Side 17 af 56 FørsteFørste ... 71415161718192027 ... SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #241
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Jeg er stadig fucking deprimeret'

    EDIT: Så deprimeret at jeg endda skrev det i den forkerte tråd

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #242
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Her har vi vores resultater mod danske hold i 2020. Det er ganske enkelt en ufattelig statistik, som naturligvis burde koste den ansvarlige jobbet. Vores cheftræner taler tit og gerne om, at vi henter spillere, der kan gøre det godt i Europa, men måske er tiden løbet fra den lidt tvivlsomme tanke, da vi slet ikke kommer til at spille i Europa, hvis den nuværende form fortsætter meget længere.
    Så den vigtigste evne for den nye træner må være at formå at vinde i superligaen!

    Total 20 6 5 9 26 - 29

    1 14/02/2020 Esbjerg - FC København 1-0
    2 23/02/2020 Silkeborg - FC København 1-1
    3 01/03/2020 FC København - AaB 3-2
    4 04/03/2020 AaB - FC København 2-0
    5 08/03/2020 FC København - AC Horsens 0-1
    6 01/06/2020 Lyngby - FC København 1-4
    7 07/06/2020 FC København - Randers FC 2-1
    8 14/06/2020 FC Nordsjælland- FC København 1-1
    9 17/06/2020 FC København - AaB 2-0
    10 21/06/2020 Brøndby - FC København 1-1
    12 28/06/2020 FC København - FC Midtjylland 1-2
    12 05/07/2020 AGF - FC København 1-0
    13 09/07/2020 FC Midtjylland - FC København 3-1
    14 12/07/2020 FC København - Brøndby 0-0
    15 19/07/2020 FC København - AGF 2-4
    16 23/07/2020 AaB - FC København 0-1
    17 26/07/2020 FC København - FC Nordsjæl 2-1
    18 13/09/2020 OB - FC København 3-2
    19 20/09/2020 FC København - Brøndby 1-2
    20 27/09/2020 Vejle - FC København 2-2
    I øvrigt ganske trist, at holdet kun har holdt nullet 3 gange i ovenstående række af kampe - især fordi jeg formoder, at det er en markant del af gameplanen hver gang med Ståle ved roret.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #243
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståles afløser

    Jeg er stor tilhænger af Ståle som person og jeg har elsket mesterskaber og gruppespil, men der er en ting jeg aldrig har brudt mig om - hverken nu eller da han kom til klubben - og det er spillestilen. Jeg er på ingen måder tilhænger af den engelske version af spillet. Jeg indrømmer gerne, at når en 442 spilles af et teknisk hold, som eksempelvis Milan under Sacchi, så er det en seværdig og interessant spillestil, men den engelsk og skandinaviske version bryder jeg mig simpelthen ikke om rent æstetisk, og skal man være helt ærlig, så er det jo ikke fordi den form for fodbold er specielt succesfuld. Reelt set er den ret forældet!

    For mig har hollandsk, fransk og tysk fodbold altid været sagen. Jeg elsker kombinationen af fart, pres og teknik langt mere tiltalende, og ikke mindst succesfuld. Jeg mener også, at det er de lande den danske fodboldkultur er mest beslægtet med, og den retning FCK burde søge at udvikle sig henimod. Under Ståle har jeg fint kunne leve med, at filosofien i klubben ikke matchede min egen opfattelse af god fodbold. Man har vundet langt mere end man har tabt, og man har på imponerende vis kvalificeret sig til et europæisk gruppespil år efter år. Spillere er blevet købt, udviklet og solgt, og klubben har udviklet sig positivt. I hvert fald indtil for ca. 3 år siden. Tilhængere af Ståle og Ståles system og fodboldfilosofi har altid haft en række standart argumenter klar, når kritikken er kommet buldrende, og det er flere af de sandheder jeg synes det er på tide bliver testet.

    1) Den første og mest åbenlyse - kun Ståle har haft kontinuerlig succes i FCK, og han er derfor nærmest den eneste der kan træne FCK. Det er rigtigt, der dog bare et gigantisk MEN! Da Ståle forlod klubben i 2011, forlod han samtidig en klub der var i store finansielle vanskeligheder. Budgettet blev droslet markant ned, og det skabte store usikkerheder internt. CV kæmpede med finde den rette linje, og de trænere og spillere der blev hentet til klubben, var simpelthen ikke dygtige nok! Samtidig blev FCK udfordret af klubber der enten var taktisk overlegne og meget moderne i deres koncept eller ramte en mere end almindelig gylden generation.

    2) Kun FCK under Ståle har haft succes i Europa, og det er kun den stramme 442 med zoneopdækning der kan sikre, at det kan lade sig gøre for danske klubber at få succes i Europa. Jeg påstår, at dette er et enormt falsum. Én klub har haft en stort set lige så imponerende sæson som FCK i Europa - nemlig AaB - med en væsentlig mere offensiv og inspirerende tilgang til spillet end FCK har haft på nær i 2010-11. Årsagen til at AaB ikke kunne videreføre denne succes er, at klubben er for lille og dårligt sikret økonomisk. Der blev solgt ud af talenterne og træneren forsvandt. FCM bryder igennem i år, ikke med bedre spil, men med en anden spillestil end 442 med zone, og modsat AaB så har FCM musklerne - og corona-heldet - til at bygge på og udvikle. Truslen fra FCM er dog langt større, men fælles for begge eksempler er, at man kan altså godt få succes i Europa uden at bruge Ståles system.

    3) Det tredje argument som jeg ofte læser er, at Ståle udvikler truppen og spillet i en mere teknisk retning, og at han faktisk spiller 4321 når FCK angriber. Det er da også rigtigt, at FCK i dag køber en væsentlig anden type spillere end i 2006-11, men Ståles system og resultater kommer kun, når bestemt typer spiller NDoye-angriberen, Skov/Grønkjær-kanten, Delaney/Linderoth-midtbanespilleren osv. De typer findes ikke i den nuværende trup, og Ståle kan ikke omstille sit system, så det bedre inkorporerer de typer han køber ind. I stedet er holdet fuld af dygtige spillere, der simpelthen ikke kan spille Ståles system, eller som ikke er dygtige nok. Ståle er normalt en fremragende organisator af en stram defensiv med et højt fysisk tryk på modstanderen, men det system har også været afhængige af en offensiv, der i høj grad har været afhængig af at man individuelt i ligaen overmatchede modstanderen. Det var ikke det offensive system der udspillede modstanderen igen og igen, det var den individuelle klasse hos enkelte stjerne, der sammen med den overlegne defensive struktur sikrede sejren.

    Jeg vil påstå - lige så skråsikkert som tilhængerne af Ståle påstår, at kun han kan træne FCK - at FCK's modvilje og konservatisme, er en af de væsentligste årsager til, at FCK fremstår som en stillestående og reaktionær klub. Eller som mange efterhånden vil sige, om de så holder med FCK eller ej - Hold nu kæft hvor er FCK kedelige! Det jeg savner er, at FCK er bedst til både at købe spillere og udvikle systemet. FCK skal udvikle spillere og taktisksystemer, vinde overlegent mod mindre modstandere, købe og scoute ind så man fortsætter med at udvikle og sælge dyrt og så skal man ikke mindst være moderne, nyskabende og underholdende. Det tror jeg ikke på, at Ståle er mand der kan gøre. Tiden er løbet fra ham. Der er modstandere nationalt, der er både dygtigere og smartere end FCK, og klubben og hele organisationen skal gentænke sin sportslige strategi, hvis den fortsat skal være toppen af poppen i dansk fodbold.


  6. #244
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Tanken om at der er hyret scouts til at finde emner som erstatning for Ståle giver vel meget god mening som metode?
    Jeg forestiller mig der er udarbejdet en liste med ønsker og krav til en ny træner/manager og så ser man hvad der kommer tilbage.

    Man kunne måske godt forestille sig processen har været sat i gang tidligere end vi lige regner med. Hvis Jess Thorup har fået tilbuddet så er det før han blev ansat i Genk, som blev offentligt 24/9. Det giver mig håb om at bestyrelsen har indset at der er behov for udskiftning og at processen derfor blev igangsat for en til to uger siden.
    Er det utopi at tro en eventuel ny træner/manager er klar efter næste runde, her er der landsholdspause hvilket giver lige omkring 14 dage til næste runde.

    Måske drømmer jeg bare og hænger mig i tvivlsomme twitter opdateringer og realiteten er at bestyrelsen sidder fastlåst og stadig holder fast i at Ståle er den rette.

  7. #245
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Hvis kvalifikationen til EL kikser på torsdag, har jeg meget svært ved at se logikken i andet end en fyreseddel til Ståle. Så har han reelt tabt sæsonen på gulvet, for selv de mest naive kan vel gennemskue, at der ikke er fremgang på vej, når resultaterne fra de seneste 12 måneder peger i den stik modsatte retning.

    Men omvendt kunne jeg med en sejr mod Rijeka sagtens forestille mig (og frygte), at ledelsen lader sig spise af med en Ståle-forklaring: "Nei, men jeg skal jo som altid nok skaffe penge i kassen i Europa, og det pjat der med ligaen kommer også, så snart jeg bare lige har skaffet mig af med de irriterende spansktalende typer og hentet nogle flere 30-årige ind på lange kontrakter. De er ikke i fare for at blive solgt, og på den måde er kontinuiteten sikret. Og de kender ligaen! Om de er oftere skadet? Det ved jeg ikke. I så fald er det den fysiske træners skyld. Bjelland har ikke kunnet både træne og spille kamp i ti år, så hvorfor Storskov sætter ham til det her, fatter jeg ikke."

    Der er brug for en revolution i klubben. Ikke en Ståle-klon. Ikke Wimbledon-inspireret 4-4-2.
    Find en træner med ambitioner om at spille offensivt og underholde. Det er fremtiden. En af tidens mest succesfulde klubber målt på alle parametre og i forhold til økonomi må være Atalanta, og de har ikke opnået deres position ved hjælp af pindsvinefodbold. Tak til Ståle for at slå dem ud i 2018 og tak for de brudte seedninger. Nu ER vi seedet, og der er brug for en træner, der er langt bedre til at knuse underlegne hold og vise, at vi er bedst i Danmark.
    Så tak for alt. Og farvel.
    HIC SUNT LEONES


  8. #246
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    49

    Re: Ståles afløser

    temmelig sikker på at dette er Ståles sidste sæson i denne omgang

  9. #247
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Hvis kvalifikationen til EL kikser på torsdag, har jeg meget svært ved at se logikken i andet end en fyreseddel til Ståle. Så har han reelt tabt sæsonen på gulvet, for selv de mest naive kan vel gennemskue, at der ikke er fremgang på vej, når resultaterne fra de seneste 12 måneder peger i den stik modsatte retning.
    I en logisk verden så er jeg enig. Det burde resultere i en fyreseddel. Men jeg kan hellere ikke lade vær med at tænke på at Timing bare er noget "Lort". Det er hellere ikke fordi jeg har den største "Tillid" til at Ledelsen så finder den rigtige person til at overtage butikken?. Alternativt kan man jo hente en midlertidig løsning ind frem til vinterpausen, og så bruge tiden fornuftigt frem til da for at evaluere om det ikke er tid til FCK skal gentænke sig selv og hive en International træner frem med nye ideer. Jeg frygter dog bare det bliver en Ståle 2.0 klon, uden noget nyt overhovedet.

    Men lur mig ikke som du også er inde på. Ståle får os i Europa på Torsdag og så er ledelsen glad :)

  10. #248
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Ståles afløser

    I Brøndby kampen og i Vejle kampen er det tydeligt at det sker helt igennem fejlagtige dispositioner inde i kampen... indskiftninger i løbet af kampen

    1. Brøndby kampen. Vanvittig indskiftning af Oviedo til sidst i kampen medfører fejl omkring opdækningen af Rosted medfører et mål der gør vi mister sejren til sidst og den usikkerhed han skaber

    2. Vejle kampen. Flytningen af Wind ned til midtbanen kostede reelt 2 mål... forkert presspil ved Sousa målet samt Dwamena målet hvor det er ham der laver frisparket foran feltet!

    Jeg kunne godt tænke mig at Ståle følger den fucking plan han laver inden kampen til minimum 60-70. Minut !
    Very Nice

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #249
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Jeg har lige været til et møde i Hobro IK, og en af de ting, jeg oplevede folk småsnakke om, var hvor læst vi er i det øjeblik, modstanderen spiller aggressivt på os, og at vi mangler en plan B når det sker. I og med vi ikke længere kan lægge bolden op på en N'Doye/Cornelius-type i nærheden af modstanderens mål, og så starte vores angrebsspil derfra, men skal bygge det op noget længere tilbage på banen, så kan vores modstander i højere grad ramme os i vores opspil, og erobre bolden tættere på vores eget mål.

    Vi scorer egentlig okay med mål pr. kamp i de første 5 kampe, både i ligaen og i Europa. Et snit på 2 mål pr. kamp i alle turneringer er egentlig fint nok. Men vores defensiv er hullet som en si, og vores defensive organisation er behæftet med personlige fejl, fordi vi ikke kan finde ud af at håndtere det, når vi bliver presset i vores opspil. Vi kan ikke finde ud af at holde i bolden, og vi stresser for meget med den. Vores midterblok (to midterforsvarere og to centrale midtbanespillere) er uafstemt, hvilket medfører fejl. Vi har lukket 8 mål ind, og ingen af dem var flotte, gennemspillede angreb, men en modstander, der udnyttede vores midterbloks direkte eller indirekte fejl. Jeg har svært ved at se, hvem som pt. leder den midterblok, hverken i ord eller handling.

    Ift. kampen i går blev det nemmere at opretholde, da både Ankersen og Boilesen var på banen, for der var blokken flankeret af to ledertyper. Da Boilesen udgår, bliver blokken svækket, hvilket fører til deres første mål. Da Ankersen udgår, svækkes den endnu mere, og Wind laver et dumt frispark i situationen, som medfører deres udlignende mål.
    Det kan ikke være rigtigt, at der ikke kan opretholdes lederskab centralt på banen, fordi vi udskifter backs. Zeca svigter også i denne kamp, hvor han har været ude af form i denne sæson. Men det er også mindst lige så bekymrende, at forsvaret ikke ledes fra centralt, men fra back-positionerne.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #250
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg har lige været til et møde i Hobro IK, og en af de ting, jeg oplevede folk småsnakke om, var hvor læst vi er i det øjeblik, modstanderen spiller aggressivt på os, og at vi mangler en plan B når det sker. I og med vi ikke længere kan lægge bolden op på en N'Doye/Cornelius-type i nærheden af modstanderens mål, og så starte vores angrebsspil derfra, men skal bygge det op noget længere tilbage på banen, så kan vores modstander i højere grad ramme os i vores opspil, og erobre bolden tættere på vores eget mål.

    Vi scorer egentlig okay med mål pr. kamp i de første 5 kampe, både i ligaen og i Europa. Et snit på 2 mål pr. kamp i alle turneringer er egentlig fint nok. Men vores defensiv er hullet som en si, og vores defensive organisation er behæftet med personlige fejl, fordi vi ikke kan finde ud af at håndtere det, når vi bliver presset i vores opspil. Vi kan ikke finde ud af at holde i bolden, og vi stresser for meget med den. Vores midterblok (to midterforsvarere og to centrale midtbanespillere) er uafstemt, hvilket medfører fejl. Vi har lukket 8 mål ind, og ingen af dem var flotte, gennemspillede angreb, men en modstander, der udnyttede vores midterbloks direkte eller indirekte fejl. Jeg har svært ved at se, hvem som pt. leder den midterblok, hverken i ord eller handling.

    Ift. kampen i går blev det nemmere at opretholde, da både Ankersen og Boilesen var på banen, for der var blokken flankeret af to ledertyper. Da Boilesen udgår, bliver blokken svækket, hvilket fører til deres første mål. Da Ankersen udgår, svækkes den endnu mere, og Wind laver et dumt frispark i situationen, som medfører deres udlignende mål.
    Det kan ikke være rigtigt, at der ikke kan opretholdes lederskab centralt på banen, fordi vi udskifter backs. Zeca svigter også i denne kamp, hvor han har været ude af form i denne sæson. Men det er også mindst lige så bekymrende, at forsvaret ikke ledes fra centralt, men fra back-positionerne.
    Meget enig. Og dertil kommer, hvor dårligt vores eget høje pres fungerer...

    Jeg synes, at Zeca har været svagt spillende længe. Han har – ganske rimeligt – længere snor end andre spillere på holdet grundet sine tidligere præstationer, men i 2020 har der været langt mellem de gode kampe. Her tænker jeg ikke så meget på hans evner som bolderobrer, for de er stadig gode, og det ser ofte spektakulært ud, men når et hold har så åbenlyse organisatoriske problemer gennem lang tid, må en del af ansvaret også tilfalde anføreren i holdets maskinrum. Både i går, men også i eksempelvis Odense, bryder han ud af sin kæde/zone og bliver overspillet et utal af gange, og det er for mig uacceptabelt, når man må formode, at det er hans opgave at organisere midtbanekæden. Samtidig synes jeg, at han har været decideret svag med bolden i et stykke tid.

    Men måske afslører Zecas formdyk også, at alt for meget alt for længe har afhængt af ham. Længere nede svigter både Andreas Bjelland og Victor Nelsson, hvor sidstnævnte jo er en glimrende forsvarer, men på ingen måde den ledertype, som jeg troede, at vi fik, da han blev købt i FCN. Ja, selv Ragnar Sigurdsson burde kunne tage mere ansvar med den erfaring, han har – måske kan det komme, hvis han kommer i omdrejninger, men omvendt er det bare ikke holdbart at forlade sig på en 34-årig spiller med hang til skader. Og som du også er inde på, er det altså svært at organisere et helt hold fra backpositionen. Hvis ikke Pierre Bengtsson var så horribel til at forsvare (han evner ganske enkelt ikke at løse en simpel markeringsopgave, selv mod stillestående spillere), er det lige før, jeg ville foretrække Nicolai Boilesen som Nelssons makker lige pt.

    Jeg er efterhånden i tvivl, om Ståle kan vende det her. Jeg håber det, men hvis ikke han enten på mirakuløs vis får løftet, eller mere realistisk forstærket den centrale akse, har jeg svært ved at se, hvordan det skal blive rigtig godt igen. Og på et tidspunkt kan et hold altså ende i så dårlig en spiral, at der efterhånden ikke findes anden løsning end at skifte på trænerposten, uanset hvor dygtig en fodboldtræner Ståle Solbakken er, og hvor meget han har betydet for klubben (her synes jeg, at Arsene Wenger i Arsenal er et glimrende eksempel).
    Mvh.
    Dane

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #251
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    3) Det tredje argument som jeg ofte læser er, at Ståle udvikler truppen og spillet i en mere teknisk retning, og at han faktisk spiller 4321 når FCK angriber. Det er da også rigtigt, at FCK i dag køber en væsentlig anden type spillere end i 2006-11, men Ståles system og resultater kommer kun, når bestemt typer spiller NDoye-angriberen, Skov/Grønkjær-kanten, Delaney/Linderoth-midtbanespilleren osv. De typer findes ikke i den nuværende trup, og Ståle kan ikke omstille sit system, så det bedre inkorporerer de typer han køber ind. I stedet er holdet fuld af dygtige spillere, der simpelthen ikke kan spille Ståles system, eller som ikke er dygtige nok. Ståle er normalt en fremragende organisator af en stram defensiv med et højt fysisk tryk på modstanderen, men det system har også været afhængige af en offensiv, der i høj grad har været afhængig af at man individuelt i ligaen overmatchede modstanderen. Det var ikke det offensive system der udspillede modstanderen igen og igen, det var den individuelle klasse hos enkelte stjerne, der sammen med den overlegne defensive struktur sikrede sejren.

    De tre spillertyper er her vel stadig i form af Zeca, Fischer og Wind – kvalitetsforskelle kan så selvfølgelig altid diskuteres. Den formation vi angriber i, er ikke så interessant igen, da den gerne skulle ændre sig fra angreb til angreb. Man kan selvfølgelig have et udgangspunkt, men talkombinationer giver ikke mening, for hvad er formationen, når den hængende angriber går i feltet, en centrale midtbanespiller går længere frem for at kombinere og en kantspiller trækker over på den modsatte kant for at skabe overtal?
    Der hvor vi har ændret os mest teknisk er i det centrale forsvar og centrale midtbane. Forsvaret skal nu i højere grad indgå i opspillet og hvor en midtbane tidligere gik med tilbage for at bygge op er det nu i højere grad intentionen at forsvaret selv skal løse opgaven. Opspilsmønstrene passer dog ikke ret godt til den løsning og som resultat har vi for svært ved at håndtere når modstanderen kommer i et højt pres. Den centrale midtbane er gået fra at have en ”balancespiller” og en mere defensivt orienteret boks-boks spiller til at have en bolderobrer/duelspiller og en offensivt orienteret boks-boks spiller. Det har gjort at vi er langt bedre til at kombinere foran modstanderens forsvar, men har også haft sin pris når det kommer til andenbolde og generobringer (men her må man sige, at Zeca normalt har kompenseret fint for det). Derudover har kanternes rolle også ændret sig og de skal nu i højere grad trække ind i banen og indgå i kombinationer eller blive farlige, mens det primært er backerne der skal slå indlæg.

    Der er mange måder at praktisere offensiv fodbold og vi kan godt blive enige i, at offensiven ikke har været helt så overbevisende og det føles tit som om vi har overordentligt svært ved at komme frem til store chancer, ligesom vi tit ikke får ret godt udbytte af vores angribere og ikke sætter dem så godt op. Men det er umiddelbart ikke offensiven, der har kostet os point – det er defensiven og det er her Ståles forsøg på at ændre spillet har været dyrest – for det stringente zoneorienterede system har ikke fulgt med ændringerne. I øjeblikket er der selvfølgelig ikke noget der ser ret godt ud – når fundamentet krakelerer vil selv den prægtigste bygning kollapse.

  17. #252
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    De tre spillertyper er her vel stadig i form af Zeca, Fischer og Wind
    Ser overhovedet ikke Wind som samme type som N’Doye. Nok er han en stor dreng, men han har ikke i nærheden af samme fysik eller hovedspil. Wind lever på sin teknik - det er bare slet ikke nok til dette FCK-hold, da hans nye makker heller ikke er N’Doye-typen.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #253
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Ser overhovedet ikke Wind som samme type som N’Doye. Nok er han en stor dreng, men han har ikke i nærheden af samme fysik eller hovedspil. Wind lever på sin teknik - det er bare slet ikke nok til dette FCK-hold, da hans nye makker heller ikke er N’Doye-typen.
    Vi kan desværre ikke klone spillere, men som opspilsstation bør Wind kunne udfylde nogenlunde samme rolle som N'Doye (selvom det er svært for en 21-årig at matche klubbens og måske ligaens bedste angriber gennem tiden). Det Wind mangler i hovedspillet kan han kompensere med sin teknik - det kræver selvfølgelig at man ikke hovedløst banker høje bolde efter ham. Fysisk synes jeg nu fint Wind kan være med og han har vist at han kan modtage bolden med ryggen mod mål, holde modstanderne væk og sætte sine medspillere op. Nogen 1:1 erstatning er han dog ikke, men der er ingen at de nævnte spillere der 1:1 er de samme typer. Med tanke på at Skov og Grønkjær nævnes sammen synes jeg fint at man kan rubricere Wind og N'Doye sammen.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  21. #254
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Vi kan desværre ikke klone spillere, men som opspilsstation bør Wind kunne udfylde nogenlunde samme rolle som N'Doye (selvom det er svært for en 21-årig at matche klubbens og måske ligaens bedste angriber gennem tiden). Det Wind mangler i hovedspillet kan han kompensere med sin teknik - det kræver selvfølgelig at man ikke hovedløst banker høje bolde efter ham. Fysisk synes jeg nu fint Wind kan være med og han har vist at han kan modtage bolden med ryggen mod mål, holde modstanderne væk og sætte sine medspillere op. Nogen 1:1 erstatning er han dog ikke, men der er ingen at de nævnte spillere der 1:1 er de samme typer. Med tanke på at Skov og Grønkjær nævnes sammen synes jeg fint at man kan rubricere Wind og N'Doye sammen.
    Sådan som jeg ser det har Ståle prøvet at erstatte spillere 1:1 uden at tage højde for de nye spilleres kompetencer eller ændre spillestilen så den igen tilpasses de nye spillere men derimod sagt spil som ham du har overtaget pladsen fra. Det virker åbenbart mere hæmmende for vores spillere.

    Ståle virker pt som en baby med en putte kasse med firkantet huller og trekantet klodser. De passer ikke sammen. Desværre!!!

  22. #255
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Ståles afløser

    https://mobil.bold.dk/video/608373/

    Den her video udstiller vores sportslige setup - på mange måder omhandler den præcis dét, som flere fans herinde har skreget på i månedsvis.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •