Side 50 af 56 FørsteFørste ... 4047484950515253 ... SidsteSidste
Viser resultater 736 til 750 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #736
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Ståles afløser

    Ansættelsen af Jess Thorup symboliserer på sin vis meget godt hele den situation, som hele klubben og forretningen bag er i lige nu: I en eller anden form for transformation (hvis man tager ja-hatten på) eller måske endda i en større strategisk eller identitetsmæssig krise (hvis man tager nej-hatten på).

    En ny cheftræner er (var) bare én af de mange store beslutninger, som formentlig skal tages i og omkring hele FC København og Parken i de kommende år: Hvad skal den nye og fremtidige strategi være for hele koncernen og Parken/FCK i særdeleshed? Hvem skal komme med pengene til de mange 100-mio. kr. store investeringer, som både fodboldholdet, Parken i sig selv og andre dele af koncernen står og kræver de kommende år? Og kommer det til at betyde ændringer i ejerkredsen, eller ændringer i koncern-setuppet og forretningsmodellen - og hvad får det af betydning for FC København?

    For så at vende til de mere fodboldmæssige aspekter: Hvordan skal der bygges videre på det fundament, som især Ståle har stået for opbyggelsen af gennem mere end et årti? Hvilken identitet og spillestil skal holdet bygges op om fremover, og hvilken person eller hvilke personer skal først og fremmest være garant for det? Hvad betyder det for indkøb, scouting, træning osv.?

    I lyset af de store beslutninger og potentielt store forandringer, som venter klubben de kommende år, er Jess Thorup et åbenlyst valg til trænerposten.
    Hvis noget kendetegner ham som træner, er det vel, at han er ekstremt tilpasningsdygtig til det miljø, han er i. Han har skullet omstille sig fra at være Superliga-træner med et bundholdsbudget i Esbjerg til at være U21-landstræner i et DBU præget af Morten Olsens fodboldfilosofi til at skaffe resultater og mesterskab i FC Midtjylland. Og senest været træner i to af de større, belgiske klubber. Alle steder med fornuftig succes, må man nok sige.

    Jeg tror simpelthen ikke, at FCK-organisationen og bestyrelsen lige nu har været klar på at dedikere sig til et projekt a la Bo Svensson eller Christian Poulsen, relativt uprøvede trænernavne men med formentlig en klar retning for spillestil, scouting osv. Eller for den sags skyld et større udenlandsk navn, som vil komme med et helt projekt og en masse af sine egne folk.

    Der har været brug for en mand, som kan sejle skibet gennem oprørte vande. Som tager det spillermateriale og de betingelser, han får at arbejde under, og får mest mulig ud af det.

    I virkeligheden er ansættelsen af Jacob Neestrup som assistent (hvis det lykkes) måske det mest perspektivrige i den her trænerkonstellation: Er han i virkeligheden det langsigtede projekt og det langsigtede emne som ny cheftræner? Thorup navigerer skibet gennem de næste 2-3 år, skydes herefter afsted til et nyt og måske større udlandseventyr, end det han er kommet fra, og i mellemtiden er Jacob Neestrup modnet og klar til at være FC Københavns nye cheftræner.

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #737
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    I virkeligheden er ansættelsen af Jacob Neestrup som assistent (hvis det lykkes) måske det mest perspektivrige i den her trænerkonstellation: Er han i virkeligheden det langsigtede projekt og det langsigtede emne som ny cheftræner? Thorup navigerer skibet gennem de næste 2-3 år, skydes herefter afsted til et nyt og måske større udlandseventyr, end det han er kommet fra, og i mellemtiden er Jacob Neestrup modnet og klar til at være FC Københavns nye cheftræner.
    Med mindre Neestrup bare virkelig keder sig i Viborg, må det scenarie, du stiller op, være det absolut mest plausible ift. at kunne hente en cheftræner ind fra en klub, der med stor sandsynlighed er superligaklub i næste sæson.

    Det, der kan undre her er, at HVIS man henter Neestrup OG lover ham den deal, så vil en kommende sportsdirektør godt nok være låst på hænder og fødder i mange år frem. Det er ret spændende, hvad det præcis er for en rolle, sportsdirektøren skal udfylde, nu hvor træneren allerede er fundet (og måske hans kommende afløser). Og det er sgu modigt, at Thorup smutter fra et supergodt job i Belgien for at tage et job i FCK, uden at sportsdirektøren er på plads. For mig indikerer disse beslutninger, at man enten har en sportsdirektør inde over allerede, eller at denne i al fald i en årrække er tænkt mere som en slags superassistent til træneren, der jo altså i den grad har bestyrelsens stempel og aftryk.

    Det har været - og er stadig - en rodet forestilling. Men må give et stort thumbs up for valget af Thorup. Som mange eksperter har sagt, er det den bedste kandidat med et dansk pas, man kunne finde. Og det er ret vildt at kunne snuppe ham 39 dage inde i en kontrakt med en belgisk topklub. Så den skal bestyrelsen have ros for. Jeg er noget mere optimistisk for sæsonen fremadrettet i dag end i sidste uge.

    Indkøringsfasen bliver formentlig kort, og Thorup er stabil (hvis man lige ser bort fra hans skiftende ansættelsesforhold de seneste to måneder :D). Det bliver vildt spændende, hvordan han vil udvikle vores spil, og om det her på sigt åbner op for et historisk skifte fra 4-4-2 til 3-4-3 (selv om Ståle engang imellem flirtede med den formation).
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #738
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Man må jo dømme ham på hans kommende resultater

    Men umiddelbart slår han mig ikke som den store taktikker
    Og blød i sin mandskab behandling.
    Har kun vundet et DM mesterskab
    Ikke nogen europæisk track record

    Det lugter lidt af en Per Frimann signing
    Ikke nogen europæisk track record?

    Andenplads med Gent i 18/19 sæsonen, hvor han også førte holdet til den belgiske pokalfinale.
    Kvalifikation til Europa League med Gent i 18/19 sæsonen, hvor de gik videre fra gruppespillet.
    Dansk mester med FC Midtjylland i 17/18 sæsonen.
    Kvalifikation til Europa League med FC Midtjylland i 15/16 sæsonen, hvor de gik videre fra gruppespilet.
    Semifinale med det danske U21 landshold ved EM i 2015.
    Pokalvinder med Esbjerg i 12/13 sæsonen.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #739
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er muligvis et spørgsmål om, hvordan man opgør det, men i dagens Politiken har Ståle altså snit på henholdsvis 2,15 og 2,01 i FCK, mens Thorup har følgende snit:

    KRK Genk 2.2 (11 kampe)
    KAA Gent 1.78 (51)
    FC Midtjylland 1.9 (117)
    Esbjerg 1.4 (45)

    https://politiken.dk/sport/fodbold/a...-lang-lang-tid

    EDIT: Ifølge superstats.dk har Thorup 1,76 i snit for alle sine suppekampe for FCM og EFB, mens Ståle har 2,07 for alle sine. Det er stadig fint af Thorup, men forskellen er trods alt alligevel 0,4 point.
    Thorup kan så prale af et pointgennemsnit på 2,36 i mesterskabssæsonen 2017/18. Det sæsongennemsnit er kun overgået én gang nogensinde - nemlig af Ståle i sæsonen 2020/11, hvor vi vandt med det helt suveræne snit på 2,45.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #740
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Synes ikke, man kan udsætte noget på Thorups meritter som træner. Jeg er dog stadig i tvivl om, hvorvidt han har personligheden til FCK, men det vil tiden jo vise. Min primære bekymring er, at han overtager en udfordret trup, og at vi stadig mangler en sportsdirektør. Det nuværende hold kan hverken Thorup eller nogle andre gøre til mestre, så der skal ske noget, hvis målsætningen skal have lidt troværdighed.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #741
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Synes ikke, man kan udsætte noget på Thorups meritter som træner. Jeg er dog stadig i tvivl om, hvorvidt han har personligheden til FCK, men det vil tiden jo vise. Min primære bekymring er, at han overtager en udfordret trup, og at vi stadig mangler en sportsdirektør. Det nuværende hold kan hverken Thorup eller nogle andre gøre til mestre, så der skal ske noget, hvis målsætningen skal have lidt troværdighed.
    Vi mangler hvertfald klasse spiller ala det niveau Viktor Fischer viste de første 6 måneder han var i klubben. Det er helt utroligt, hvor meget han er dykket i niveau. Når han endelig når frem til en skud mulighed så ryger den 10 meter over mål :(.
    Måske Thorup med nogle taktiske justeringer kan gøre at vi ser et forvandlet FCK hold. Han gjorde jo noget af det da han skiftede formation i FCM så begyndte der at ske ting og sager. Man kan jo håbe på noget af det samme i FCK, men det må tiden vise.

    Heldigvis slår Superliga holdene hinanden på kryds og tværs i denne sæson, så jeg vil da ikke afvise at vi kan spille med om guldet sådan som det ser ud lige nu. Men lad os se, hvordan det står til efter kampen mod FCM :)

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #742
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er muligvis et spørgsmål om, hvordan man opgør det, men i dagens Politiken har Ståle altså snit på henholdsvis 2,15 og 2,01 i FCK, mens Thorup har følgende snit:

    KRK Genk 2.2 (11 kampe)
    KAA Gent 1.78 (51)
    FC Midtjylland 1.9 (117)
    Esbjerg 1.4 (45)

    https://politiken.dk/sport/fodbold/a...-lang-lang-tid

    EDIT: Ifølge superstats.dk har Thorup 1,76 i snit for alle sine suppekampe for FCM og EFB, mens Ståle har 2,07 for alle sine. Det er stadig fint af Thorup, men forskellen er trods alt alligevel 0,4 point.
    Altså hvis du partout vil opgøre det i tal, skal de her vel også med?

    Ståle, Köln 1,0 (32 kampe)
    Ståle, Wolves 1,17 (30 kampe)


  14. #743
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Ståles afløser

    Jeg synes Jess er et godt valg, alt taget i betragtning. Som folk tidligere har nævnt, så er han fleksibel for hvad angår spillestilen. Derudover er han uhyre populær i samtlige klubber han har været i (nok med undtagelse af den seneste...) Artiklerne er vidst allerede lagt op herpå siden, men spillerne såvel som fans i Gent, var alle kede af fyringen tidligere på sæsonen.

    Jeg tror det bliver godt, jeg er dog stadig virkelig nervøs for sportsdirektør-posten, som må være en helt del sværere at besætte. Copenhagen Sundays var inde på det tidligere, men den eneste danske sportschef med netværket/kompetencer er allerede ansat i Brøndby, og han er nok ikke relevant af flere indlysende årsager.

  15. #744
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Synes ikke, man kan udsætte noget på Thorups meritter som træner. Jeg er dog stadig i tvivl om, hvorvidt han har personligheden til FCK, men det vil tiden jo vise. Min primære bekymring er, at han overtager en udfordret trup, og at vi stadig mangler en sportsdirektør. Det nuværende hold kan hverken Thorup eller nogle andre gøre til mestre, så der skal ske noget, hvis målsætningen skal have lidt troværdighed.
    Hvilke pladser på det nuværende hold mener du ikke er guldholds-materiale? Umiddelbart er vores keeper den bedste i ligaen, vores firebackkæde er på papiret den bedste, vores to angribere er vel også den bedste duo. Så kan man diskutere midten, men Zeca og Falk er vel på niveau med FCMs bedste. Fischer og Daramy er nok mindre gode end Dreyer og Sisto, men det er vel begrænset hvor stor forskellen er. Vi er ikke klare favoritter, men dog favoritter i mine øjne.

    Edit: og derfor må forventningen til Thorup også være guld eller sølv + pokalvinder.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #745
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståles afløser

    Jeg har et lille håb om at han vil afprøve 3 mand centralt på midtbanen, med zeca lidt tilbage i en 6er rolle, og så 2 8ere i biel / falk.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #746
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståles afløser

    Hvis Jess får holdet til at brænde lige så meget igennem, som han selv gjorde til det pressemøde, så er jeg solgt. Velkommen til 'Verdens flinkeste træner'!


  20. #747
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Ståles afløser

    Suveræn fremtoning og svar på spørgsmål !!

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #748
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Ståles afløser

    Jeg har stor respekt for det, Ståle har leveret. Jeg har brug for lige at kigge på truppen og den kompetencer for at finde ud af, hvad jeg gerne vil. Men jeg er en træner med et offensivt mindset. Vi skal begejstre vores fantastiske fans.
    Gør det, og vi skal nok blive glade

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #749
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Suveræn fremtoning og svar på spørgsmål !!
    Det må i hvert fald stoppe den der "vi mangler stadig et ansigt udadtil"-snak, der har været. Synes han gjorde det fremragende, og at han er helt klar på vegne af både klubbens og sine egne ambitioner

  25. De følgende 6 brugere er enige:

  26. #750
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Positive konklusioner på pressemødet:

    - Vi skal, med Jes' ord, spille offensivt og aggressivt.
    - Jes fremstår ydmyg og sympatisk og uden alphahan fremtoning. Det var helt rart at høre på. Og der blev ikke kastet lort efter konkurrenterne.
    - Han virker som en træner der giver sine spillere indflydelse og selvtillid og ro.
    - Han afviser ikke at spille 4-4-2, men vil se på holdet og lægge taktikken efter materialet.
    - Han kommer ikke, som nogle andre trænere, med sit hele eget hold folk, men vil se an hvordan det går med de personer vi allerede har på 10'eren, og så gradvist ansætte efter behov.
    - Bo Rygaard siger at pengepungen hele tiden har været åben for Ståle. Det vil fortsætte under Jes.

    Plads til forbedring:
    -Kvist er ikke natten over forvandlet til et oratorisk vidunder, men havde dog lidt semisjov semikikset selvironi, da refererede til at han svarede på spørgsmål "med kaffekop i hånden".
    -Bo Rygaard måtte hjælpe Kvist flere gange, når Kvist ikke helt fik svaret ordentligt. Min respekt for Rygaard er virkelig vokset.
    -Og igen, man kan sagtens være knalddygtig uden at være dygtig til pressen, men den nye sportschef, må gerne kunne begge dele.
    -I det hele taget kunne de godt være bedre forberedt af presseteamet, selvom det er gået stærkt. Jes virkede totalt uforberedt, da han blev spurgt om hvad succeskriteriet er for de 4 år, hans kontrakt varer.
    Danmark til Valby Bakke

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •