Side 20 af 56 FørsteFørste ... 101718192021222330 ... SidsteSidste
Viser resultater 286 til 300 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #286
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Der bliver brug for at spare penge nu, så måske kunne vi stille en sæk med visne blade på sidelinjen som afløser. Det var de første ti millioner om året.
    HIC SUNT LEONES

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #287
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Der bliver brug for at spare penge nu, så måske kunne vi stille en sæk med visne blade på sidelinjen som afløser. Det var de første ti millioner om året.
    Problemet er at Ståle har kontrakt til 2023, den er rigtig dyr at komme af med.

  4. #288
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Problemet er at Ståle har kontrakt til 2023, den er rigtig dyr at komme af med.
    Det er dyrere ikke at komme af med den.
    Danmark til Valby Bakke

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #289
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Sektion12 Se meddelelser
    Faldt over denne interessante youtubeserie om Monchi's arbejde i Sevilla:
    https://www.youtube.com/watch?v=y9pm...e4f_zm&index=1

    Til jer der ikke kender Monchi's rolle i Sevilla:

    Monchi er en af de mest succesfulde sportsdirektører i dette årtusind.
    Sevilla har som sælgende klub vundet 10 trofæer og været i 20 finaler selvom budgettet er langt under den europæiske elite.
    Monchi er så og sige bindeledet mellem træner, stab & bestyrelsen. I hans rolle som sportsdirektør findes der i følge ham to søljer; Scouting og co-ordination med træner.
    I Sevilla bestemmer træneren ikke navnet på spilleren men derimod hvilken profil han har brug for på holdet. Scouting er i forvejen tilrettelagt i to perioder hhv. ''gross tracking'' og ''net tracking''. Der bruges sammenlagt 12 scouts hvor mere end 11 ligaer scoutes intenst indtil processen overgår til ''net tracking'' hvor sammenlagt 7 analytikere og 12 scouts identificerer 15 spillere til hver position. Spillerne kategoriseres fra A til D hvor A er en spiller med verdensklasse potentiale. Alt går i gennem Monchi. Også dialogen med træneren til sidst på sæson. I sidste ende får træneren 7 navne der passer til den profil og position træneren ønsker.
    Hvor ville det være let at se bort fra i vores klub dog håber jeg at vores dygtige folk åbner øjnene og får drejet klubben i den rigtige retning. En sportsdirektør ville være et oplagt bud imo.
    Lyder spændende, i hverfald har vores sportslige setup spillet fallit. Der må ændringer til NU!

    Mvh Torben

  7. #290
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er dyrere ikke at komme af med den.
    Ja, det har været åbenlyst længe, synes jeg. Jeg påpeger bare, at udskrivningen ikke gør beslutningen lettere for bestyrelsen, og man ikke bare sparer lønudgiften.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #291
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Ja, det har været åbenlyst længe, synes jeg. Jeg påpeger bare, at udskrivningen ikke gør beslutningen lettere for bestyrelsen, og man ikke bare sparer lønudgiften.

    Men det gør man vel ... i og så for vidt at man medregner dem der dermed ikke ville få en fribillet og en lønseddel almindelige borgere vil myrde for

  10. #292
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Ståles afløser

    I enhver storklub. Ja selv hvis det havde været i en anden division i Parken, så havde ledelsen fået sparket med de ting som er opnået i den sportslige sektor. Ståle's tid er forbi. Jeg kan ikke se han kan rette dette op hverken på kort eller lang sigt. Han har ikke indset at hans taktik på banen ikke længere passer med den væsentligt hurtigere ændringer i truppen end den var da han startede i FCK. Den gange så kunne en stamme på holdet hænge sammen i 3 år. Nu er det maks 2 år. Det gør, at hans komplekse taktik på banen har spillet fallit i forhold til tilgang/afgang af spillere. Der er ikke længere plads til en taktik som spillerne først kan udfører efter ½ til 1 år i klubben.
    - Torben

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #293
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Ståles afløser

    Jeg er fuldstændigt ødelagt. De følelser, der kom op i mig i går, var faktisk stærkere end da jeg blev skilt. Jeg græd. Jeg var utrøsteligt. Det var så hårdt at overvære.
    Nu skriver jeg noget, som jeg så bliver upopulær på. For når alt denne gråd har lagt sig og jeg har kunne tænke klart, så må jeg bare konstatere, at jeg håber på at Ståle får lov til at blive.
    Ståle er så stor en vinder; både i udstråling og mentalitet. Han er vred over situationen og han vil knokle mere end nogen anden vi kan finde. Og han kan løse det! Det har han altså gjort så mange gange. Når fans i andre klubber har - uden yderligere sammenligning - ville have Sir Alex, Wenger eller en af de andre ud, ja, så har de sgu løftet holdet igen og igen og igen. Det tror jeg på, at Ståle også kan. Han har niveuaet både fagligt og mentalt. Og jeg har svært ved at se andre gøre det. David Nielsen? Nej, nej, nej. Han har ikke det faglige. Måske han har det mentale, men hvor er vi, hvis vi skal supplere yderligere op? Så tales der om en ny sportsdirektør. Problemet er bare, at Frederik Leth ikke har haft mulighed for at sætte sig i stolen endnu.

    Jeg håber derfor at vi kan holde på staben. Men - og der er mange herinde der gerne så en retur - hvor vil jeg gerne af med Ragnar. Han var fæl igår og han satte en stor uro. Og Biel! Ham vil jeg af med. Han har ikke den fysik, som en FCK-spiller skal have.
    Jeg frygter enormt for betydningen af i går. Det hele faler tilbage på Ståle. Og jeg håber, at han har lært af det her; vi skal tilbage til nogle FCK-dyder, hvor fysik var en af de ting, man altid kunne falde tilbage på og aldrig blive slået på. Her kan man så argumentere for, at der er tage et skridt i den retning med ansættelsen af Ben ... Han skal retfærdigvis have tid. Så igen; Jeg applerer til, at vi - på grådens rand - alligevel lader staben arbejde videre ...

    Det værste ved nederlaget er imidlertid, at de spillere, som nok var lignet op til at blive signet, nu formentlig er uinteresseret i at skifte til os, ligesom vi ikke har råd. Jeg var så sikker på, at det gruppespil ville give ham Bruun Larsen og Zanka. To fans af klubben, som vil bidrage til kultur ... Dem får vi ikke nu.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #294
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Bliver Ståle fyret i dag? Det tror jeg bestemt ikke, om han bliver fyret mandag efter nederlag til FCN er jeg faktisk også meget i tvivl om efterhånden. Simpelthen fordi der er ikke råd til at fyre ham og ansætte en ny!
    Tænker vi står på afgrundens rand og glor ned til BIF. Spillemæssig deroute kunne ikke være kommet på et værre tidspunkt, lige oven i en buldrende corona virus der smadre økonomien for en virksomhed i underholdningsbranchen. En kvart milliard i minus kan snart være blevet til en halv.

    God glad morgen ellers, her fra er der total dommedags mode!

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #295
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Uanset hvem vi kigger på som ny træner, skal det i hvert fald være en tålmodig mand, for der venter et gigantisk oprydningsarbejde efter Ståle og det trainwreck af en trup, han har sat sammen. Alt, hvad han i sin umådelige arrogance har sagt om, at klubben skal være i en god position, når han forlader den - underforstået, at det selvfølgelig er hans eget valg, hvornår det sker - samt snakken om den oprydning, han stod for, da han kom tilbage i 2013, klinger bare så hult.

    "Da jeg kom tilbage i 2013, var spillertruppen nul værd. Vi havde ét salgsobjekt, som var Igor Vetokele. Ham fik vi tre millioner euro for for at få tingene i gang."

    På mange måder minder situationen nu meget om det lort, vi stod i dengang. Elendig sæsonstart og en trup med problemer. Der er dog flere gode spillere nu og mere potentiale, men til gengæld også en enorm del af lønbudgettet bundet op i aldrende spillere, der ikke kan sælges, og som kan gå og fede den i resten af deres kontrakttid.

    Den pakke, den nye træner skal overtales til at sige ja til, indeholder følgende:

    Uden fremtid i København:

    Sigurdsson. Værdi: 0. 1 år.
    Bjelland. Værdi: 0. 2 år.
    Grytebust. Værdi: 5 mio. 2½ år.
    Oviedo. Værdi: 0. 2 år.
    Thomsen. Værdi: 0. 1 år.



    På vippen:

    Andersen. Værdi: 0. 1 år.
    Bengtsson. Værdi: 0. 2 år.
    Varela. Værdi: 11 mio. 3 år.
    Fischer. Værdi: 15 mio. 2 år.
    Bartolec. Værdi: 7 mio. 3 år.
    Pep Biel. Værdi: 11 mio. 4 år.
    Stage. Værdi: 7 mio. 4 år.
    Mudrazija. Værdi: 11 mio. 4½ år.
    Kaufmann. Værdi: 5 mio. 5 år.

    Stammen:

    Zeca. Værdi: 10 mio. 3 år.
    Wilczek. Værdi: 7 mio. 3 år.
    Johnsson. Værdi: 30 mio. 3 år.
    Ankersen. Værdi: 5 mio. 4 år.
    Falk. Værdi: 30 mio. 2 år.
    Boilesen. Værdi: 5 mio. 3 år.
    Oikonomou. Værdi: 5 mio. 3 år.
    Nelsson. Værdi: 75 mio. 4 år.
    Wind. Værdi: 50 mio. 5 år.
    Daramy. Værdi: 30 mio. 3½ år.

    Dertil de udlejede Santos og Lüftner med kontrakt i hhv. 3 og 2 år endnu.

    Bare at slippe af med Ståle og de allermest ubrugelige spillere i truppen vil koste 50 mio. kroner. Den nye træner vil formentlig ikke have penge til forstærkninger og får meget begrænset mulighed for at sætte sit præg på holdet i flere år frem på grund af de lange kontrakter til spillere på 30+.

    Held og lykke med trænerjagten siger jeg bare!
    HIC SUNT LEONES

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #296
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Det bliver selvfølgelig svært/dyrt, når Ferencvárosi lige har kvalet ind til Champions League, men Serhiy Rebrov så jeg gerne som afløser for Ståle. Han har åbenbart nøglen til at få middel/over-middel spillere til at præstere godt i Europa.
    Er det ikke det Ståle også kan? Altså lige bortset fra i år :-=

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #297
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    6

    Re: Ståles afløser

    Ralf Ragnnick kunne være et spændende bud - Spørgsmålet er om han finder os spændende.

    Han har erfaring med en mere dynamisk spillestil som jeg fornemmer flere (Inkl. mig selv) godt kunne tænke sig i København.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ralf_Rangnick

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #298
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Uanset hvem vi kigger på som ny træner, skal det i hvert fald være en tålmodig mand, for der venter et gigantisk oprydningsarbejde efter Ståle og det trainwreck af en trup, han har sat sammen.
    Enig. Jeg tror dog, at du undervurderer værdien af vores trup. Tag Bengtsson - en svensk landsholdsspiller bør kunne sælges til en svensk klub. Næppe for mange millioner, men jeg tror ikke, man behøver forære ham væk.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #299
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Enig. Jeg tror dog, at du undervurderer værdien af vores trup. Tag Bengtsson - en svensk landsholdsspiller bør kunne sælges til en svensk klub. Næppe for mange millioner, men jeg tror ikke, man behøver forære ham væk.
    Han kan godt sælges til en svensk klub, men jeg tror problemerne ligger i at overtage lønnen. Den er formentlig højere end nogen svensk klub kan/vil betale.

  25. De følgende 8 brugere er enige:

  26. #300
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Kunne der være et glimt af håb om at slippe af med Ståle uden omkostninger? Den 8. oktober spiller Norges landshold playoffsemifinale i EM-kvalen mod Serbien. Hvis de ryger ud, KUNNE det måske være, at 72-årige Lagerbäck valgte at takke af 15 måneder før kontraktudløb og bane vejen for Ståle som norsk landstræner. Han kunne forlade København uden at tabe ansigt og nok finde motivation i at træne det vel mest talentfulde norske landshold i mange år med Ødegaard og Haaland. Jeg vil i hvert fald krydse fingre for serbisk sejr :-)
    Norge tabte 2-1 efter forlænget spilletid og kommer dermed ikke med til EM. Jeg ser det stadig som den bedst tænkelige løsning på Ståle-problemet, hvis Norge atter kunne tænke sig at få ham som landstræner. Alle kan slippe ud af sagen uden at tabe ansigt - og millioner - og Ståle kan redde noget af sit eftermæle, ligesom klubben kan komme hurtigere i gang med oprydningen. Men det kræver selvfølgelig, at Lagerbäck rent faktisk stopper, og at det norske forbund giver Ståle en ny chance.
    HIC SUNT LEONES

  27. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •