og dermed også på den gyldne billet til CL gruppespil næste sæson, så bør der kigges efter mere erfarne trænernavne, i min optik.

    Det vil da være helt hul i hovedet at opgive mesterskabet. FCM har set sårbare ud her i sæsonstarten og kommer givetvis til at meste point pga 6 hårde champions league kampe. Derudover må man forvente at ankomsten af Zanka er en voldsom opgradering i forhold til Sigurdsson/Bjelland. FCM er stadig favoritter, men vi har det stadig en god mulighed.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #467
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Ståles afløser

    Valget af ny træner kommer i hvert fald til at dokumentere, hvad man vil med klubben. Vælger man et dovent valg som David Nielsen eller anden dansker, der formentlig vil være tilfreds med et budget på status quo. Eller gør man alvor af snakken om Porto, CL etc.

    I 2001 snakkede pressen om Terry Venables, Hector Cuper, Bryan Robson og Osvaldo Ardiles, hvoraf mindst tre af dem blev vendt i bestyrelsen. Denne gang snakker man David Nielsen, Bo Svensson og Kjetil Knutsen. Unægteligt et skifte.

    Til en kamp i foråret fortalte en agent på tilskuerrækkerne, at han indenfor 24 timer kunne have ti kendte internationale træneremner. Og som storbyklub med landets største budget, europæisk deltager og villig til at betale høj løn, vil man naturligvis kunne tiltrække attraktive emner.

    Derfor bør man bruge særdeles god tid på at finde den rigtige sportsdirektør/træner konstellation og i hvert fald træneren bør ikke have dansk pas. Den eneste tidligere FCK'er, der kunne være en smule på tale vil være Lønstrup. Men måske mere i en assistentrolle. David har hverken det taktiske niveau eller generelle klasse, der skal til.

    Af Skandinaviske emner er Ronny Deila, Henning Berg og Trond Sollied blandt de mest interessante. Førstnævnte har allerede erfaring fra Celtic og New York, udover sit norske mesterskab. Berg har spillerkarrieren. Sollied var en gang min ønsketræner til FCK, men tiden er måske løbet fra ham. Erik Hamrén eller Sven Göran Eriksson kunne måske også have været emner. Men det skal i hvert fald være en person med karisma og enten dokumenteret toptrænererfaring eller spillerkarriere.

    Man kan ønske sig en gentagelse af det mesterværk Holmstrøm leverede efter sin ansættelse. Først så han truppen an og hentede så brik for brik de rette spillere og en international toptræner. Om den nuværende ledelse magter dette må tiden vise.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #468
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Vi har vist forklaringen på hvorfor det er så slemt at Ståle er væk :)

    Med alt den snak om Bo Svensson, så vil jeg næsten sige det er mere interessant med hvem der er assistent træner. Han har vel næppe nogle faste han ønsker med.
    Jeg har bestemt intet imod, at man afviger fra Don Ø, NCH's og Ståles værk. Jeg ville utroligt gerne se en endnu mere visionær ledelse tage over og komme med et nyt, spændende sportsligt oplæg. Det skader ikke efter næsten to årtier med samme kongstanker, uanset hvor meget succes disse har bragt os i Europa og hjemme.

    Udfordringen er, at der ikke findes folk i bestyrelsen med reelle visioner, der rækker ud over de gamle handlingsplaner. Det virker det til, at den forlængst har erkendt. Derfor blev Ståle siddende så længe, og derfor leder man efter en kok, der kan lave maden på samme måde, altså bare lidt optimeret og justeret. Eller som Kvist selv siger det:

    Vi skal bygge videre på det fundament, som Ståle har skabt: https://www.berlingske.dk/sport/will...volution-i-fck

    Ergo: Don Ø og Ståles tanker om FCK sportsligt lever stadig videre i bedste velgående. Vi er langtfra ude i en Zorniger-revolution, hvis vi altså skal tro den selvkonstituerede assistenttræner, der samtidig er den sportslige tungeste vægt i bestyrelsen.

    Jeg undrer mig helt ærligt lidt over, at vi både her på sidelinien og i medierne fokuserer så meget på, hvem der bliver træner. Det afgørende for mig er, hvem der bliver sportsdirektør. Og det bør være denne - ikke Kvist og bestyrelsen - der finder den egnede træner. Ellers ender vi i et Brøndby-scenarie, hvor man ansætter et team, der ikke er ordentligt afstemt med hinanden, eller hvor sportsdirektøren fra dag 1 er så crippled, at posten både bliver en anelse uattraktiv og ganske låst.

    Lige nu virker det til, at planen er så'n lidt: Ikke for revolutionerende, og vi må se, hvad der dukker op. Really? Er det den plan, man fyrede Ståle for og satte fuld styrke på krisesnakken?

    Det ville være SÅ fedt, hvis det på en eller anden måde lykkes den flok blinde høns, der render rundt i bestyrelsen, at finde det korn, den markante sportsdirektør, der for alvor tør og vil definere et nyt, sportsligt projekt anno 2020 og frem. Giv vedkommende den magt, der skal til, og lad personen selv sætte sit hold. Så kan Kvist ryge tilbage til bestyrelse og børnepasning, og vi alle kan være glade igen.
    Sidst redigeret af Andreas Hansen : 16.10.20 kl. 15:34 Årsag: slåfejl :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #469
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Valget af ny træner kommer i hvert fald til at dokumentere, hvad man vil med klubben. Vælger man et dovent valg som David Nielsen eller anden dansker, der formentlig vil være tilfreds med et budget på status quo. Eller gør man alvor af snakken om Porto, CL etc.

    I 2001 snakkede pressen om Terry Venables, Hector Cuper, Bryan Robson og Osvaldo Ardiles, hvoraf mindst tre af dem blev vendt i bestyrelsen. Denne gang snakker man David Nielsen, Bo Svensson og Kjetil Knutsen. Unægteligt et skifte.

    Til en kamp i foråret fortalte en agent på tilskuerrækkerne, at han indenfor 24 timer kunne have ti kendte internationale træneremner. Og som storbyklub med landets største budget, europæisk deltager og villig til at betale høj løn, vil man naturligvis kunne tiltrække attraktive emner.

    Derfor bør man bruge særdeles god tid på at finde den rigtige sportsdirektør/træner konstellation og i hvert fald træneren bør ikke have dansk pas. Den eneste tidligere FCK'er, der kunne være en smule på tale vil være Lønstrup. Men måske mere i en assistentrolle. David har hverken det taktiske niveau eller generelle klasse, der skal til.

    Af Skandinaviske emner er Ronny Deila, Henning Berg og Trond Sollied blandt de mest interessante. Førstnævnte har allerede erfaring fra Celtic og New York, udover sit norske mesterskab. Berg har spillerkarrieren. Sollied var en gang min ønsketræner til FCK, men tiden er måske løbet fra ham. Erik Hamrén eller Sven Göran Eriksson kunne måske også have været emner. Men det skal i hvert fald være en person med karisma og enten dokumenteret toptrænererfaring eller spillerkarriere.

    Man kan ønske sig en gentagelse af det mesterværk Holmstrøm leverede efter sin ansættelse. Først så han truppen an og hentede så brik for brik de rette spillere og en international toptræner. Om den nuværende ledelse magter dette må tiden vise.
    Sven Göran?? Det ville da være en katastrofe af rang at ansætte ham.. Så hellere Bo Henriksen (hvilket siger en del)! Jeg vil hellere have en træner der er kompetent og som kan sætte ild i øjnene på spillerne, end et eller andet "has-been-navn"..

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #470
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser

    Jeg undrer mig helt ærligt lidt over, at vi både her på sidelinien og i medierne fokuserer så meget på, hvem der bliver træner. Det afgørende for mig er, hvem der bliver sportsdirektør. Og det bør være denne - ikke Kvist og bestyrelsen - der finder den egnede træner. Ellers ender vi i et Brøndby-scenarie, hvor man ansætter et team, der ikke er ordentligt afstemt med hinanden, eller hvor sportsdirektøren fra dag 1 er så crippled, at posten både bliver en anelse uattraktiv og ganske låst.

    Lige nu virker det til, at planen er så'n lidt: Ikke for revolutionerende, og vi må se, hvad der dukker op. Really? Er det den plan, man fyrede Ståle for og satte fuld styrke på krisesnakken?
    Lige præcis. Jeg mener også at navnesnakken er uaktuel nu. Det handler lige nu om at først at fastsætte den fremtidige målsætning, og om at organisere sig sportsligt, så målsætningen kan opfyldes. Dernæst kan man lede efter den træner, hvis profil målsætningen kræver. Blot at starte med at finde en træner som kan justere og optimere vores nuværende spillestil, er efter min mening alt for uambitiøst.
    Sidst redigeret af FCTorben : 16.10.20 kl. 13:45

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #471
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Ståles afløser

    Jeg kan ikke blive enig med mig selv om, hvorvidt jeg ønsker mig et stort, dyrt og dygtigt navn (a al Roy Hodgson) , der er i klubben en eller to sæsoner eller et mere ukendt trænertalent (a la Ståle den yngre), som vi kan have gavn af de næste 10 sæsoner.
    Jeg hælder nok mest til det sidste.

  12. #472
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Jeg kan ikke blive enig med mig selv om, hvorvidt jeg ønsker mig et stort, dyrt og dygtigt navn (a al Roy Hodgson) , der er i klubben en eller to sæsoner eller et mere ukendt trænertalent (a la Ståle den yngre), som vi kan have gavn af de næste 10 sæsoner.
    Jeg hælder nok mest til det sidste.
    Hvis træneren leverer de resultater han skal, så er han jo under alle omstændigheder ikke 10 år i klubben før andre tilbud kommer. Det er vigtigere med en sportsdirektør, der kan være længere tid i klubben.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #473
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Hvis træneren leverer de resultater han skal, så er han jo under alle omstændigheder ikke 10 år i klubben før andre tilbud kommer. Det er vigtigere med en sportsdirektør, der kan være længere tid i klubben.
    Enig.

    En træner som holder 5-10 år hører til sjældenhed i disse fodboldtider. At få den helt rigtige "Sportsdirektør" med de rigtige kompetencer som ved, hvilken retning/spillestil etc. holdet skal hen er Alfa-omega. Som nogen har været inde på, hvis man ikke får den rigtige type ind her med første skud, så kan det sætte vores klub flere år tilbage. Jeg siger ikke vi render ind i BIFske tilstande, men det kan komme til at skabe endnu mere krise og kaos.

    Jeg håber Ledelsen går ud og besætter Sportsdirektøren først som så forhåbentligt har nogle træneremner, men jeg tvivler på det. Jeg har en fornemmelse det bliver med omvendt fortegn..

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #474
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Valget af ny træner kommer i hvert fald til at dokumentere, hvad man vil med klubben. Vælger man et dovent valg som David Nielsen eller anden dansker, der formentlig vil være tilfreds med et budget på status quo. Eller gør man alvor af snakken om Porto, CL etc.

    I 2001 snakkede pressen om Terry Venables, Hector Cuper, Bryan Robson og Osvaldo Ardiles, hvoraf mindst tre af dem blev vendt i bestyrelsen. Denne gang snakker man David Nielsen, Bo Svensson og Kjetil Knutsen. Unægteligt et skifte.

    Til en kamp i foråret fortalte en agent på tilskuerrækkerne, at han indenfor 24 timer kunne have ti kendte internationale træneremner. Og som storbyklub med landets største budget, europæisk deltager og villig til at betale høj løn, vil man naturligvis kunne tiltrække attraktive emner.

    1) hvad pressen taler om som emner kan vel ikke rigtig tolkes som en evaluering af hvad der foregår på de indre linier. Man kan slet ikke beskylde fck for hvilke navne pressen diskuterer. I den optimale verden ved pressen intet om hvem vi henter før han står i parken. Dertil er det også blevet meget populært at gøre som fck gjorde med ståle i sintid. Tage et “ukendt” navn og gøre til cheftræner, hvilket også forklarer hvorfor Svenson og Poulsen nævnes.

    2) FCK skal ikke finde deres træner gennem en mand der fortæller vidt og bredt om sine kilder/klienter på tribunen.
    2.1) Hvis du frekventerer tribuner hvor den slags sker, seriøst, kan det være at dit alias skal ændres til Oscar.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #475
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Derfor bør man bruge særdeles god tid på at finde den rigtige sportsdirektør/træner konstellation og i hvert fald træneren bør ikke have dansk pas. Den eneste tidligere FCK'er, der kunne være en smule på tale vil være Lønstrup. Men måske mere i en assistentrolle. David har hverken det taktiske niveau eller generelle klasse, der skal til.
    Det er ikke fordi jeg kender meget til hverken Bo Svensson eller Lønstrup, af deres træner evner, men hvorfor er Lønstrup en der kan være mere på tale end Bo Svensson?

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #476
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Ståles afløser

    Lønstrup er lige blevet færdig som buschauffør, jeg tror ikke han står klar til at overtage jobbet hos os. Han er ikke "I form" om man vil.

  21. #477
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Lønstrup er lige blevet færdig som buschauffør, jeg tror ikke han står klar til at overtage jobbet hos os. Han er ikke "I form" om man vil.
    Hvis vi skal nå langt i Europa er det altså ikke dumt at kunne parkere bussen.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #478
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Man kan ønske sig en gentagelse af det mesterværk Holmstrøm leverede efter sin ansættelse. Først så han truppen an og hentede så brik for brik de rette spillere og en international toptræner. Om den nuværende ledelse magter dette må tiden vise.
    Enig, det er NCH's bedrift, der skal gentages. Vi smed altså latterlige 10 mil efter Ståle. I serie A er det kun Juve, Milan og Inter, der betaler mere. I Bundesligaen er det top 7 og i La liga er det top 5. Hvis Seier mener det med Porto, så kan han lægge 5 mil oveni årligt, og så svarer det til hvad Porto giver deres jefe. Er ansættelsesudvalget ambitiøst nok, så bør der altså være mulighed for at hente en profil her. Ved godt at vi på andre parametre ikke kan konkurrere med Porto og de store ligaer, men vi kan altså tilbyde en fed by, god europæisk seedning og nordens største hold.

    Husker hvordan Roy sagde, at han blev charmet af NCH, hans engagement og ambitioner. Hodgson eller niveauet lige under må være målet. Det er nu willy og co skal frem med alle scoretricksne. I min bog er dette deres helt store eksamen. Skyder de papegøjen her, så cementerer willy sit ellers lidt billige mandat i bestyrelsen.
    Danmark til Valby Bakke

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #479
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Ståles afløser

    Tror i at Sistos sagen var medvirkende til Ståles afgang.

    Det virkede jo til at investor (sejer) havde en finger med i at få transfer på plads og når det så faldt til jorden kan det have kostet goodwill for Ståle.

  26. #480
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Tror i at Sistos sagen var medvirkende til Ståles afgang.

    Det virkede jo til at investor (sejer) havde en finger med i at få transfer på plads og når det så faldt til jorden kan det have kostet goodwill for Ståle.
    ??

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •