Side 19 af 56 FørsteFørste ... 91617181920212229 ... SidsteSidste
Viser resultater 271 til 285 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #271
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståles afløser

    Jeg ved, at det garanteret bliver opfattet som uambitiøst, men for mig at se spiller Bodø / Glimt noget helt vanvittig fed fodbold i Norge i denne sæson. Der er så mange offensive løb, forståelse for hinanden, et fedt energi niveau og masser af selvtillid, der må stamme fra selvtillid fra træneren. For mig at se er Bodø/Glimt Nordens Atalanta pt.

    Så jeg vil gerne smide Kjetil Knutsen i puljen :)

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #272
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Ståles afløser

    Hvis Ståle skal afløses kunne det være rart at få delt ansvaret ud på flere personer, hvis altså ikke man får en tung manager profil ind (og det gør vi nok ikke). Ind med en sportsdirektør og på trænersiden kunne man overveje Jacob Neestrup, alt afhængigt af hvordan han har gjort det i Viborg når sæsonen er omme.

  4. #273
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    234

    Re: Ståles afløser

    Er Bo Svensson bragt i spil?
    Han var en kæmpe spiller for os, og det virker som om han har gang i noget spændende dernede i Østrig.
    Og det ku være godt med noget moderne tysk fodboldfilosofi (læste Svensson i øvrigt ikke filosofi på Uni?).

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bund...lzburgs-venner
    h

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #274
    Tilmeldingsdato
    Dec 2018
    Indlæg
    22

    Re: Ståles afløser

    Faldt over denne interessante youtubeserie om Monchi's arbejde i Sevilla:
    https://www.youtube.com/watch?v=y9pm...e4f_zm&index=1

    Til jer der ikke kender Monchi's rolle i Sevilla:

    Monchi er en af de mest succesfulde sportsdirektører i dette årtusind.
    Sevilla har som sælgende klub vundet 10 trofæer og været i 20 finaler selvom budgettet er langt under den europæiske elite.
    Monchi er så og sige bindeledet mellem træner, stab & bestyrelsen. I hans rolle som sportsdirektør findes der i følge ham to søljer; Scouting og co-ordination med træner.
    I Sevilla bestemmer træneren ikke navnet på spilleren men derimod hvilken profil han har brug for på holdet. Scouting er i forvejen tilrettelagt i to perioder hhv. ''gross tracking'' og ''net tracking''. Der bruges sammenlagt 12 scouts hvor mere end 11 ligaer scoutes intenst indtil processen overgår til ''net tracking'' hvor sammenlagt 7 analytikere og 12 scouts identificerer 15 spillere til hver position. Spillerne kategoriseres fra A til D hvor A er en spiller med verdensklasse potentiale. Alt går i gennem Monchi. Også dialogen med træneren til sidst på sæson. I sidste ende får træneren 7 navne der passer til den profil og position træneren ønsker.
    Hvor ville det være let at se bort fra i vores klub dog håber jeg at vores dygtige folk åbner øjnene og får drejet klubben i den rigtige retning. En sportsdirektør ville være et oplagt bud imo.

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #275
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Sektion12 Se meddelelser
    Faldt over denne interessante youtubeserie om Monchi's arbejde i Sevilla:
    https://www.youtube.com/watch?v=y9pm...e4f_zm&index=1

    Til jer der ikke kender Monchi's rolle i Sevilla:

    Monchi er en af de mest succesfulde sportsdirektører i dette årtusind.
    Sevilla har som sælgende klub vundet 10 trofæer og været i 20 finaler selvom budgettet er langt under den europæiske elite.
    Monchi er så og sige bindeledet mellem træner, stab & bestyrelsen. I hans rolle som sportsdirektør findes der i følge ham to søljer; Scouting og co-ordination med træner.
    I Sevilla bestemmer træneren ikke navnet på spilleren men derimod hvilken profil han har brug for på holdet. Scouting er i forvejen tilrettelagt i to perioder hhv. ''gross tracking'' og ''net tracking''. Der bruges sammenlagt 12 scouts hvor mere end 11 ligaer scoutes intenst indtil processen overgår til ''net tracking'' hvor sammenlagt 7 analytikere og 12 scouts identificerer 15 spillere til hver position. Spillerne kategoriseres fra A til D hvor A er en spiller med verdensklasse potentiale. Alt går i gennem Monchi. Også dialogen med træneren til sidst på sæson. I sidste ende får træneren 7 navne der passer til den profil og position træneren ønsker.
    Hvor ville det være let at se bort fra i vores klub dog håber jeg at vores dygtige folk åbner øjnene og får drejet klubben i den rigtige retning. En sportsdirektør ville være et oplagt bud imo.
    Det er jo en super tilgang til scouting og samarbejde mellem træner og sportsdirektør. Der er nok en del hold der praktiserer en meget lettere udgave af den formel, men hvor kunne det være stærkt hvis vi prøvede at gøre den efter - eller bare i en lidt lettere version. Med så grundigt arbejde må man virkelig øge chancerne for at ramme rigtigt og dermed styrke både det sportslige og økonomiske setup gevaldigt.

    Pitch lige til Ståle og Hjernen, så de ved hvad de rent faktisk skal gøre.

  9. #276
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Sektion12 Se meddelelser
    Faldt over denne interessante youtubeserie om Monchi's arbejde i Sevilla:
    https://www.youtube.com/watch?v=y9pm...e4f_zm&index=1

    Til jer der ikke kender Monchi's rolle i Sevilla:

    Monchi er en af de mest succesfulde sportsdirektører i dette årtusind.
    Sevilla har som sælgende klub vundet 10 trofæer og været i 20 finaler selvom budgettet er langt under den europæiske elite.
    Monchi er så og sige bindeledet mellem træner, stab & bestyrelsen. I hans rolle som sportsdirektør findes der i følge ham to søljer; Scouting og co-ordination med træner.
    I Sevilla bestemmer træneren ikke navnet på spilleren men derimod hvilken profil han har brug for på holdet. Scouting er i forvejen tilrettelagt i to perioder hhv. ''gross tracking'' og ''net tracking''. Der bruges sammenlagt 12 scouts hvor mere end 11 ligaer scoutes intenst indtil processen overgår til ''net tracking'' hvor sammenlagt 7 analytikere og 12 scouts identificerer 15 spillere til hver position. Spillerne kategoriseres fra A til D hvor A er en spiller med verdensklasse potentiale. Alt går i gennem Monchi. Også dialogen med træneren til sidst på sæson. I sidste ende får træneren 7 navne der passer til den profil og position træneren ønsker.
    Hvor ville det være let at se bort fra i vores klub dog håber jeg at vores dygtige folk åbner øjnene og får drejet klubben i den rigtige retning. En sportsdirektør ville være et oplagt bud imo.
    Udover vi ikke har en sportsdirektør, er det så ikke sådan, vi arbejder? Ståle siger, hvad han mangler, og vi har 3-5 navne på blokken? Sådan har jeg forstået det

  10. #277
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Udover vi ikke har en sportsdirektør, er det så ikke sådan, vi arbejder? Ståle siger, hvad han mangler, og vi har 3-5 navne på blokken? Sådan har jeg forstået det
    Tjo. Måske gør det dog en lille bitte forskel at 29 medarbejdere med forskellige analytiske værktøjer er med til er gennemtrawle 11 ligaer og kortlægge de søgte spilleres færdigheder og indekserer dem. Jeg ved ikke om det er præcist sådan vi arbejder i fc for INGEN kender tilsyneladende til præcis hvordan vi arbejder, men jeg har en lille fornemmelse om at vi ikke er heeeeelt så grundige. Men jo, jeg tror da vi kører en ultra ultra ultra light version, hvor Ståle præsenteres for en række typer, som han så siger yay eller nay til.

  11. #278
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Tjo. Måske gør det dog en lille bitte forskel at 29 medarbejdere med forskellige analytiske værktøjer er med til er gennemtrawle 11 ligaer og kortlægge de søgte spilleres færdigheder og indekserer dem. Jeg ved ikke om det er præcist sådan vi arbejder i fc for INGEN kender tilsyneladende til præcis hvordan vi arbejder, men jeg har en lille fornemmelse om at vi ikke er heeeeelt så grundige. Men jo, jeg tror da vi kører en ultra ultra ultra light version, hvor Ståle præsenteres for en række typer, som han så siger yay eller nay til.
    Men er det realistisk, at vi har 29 medarbejdere til det qua vores klubs størrelse?

  12. #279
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Men er det realistisk, at vi har 29 medarbejdere til det qua vores klubs størrelse?
    Sikkert ikke. Men man kan måske se på arbejdsprocessen med Gross og Net Tracking og vurdere om man med det halve setup kunne ramme noget godt. Det virker i hvert fald til at dem som scouting finder frem til enten ikke er gode nok ifølge Ståle og derfor bliver afvist, eller bliver hentet og ikke er gode nok - fx Santos, Biel og Varela eller der bliver hentet nogle åbenlyse talenter som Kaufmann der har en super halvsæson og skal købes inden de bliver for dyre eller man henter gamle kendinge af klubben eller de nordiske landshold.
    På den baggrund mener jeg godt at man kan vurdere om processen kan forfines og evt se om man kan lære noget her, der kan bidrage på langt sigt.

  13. #280
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Selvfølgelig kan FCK ikke have et setup i samme størrelsesorden som Sevilla F.C. Og modellen er jo heller ikke unik. Vi har selv haft den tidligere.

    Det er da interessant, hvordan scoutene arbejder i Sevilla, men det kræver nok, at man har en del personer ansat, for at det giver mening at skelne mellem gross og net tracking, og for at følge så mange emner så intenst. Men FCK har jo også et skyggehold, så vores problemer skyldes næppe, at vi griber selve scoutingen markant anderledes an, men måske mere den her ide om, at man kan finde nogle upolerede diamanter, nogle gange på alternative positioner eller fra alternative spillesystemer, og gøre dem til FCK-spillere og sælge dem dyrt. Endelig er vores scouts måske bare ikke dygtige nok, ligesom Ståle måske ikke er god nok til definere profilerne.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #281
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Men er det realistisk, at vi har 29 medarbejdere til det qua vores klubs størrelse?
    Mindre kan vel også gøre det, men hvis sådan et setup virker, så er udgifterne til medarbejderne hurtigt tjent hjem når man kigger på de summer vi bruger på spillere.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #282
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Ståles afløser

    I forhold til en trænerrolle, kunne det være rigtig fint med en type der har den samme tilgang til fodboldspillet, som Slavia Prags, Jindrich Trpisovsky. De spiller hurtigt, direkte og er ikke mindst meget dynamiske. Alt det jeg godt kan lide ved et fodboldhold.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #283
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    I forhold til en trænerrolle, kunne det være rigtig fint med en type der har den samme tilgang til fodboldspillet, som Slavia Prags, Jindrich Trpisovsky. De spiller hurtigt, direkte og er ikke mindst meget dynamiske. Alt det jeg godt kan lide ved et fodboldhold.
    Samt står godt i defensiven, hvilket jo ikke burde være muligt...

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #284
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    I forhold til en trænerrolle, kunne det være rigtig fint med en type der har den samme tilgang til fodboldspillet, som Slavia Prags, Jindrich Trpisovsky. De spiller hurtigt, direkte og er ikke mindst meget dynamiske. Alt det jeg godt kan lide ved et fodboldhold.
    Enig. Og en 433 eller 4231 er også lettere at finde gode spillere til. Indadvendte kanter med defensive evner til 442 er jo nærmest ikke-eksisterende.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #285
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Ståles afløser

    Det bliver selvfølgelig svært/dyrt, når Ferencvárosi lige har kvalet ind til Champions League, men Serhiy Rebrov så jeg gerne som afløser for Ståle. Han har åbenbart nøglen til at få middel/over-middel spillere til at præstere godt i Europa.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •