Side 15 af 56 FørsteFørste ... 51213141516171825 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Så du synes Ståle er god til at indgyde selvtillid i sine spillere ???
    Det har jeg da vist aldrig skrevet. Men jeg kan da godt nævne nu, at han imo i hvert fald er dygtig til at få dem til at tro på egne evne og system, når det kommer til kampe mod bedre hold i Europa. Om han er god til at indgyde selvtillid hos den enkelte spiller aner jeg ikke. Det er nok meget individuelt. Hos nogen f.eks. Biel og Pieros ser det åbenlyst ikke sådan ud, Hos andre som f.eks. Skov fandt han en formel så Skov pludselig kunne score på alt. Det kunne godt tyde på, at der er udfordringer med spillere som ikke er mentalt stærkte. Om det er en specifik fejl hos Ståle eller om FCK bare er for stor en klub med for meget pres ved jeg ikke.

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Og med hans udtalelser om kampene, så er jeg da godt nok i tvivl om han forstår/indser hvor meget vi er ude at skide.
    Ja og der er min holdning som nævnt tidligere, at du og andre tolker forkert. Jeg tror egentlig godt, at han kan læse stillingen. Jeg tror også at han er så dygtig en træner, at han kan se, at noget ikke fungerer.
    Sidst redigeret af k@sper : 21.09.20 kl. 17:20

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #212
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af mkmk Se meddelelser
    Det er nogle voldsomme dommedags profetier... rolig nu..
    Ståle er manden der får FCK tilbage på sporet. Det her er jo ikke værre end året hvor vi endte som nr.4 i SL og røg ud i 1/16 finalen mod Atl. Madrid - For så året efter at starte ud med et nederlag til Horsens på hjemmebane. Denne sæson er startet ligeså skidt som sidst vi blev mestre. Og i mesterskabssæsonen, der gik man hen efterfølgende og blæste al modstand væk. Og man endte i EL ved at slå Atalanta ud i straffe. Man har lige for mindre end 30 dage præsteret at slå de tyrkiske mestre ud, og i store dele af kampen mod M.United, at spille lige op med dem, og kun grundet et tyndt straffe, røg man ud..

    Ja man har tabt to kampe i denne sæson, men sæsonen er lang, og der er tid til at rette ind. Man havde altså et ligeså usikkert forsvar i mesterskabs sæonen, men som blev bedre med tiden.

    Med et par indkøb til start-11 så er jeg sikker på at Ståle kører den hjem igen.

    Husk nu, FCM mangler at bevise at de kan spille midtuge kampe.

    Nu var der masser af folk efter ståle, som ønskede ham fyret, da man endte på 4.pladsen tilbage i 17/18 sæsonen, men året efter var de selsvsamme fans tilbage og støtte Ståle.
    Sorry men har aldrig været fan af Ståle 2.0
    Og hvad er det helt præcist der gør vi vinder ligaen i år, er det de 1.28 point pr kamp?
    Vi har en trup der er sat helt forkert sammen af vores sportsdirektør hej Ståle, men manager Ståle forsøger at presse dem ned i et system hvor de på ingen måde fungere.

    Ja vi slog de tyrkiske mestre og spiller uafgjort mod United i EL, er vel kampe der svare til når resten af ligaen møder os.
    De kan spille helt uden forventninger og komplet frit for ingen forventer man vinder alligevel.

    Tværtimod når vi skal skabe kampene så går det helt i stå, vi spiller så ideforladt, uden fart, uden løb.
    Folk står stille og kigger på da de på ingen måde virker som om de ved hvad de skal hver i sær, andet end stå i deres skide zoner og tænke på ikke at lave en fejl da det så koster en skideballe af en anden verden fra vores Norske ven.


  4. #213
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du ved jo nok, at pressede og stressede hold altid bliver bedre, hvis egne fans pludselig også presser dem..... :)
    Når man rundt om i Europa hiver de hvide lommetørklæder frem, så er det jo ikke fordi man tror, at spillerne tænker "nååh fansne er utilfredse, det vidste vi ikke". Og så pludselig begynder holdet mirakuløst at vinde kampe. Det er jo typisk fordi tilskuerne, (kunderne i butikken, dem der betaler showet), viser at deres utilfreds med træneren/ledelsen, og kræver handling. Når lommetørklæderne fylder camp nou f.eks., så går der jo ofte også få uger, og så bliver der handlet.

    Jeg ved ikke, om vi er der, hvor udbredte fanprotester og brand i gaden er næste skridt, og jeg synes Ståle fortjener en mere værdig afsked, men lad os sige at vi ryger ud af Europa og stadig spiller lort om 14 dage, så kan lidt utilfredshed også gøre det nemmere for bestyrelsen at tage det sikkert lidt svære valg at stoppe med en vellidt nøglemedarbejder.
    Danmark til Valby Bakke

  5. #214
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Når man rundt om i Europa hiver de hvide lommetørklæder frem, så er det jo ikke fordi man tror, at spillerne tænker "nååh fansne er utilfredse, det vidste vi ikke". Og så pludselig begynder holdet mirakuløst at vinde kampe. Det er jo typisk fordi tilskuerne, (kunderne i butikken, dem der betaler showet), viser at deres utilfreds med træneren/ledelsen, og kræver handling. Når lommetørklæderne fylder camp nou f.eks., så går der jo ofte også få uger, og så bliver der handlet.

    Jeg ved ikke, om vi er der, hvor udbredte fanprotester og brand i gaden er næste skridt, og jeg synes Ståle fortjener en mere værdig afsked, men lad os sige at vi ryger ud af Europa og stadig spiller lort om 14 dage, så kan lidt utilfredshed også gøre det nemmere for bestyrelsen at tage det sikkert lidt svære valg at stoppe med en vellidt nøglemedarbejder.
    Ja hvis du virkelig vil have fyret trænere, så kan du da gøre den slags. Forhåbentlig er vores ledelse lidt mere fornuftige end at lade sig diktere af en flok utilfredse fans.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #215
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Når man rundt om i Europa hiver de hvide lommetørklæder frem, så er det jo ikke fordi man tror, at spillerne tænker "nååh fansne er utilfredse, det vidste vi ikke". Og så pludselig begynder holdet mirakuløst at vinde kampe. Det er jo typisk fordi tilskuerne, (kunderne i butikken, dem der betaler showet), viser at deres utilfreds med træneren/ledelsen, og kræver handling. Når lommetørklæderne fylder camp nou f.eks., så går der jo ofte også få uger, og så bliver der handlet.

    Jeg ved ikke, om vi er der, hvor udbredte fanprotester og brand i gaden er næste skridt, og jeg synes Ståle fortjener en mere værdig afsked, men lad os sige at vi ryger ud af Europa og stadig spiller lort om 14 dage, så kan lidt utilfredshed også gøre det nemmere for bestyrelsen at tage det sikkert lidt svære valg at stoppe med en vellidt nøglemedarbejder.
    Lige i vores tilfælde vil viften med hvide lommetørklæder måske mere blive set som en tifo og ikke en protest :)

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #216
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja hvis du virkelig vil have fyret trænere, så kan du da gøre den slags. Forhåbentlig er vores ledelse lidt mere fornuftige end at lade sig diktere af en flok utilfredse fans.
    Tænker de nok er glade for der kun må komme de små 400 tilskuere ind pt.

    Men hvor om alting er, så jeg gerne en hollandsk eller tysk skolet træner, specielt de tyske har taget så store spring på det spillemæssige at man bare må tage hatten af for den turnaround de lavede i 00erne

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #217
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Så du synes Ståle er god til at indgyde selvtillid i sine spillere ??? Og med hans udtalelser om kampene, så er jeg da godt nok i tvivl om han forstår/indser hvor meget vi er ude at skide.

    Kig nu bare over de mange sidste pauser der har været. Er spillerne kommet ud efter tid med træning og taktik som bedre spillere og med en ild i røven ?? Det ligner hver gang at der har været tid på træningsbanen at de er mere forvirret :(
    Der er i hvert fald nogle tegn på at Ståle har problemer med at skabe tryghed og få de spillere der virker lidt mere "bløde" i det til at slå igennem.

    Spillere som eksempelvis Pieros, Ailton, Kusk, Gregus, Pavlovic, TK, Thomsen, Bartolec og Biel er nogle af dem der lige popper op, men også unge spillere som Daramy og Kaufmann virker til at lide under det og spillede vel begge bedre for et halvt år siden, end de gør nu. Jeg er med på at andre ting også spiller ind og nogle af spillerne har måske bare ikke haft evnerne, men der er bare mange tilfælde efterhånden med spillere af den type, som spiller mere og mere krampagtigt jo længere tid de er i klubben. I tilfældet Ailton så man ofte, at han efter af have spillet en rigtig god kamp den ene uge og viste tegn på at være ved at få et gennembrud, blev bænket den næste.

    Jeg skal heller ikke kunne sige om det er den rette taktik at Daramy er blevet talt ned af Ståle flere gange, men det er i hvert fald en anden tilgang end FCN træner Flemming Pedersen, der udråber sine talenter til at kunne blive bedre end Neymar.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #218
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Jeg skal heller ikke kunne sige om det er den rette taktik at Daramy er blevet talt ned af Ståle flere gange, men det er i hvert fald en anden tilgang end FCN træner Flemming Pedersen, der udråber sine talenter til at kunne blive bedre end Neymar.
    Kravene er jo nogle helt andre i FCK end i FCN. Vi skal være mestre og kvalificere os til europæisk gruppespil. De skal blot overleve i ligaen, så de kan sælge spillere for en masse penge. Det er to vidt forskellige modeller. Hvis man ikke kan acceptere presset, skal man ikke være i FCK. Jeg tror i øvrigt ikke, at Ståle er mere krævende eller hårdere overfor spillerne, end hvad der er normalt på dette og højere niveauer.

    I øvrigt forstår jeg ikke din liste af spillere. Pieros var da en spiller, som nød stor opbakning fra Ståle - også når målene udeblev. TK var i klubben i seks år, så helt utilfreds kan han næppe have været. Kusk har problemer med at komme på holdet i AaB, så det er jo ikke kun Ståle, der blev træt af hans lade indstilling. Nogle af de nævnte var her i evigheder, mens andre lige er kommet til. Nogle er meget unge, mens andre er etablerede spillere. Jeg har svært ved at se mønstret.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #219
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    I øvrigt forstår jeg ikke din liste af spillere. Pieros var da en spiller, som nød stor opbakning fra Ståle - også når målene udeblev. TK var i klubben i seks år, så helt utilfreds kan han næppe have været. Kusk har problemer med at komme på holdet i AaB, så det er jo ikke kun Ståle, der blev træt af hans lade indstilling. Nogle af de nævnte var her i evigheder, mens andre lige er kommet til. Nogle er meget unge, mens andre er etablerede spillere. Jeg har svært ved at se mønstret.
    Jeg er enig i at der er stor forskel på de nævnte eksempler og som jeg også selv er inde på, så har nogle af spillerne måske bare ikke været gode nok. Pieros hører måske heller ikke til på listen, det må jeg medgive, du har nemlig ret i at han, lidt ligesom Stage, blev forsvaret i pressen gang på gang, uanset hvor elendigt han spillede, så måske er der en eller anden indviklet logik i, hvem Ståle roser og hvem han skoser, som jeg bare ikke rigtig har forstået.

    Grunden til at jeg fx nævner TK er, at jeg synes han hører til i en kategori af spillere, der var bedre inden de kom til klubben eller i hvert fald aldrig blev nævneværdigt bedre under Ståle. Han var en kreativ og chanceskabende spiller i FCN og var også inde omkring landsholdet, men i FCK blev han meget fastlåst og virkede ikke som samme spiller. Om det er det manglende pres i FCN, som du også er inde på, kan der selvfølgelig være noget om, for det er det måske lidt det samme man ser med Bartolec, men jeg tror ikke at man blankt kan afvise at Ståles mandskabspleje også er en faktor.

    Samtidig vil jeg dog rose ham for ofte at få meget ud af de lidt mere fandenivoldske typer som Delaney, Kvist, Corner, Skov (Ja han var fandenivoldsk på banen, til trods for hans meget rolige personlighed udenfor banen), Verbic mfl.

    Det kan godt være jeg tager fejl, men jeg synes at man ser en tendens i forhold til hvilke spillertyper der oftest blomstrer under Ståle, selvom der selvfølgelig er undtagelser.

  16. #220
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Hvis ham her snart bliver fyret, kunne det måske være en både realistisk og meget spændende mulighed, hvis han skal tage et skridt tilbage:

    https://en.wikipedia.org/wiki/David_Wagner_(soccer)

    Denne fyr med markant erfaring som spiller, meget mindre som træner, men med fin uddannelse, leder nu efter et job, og kunne måske være både interessant og indenfor rækkevidde:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Freddie_Ljungberg

    Bo Svensson ville være interessant at undersøge som eventuelt involveret i projektet, men mangler for meget erfaring til at blive overvejet som cheftræner, synes jeg. Han kunne være spændende assistent-materiale, ligesom nedenstående der også mangler noget at lave, skulle de være interesserede i sådan en rolle:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_L%C3%B8nstrup

    Man kunne også undersøge, om denne mand ikke skulle forsøge involveres i den sportslige organisation under en eller anden fancy titel:

    https://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_Pedersen

    Ligeledes kunne det være fedt at tilknytte en af de mange meget dygtige danske scouts med lidt tungere CV end de nuværende permanent.

    Ellers er der jo de sædvanlige gamle skandinaviske travere inkl. Hamrén. Michael Laudrup skal man vel vurdere. David. Thomas Christiansen der nu er landstræner for Panama (ikke at jeg ønsker ham). Forhåbentligvis ikke Troels Bech.

    Her diverse urealistiske der mangler noget at lave for the lulz:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Hierro

    https://en.wikipedia.org/wiki/Laurent_Blanc

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ars%C3%A8ne_Wenger

    https://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%BCrgen_Klinsmann

    https://en.wikipedia.org/wiki/Marcel...c%C3%ADa_Toral

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #221
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Det kan godt være jeg tager fejl, men jeg synes at man ser en tendens i forhold til hvilke spillertyper der oftest blomstrer under Ståle, selvom der selvfølgelig er undtagelser.
    Det tror jeg, du har helt ret i, og for mig er det også tydeligt, at det er sportsdirektør-Ståle snarere end træner-Ståle, der har fejlet. Der er simpelthen købt for mange af de forkerte spillere til trænerens system, temperament osv.

  19. #222
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Grunden til at jeg fx nævner TK er, at jeg synes han hører til i en kategori af spillere, der var bedre inden de kom til klubben eller i hvert fald aldrig blev nævneværdigt bedre under Ståle. Han var en kreativ og chanceskabende spiller i FCN og var også inde omkring landsholdet, men i FCK blev han meget fastlåst og virkede ikke som samme spiller. Om det er det manglende pres i FCN, som du også er inde på, kan der selvfølgelig være noget om, for det er det måske lidt det samme man ser med Bartolec, men jeg tror ikke at man blankt kan afvise at Ståles mandskabspleje også er en faktor.
    Sjov detalje omkring TK er, at han fik 5 ud af 7 landskampe i alt, da han spillede i FCK.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #223
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Lige i vores tilfælde vil viften med hvide lommetørklæder måske mere blive set som en tifo og ikke en protest :)
    Ahh shit. Nu har jeg stået i et år og viftet som en gal.
    Sidst redigeret af Tops : 21.09.20 kl. 22:36
    Danmark til Valby Bakke

  22. #224
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Ståles afløser

    Jeg havde det værste mareridt i nat. Langt værre end et hvor børnene kommer til skade eller bliver væk. Jeg drømte fandeme at Ståle blev fyrret. Det var i sig selv ikke angstprovokerende, næ Henrik Jensen blev hentet ind som erstatning og han tog sin søn med som spillende assistent. Da jeg vågnede klokken 2.43 badet i kampsved tog det mig 15 min at komme til mig selv, og oplevelsen var så frygtelig, at den har plantet et latent frø i min underbevidsthed - er vi som klub doomed?

    (PS: ovenstående er ikke en dårlig joke. Jeg drømte det fandeme!)

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #225
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg havde det værste mareridt i nat. Langt værre end et hvor børnene kommer til skade eller bliver væk. Jeg drømte fandeme at Ståle blev fyrret. Det var i sig selv ikke angstprovokerende, næ Henrik Jensen blev hentet ind som erstatning og han tog sin søn med som spillende assistent. Da jeg vågnede klokken 2.43 badet i kampsved tog det mig 15 min at komme til mig selv, og oplevelsen var så frygtelig, at den har plantet et latent frø i min underbevidsthed - er vi som klub doomed?

    (PS: ovenstående er ikke en dårlig joke. Jeg drømte det fandeme!)
    Jeg er i hvert fald ikke vild med den retning, vi har taget. Lidt søgt, kan man nok lave en sammenligning af, da Bjerregaard (Ståle) sad ret egenrådigt på magten og hev sin søn Anders (The Brain) ind som sportschef. Ja, jeg ved godt det er søgt, men jeg bliver i hvert fald lidt skræmt over at se, hvad der sker med vores klub i disse år.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •