Side 6 af 56 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståles afløser

    Ingen nævner vores hjælpetrænere. Er Bård der overhovedet endnu? Ikke meget man ser hører til ham. Og hvad med ham der Stefan. En ung fyr uden synderlig erfaring. Måske man skulle overveje at få en indpisker/inspirator ind. I GF har de en ret fremtræden spansk herre (der vist stopper efter denne sæson). Man kan synes om Bak Bach (eller hvad han nu hedder) eller ej, men han er sgu engageret og virker til at kunne sætte noget gejst i holdet... Tror ikke Ståles konstante og skingre råb gør det store i den retning...

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Ståles afløser

    Min ubetingede favorit som afløser er David Nielsen.

    Her er en særdeles interessant podcast med ham:
    https://www.mediano.nu/oversigt/2020...ation-til-2020

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Man kan synes om Bak Bach (eller hvad han nu hedder) eller ej, men han er sgu engageret og virker til at kunne sætte noget gejst i holdet... Tror ikke Ståles konstante og skingre råb gør det store i den retning...
    Jeg tror, at det er fint med lidt forskellige typer i trænerteamet. I FCK har vi Ståle til at råbe spillerne op - at det så ikke fungerer skide godt pt. er en anden sag, men kunne forestille mig, at det ville blive for meget af det gode, hvis vi også havde et par koleriske assistenttrænere.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Jacob Neestrup er måske for ung og uerfaren?
    Kender FCK særdeles godt og han virker til at være dygtig.
    Han er heller ikke lige så dyr som David Nielsen vil være.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Jacob Neestrup er måske for ung og uerfaren?
    Kender FCK særdeles godt og han virker til at være dygtig.
    Han er heller ikke lige så dyr som David Nielsen vil være.
    Interessant navn, men nok for uerfaren. Har ikke set hvad han har leveret, men han har vel leveret nogenlunde på par med det budget han har i Viborg.

    Mvh,
    Frederik

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Interessant navn, men nok for uerfaren. Har ikke set hvad han har leveret, men han har vel leveret nogenlunde på par med det budget han har i Viborg.

    Mvh,
    Frederik
    Neestrup er et meget stort trænertalent og var et markant tab som assistent. Men kan slet ikke være et emne som FCK-træner endnu. Og det vil godt nok være sørgerligt, hvis lønnen skulle være det vigtigste.

    I det hele taget må man håbe klubben har større ambitioner, den dag det måtte være aktuelt, end flertallet herinde ser ud til at have. Det er altså klubben, der engang blev sat i forbindelse med Terry Venables, Bryan Robson og Hector Cuper. Og hvor adskillige meget store navne i tidens løb uopfordret har søgt jobbet.

    FCK er en særdeles attraktiv klub. Storby, ligaens klart største budget, fast europæisk deltager og som vi har set med Ståle også villig til at betale hej løn. Frank Rijkaards agent sagde på et tidspunkt, at han ville være aktuel for det danske landshold for én million euro om året - altså mindre end Ståle tjener.

    Hvis det skal være en yngre træner skal det være en med meget stor spillerkarriere. Der er behov for en person, der kan flytte holdet og klubben. Gerne i en konstellation med erfaren sportsdirektør.

    Så personligt ville jeg meget gerne have Frank Arnesen som øverste sportslige chef. En talentfuld type ala Mads Davidsen som en slags teknisk direktør, der sørger for at få løst opgaverne og som måske med tiden kan blive ny sportsdirektør. Og så et rigtigt topnavn som træner.

    For lige at runde David Nielsen, så har han lavet et flot stykke arbejde i både Lyngby og AGF, selvom det tog lang tid med sidstnævnte. Men jeg ser ikke umiddelbart hans spillestil foreneligt med et topholds. Og derudover vil jeg personligt ønske en anden personlighedstype.

    Men Ståle fyres jo næppe. Han får efter alt at dømme én chance mere for at skabe et slagkraftigt hold. Men ender det med en 3-plads og nederlag i Play-off, så giver han næppe bestyrelsen andet valg end at fyre ham. Det der er blevet leveret i to ud af de tre seneste sæsoner er en skændsel. Nok har man været uheldig med skader, men det måtte aldrig nogensinde kunne forklare så elendige resultater.

    Taktisk ringe, ude af stand til at sætte spillerne optimalt op og med et arsenal af jammerlige transferbeslutninger. Iøvrigt påfaldende, at han pludselig vælger at trække Johan Lange ind i debatten. Lange er et af de helt store problemer, fordi han besidder en stor post, men uden nogle kvalifikationer andet end loyalitet til manageren. Jeg tror det vil være meget svært at finde nogle spillere, der har noget godt at sige om Lange. Enormt intetsigende i sine kommentarer og samtidig med en meget speciel introvert personlighed, som mange vil føle som arrogance.

    Men Ståle vil selvfølgelig aldrig frasige sig den totale magt i FCK. Så det er all or nothing.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    180

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg synes, at vi snakker alt for lidt om Johan Lange. Han bærer vel også en stor del af ansvaret, og fungerer vel som en sportsdirektør? FCK skriver i hvert fald selv således om ham:

    "I maj 2014 blev Johan Lange udnævnt som teknisk direktør i F.C. København ved en reorganisering af ledelsen, hvor den hidtidige funktion som sportsdirektør blev delt mellem en teknisk direktør med ansvar for den fodboldfaglige del, og en Club Secretary til de administrative opgaver."

    Jeg tror, bedste løsning lige nu er at beholde Ståle, men der skal kigges på setuppet. Der mangler tydeligvis kompetente mennesker i alt fra scouting til fysisk stab, og så ville det være rart med noget mere fodboldfaglighed omkring Ståle. Det virker jo nærmest umuligt at komme af med Ståle, da han har så meget magt og ansvar, og det gad jeg godt at vi arbejdede på at komme væk fra. Også bare til når vi står her igen om 10 år.
    Er der nogen, der kender mere til, hvordan det specifikke snit mellem Ståle Solbakken og Johan Lange ser ud i dag? Når man ser det interview, der blev lavet med Johan Lange ved hans tiltræden som teknisk direktør i 2014, så virker det til, at han primært vil få tre opgaver:
    - Ledelse af scouting
    - Den sportslige udvikling - hvor han uddyber, at det handler om at være sparringspartner for manageren.
    - School of Excellence.

    I det samme interview gentager Johan flere gange, at det er et teknisk/sportsligt job, og ikke er et administrativt job. Men man får let indtrykket at manager-Ståle er ansvarlig for indkøb, og vel derved også scouting, og for den sportslige udvikling. Det efterlader til sportsdirektøren at være sparringspartner for manageren (hvad er mon den konkrete ansvarsmæssige implikation af at være sparringspartner...) og så overordnet chef for School of Excellence.

    Hvem referer Johan Lange til? CEO, bestyrelse eller Ståle?

    VH Kenneth Bak

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Ingen nævner vores hjælpetrænere. Er Bård der overhovedet endnu? Ikke meget man ser hører til ham. Og hvad med han der Stefan. En ung fyr uden synderlig erfaring. Måske man skulle overveje at få en indpisker/inspirator ind. I GF har de en ret fremtræden spansk herre (der vist stopper efter denne sæson). Man kan synes om Bak Bach (eller hvad han nu hedder) eller ej, men han er sgu engageret og virker til at kunne sætte noget gejst i holdet... Tror ikke Ståles konstante og skingre råb gør det store i den retning...
    Hvis ikke jeg har set forkert, så er Bård Wiggen konstant i tv, når de filmer på bænken, typisk ved siden af Ståle skrivende notater på en blok. Så ja, han er der.

    Stefan kender jeg ikke meget til, men han stod så vidt jeg ved i hvert fald på et tidspunkt for dødboldene. Om han stadig gør det, ved jeg ikke, men de har åbenlyst været for dårlige i begge ender.

    Tabet af Neestrup virker til at være stort. Han var meget aktiv i kampene med instruktioner og virkede generelt som en fantastisk assistent. Cheftræner skal han naturligvis ikke være nu. Jeg havde håbet, at han kunne blive det på sigt, men har han ikke tidligere i denne sæson snakket om, at han faktisk ikke er helt tilpas i chefrollen? Hvis det er en udfordring i Viborg, så kan han slet ikke håndtere København.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #84
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    187

    Re: Ståles afløser

    Åke Hareide. Sammenhold, resultatfodbold, pragmatisk.
    "Tro kan flytte dværge."

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #85
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Foeniks Se meddelelser
    Åke Hareide. Sammenhold, resultatfodbold, pragmatisk.
    Hmm. Kan huske hans indstilling til Malmøs kamp mod Real Madrid, hvor de tabte 8-0. Dengang var han ikke specielt pragmatisk, og var nærmest stolt over de havde troet på egne evner og ikke gået på kompromis med deres spillestil. Men ja, med landsholdet har det virket meget resultatorienteret
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  19. #86
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenneth Bak Se meddelelser

    Hvem referer Johan Lange til? CEO, bestyrelse eller Ståle?

    VH Kenneth Bak
    Hele det sportslige setup er centreret om Ståle. Lange refererer derfor kun til Ståle.

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståles afløser

    Kan se Thomas Røll er droppet som delt cheftræner i Skive. Kunne han være en tilføjelse til vores setup?

    https://www.skivefolkeblad.dk/artike...oget-tidligere

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Kan se Thomas Røll er droppet som delt cheftræner i Skive. Kunne han være en tilføjelse til vores setup?
    Hvad kan Røll bidrage med? Er med på at han er tidligere FC'er, men hvad har han derudover af kompetencer?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvad kan Røll bidrage med? Er med på at han er tidligere FC'er, men hvad har han derudover af kompetencer?
    Ved ikke, men vi mangler et eller andet. Mig bekendt spiller Skive en fysisk omgang fodbold og har godt styr på dødbolde - hvilket vi slet ikke har!

  24. #90
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: Ståles afløser

    Vi skal ikke have alt det der indavl, få nu noget kvalitet ind, som da Roy Hudson kom til.

  25. De følgende 9 brugere er enige:

Side 6 af 56 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •