Side 42 af 56 FørsteFørste ... 323940414243444552 ... SidsteSidste
Viser resultater 616 til 630 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #616
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Meget kan tyde på at Neestrup er på vej til FCK. Det store spørgsmål er i hvilken rolle det vil være. Hvis der kommer en ny træner udefra som ikke kender noget til FCK, så kan man jo ikke få en bedre assistent end Neestrup som kender klubben og truppen, men ville jo så være et skridt ned for Neestrup, men op fra sidste gang han var her, da han så vil være 1. assisten. Han havde vel stefan madsens rolle sidst han var hos os.

    Hvis han skal være cheftræner så er det noget af et sats, men kan måske være det stykke kul som kan blive til en diamant. Hans alder bekymre dog lidt. En del vil være jævnaldrene eller ældre i truppen og hvordan håndtere de det.

    Min drømme duo er nok Bo som cheftræner og Neestrup som assist. Her får man det offensive fra Red Bull og Bo kan trække på Neestrup i forhold til forsvarsspil og europæisk erfaring som Neestrup i modsætning til Bo har mere styr på.
    Neestrup som first team coach og så et stort navn, som manager?

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #617
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Ståles afløser

    Hamren/Neestrup? Derved kan Hamren stadigvæk beholde sit job som landstræner for Island indtil efter EM2021 eller måske en anden type som gerne står for kampene, men ikke "gider" den daglige træning (host, host Lautrup).
    - Torben

  4. #618
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Neestrup som first team coach og så et stort navn, som manager?
    Vi kommer heldigvis ALDRIG til at se en manager i FCK igen. Det har bestyrelsen klart meldt ud.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #619
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Hamren/Neestrup? Derved kan Hamren stadigvæk beholde sit job som landstræner for Island indtil efter EM2021 eller måske en anden type som gerne står for kampene, men ikke "gider" den daglige træning (host, host Lautrup).
    Island slog Rumænien hjemme 8. oktober, og sikrede sig dermed muligheden for at kvalificere sig til EM mod Ungarn i Budapest 12. november - en kamp hvor Ungarn er smalle favoritter. Altså kan Hamrén muligvis være til at få fat i efter et nederlag hér, hvis det er en god idé.

    Angiveligt fik Hamrén tidligere kun omkring 1,5 mil. om året som landstræner for Sverige, og det er umiddelbart svært at forestille sig, at Islands fodboldforbund betaler ham mere end 2-3 mil. om året per nuværende. Sveriges nuværende landstræner, Janne Andersson, skulle være gået fra små 3 mil. i 2016 til omkring 4 mil. i 2019.

    Hamrén skal dog desværre naturligvis have mere i løn som cheftræner for FCK. Da han blev cheftræner for Rosenborg i 2008, fik han angiveligt 3,5 mil. om året, mens Ståle som den bedst lønnede i Norden angiveligt fik 4 mil. om året på det tidspunkt. Så det skal nok løbe op i en væsentlig udgift for os fattigrøve eventuelt at have Hamrén ansat - særligt hvis der skal betales for en sportsdirektør oven i.

    Seier må gerne snart komme ud, og berolige mine nerver lidt omkring det tilgængelige budget til ny cheftræner og sportsdirektør, nu der snakkes om Jacob Neestrup.
    Sidst redigeret af Koebenhavn : 27.10.20 kl. 10:00

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #620
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Island slog Rumænien hjemme 8. oktober, og sikrede sig dermed muligheden for at kvalificere sig til EM mod Ungarn i Budapest 12. november - en kamp hvor Ungarn er smalle favoritter. Altså kan Hamrén muligvis være til at få fat i efter et nederlag hér, hvis det er en god idé.

    Angiveligt fik Hamrén tidligere kun omkring 1,5 mil. om året som landstræner for Sverige, og det er umiddelbart svært at forestille sig, at Islands fodboldforbund betaler ham mere end 2-3 mil. om året per nuværende. Sveriges nuværende landstræner, Janne Andersson, skulle være gået fra små 3 mil. i 2016 til omkring 4 mil. i 2019.

    Hamrén skal dog desværre naturligvis have mere i løn som cheftræner for FCK. Da han blev cheftræner for Rosenborg i 2008, fik han angiveligt 3,5 mil. om året, mens Ståle som den bedst lønnede i Norden angiveligt fik 4 mil. om året på det tidspunkt. Så det skal nok løbe op i en væsentlig udgift for os fattigrøve eventuelt at have Hamrén ansat - særligt hvis der skal betales for en sportsdirektør oven i.

    Seier må gerne snart komme ud, og berolige mine nerver lidt omkring det tilgængelige budget til ny cheftræner og sportsdirektør, nu der snakkes om Jacob Neestrup.
    Mon ikke budgettet for en ny træner ligger omkring 4-5 mio. kr. + bonusordninger?
    Hamren/Neestrup lyder i øvrigt som en tiltalende kombination. Hamren er 63, og en kontrakt på et par sæsoner kunne være et fint punktum for hans karriere. I øvrigt virker han som en inddragende leder, der mere end gerne vil gå ind i et makkerskab med en anden træner. Det, der trækker ned, er vel, at Hamren og Neestrup næppe kender hinanden på forhånd... Derudover er det vel ikke helt urealistisk, at Island vinder over Ungarn om to uger. Jeg kan ikke helt forestille mig, at vi har en træner, der samtidig skal forberede et landshold til EM.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #621
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Mouse_inc Se meddelelser
    Mon ikke budgettet for en ny træner ligger omkring 4-5 mio. kr. + bonusordninger?
    Hamren/Neestrup lyder i øvrigt som en tiltalende kombination. Hamren er 63, og en kontrakt på et par sæsoner kunne være et fint punktum for hans karriere. I øvrigt virker han som en inddragende leder, der mere end gerne vil gå ind i et makkerskab med en anden træner. Det, der trækker ned, er vel, at Hamren og Neestrup næppe kender hinanden på forhånd... Derudover er det vel ikke helt urealistisk, at Island vinder over Ungarn om to uger. Jeg kan ikke helt forestille mig, at vi har en træner, der samtidig skal forberede et landshold til EM.
    Så ville jeg sgu hellere have Neestrup alene. Det sidste jeg håber på, og synes vi har brug for, er en Hamrén, Lagerbäck, Sven-Göran, Ariel Jacobs type. Det må jeg sige, det ville ingen mening give, og slet ikke i forhold til Kvists udmeldinger om en mere moderne og offensiv trænerprofil. Så mener jeg absolut vi bare skulle have beholdt Ståle og så nøjedes med at indsætte en sportsdirektør over ham..

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #622
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Mon ikke budgettet for en ny træner ligger omkring 4-5 mio. kr. + bonusordninger?
    Så kan vi måske lige betale en fyr som Hamrén (han skal nok have lidt mere, forestiller jeg mig). Men er der så penge til at betale en sportsdirektør?

    Derudover er det vel ikke helt urealistisk, at Island vinder over Ungarn om to uger. Jeg kan ikke helt forestille mig, at vi har en træner, der samtidig skal forberede et landshold til EM.
    Nej, det vurderes ikke langt fra 50/50, hvem der kvalificerer sig - og nej, vi skal ikke have cheftræner i denne genopbygningsperiode, der har travlt med et landshold.

  13. #623
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Neestrup som first team coach og så et stort navn, som manager?
    I forhold til hele Neestrup-debatten.. Nåede Kvist egentlig at træne under Neestrup, mens han stadig var aktiv (jeg har ikke helt styr på tidslinjen)? I så fald kan man i hvert fald roligt antage, at Kvists kendskab til ham er indgående. Og vælger han at hente Neestrup ind allerede nu, hvor man kun er kort inde i processen, så lugter det lidt af et 1. valg. Hvilket er meget overraskende, men også indikerer, at der må være tale om et ekstraordinært trænertalent, som har vist nogle talenter og egenskaber, der har været meget værdsat, da han var her sidst.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #624
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    I forhold til hele Neestrup-debatten.. Nåede Kvist egentlig at træne under Neestrup, mens han stadig var aktiv (jeg har ikke helt styr på tidslinjen)? I så fald kan man i hvert fald roligt antage, at Kvists kendskab til ham er indgående. Og vælger han at hente Neestrup ind allerede nu, hvor man kun er kort inde i processen, så lugter det lidt af et 1. valg. Hvilket er meget overraskende, men også indikerer, at der må være tale om et ekstraordinært trænertalent, som har vist nogle talenter og egenskaber, der har været meget værdsat, da han var her sidst.
    Neestrup stoppede samtidig med Kvist, så ja, Kvist nåede at træne under Neestrup :-)

    https://www.fck.dk/nyhed/jacob-neest...er-i-viborg-ff

    https://www.fck.dk/nyhed/william-kvi...ren-til-sommer

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #625
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    I forhold til hele Neestrup-debatten.. Nåede Kvist egentlig at træne under Neestrup, mens han stadig var aktiv (jeg har ikke helt styr på tidslinjen)? I så fald kan man i hvert fald roligt antage, at Kvists kendskab til ham er indgående. Og vælger han at hente Neestrup ind allerede nu, hvor man kun er kort inde i processen, så lugter det lidt af et 1. valg. Hvilket er meget overraskende, men også indikerer, at der må være tale om et ekstraordinært trænertalent, som har vist nogle talenter og egenskaber, der har været meget værdsat, da han var her sidst.
    Det gjorde han. WK stoppede ved udgangen af sæsonen 18/19 mens JN startede som assistent i starten af sæsonen 18/19.
    Øvre C'er

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #626
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    I forhold til hele Neestrup-debatten.. Nåede Kvist egentlig at træne under Neestrup, mens han stadig var aktiv (jeg har ikke helt styr på tidslinjen)? I så fald kan man i hvert fald roligt antage, at Kvists kendskab til ham er indgående. Og vælger han at hente Neestrup ind allerede nu, hvor man kun er kort inde i processen, så lugter det lidt af et 1. valg. Hvilket er meget overraskende, men også indikerer, at der må være tale om et ekstraordinært trænertalent, som har vist nogle talenter og egenskaber, der har været meget værdsat, da han var her sidst.
    Kvist spillede sin sidste sæson i 18/19, hvilket var den sæson, hvor Neestrup var assistenttræner i A-truppen. Han er meget værdsat i klubben, både blandt spillerne og i ledelsen. Wind har omtalt ham som den bedste træner, han har haft, og både Ståle og Lange udtrykte stor ærgrelse over at han forlod klubben. Så der er ikke nogen tvivl om at han ville have truppens opbakning i første omgang.

    Der, hvor jeg måske kan have en smule betænkeligheder, er ift. alder og erfaring. Især ift. hvordan vi kommer til at agere på transfermarkedet, hvad angår at hente profiler til klubben. Hvordan vil han håndtere store personligheder à la Santander, N'Doye, Claudemir, osv., som ikke har et forhåndskendskab til ham, og som godt kan have mere erfaring end ham på flere områder? Neestrup er 32, og er lige et par måneder ældre end Pierre, Bjelland og Zeca, mens Wilczek, Ragnar og Stephan er ældre end ham. Så han skal nok have en rigtig dygtig og erfaren assistent som højre hånd, hvis det er ham, som skal være vores nye cheftræner.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #627
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Kvist spillede sin sidste sæson i 18/19, hvilket var den sæson, hvor Neestrup var assistenttræner i A-truppen. Han er meget værdsat i klubben, både blandt spillerne og i ledelsen. Wind har omtalt ham som den bedste træner, han har haft, og både Ståle og Lange udtrykte stor ærgrelse over at han forlod klubben. Så der er ikke nogen tvivl om at han ville have truppens opbakning i første omgang.

    Der, hvor jeg måske kan have en smule betænkeligheder, er ift. alder og erfaring. Især ift. hvordan vi kommer til at agere på transfermarkedet, hvad angår at hente profiler til klubben. Hvordan vil han håndtere store personligheder à la Santander, N'Doye, Claudemir, osv., som ikke har et forhåndskendskab til ham, og som godt kan have mere erfaring end ham på flere områder? Neestrup er 32, og er lige et par måneder ældre end Pierre, Bjelland og Zeca, mens Wilczek, Ragnar og Stephan er ældre end ham. Så han skal nok have en rigtig dygtig og erfaren assistent som højre hånd, hvis det er ham, som skal være vores nye cheftræner.
    Jeg må erkende at jeg ikke forstår den her betænkelighed mht. folks alder osv.
    Min egen chef er 3-5 år yngre end jeg, og jeg er en af de yngste i min afdeling. Der er ingen der respekterer vores chef mindre pga. hans alder, da han er meget kompetent og lynskarp..
    Ydermere har han en masse ideer og er yderst inkluderende, så jeg forstår ikke den betænkelighed. Altså er du god nok, så er du også gammel nok.

    Flere i truppen har udtrykt at Neestrup er yderst vellidt og en dygtig træner. Han er Pro træner og har været i klubben før, så imo. ville det være en fin træner at få ind, dog ville jeg hellere have en mere proven træner ala David Wagner eller lign. Det passer også bedre ind i vores "topklubs-image"

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #628
    Tilmeldingsdato
    Dec 2019
    Indlæg
    10

    Re: Ståles afløser

    Der begynder at komme løbende rygter om en konstellation med Neestrup og Svensson, hvor sidstnævnte har cheftrænerposten. Af navn virker det jo ikke vanvittigt ambitiøst, men jeg er alligevel positivt indstillet til de to. En mere moderne tilgang til fodbold, hvor offensiv aggresivitet vægtes mindst lige så højt som defensiv forsvarlighed. Vi er mange, som med tiden blev trætte af Ståles defensive tilgang til fodbolden, også selvom det virkede efter hensigten. Ideen om, at man hellere vinder 1-0 frem for 4-2 deler jeg ikke. Synes tit at vi har lullet en 1-0 i hus, på trods af, at mulighederne for en storsejr var mulige. Så hvis de to kan få en kombination mellem Ståles defensiv, men Red Bull offensiv, så tror jeg, at vi bliver uhyggelige.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #629
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg må erkende at jeg ikke forstår den her betænkelighed mht. folks alder osv.
    Min egen chef er 3-5 år yngre end jeg, og jeg er en af de yngste i min afdeling. Der er ingen der respekterer vores chef mindre pga. hans alder, da han er meget kompetent og lynskarp..
    Ydermere har han en masse ideer og er yderst inkluderende, så jeg forstår ikke den betænkelighed. Altså er du god nok, så er du også gammel nok.

    Flere i truppen har udtrykt at Neestrup er yderst vellidt og en dygtig træner. Han er Pro træner og har været i klubben før, så imo. ville det være en fin træner at få ind, dog ville jeg hellere have en mere proven træner ala David Wagner eller lign. Det passer også bedre ind i vores "topklubs-image"
    Jeg er helt enig.. Et eksempel fra toppen af kransekagen når vi snakker fodboldens verden er Nagelsmann, der har haft kæmpe succes i både Hoffenheim og Leipzig og vel er et af de aller hotteste trænernavne pt i fodboldverdenen.. I det hele taget ser jeg lidt en tendens til, at klubberne skeler mindre og mindre til erfaring og jeg synes vi ser mange unge trænertalenter med succes rundt omkring.. Senest har Juve hentet en helt grøn Pirlo ind som cheftræner (hvilket dog ikke umiddelbart ligner en succes), men det viser meget godt den trend jeg synes man ser.. Ten Cate i Ajax er også et eksempel på en træner med forholdsvis begrænsede erfaringer fra lignende store jobs, der bare brænder igennem fra dag 1 når han får chancen på en større adresse..

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #630
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg må erkende at jeg ikke forstår den her betænkelighed mht. folks alder osv.
    Min egen chef er 3-5 år yngre end jeg, og jeg er en af de yngste i min afdeling. Der er ingen der respekterer vores chef mindre pga. hans alder, da han er meget kompetent og lynskarp..
    Ydermere har han en masse ideer og er yderst inkluderende, så jeg forstår ikke den betænkelighed. Altså er du god nok, så er du også gammel nok.

    Flere i truppen har udtrykt at Neestrup er yderst vellidt og en dygtig træner. Han er Pro træner og har været i klubben før, så imo. ville det være en fin træner at få ind, dog ville jeg hellere have en mere proven træner ala David Wagner eller lign. Det passer også bedre ind i vores "topklubs-image"
    Enig.

    Er man dygtig nok er man gammel nok :). Det var Ståle vel også et eksempel på da han kom til FCK i 00'erne.

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •