Side 14 af 56 FørsteFørste ... 41112131415161724 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Er der nogen af de store fraktioner som har tænkt sig at lave noget larm/aktion mod den elendighed som foregår på banen lige pt. ??
    Ståle skal også presses fra fansene side af :O
    Hvorfor skal han det?

    Virker han som en, der er tilfreds med tingenes tilstand? Som en der ikke gør alt hvad han kan, for at få vendt det? Som en der ikke bliver presset af sig selv eller andre?

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Hvorfor skal han det?

    Virker han som en, der er tilfreds med tingenes tilstand? Som en der ikke gør alt hvad han kan, for at få vendt det? Som en der ikke bliver presset af sig selv eller andre?
    Du ved jo nok, at pressede og stressede hold altid bliver bedre, hvis egne fans pludselig også presser dem..... :)

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #198
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du ved jo nok, at pressede og stressede hold altid bliver bedre, hvis egne fans pludselig også presser dem..... :)
    Ah ja. Lad os øge presset på den trup, der i forvejen ser ud til at have svært ved at håndtere presset. Det virker som en god idé :-)

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #199
    Tilmeldingsdato
    Sep 2007
    Indlæg
    76

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Hvorfor skal han det?

    Virker han som en, der er tilfreds med tingenes tilstand? Som en der ikke gør alt hvad han kan, for at få vendt det? Som en der ikke bliver presset af sig selv eller andre?
    Virker han specielt utilfreds? Hans seneste udtalelser afspejler jo en komplet virkelighedsfjern mand som lever i benægtelse over for omverden omkring problemerne med spillet på banen.

    Jeg kunne såmænd også godt savne en melding fra nogle af de aktive kræfter på Sektion 12, men der har ikke været meget lyd fra deres side siden signingen af Kamil.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #200
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Saksespark Se meddelelser
    Virker han specielt utilfreds? Hans seneste udtalelser afspejler jo en komplet virkelighedsfjern mand som lever i benægtelse over for omverden omkring problemerne med spillet på banen.

    Jeg kunne såmænd også godt savne en melding fra nogle af de aktive kræfter på Sektion 12, men der har ikke været meget lyd fra deres side siden signingen af Kamil.
    Eller også vidner det om en mand, som har ret meget erfaring med at håndtere pressen og især håndtere presset på spillerne. Det nytter formentlig ikke noget at gå ud og sable holdet ned efter i går eller snakke om krise - heller ikke selvom folk er rasende herinde. Han er nødt til at udvise ro, så vidt muligt indgyde lidt selvtillid i spillerne og så kan man på de indre linjer arbejde på problemerne og forhåbentlig arbejde på et par forstærkninger og salg af det tynde øl.

    Og det hjælper på ingen måde, at en eller anden fangruppe markerer, at vi som fans er utilfredse. Det tror jeg helt ærligt godt, at de ved i forvejen.

    Ståle har om nogen en stor vindermentalitet. Hvis man tror, at Ståle lige nu er tilfreds med tingenes tilstand, så tror jeg at man undervurderer ham helt vildt.


  10. #201
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Saksespark Se meddelelser
    Virker han specielt utilfreds? Hans seneste udtalelser afspejler jo en komplet virkelighedsfjern mand som lever i benægtelse over for omverden omkring problemerne med spillet på banen.

    Jeg kunne såmænd også godt savne en melding fra nogle af de aktive kræfter på Sektion 12, men der har ikke været meget lyd fra deres side siden signingen af Kamil.
    Er hans udtalelser i sidste ende så virkelighedsfjerne? I 92 minutter er vi dominerende på stort set alle områder, der objektivt kan måles, spilovertag, afslutninger, xG.

    Personligt er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, at Ståle har haft endnu flere søvnløse nætter over de seneste otte måneders resultater, end vi nogensinde kommer til at se ham indrømme. Og husk på, at han skal beskytte sin trup. Han kan ikke køre dem midt over, som efter OB-kampen, når de fx viser vilje og kommer frem til de chancer, der normalt skal til for at give en sejr. I sidste ende har han ikke virket synderligt tilfreds mere end et par gange i år.

    Din psykoanalyse af ham har jeg under alle omstændigheder svært ved at genkende.

    Derudover har jeg svært ved at se, hvilke positive ting det skulle bidrage med, at vi slæber endnu mere brænde til bålet. For der er alt for godt gang i det for tiden.


  11. #202
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Jeg tager hatten af for dig k@sper og din tro på Ståle men jeg er ikke enig i at Ståle er den rette. Dog vil vi jo begge det samme for fck, nemlig at klubben igen bliver Danmarks førende klub. Kun tiden vil vise hvor lang tid din tålmodig giver Ståle til at rette op på tingene. På et tidspunkt er den brugt op.

    Jeg vælger og se resultaterne i et vindue af løbende 10 kampe, lige pt er de sidste 10 kampe dårligere end de foregående 10 så vi må se om de næste 10 bliver med et snit over eller under 1.0. Det store spørgsmål for mig er hvor lang snor har Ståle hos bestyrelsen og igen det vil tiden vise.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #203
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Eller også vidner det om en mand, som har ret meget erfaring med at håndtere pressen og især håndtere presset på spillerne. Det nytter formentlig ikke noget at gå ud og sable holdet ned efter i går eller snakke om krise - heller ikke selvom folk er rasende herinde. Han er nødt til at udvise ro, så vidt muligt indgyde lidt selvtillid i spillerne
    Ståle er altså ikke helt enig, Kasper:

    "Flere spillere går en usikker fremtid i møde, hvis det her fortsætter" https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...siger-sig-selv

    Ståle kører altså management by fear i højere grad end typer som Niels Frederiksen og Hjulmand. Jeg siger ikke det ene virker bedre end det andet, men han praktiserer altså jævnligt en anden ledelsesstil, end den du argumenterer for. Senest i kampen mod BØF, kunne man også se en Ståle classic, hvor han syder og bobler efter en dårlig aktion af Daramy.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis man tror, at Ståle lige nu er tilfreds med tingenes tilstand, så tror jeg at man undervurderer ham helt vildt.
    Hvem har sagt, at Ståle er tilfreds med tingenes tilstand? Selvom man er kritisk overfor Ståle, så behøver man jo ikke tro, at han er komplet amatør.
    Danmark til Valby Bakke

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #204
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Bare for en god ordens skyld, Tops, så kan du godt bruge "rediger" knappen, i stedet for at slette og starte forfra..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. #205
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ståle er altså ikke helt enig, Kasper:

    "Flere spillere går en usikker fremtid i møde, hvis det her fortsætter" https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...siger-sig-selv
    Men nu blander du jo to kampe sammen. Jeg er helt med på, at han af og til hænger spillerne til tørre endda af og til nogle med navn (sådan tirrede han f.eks. Grønkjær til at spille godt) og efter OB kampen blev han jo nødt til at markere en utilfredshed, da man åbenlyst ikke lagde en god nok indsats for dagen. Der var ingen fight, ingen løb og ingen attitude. I går var der ikke så meget at sætte på attitude og fight, derfor er vi i en anden situation. Smider han spillerne under bussen efter i går, så hiver han samtidig enhver tro på egne evner ud af dem.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Hvem har sagt, at Ståle er tilfreds med tingenes tilstand? Selvom man er kritisk overfor Ståle, så behøver man jo ikke tro, at han er komplet amatør.
    Den debattør som jeg svarede på insinuerede det i hvert fald kraftigt. Han/hun skrev ordret: "Virker han speciel utilfreds?" med følgende kommentar om at være virkelighedsfjern overfor problemerne osv.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #206
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    83

    Re: Ståles afløser

    Jeg kunne godt tænke mig Michael Laudrup. Hans stil passer til et hold der skal dominere og jeg tror at gad man lade ham få lige så lang snor som Ståle har haft kunne vores hold blive rigtigt spændende. Altså sælge ham hele “parken”.

  19. #207
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af mullerman Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig Michael Laudrup. Hans stil passer til et hold der skal dominere og jeg tror at gad man lade ham få lige så lang snor som Ståle har haft kunne vores hold blive rigtigt spændende. Altså sælge ham hele “parken”.
    Så vil jeg sgu hellere have Bo Henriksen eller en vilkårlig Sidelinien mandagstræner :-)
    Han ville sikkert sælge nogle billetter, men han har ikke været i gamet i flere år nu, ligesom jeg hverken er imponeret af hans resultater i BIF eller den måde han forlod dem på.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #208
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Er hans udtalelser i sidste ende så virkelighedsfjerne? I 92 minutter er vi dominerende på stort set alle områder, der objektivt kan måles, spilovertag, afslutninger, xG.

    Personligt er jeg i hvert fald ikke i tvivl om, at Ståle har haft endnu flere søvnløse nætter over de seneste otte måneders resultater, end vi nogensinde kommer til at se ham indrømme. Og husk på, at han skal beskytte sin trup. Han kan ikke køre dem midt over, som efter OB-kampen, når de fx viser vilje og kommer frem til de chancer, der normalt skal til for at give en sejr. I sidste ende har han ikke virket synderligt tilfreds mere end et par gange i år.

    Din psykoanalyse af ham har jeg under alle omstændigheder svært ved at genkende.

    Derudover har jeg svært ved at se, hvilke positive ting det skulle bidrage med, at vi slæber endnu mere brænde til bålet. For der er alt for godt gang i det for tiden.
    Det bliver ofte udfordringen med statistik i fodbold - anvendelsen. Mit yndlings eksempel er stadig Kasper Hjulmand, der bliver interviewet efter FCN's hjemmekamp mod Chelsea i CL. Han bliver konfronteret med deres naive/ringe spil og svarer vredt tilbage, at reporteren bare kan kigge på sin skærm, så kan han se, at FCN spiller fuldstændig lige op med Chelsea. Alle kunne se, at de i en fodboldmæssig analyse slet ikke var med i kampen.

    Min åbenlyse pointe er, at vi sikkert vinder league of justice, men med det spil vi præsterer, næppe vinder league of football. Kenney foretager i en anden tråd en fin analyse af kampen, præget af manglende afstemthed mellem kæderne i presset, manglende gennembrudskraft i angrebet, rådvilde spillere, som havner i dårlige situationer, pga. manglende struktur mmm. Et hold med en teknisk stærkere offensiv end Brøndby havde været markant farligere ift. statistikken. De har rigtig mange angreb, hvor de træffer dårlige beslutninger eller har for lav kvalitet på den næstsidste bold og derfor fremgår alle vores fejl ikke i statistikken.

    Vi har set skidt ud i hele 2020, tabt otte kampe og vundet seks - og Ståles analyse minder ofte lidt om din. Han udtrykker det bare anderledes,- vi vinder ni ud af ti af den slags kampe. Det gør vi bare ikke. Så der er noget ved hans analyse, der ikke stemmer. Ståle har handlet for ekstremt mange millioner og købt voldsomt dårligt ind - bare sidste sæson; Stage, Ragnar, Oviedo, Bartolec, Biel, Kaufmann, Santos, der er for et stykke over 100 mio. lige til bænken. Spillet sidder fast og udvikler sig efter min vurdering i negativ retning.

    Enten så må man give Ståle et tre-cifret million beløb til oprydning eller også må man fyre ham og give en anden et trecifret millionbeløb. Men det er et gevaldigt hul i jorden Ståle har slået. Jeg tror, at der går rigtig mange år, før man vil opleve noget lignende igen i dansk fodbold.

    Når Ståle og FCK's veje skilles bliver det meget mærkeligt og det kommer til at gøre ondt, men jeg tror bare tiden er inde og måske endda har været det et stykke tid. Sådan bliver det ofte i organisationer med nøglemedarbejdere. De er så betydningsfulde og har gjort så meget godt, at det er en beslutning, der ofte er så længe undervejs, at når den endelig bliver truffet, indser man, at det nok skulle have været gjort noget tidligere.
    Goldbæks Højrefod


  22. #209
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Det er selvfølgelig svært at sige hvem Ståles afløser skal være, ligesom en fyring aktuelt ville komme på et ret dårligt tidspunkt. Jeg tror dog at tiltroen til Ståle er stor, særligt efter vi nåede så langt i Europa (dog oven på en række dårlige præstationer og lidt held til sidst i gruppespillet) og har haft gode spillersalg.

    Jeg har svært ved at pege på nogle danske trænere, der kan gøre det bedre end Ståle. Der er en del, der har gang i nogle interessante ting, men den der ville være mest aktuel er lige startet som landstræner og er næppe aktuel. Om David Nielsen er den rette, har jeg svært ved at afgøre. Resultaterne har været gode (fraset europæisk), men spillestilen passer nok ikke til en klub af vores kaliber.

    Tyske trænere er nævnt er par gange, måske inspireret af hvad Zorniger gjorde i Brøndby, men en Zorniger vil jeg helst undgå. Vi skal gerne have en træner, der kan spille på mere end en måde. Skal det blot være fra en bestemt liga, så ser jeg hellere en (hollandsk) træner skolet i Ajax. Måske er det fra en hylde der er højere end hvad vi kan få, men vi må være en vanvittigt interessant klub. I den henseende kunne Christian Poulsen være interessant, men jeg aner intet om ham som træner (eller assistent).

    Jeg synes dog det er klart, at vi som minimum skal til at undersøge hvad der skal ske efter Ståle. Han har nu været her i syv år i streg og en lidt grov karakterisering kan være, at han i de første to sæsoner skulle rydde op og genopbygge, fik opbygget et nyt storhold der kulminerede i et Champions League gruppespil og at han skulle bygge noget nyt op herefter, hvilket ikke rigtigt lykkedes. Vi vandt overbevisende mesterskabet i 18/19 (særligt fordi FCM snublede igennem slutspillet), men selvom vi kom langt i Europa sæsonen efter, så lykkedes det ikke for alvor at bygge videre på sidste sæsons momentum og spillemæssigt var det alt andet end imponerende. Den spillemæssige deroute i sidste sæson kører vi videre med i denne sæson og truppen er på papiret blevet svagere.

    Vi står altså tilbage med, at Ståle har vundet tre mesterskaber ud af syv mulige i den nuværende periode som træner/manager, ligesom det er blevet til en enkelt fjerdeplads. Helt nøgternt er det selvfølgelig ikke nok. Vi har desuden lige haft en oplagt mulighed for at omstrukturere den sportslige ledelse, der ikke er synderlig imponerende, men den mulighed blev elegant forpasset.
    Aktuelt skal den her trup i min optik tilføres kvalitet for at kunne vinde mesterskabet og det er ikke fordi, vi har været nærige at det er tilfældet. Ret beset er det ikke lykkedes Ståle at opbygge et nyt storhold og den aktuelle trup ligner heller ikke et fremtidigt storhold. Vi er vel snarere der, hvor nogle af vores spændende spillere skal sælges for at følge transferstrategien og så står vi ikke tilbage med ret meget og skal til at bygge op igen.
    Kan andre gøre det bedre end Ståle? Det er der sikkert, men selvom det bliver svært at finde dem, så ligner det i hvert fald begyndelsen på enden for Ståle – og det er selvom jeg er ganske glad for ham.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #210
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Han er nødt til at udvise ro, så vidt muligt indgyde lidt selvtillid i spillerne og så kan man på de indre linjer arbejde på problemerne og forhåbentlig arbejde på et par forstærkninger og salg af det tynde øl.

    Og det hjælper på ingen måde, at en eller anden fangruppe markerer, at vi som fans er utilfredse. Det tror jeg helt ærligt godt, at de ved i forvejen.

    Ståle har om nogen en stor vindermentalitet. Hvis man tror, at Ståle lige nu er tilfreds med tingenes tilstand, så tror jeg at man undervurderer ham helt vildt.
    Så du synes Ståle er god til at indgyde selvtillid i sine spillere ??? Og med hans udtalelser om kampene, så er jeg da godt nok i tvivl om han forstår/indser hvor meget vi er ude at skide.

    Kig nu bare over de mange sidste pauser der har været. Er spillerne kommet ud efter tid med træning og taktik som bedre spillere og med en ild i røven ?? Det ligner hver gang at der har været tid på træningsbanen at de er mere forvirret :(

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •