Side 13 af 56 FørsteFørste ... 31011121314151623 ... SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Langt henad vejen tror jeg, at bestyrelsen og ejerne er ganske godt tilfreds med Ståle. Særligt, hvis de også koketterer med, at de ikke har forstand på bold. Ståle har utvivlsomt præsteret flot i forhold til det, bestyrelsen går op i: Afkast. Selvom vi spillede virkeligt dårligt sidste sæson, tjente holdet jo pæne penge i EL, og overskuddet på spillersalg er så vidt jeg husker også pænt.

    Ejerne og bestyrelsen betragter butikken over tid, og her ser det pænt ud. I hvert fald ind til kampen mod Man U.

  2. #182
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så skulle det næsten være hvad jeg tidligere har nævnt, nemlig duoen Bo Svensson og Christian Poulsen. Bo Svensson er pt. cheftræner i østrigske Liefering, som er en feeder-klub til Red Bull Leipzig og Red Bull Salzburg, og derfor består førsteholdet nærmest kun af teenagere, men alligevel ligger de pt. nr. 1 i 2. Bundesliga i Østrig. Med de spændende unge talenter, vi snart får udklækket fra U19, så kunne det være interessant at anvende en træner, som er vant til at få unge spillere til at præstere på seniorniveau.

    Dog kommer han til kort ift. at få spillere til at præstere under det pres, som ligger i at være en topklub. Og det er der, hvor CP kommer ind i billedet. Han er assistenttræner i Ajax, hvor der om noget er konstant pres på. Både i forhold til resultater, og i forhold til spillestil og kultur. CP har kontraktudløb til sommer, og kunne derfor være en mulighed. CP har i øjeblikket en væsentlig rolle i det nuværende Ajax-setup, hvad angår evnen til at kunne vejlede og støtte unge spillere, der netop er gået fra ungdomsbold til seniorbold. Jeg ved dog ikke, om CP eller Bo Svensson er i gang med at erhverve en P-træner licens endnu, hvilket er kravet for at kunne få dispensation for manglende P-træner licens i Superligaen.

    Men fælles for begge er at de kender kulturen i FCK, og kan videreføre vinderkulturen i klubben, mens de samtidigt kan videreudvikle på taktikken/spillestilen, og gøre klubben bedre til at føre unge spillere frem til at toppræstere hurtigt.
    Bo Svensson har P-licens

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #183
    mkmk er offline Ståle-i-FCK-for-altid
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    17

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Imo tror jeg ledelsen, tænker vi er fucked hvis vi fyrer ham da vi har sat alt på en hat da vi gjorde ham til manager og enerådig over FCK.
    Men de må sejle i deres egen sø, skibet her er sunket og spørgsmålet er vel blot hvor langt ned i vandet vi skal, før det faktisk går op for bestyrelsen af der skal ske ændringer her og nu.
    Det er nogle voldsomme dommedags profetier... rolig nu..
    Ståle er manden der får FCK tilbage på sporet. Det her er jo ikke værre end året hvor vi endte som nr.4 i SL og røg ud i 1/16 finalen mod Atl. Madrid - For så året efter at starte ud med et nederlag til Horsens på hjemmebane. Denne sæson er startet ligeså skidt som sidst vi blev mestre. Og i mesterskabssæsonen, der gik man hen efterfølgende og blæste al modstand væk. Og man endte i EL ved at slå Atalanta ud i straffe. Man har lige for mindre end 30 dage præsteret at slå de tyrkiske mestre ud, og i store dele af kampen mod M.United, at spille lige op med dem, og kun grundet et tyndt straffe, røg man ud..

    Ja man har tabt to kampe i denne sæson, men sæsonen er lang, og der er tid til at rette ind. Man havde altså et ligeså usikkert forsvar i mesterskabs sæonen, men som blev bedre med tiden.

    Med et par indkøb til start-11 så er jeg sikker på at Ståle kører den hjem igen.

    Husk nu, FCM mangler at bevise at de kan spille midtuge kampe.

    Nu var der masser af folk efter ståle, som ønskede ham fyret, da man endte på 4.pladsen tilbage i 17/18 sæsonen, men året efter var de selsvsamme fans tilbage og støtte Ståle.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #184
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der tror jeg helt ærligt, at du tager fejl. Man har setuppet, så man kan da bare fyre ham - det siger han sådan set også selv. Det kræver selvfølgelig, at man har afløseren og måske også en slags sportsdirektør klar til at tage over. Men det ville det kræve lige meget hvilken træner man smider på porten.

    Ud over at man rent faktisk stadig tror på ham (jeg ved godt, at den idé er meget fjern for flere herinde), så tror jeg der er to ting, som kan bremse en fyring.
    1) Økonomien pt.
    2) At Ståle er meget respekteret (og måske endda på venskabelig basis) med Skærbæk og måske især Seier.
    Men eftersom det er kyniske forretningsmænd vi har med at gøre, så tror jeg ærligt talt ikke, at punkt 2 har den store betydning.
    Men hvad med økonomien på sigt, nogen der tænker den vej. ?
    At misse en så stor guld kalv som dette års mesterskab reelt er med europæiske øjne.

    Hånden på hjertet tror jeg personligt vi ville være bedre stillet uden Ståle.
    Spillerne virker fastlåste i et system de ikke er gearet til at spille, samt bange for at begå fejl.
    Vi trænger til friske øjne, samt gøre op med den røv syge fodbold filosofi Ståle praktiserer.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #185
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Ståles afløser

    Jeg synes, at Ståle har bevist sig over så lang tid og efter så mange gange, at være blevet afskrevet ... Særligt afskrevet herinde. Men han har præsteret og leveret i store træk.
    Jeg betegner personligt David Nielsen, Jess Thorup m.fl. som "døgnfluer". Ståle er altså leveringsdygtig, og han har altid evnet at få genopbygget. Ja, faktisk har jeg ofte opfattet ham som bedst i modgang.
    Til syvende og sidst, så frygter jeg en fyring af Ståle dels fordi jeg synes, at han er en hamrende og træner og ikke mindst personlighed for KBH og dels fordi jeg ikke kan få øje på den oplagte erstatning, og jeg ville ærligt lægge mig syg med stress, hvis det blev en af de allerede nævnte (Thorup, Nielsen, Svensson (fuldstændig uerfaren på det her niveau), Bo Henriksen (er det seriøst, når han bliver foreslået) m.fl.

    Kom så, Ståle. Jeg kan ikke blive ved med at forsvare det.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #186
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Men hvad med økonomien på sigt, nogen der tænker den vej. ?
    At misse en så stor guld kalv som dette års mesterskab reelt er med europæiske øjne.
    Ja ledelsen tænker uden tvivl den vej. Og det er formentlig et argument for at beholde Ståle (ved godt, at du tænker omvendt) og undgå yderligere usikkerhed set med ledelsens briller, ligesom det død og pine må være argument for at smide nogle flere penge i holdet. Det sidste venter vi i den grad stadig på, da vi indtil nu nærmest har været ude i noget som ligner en spareøvelse.

  11. #187
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    David Nielsen er slet ikke klar til FCK, hvilket AGFs seneste Europa League kamp også bevidner.
    Jeg synes det er et meget tyndt argument at bringe.. Tilsvarende kunne jeg jo så argumentere for Glen Riddersholm da han både har DM-guld og europæisk gruppespil på CV’et..

    Davis har i den grad leveret kontinuerlige resultater rent sportsligt over en lang lang periode nu, og det er med budgetter langt under vores.. At David ikke skulle være klar, udelukker jo så i den grad også folk som Bo Svensson og Christian Poulsen (som jeg også synes lyder spændende)... Uanset hvem det måtte blive, når dagen oprinder, så håber jeg under alle omstændigheder på et ungt, ambitiøst fremadstormende talent, fremfor en ældre halv-afdanket Ariel Jakobs-type..

    Må jeg i øvrigt minde om at Ståle hverken havde europæisk erfaring eller ligatitler på cv’et da han startede her..

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #188
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes det er et meget tyndt argument at bringe.. Tilsvarende kunne jeg jo så argumentere for Glen Riddersholm da han både har DM-guld og europæisk gruppespil på CV’et..

    Davis har i den grad leveret kontinuerlige resultater rent sportsligt over en lang lang periode nu, og det er med budgetter langt under vores.. At David ikke skulle være klar, udelukker jo så i den grad også folk som Bo Svensson og Christian Poulsen (som jeg også synes lyder spændende)... Uanset hvem det måtte blive, når dagen oprinder, så håber jeg under alle omstændigheder på et ungt, ambitiøst fremadstormende talent, fremfor en ældre halv-afdanket Ariel Jakobs-type..

    Må jeg i øvrigt minde om at Ståle hverken havde europæisk erfaring eller ligatitler på cv’et da han startede her..
    Jeg kan give et andet argument:
    Den samlede Sidelinien elsker at snakke om Ståles kedelige stil, uopfindsomme angrebsspil osv osv osv. Kigger man på, hvad David primært har haft succes med i både Lyngby og AGF, så er det at stå forholdsvis dybt og spille på hurtige omstillinger. Endvidere kan han også godt lide den lange bold op på Mortensen og krige derfra. Så set ud fra det, så er manden ikke ligefrem den rigtige mand, da han spillemæssigt står for alt det mange Ståle-kritikere ofte snakker om.

    Jeg kan selvfølgelig ikke afvise, at han også kan praktisere den stil, som Sidelinien vil have. Han har bare stort set ikke vist det i sin trænerkarriere endnu.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #189
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan give et andet argument:
    Den samlede Sidelinien elsker at snakke om Ståles kedelige stil, uopfindsomme angrebsspil osv osv osv. Kigger man på, hvad David primært har haft succes med i både Lyngby og AGF, så er det at stå forholdsvis dybt og spille på hurtige omstillinger. Endvidere kan han også godt lide den lange bold op på Mortensen og krige derfra. Så set ud fra det, så er manden ikke ligefrem den rigtige mand, da han spillemæssigt står for alt det mange Ståle-kritikere ofte snakker om.

    Jeg kan selvfølgelig ikke afvise, at han også kan praktisere den stil, som Sidelinien vil have. Han har bare stort set ikke vist det i sin trænerkarriere endnu.
    Næ, i ligaen leverer han omtrent det samme points og spillemæssigt - men p.t. i en bedre udgave, og til EN FJERDEDEL af prisen.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #190
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes det er et meget tyndt argument at bringe.. Tilsvarende kunne jeg jo så argumentere for Glen Riddersholm da han både har DM-guld og europæisk gruppespil på CV’et..

    Davis har i den grad leveret kontinuerlige resultater rent sportsligt over en lang lang periode nu, og det er med budgetter langt under vores.. At David ikke skulle være klar, udelukker jo så i den grad også folk som Bo Svensson og Christian Poulsen (som jeg også synes lyder spændende)... Uanset hvem det måtte blive, når dagen oprinder, så håber jeg under alle omstændigheder på et ungt, ambitiøst fremadstormende talent, fremfor en ældre halv-afdanket Ariel Jakobs-type..

    Må jeg i øvrigt minde om at Ståle hverken havde europæisk erfaring eller ligatitler på cv’et da han startede her..
    Enig.

    Nuvel så ser jeg helst en international træner fra udlandet, men hvis det skal være en "Dansker" som vi kunne få så ser jeg hellere ingen andre end DN, som vi nok ville kunne købe fri af AGF. Og du har helt ret mhs. til Ståle. inden han kom til var han jo et ret ukendt blad som havde trænet Hamkam.

    Jeg må indrømme, jeg elsker DNs gejst og evnen til at motivere sine spillere. Og så er han jo tidligere FCK'er. I de interviews jeg har set så taler han altid varmt om FCK. Og så syntes jeg altså at DN kan lige mere taktisk på det offensive plan.

    Men min Drøm er helt klart en Anset international træner som kommer med en offensiv tilgang. Men Ledelsen går formentlig efter en Ståle 2.0 klon.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #191
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Ståles afløser

    David Nielsen er vel også kendt for at være en "motiverende" type som træner. Jeg husker imidlertid den gode Holmstrom i forbindelse med spørgsmål vedr Ståle som fyringstuet (sidste gang fans og medier mente han var uddateret taktisk). Der sagde Holmstrom at spillerne stadig har "ild i øjnene". Det synes jeg altså at jeg stadig fornemmer de har; der er respekt og tro på Ståle som chef fra trup og stab. Så længe det er stationen, så vil jeg ikke skifte.

    I øvrigt synes jeg ikke at det er sammenligneligt med Ståle som uerfaren da han kom. Der var klubben ganske enkelt et andet sted. Nu skal der en stor profil til at løfte byrden. Især frygter jeg, at vi henter en træner ind som - på trods af faglighed m.m. - ikke er dygtig kommunikativt. Der er ikke andre i og omkring FCK for nuværende, der har de evner. Jo Lars Seier, men han skal ikke tage presset fra spillere, stab m.fl., han skal helst ikke udtale sig om sportslige anliggende, synes jeg.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #192
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    David Nielsen er vel også kendt for at være en "motiverende" type som træner. Jeg husker imidlertid den gode Holmstrom i forbindelse med spørgsmål vedr Ståle som fyringstuet (sidste gang fans og medier mente han var uddateret taktisk). Der sagde Holmstrom at spillerne stadig har "ild i øjnene". Det synes jeg altså at jeg stadig fornemmer de har; der er respekt og tro på Ståle som chef fra trup og stab. Så længe det er stationen, så vil jeg ikke skifte.
    Okay må vi kigge på noget forskelligt når vi ser FCK spille. Det kan godt være det ligner det før kampen starter og i interviews, men når kampen er gået i gang er det da slet ikke virkeligheden !!
    Den eneste på holdet nu, som viser ild i øjnene og som altid har gjort det er VF7. Men kan som altid se han er engageret, det er bare synd man ikke kan se det på resten af holdet.
    Derfor kan jeg godt forstå folk synes der mangler en anfører som kan skrige/ryste holdet op, når det mangler !!

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #193
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    84

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Bo Svensson har P-licens
    ville ELSKE Bo.

    Super KB dreng der kommer med enorm erfaring med talenter og en (i min bog) super fed spille filosofi :D

    /Jacob

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #194
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den samlede Sidelinien elsker at snakke om Ståles kedelige stil, uopfindsomme angrebsspil osv osv osv.
    Det er altså ikke så mærkeligt, som vi ofte spiller. Uanset, at jeg lever med det, så længe vi vinder det hele.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #195
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Ståles afløser

    Er der nogen af de store fraktioner som har tænkt sig at lave noget larm/aktion mod den elendighed som foregår på banen lige pt. ??
    Ståle skal også presses fra fansene side af :O

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •