Side 1 af 56 12341151 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Ståles afløser

    Nå, hvem kunne I godt tænke jer som afløser for Ståle, hvis og såfremt han går selv eller bliver fyret i nærmeste fremtid?
    Danmark til Valby Bakke

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Ståles afløser

    David Nielsen...selvom han utvivlsomt bliver dyr at købe fri i AGF

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Og lad mig selv pege på et lidt atypisk bud: Priske.

    Nuvel. Det er ikke videre realistisk, fordi han træner vores nærmeste konkurrent. Men alligevel. Han besidder mange af de egenskaber, jeg tror, vi skal bruge. Han anvender et mere fleksibelt og uforudsigeligt spilsystem. Hans hold spiller god målsøgende direkte fodbold. Han kender klubben, ja han forlod jo faktisk klubben fordi han ikke var enig med Ståle fagligt. Vi ser måske nu hvorfor. Og så er han sympatisk (en meget sjælden egenskab for ansatte på heden).
    Største minus er måske hans manglende erfaring og så at han som type ikke just er oser af positiv arrogance, som ellers er en elsket københavnsk egenskab. Men måske kunne det være rart med lidt luftforandring på den kant også?
    Danmark til Valby Bakke

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    24

    Re: Ståles afløser

    Lige umiddelbart så er det danske marked for en træner med de kvaliteter der nødvendige ikke eksisterende. Så jeg tænker man bliver nød til at kigge udlands

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    11

    Re: Ståles afløser

    Lad mig sige det med det samme.. vi skal have ny træner den dag Ståle selv vælger at stoppe. Nu er vi alle fuldstændig nede over en elendig sæson og manglende resultater.. hvis man ser bort fra EL.
    men lad os nu se i næste sæson. Jeg er ret sikker på der sker ændringer i spillertruppen til sommer. Både ind og ud. Jeg siger det igen. Jeg er overbevist om vi prøver at hente zanka hjem! Og min klare opfattelse er at vi er markant stærkere i næste sæson men alle mand klar. Vi mangler vel ret beset 3/4 mand fra start elleveren. Wind, Fischer, boile..vi har været ufatteligt hårdt ramt og kaufmann gik istykker igen idag. Havde Midtjylland haft samme skader og program som os så havde vi smadret ligaen.. lad os se hvor stærke de nu er hvis de kommer i Europa.
    men med ugens udmelding om at man “ændre” strategi og vil holde på profilerne længere ser jeg som et klar signal om at man godt er klar over at konkurrencen fra specielt Midtjylland er blevet skærpet og at man ikke længere kan sælge arvesølvet og stadig køre mesterskabet hjem fordi konkurrencen er for ringe. Man har opdaget at vi faktisk har problemer med at vinde mesterskabet og det har man taget konsekvensen af. Man vil heller tjene 20 mio og vinde mesterskabet end tjene 120 pg blive nummer 2. Sådan læser jeg det.. overskuddet skal så komme fra den europæiske indtjening.

    men hvis vi skal igang med spekulationer om kommende trænere i fck.
    så udløber ståles kontrakt i 2023 samtidig med David nielsen kontrakt i agf.. det ville være oplagt.
    ligeledes vil Brian priske selvfølgelig være oplagt hvis man fortsætter i samme stil.. men vinder Midtjylland ikke kun mesterskabet i år fordi fck ikke levere??

    men min Dark horse i dette ræs er faktisk Jess Thorup. Han gør et fantastisk stykke arbejde i Belgien o har faktisk gjor Gent til det bedste hold i Belgien.. de levere og spiller godt. Jeg tror faktisk det kunne være et godt bud.
    men måske hiver man et ” stort” navn op af hatten den dag Ståle siger tak denne gang. Hvad med en Kasper hjulmann?? Danmark klogeste fodbold hoved..

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Jeg ved ikke så meget om hvilke trænere der er rundt omkring, men jeg synes ikke der er nogle i Superligaen, der er særlig tiltalende. David Nielsen og Priske er klart lovende trænere, men det vil i begges tilfælde være et kæmpe skridt op at komme til København - måske for stort. Medmindre sportsdirektørstillingen genoprettes (eller Johan Lange kan dække samme ansvarsområde - aner ikke rigtigt hvad han laver), så kan jeg ikke se dem få succes her. Det er et helt andet pres, et helt andet kampprogram og nogle helt andre forventninger og ambitioner.
    Uanset hvad bliver det svært at erstatte Ståle og de trænere vi kan lokke hertil, vil formentligt være et skridt ned fra Ståle.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    24

    Re: Ståles afløser

    Dette er en meget mærkelig tanke, men kunne man samle et trænerteam, hvor den ene har fokus på Superligaen og den anden på europæisk. Kan godt se det kan give nogle udfordringer, men samtidig er det også problemet, at vi ikke er rigtigt indstillet til superliga kampene

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Nosferatu Se meddelelser
    David Nielsen...selvom han utvivlsomt bliver dyr at købe fri i AGF
    Jeg tror også DN kunne være et godt Match. Jeg ser ham faktisk som det eneste "Danske" Match. Hans måde at coache spillerne på og håndtere pressen kunne jeg godt se passe ind i FCK og så er det et plus at han er en tidligere FCK spiller. Det er muligt at han ingen rutine har i Europa, men det kan han få. Ståle havde jo også kun trænet Ham Kam inden han kom til FCK i sin tid.

    Når det så er sagt så bliver Ståle aldrig fyret i FCK. Jeg ønsker stadig han får en værdig afsked i FCK når tiden engang kommer. Mon ikke alle sejl bliver sat ind for at vinde DM næste sæson :)
    Sidst redigeret af EraZ : 08.03.20 kl. 22:24

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Ståles afløser

    Åge Hareide har vel nærmest haft det omvendte problem af Ståle. Et hav af elendige spillere, som han dog har formået at få til at spille sammen. Han har ikke tabt en kamp siden oktober 2016(!) og kvalificeret Danmark til to slutrunder i træk.

    Om han ville kunne overføre disse resultater til et klubhold er jeg dog i tvivl om. Specielt når man kigger på tiden med Malmø.

    At han så samtidig har været bif træner, trækker selvfølgelig gevaldigt ned!
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståles afløser

    Jeg så virkelig gerne Kasper Hjulmand i spidsen for FCK. Hans spilfilosofi er præcis, hvad vi har brug for. Jeg gad så godt se ham forvalte vores budget. Jeg er slet ikke i tvivl om, at vi under ham ville spille meget hurtigere, mere teknisk og ikke mindst scorer et hav af mål. Han har også en vist ballast fra udlandet (dog kort ophold) samt skal nu til at træne landets dygtigste spillere i et kæmpe job med meget ansvar.

    Mit håb er, at han bliver realistisk om et par sæsoner, når han keder sig med at være landstræner, og Ståle skal videre.

    I øvrigt tror jeg også, at holdet rejser sig under Ståles ledelse en sidste gang, inden han slutter. Et sidste storhold under hans ledelse.

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Magnum Se meddelelser
    Dette er en meget mærkelig tanke, men kunne man samle et trænerteam, hvor den ene har fokus på Superligaen og den anden på europæisk. Kan godt se det kan give nogle udfordringer, men samtidig er det også problemet, at vi ikke er rigtigt indstillet til superliga kampene
    Det ville enten kræve en meget bred trup eller en meget dyr trup.
    I gennemsnit er et hold i EL-1/8 finalen vurderet til 258 mio. euro på transfermarkt. FCKs er den næstlavest vurderede med 47 mio. euro, med kun LASK på 31 mio. euro som et lavere sat hold.
    Sidste sæson var FCK det 3. lavest vurderede hold blandt de 12 hold i samme seedningslag i EL-gruppespillet, med kun Astana og Rapid Wien med lavere værdi.
    I 17/18 var FCK det 7. lavest vurderede hold blandt de 32 hold i 1/16 finalen i EL.
    I 16/17 var FCK det 3. lavest vurderede hold blandt de 16 hold i 1/8 finalen i EL, hvor kun Rostov og APOEL havde lavere værdi.

    Fælles for alle hold med lavere vurdering er, at deres præstation den pågældende sæson var deres europæiske toppræstation, mens FCK har præsteret kontinuerligt i Europa, hvor man er nået forårets knock-out runder i 3 af de sidste 4 sæsoner. Altså har FCK formået at få europæisk succes, trods man økonomisk er langt svagere end størstedelen af konkurrenterne. Hvilket betyder, at den anvendte europæiske strategi frembringer målbare resultater grundet en stærk organisation.
    Skal man fravige den organisation, og dermed spillestil, mens man fortsat vil opnå lignende europæiske resultater, skal der smides langt flere penge ind i spillertruppen for at det kan lade sig gøre.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 12 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Ståles afløser

    Ståle skal naturligvis ikke fyres, og det bliver han heller ikke til sommer. Han får minimum en sæson mere, og så længe han skaffer os i europæiske gruppespil og laver et par dyre salg.

    Vores ejere er jo ikke ligefrem kendt for at gå op i fodbold, og jeg er i tvivl om de overhovedet er til kampene. Jeg tror de vil skide på spillet (udover Seier), så længe vi generer en god økonomi, og det må man jo konstatere, at vi gør pt. Jeg ville dog ønske, at man, den dag Ståles tid er forbi, kigger på en langt mere moderne træner, der vil spille flot fodbold. Jeg har absolut ingen bud på realistiske navne, men Hjulmand og Thorup kunne være rigtig interessante til den tid, da de også har erfaringen så. Måske Priske, men mon ikke han tager videre til udlandet næste gang?

    David Nielsen har personligheden til det, men jeg er ikke videre imponeret over AGF's måde at spille på, så det vil jeg nok blive lidt ked af, medmindre han udvikler sin stil over de næste par år.

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Jeg håber bare, at man går efter en træner, der vil og tør spille offensiv fodbold, så vi kan få begejstringen tilbage.
    Om det så engang imellem koster, at vi ikke kan fedte en uafgjort hjem på udebane mod Slavia Prag... well, det er jeg efterhånden parat til at leve med.

    Det virker, som om mange er meget nervøse for tiden efter Ståle og nærmest forventer, at klubben kollapser med en anden ved roret. Jeg forstår ikke helt den bekymring. Selvfølgelig skal arbejdet med at finde en afløser gøres omhyggeligt, og det går ikke, at man bare håndplukker en skandinavisk manager, der har haft lidt succes, uden at skele til, om vedkommende har formatet til at håndtere en efter danske forhold stjernespækket trup (Nilsson), eller vælger en, der slet ikke har evnerne (Carsten Vagn), eller investerer i et lidt større udenlandsk navn og udstyrer ham med en temmelig svag trup med Vetokele som erstatning for N'Doye og siden Pourié for Cornelius (Jacobs, og ja, der var også andre problemer med ham, men CV gjorde det sgu ikke nemt for ham).

    På den ene side kan man derfor sige, at sporene skræmmer, men på den anden side får vores nye manager, når den tid kommer, altså stadig Danmarks suverænt største budget at arbejde med, og jeg håber virkelig, at man allerede nu er i gang med at afsøge markedet for en kompetent mand til posten. Men det er jo uheldigvis tilsyneladende helt og aldeles alene op til Ståle Solbakken, om Ståle Solbakken skal fortsætte i jobbet, så OGSÅ derfor ville det være fantastisk, hvis vi kunne gå videre i Europa League, så den flotte præstation måske kunne blive belønnet med et jobtilbud fra en større klub.
    HIC SUNT LEONES


  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1984 Se meddelelser
    Havde Midtjylland haft samme skader og program som os så havde vi smadret ligaen..
    Hvad baserer du det på? Jeg er med på, at vi har hørt samme sang fra Ståle, men den er ikke baseret på noget faktuelt. Det er bedste fald ønsketænkning og i værste fald ansvarsfraskrivelse fra Ståles side. Javist har vi været hårdt ramt af skader, men en skadesramt trup er vel normalbilledet i FCK gennem de senere sæsoner. De mange kampe kan man heller ikke være blevet overrasket over. Sandheden er, at vi ikke er særligt gode. Det ville et dårligere FCM-hold ikke ændre på. Vi taber trods alt til bundskrabet i ligaen.

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg så virkelig gerne Kasper Hjulmand i spidsen for FCK. Hans spilfilosofi er præcis, hvad vi har brug for. Jeg gad så godt se ham forvalte vores budget. Jeg er slet ikke i tvivl om, at vi under ham ville spille meget hurtigere, mere teknisk og ikke mindst scorer et hav af mål. Han har også en vist ballast fra udlandet (dog kort ophold) samt skal nu til at træne landets dygtigste spillere i et kæmpe job med meget ansvar.

    Mit håb er, at han bliver realistisk om et par sæsoner, når han keder sig med at være landstræner, og Ståle skal videre.

    I øvrigt tror jeg også, at holdet rejser sig under Ståles ledelse en sidste gang, inden han slutter. Et sidste storhold under hans ledelse.
    Jeg ved ikke, om jeg specielt håber det, men jeg tror også, at det er det mest sandsynlige. Med mindre at Ståle bliver fyret (og det skal der virkelig meget til) så er det helt oplagt, at han de næste 1-2 (måske 3) år vil forsøge at lave et (sidste) storhold, inden tøjlerne skal gives videre. Jeg har endvidere ikke de store forventninger til Hjulmand på landsholdet og kikser man f.eks. en VM-kval, så kunne han nemt være til rådighed f.eks. sommeren 2022. Alternativt så tror jeg faktisk, at Hjulmand bliver træt af kun at arbejde med et hold få uger af gangen - han passer imo bedre til at kunne udvikle og træne konstant som klubtræner.

    Hvad der også taler for dette er, at Ståle formentlig kommer til at have en ret stor indflydelse på valget af sin afløser. Og han er fan af Hjulmand.

    Skulle jeg sætte mine penge på noget, så vil det være Hjulmand fra sommeren 2022.

    Men altså "bolden er rund". Ligger vi i efteråret uden Europæisk gruppespil og 14 point efter FCM, så kan det da være, at vi skal skifte allerede til vinter. Og så er mulighederne pludselig noget helt andet.

Side 1 af 56 12341151 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •