Side 8 af 56 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    511

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Er du stået ud ;-)?

    Bold skriver det samme som BT. Tænker de har været til det samme pressemøde.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ontroversielt/
    Ja, det er fra et interview, som Wilczek lavede fra træningsbanerne i dag foran alle journalisterne. Men bold.dk skriver ikke "to millioner EURO" - de skriver bare "to millioner".

    Og det er derfor, at jeg tænker, at BT selv har valgt at tolke det som to millioner euro.

  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    291

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af MSP Se meddelelser
    Jeg tror altså, at BT tolker det forkert.

    Flere journalister har spekuleret i, at prisen var DKK 2 mio., mens det fra Tyrkiet lyder, at prisen er 900.000 euro. (altså ca 6,7 mio. kr.)

    Og Ståle siger så, at "prisen nærmere er 900.000 euro end to mio." (DKK, forstås). Hvilket vel hænger sammen med, at diverse ekstrabeløb bliver udløst efter antal kampe, antal mål, ved mesterskab, ved europæisk gruppespil, eller lignende.
    Og for lige at supplere, havde det været 2 mio €, er det naturligvis hvad Göztepe ville have meldt ud da det er i deres interesse at prisen fremstår så høj som muligt. Så når nu de selv siger at det er 900.000 €, er det naturligvis hvad han max kan komme til at koste, set fra vores perspektiv.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Ekstra Bladet skriver her ca. 4 mio kr + eventuelle bonusser, så det kan stige til 5-5,5 mio kr. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...erloen/8238842
    Det er trods alt ikke alverden.

    Oven i det kommer et sign on fee og en pæn løn. Han er dyr, men formenlig er årslønnen under NDoye løn - de skriver i hvert fald at en stor del af de penge nu har fået ben at gå på.

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ekstra Bladet skriver her ca. 4 mio kr + eventuelle bonusser, så det kan stige til 5-5,5 mio kr. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...erloen/8238842
    Det er trods alt ikke alverden.

    Oven i det kommer et sign on fee og en pæn løn. Han er dyr, men formenlig er årslønnen under NDoye løn - de skriver i hvert fald at en stor del af de penge nu har fået ben at gå på.
    Tværtimod ... Lønnen menes at være 15 mio på tre år. Dvs. at han samlet vil belaste årsregnskabet med 40-50% mere end N'Doye.
    Det virker fuldstændig ravende forkert. Og så ovenikøbet i en periode, hvis Ståle selv udtaler, at det forventeligt at svært at sælge pga Corona, hvilket større klubber også indikerer skulle gøre det til købers marked.
    Det virker som en alt andet end imponerende transfer.
    Goldbæks Højrefod

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Tværtimod ... Lønnen menes at være 15 mio på tre år. Dvs. at han samlet vil belaste årsregnskabet med 40-50% mere end N'Doye.
    Det virker fuldstændig ravende forkert. Og så ovenikøbet i en periode, hvis Ståle selv udtaler, at det forventeligt at svært at sælge pga Corona, hvilket større klubber også indikerer skulle gøre det til købers marked.
    Det virker som en alt andet end imponerende transfer.
    Det er inkl. sign-on. Så galt er det altså heller ikke. Under 20 mio. all in (transfer, sign-on, løn). For en angriber, der vel med al sandsynlighed er garant for 15+ mål pr. sæson. Måske flere.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det er inkl. sign-on. Så galt er det altså heller ikke. Under 20 mio. all in (transfer, sign-on, løn). For en angriber, der vel med al sandsynlighed er garant for 15+ mål pr. sæson. Måske flere.
    Det er mere end N'Doye og nu er det købers marked. Så kan du jo selv vurdere resten.
    Goldbæks Højrefod

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er mere end N'Doye og nu er det købers marked. Så kan du jo selv vurdere resten.
    Det er ikke mere pr. år, end vi skulle have sluppet, hvis N'Doye havde skrevet med os for et år. Så det er vel mere det, at vi hænger på 5-6 mio. kr. om året i tre år, der kan være problemet. Du tænker vel, at vi måske kunne have fået noget bedre om et års tid for de samme penge? Eller bare at vi kunne have fået noget bedre allerede nu?
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Tværtimod ... Lønnen menes at være 15 mio på tre år. Dvs. at han samlet vil belaste årsregnskabet med 40-50% mere end N'Doye.
    Det virker fuldstændig ravende forkert. Og så ovenikøbet i en periode, hvis Ståle selv udtaler, at det forventeligt at svært at sælge pga Corona, hvilket større klubber også indikerer skulle gøre det til købers marked.
    Det virker som en alt andet end imponerende transfer.
    Hvad fik N'Doye?

    De tal jeg kan finde er et sted mellem 4 og 4,8 mio om året. Det er da så vidt jeg kan se en højere årsløn end Wilczeks (artiklen siger 11-12 mio over 3 år) endda uden Wilczeks sign-on fee som er med i beløbet. Og Wilczeks løn nu er da vist heller ikke højere, end den han fik i BIF.

    Så ja, hans løn er da høj. Men den er da på ingen måde vanvittig.
    Sidst redigeret af k@sper : 06.08.20 kl. 15:13

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvad fik N'Doye?

    De tal jeg kan finde er et sted mellem 4 og 4,8 mio om året. Det er da så vidt jeg kan se en højere årsløn end Wilczeks (artiklen siger 11-12 mio over 3 år) endda uden Wilczeks sign-on fee som er med i beløbet. Og Wilczeks løn nu er da vist heller ikke højere, end den han fik i BIF.

    Så ja, hans løn er da høj. Men den er da på ingen måde vanvittig.
    N'Doye i følge i EB i den store løn-undersøgelse de foretog sidste år; 4,5 mio om året.

    Wilczek 12 mio. plus 5,5 fordelt på tre år giver knap 6 mio.

    Jeg kunne forstå, hvis vi ville spare penge, men når vi skruer op for budgettet for at erstatte en international spiller med en fornuftig/god superliga spiller, så står jeg af. Det er Patrick Mortensen/Ronnie Schwartz-niveau, der er tale om.
    Goldbæks Højrefod

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    N'Doye i følge i EB i den store løn-undersøgelse de foretog sidste år; 4,5 mio om året.

    Wilczek 12 mio. plus 5,5 fordelt på tre år giver knap 6 mio.

    Jeg kunne forstå, hvis vi ville spare penge, men når vi skruer op for budgettet for at erstatte en international spiller med en fornuftig/god superliga spiller, så står jeg af. Det er Patrick Mortensen/Ronnie Schwartz-niveau, der er tale om.
    Aha, så du vil indregne transfersummen. Så vil enhver spiller jo være dyrere end Doye.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Aha, så du vil indregne transfersummen. Så vil enhver spiller jo være dyrere end Doye.
    Det er jo sådan fodbold økonomi håndteres. En spillers belastning af den løbende drift vil være alle faste omkostninger som afskrives over kontaktperiodens længde samt de løbende omkostninger der er forbundet med kontrakten, Løn, bonusser, andet.

    Det betyder også, at når en spiller sælges så tjener man ikke det som oplyses som transfersummen. Derfra skal trækkes de udgifter der er forbundet med transaktionen, samt de resterende afskrivninger ift. investeringen.

    Så ja - naturligvis indregner jeg den samlede økonomi, alt andet ville være manipulation med regnskabet, hvilket jeg altid vil fraråde :-)

    En omkostning indregnes, når den 'truer', dermed bliver den korrekte indregning i såvel balance som driftsregnskab som ovenfor.
    Goldbæks Højrefod

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser

    Jeg kunne forstå, hvis vi ville spare penge, men når vi skruer op for budgettet for at erstatte en international spiller med en fornuftig/god superliga spiller, så står jeg af. Det er Patrick Mortensen/Ronnie Schwartz-niveau, der er tale om.
    Meget kan man mene om Wilczek, men hans scoringssnit er noget tættere på N’Doyes (faktisk marginalt bedre) end de to andre herrer.

    Minutter pr scorede mål:

    Wilczek: 133,45
    N’Doye: 133,90
    Schwartz: 177,84
    Mortensen: 198,78
    Hejsa
    Elver's Avatar

  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Meget kan man mene om Wilczek, men hans scoringssnit er noget tættere på N’Doyes (faktisk marginalt bedre) end de to andre herrer.

    Minutter pr scorede mål:

    Wilczek: 133,45
    N’Doye: 133,90
    Schwartz: 177,84
    Mortensen: 198,78
    Jeg kommenterede alene på spillemæssigt niveau ikke på scorings gns. Man kan altid anfægte statistik, men Wilczek lykkes i bif's gode år, mens både RS og PM har scoret en række mål i bundklubber. Så på den måde kan vi jo argumentere frem og tilbage. Men jeg fastholder min for min del vurderingen af hans niveau, som værende meget lig PM og RS.
    Goldbæks Højrefod

  21. #119
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det er jo sådan fodbold økonomi håndteres. En spillers belastning af den løbende drift vil være alle faste omkostninger som afskrives over kontaktperiodens længde samt de løbende omkostninger der er forbundet med kontrakten, Løn, bonusser, andet.

    Det betyder også, at når en spiller sælges så tjener man ikke det som oplyses som transfersummen. Derfra skal trækkes de udgifter der er forbundet med transaktionen, samt de resterende afskrivninger ift. investeringen.

    Så ja - naturligvis indregner jeg den samlede økonomi, alt andet ville være manipulation med regnskabet, hvilket jeg altid vil fraråde :-)

    En omkostning indregnes, når den 'truer', dermed bliver den korrekte indregning i såvel balance som driftsregnskab som ovenfor.
    Hvis du tæller transfersummen med, så understreger det vel kun, at dette er et billigt køb. NDoye var dømt færdig og kunne vel max holdet et år mere med nedsat antal kampe. Nu har vi for 12+5,5 mio (dine tal) fået Wilczek i 3 år. Jeg må simpelthen spørge dig, hvor i al verden du vil finde en billigere løsning, hvis det skal være en erfaring og proven målscorer på mindst superliga niveau? Forlænger vi med NDoye et år, så skal der vel også hentes og betales løn til en ny spiller i de to følgende år.

    Og så snakker vi slet ikke om et eventuel sign-on fee, som NDoye måske fik for to år siden eller som han eventuelt krævede nu.

    Det er muligt, at Wilczek flopper fælt. Men jeg kan virkelig ikke se en billigere løsning med hans stats og forventet impact.

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #120
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis du tæller transfersummen med, så understreger det vel kun, at dette er et billigt køb. NDoye var dømt færdig og kunne vel max holdet et år mere med nedsat antal kampe. Nu har vi for 12+5,5 mio (dine tal) fået Wilczek i 3 år. Jeg må simpelthen spørge dig, hvor i al verden du vil finde en billigere løsning, hvis det skal være en erfaring og proven målscorer på mindst superliga niveau? Forlænger vi med NDoye et år, så skal der vel også hentes og betales løn til en ny spiller i de to følgende år.

    Og så snakker vi slet ikke om et eventuel sign-on fee, som NDoye måske fik for to år siden eller som han eventuelt krævede nu.

    Det er muligt, at Wilczek flopper fælt. Men jeg kan virkelig ikke se en billigere løsning med hans stats og forventet impact.
    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis du tæller transfersummen med, så understreger det vel kun, at dette er et billigt køb. NDoye var dømt færdig og kunne vel max holdet et år mere med nedsat antal kampe. Nu har vi for 12+5,5 mio (dine tal) fået Wilczek i 3 år. Jeg må simpelthen spørge dig, hvor i al verden du vil finde en billigere løsning, hvis det skal være en erfaring og proven målscorer på mindst superliga niveau? Forlænger vi med NDoye et år, så skal der vel også hentes og betales løn til en ny spiller i de to følgende år.

    Og så snakker vi slet ikke om et eventuel sign-on fee, som NDoye måske fik for to år siden eller som han eventuelt krævede nu.

    Det er muligt, at Wilczek flopper fælt. Men jeg kan virkelig ikke se en billigere løsning med hans stats og forventet impact.
    Man kan ikke splitte den samlede økonomi op på en spiller og så kun tage de elementer med, som er bekvemme for argumentationen. Det er samlede økonomi, og det er både anerkendt og respekteret af klubberne, så det tænker jeg, at sidelinjen bedst kan gøre, også.

    Niveaumæssigt mener jeg som tidligere skrevet, at han ligger i samme kategori som Ronnie Schwartz og Patrick Mortensen. De får hverken den løn eller der er betalt samme transfersum.

    Så er det muligt, at vi har flere penge end de andre klubber, men hvis vi betaler mere bfor den samme vare udhuler vi vores fordel. Hvis du tjener dobbelt så meget som mig, men betaler 600 for en liter mælk, så kommer jeg nok længere med min løn.
    Det er ikke min opgave at finde den spiller vi skulle have haft, det er FCK's.

    Jeg påpegede det samme sidste sommer, at Ståle betaler alt for meget for alt for lidt, og der fik jeg ret. Jeg har også en meget sikker fornemmelse denne gang.

    32 år, har aldrig tidligere i karrieren skulle spille to kampe om ugen hele sæsonen, det giver både skader og præstationsdyk. Ikke for at vi skulle have signet N'Doye, men det er for at gøre opmærksom på investeringens relativitet.
    Goldbæks Højrefod

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 8 af 56 FørsteFørste ... 56789101118 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •