Viser resultater 1 til 15 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #761
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Siger ikke det skal være Bo S, men jeg synes bestemt han har et spændende CV. Ikke som førsteholdstræner, men med det har han lavet og dem han har lavet det sammen med.
    Han er tidligere FCK-spiller og havde her Roy Hodgson og primært Hans Backe som træner. Efterfølgende røg han til Gladbach, hvor han fik først Horst Köppel og sidenhen Jupp Heynckes som trænere.
    Opholdet i Gladbach var ikke den store succes, så han røg hurtigt videre til Mainz. Her var hans trænere Jürgen Klopp og Thomas Tuchel.

    Siden han stoppede sin karriere har han arbejdet som assistent i Mainz(under Hjulmand og Flemming P), som ungdomstræner i Mainz til sidst med to år som træner for deres u-19 hold. Efterfølgende blev han headhuntet af RB-koncernen til at stå for ansvaret for Lieferingen, som er Salzburg 2.hold, som spiller i den næstbedste række. Sidste sæson blev de nummer 3 og lige nu ligger de nummer 2. Det skal dog siges, at de spiller med et meget ungt hold med en gennemsnitsalder på 18,7.

    Han har også taget den danske P-licens. Hvis man vil høre mere om Bo S og hans tilgang, så har Mediano lavet et program med ham her https://www.mediano.nu/oversigt/2020...asmus-monnerup

    Hvis man er til et mere langsigtet projekt op, så er Bo i hvert fald et bud. Det var i hvert fald en chance Hoffenheim tog med Julian Nagelsman, Mainz tog med Thomas Tuchel, Hoffenheim lige har taget med Sebastian Hoeness, Pep G i Barcelona, David Wagner til Huddersfield og jeg kunne blive ved.
    Enig i det meste, men jeg synes ikke nødvendigvis en ansættelse af Bo handler om at man starter et "langsigtet projekt" op. Okay, det er klart en ændring af spillestilen, og ønsker man at der skal ske en helt overordnet ænsring her som gennesyrer hele organisationen ned gennem diverse u-hold, så har du ret. Men i forhold til at skabe succes for 1. holdet, så mener jeg da sagtens at en sådan træner vil kunne opnå sportslige resultater i superligaen fra dag 1. Særligt når perspektivet er, at den nye træner overtager tøjlerne pr. 1. januar.

    Et dugfrisk eksempel herpå er jo Alexander Zorniger der nærmest fra dag 1 revolutionerede Brøndby og lavede dem til et tophold..

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •