Viser resultater 1 til 15 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #82
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Der er ingen tvivl om at det vil være lidt i samme rille som Ståle, men jeg synes alligevel at David Nielsen er et rigtig godt bud på en afløser. Jeg tror ikke vi kommer uden om, at vi skal have en træner, som formår at organisere os godt defensivt. Det er bare det der dels sikrer europæisk succes og dels mesterskaber. Jeg synes dog David adskiller sig fra Ståle på flere parametre:

    1) Han er ikke lige så insisterende i forhold til system, som Ståle. Han kan både spille 4-4-2, 4-3-3 og 4-5-1.

    2) Han er en fremragende motivator. Han formår at sætte sine spillere derop, hvor de præsterer på noget der ligner 110%. Noget Ståle også kunne engang, men som man ikke har set meget meget længe. Jeg har flere gange i indeværende sæson siddet og tænkt, nu kommer vi da ud med 100% og blæser modstanderen ud af Parken (eksmepelvis hjemme mod Malmø og hjemme mod FCM i efteråret), men hver gang skuffer vi fælt på tænding og energi-niveau.

    3) David Nielsens hold formår at stå meget kompakt i de svære udekampe, men alligevel er de hamrende giftige på kontraløb. Denne facet er hamrende vigtig når vi spiller ude i Europa, og det er et lag Ståle aldrig for alvor har formået at bygge på.

    4) David Nielsens defensive struktur virker knap så vanskellig at praktisere og knap så zone-fikseret som Ståles. Alligevel er det hamrende solidt defensivt, og formentlig nemmere for nye spillere at tilpasse sig.

    David er min favorit..
    Jeg er enig. David må betegnes som et trænertalent, ligesom man kan sige Ståle var i sin tid. Forskellen er at David Nielsen i højere grad har bevist noget i forhold til Ståle den gang vi signede ham. David har været i tre klubber - alle tre har han haft succes med. Det er der ikke mange der kan sige om deres tre første cheftrænerjobs. Han har ligeledes leveret et solid pointsnit for de klubber: 1,42 (Strømgodset), 1,70 (Lyngby), 1,64 (AGF) (Transfermarkt).

    Hvis man ønsker at videreføre den nuværende stil med et defensivt fundament for at skabe resultater - så er David den helt rette i mine øjne. Han er også retorisk begavet nok til at begå sig i FCK.

    Det afgørende bliver vel om man ønsker noget nyt?

    Mvh,
    Frederik

  2. Den følgende bruger er enig i dette:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •