Side 16 af 56 FørsteFørste ... 61314151617181926 ... SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #226
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg er i hvert fald ikke vild med den retning, vi har taget. Lidt søgt, kan man nok lave en sammenligning af, da Bjerregaard (Ståle) sad ret egenrådigt på magten og hev sin søn Anders (The Brain) ind som sportschef. Ja, jeg ved godt det er søgt, men jeg bliver i hvert fald lidt skræmt over at se, hvad der sker med vores klub i disse år.
    Man skal bare huske at ingen er større end klubben, og self kan Ståle erstattes han er ikke den eneste der kan træne FCK som nogen mennesker mener.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #227
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Man skal bare huske at ingen er større end klubben, og self kan Ståle erstattes han er ikke den eneste der kan træne FCK som nogen mennesker mener.
    Jeg er helt enig, men hvem er det lige, der skal tage magten fra ham? Og skal man vente til det går helt galt? Det er jo alle Ståles personer, der er ansat i alt fra scouting til fysisk stab. Spillet har jo peget i den her retning i lang tid, og havde vi fx ikke haft Skov i 18/19 sæsonen, så havde vi nok ikke vundet den. Vi er for afhængige af at have spillere, der er for gode til superligaen, og spillet er ideforladt og læst af selv de dårligste trænere i ligaen.

    Min pointe var sådan set bare, at jeg synes der skal gøres noget, inden vi graver os så dybt ned, at det kommer til at tage mange år at komme op igen.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #228
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Hvis ham her snart bliver fyret, kunne det måske være en både realistisk og meget spændende mulighed, hvis han skal tage et skridt tilbage:

    https://en.wikipedia.org/wiki/David_Wagner_(soccer)

    Denne fyr med markant erfaring som spiller, meget mindre som træner, men med fin uddannelse, leder nu efter et job, og kunne måske være både interessant og indenfor rækkevidde:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Freddie_Ljungberg

    Bo Svensson ville være interessant at undersøge som eventuelt involveret i projektet, men mangler for meget erfaring til at blive overvejet som cheftræner, synes jeg. Han kunne være spændende assistent-materiale, ligesom nedenstående der også mangler noget at lave, skulle de være interesserede i sådan en rolle:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_L%C3%B8nstrup

    Man kunne også undersøge, om denne mand ikke skulle forsøge involveres i den sportslige organisation under en eller anden fancy titel:

    https://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_Pedersen

    Ligeledes kunne det være fedt at tilknytte en af de mange meget dygtige danske scouts med lidt tungere CV end de nuværende permanent.

    Ellers er der jo de sædvanlige gamle skandinaviske travere inkl. Hamrén. Michael Laudrup skal man vel vurdere. David. Thomas Christiansen der nu er landstræner for Panama (ikke at jeg ønsker ham). Forhåbentligvis ikke Troels Bech.

    Her diverse urealistiske der mangler noget at lave for the lulz:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Hierro

    https://en.wikipedia.org/wiki/Laurent_Blanc

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ars%C3%A8ne_Wenger

    https://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%BCrgen_Klinsmann

    https://en.wikipedia.org/wiki/Marcel...c%C3%ADa_Toral
    Lidt sladder omkring Wagner:

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...niger-spoeger/

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #229
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Ståles afløser

    Det lader til, vi nu er i samme situation, som vi var i i 2018, hvor vi med nød og næppe besejrede Atalanta i straffesparkskonkurrencen for at sikre os et gruppespil i Europa League. Der bliver ikke tilføjet egentlige forstærkninger til truppen, med mindre vi sikrer os et gruppespil.
    Groft sagt kan man vel sige, at vi endnu engang er en knald eller fald-kamp fra at kigge ind i mindst én sæson med en trup, der næppe kan vinde et mesterskab. En knald eller fald-kamp fra starten på en alvorlig deroute. To gange på to år - det er ren dumpekarakter i min bog.

    Selv hvis vi sikrer os et gruppespil i år er der ikke meget, der tyder på, at vi ikke blot havner i samme situation igen om et år eller to. Det kan ikke fortsætte sådan her, og mit stille håb er, at Ståle selv indser, at han ikke har evnerne - eller ikke længere kan leve med det pres, hans dårlige beslutninger giver ham - og at han derfor tager sit gode tøj og går, når han (forhåbentlig) har lappet de værste af hullerne i den synkende skude.

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #230
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    85

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg er i hvert fald ikke vild med den retning, vi har taget. Lidt søgt, kan man nok lave en sammenligning af, da Bjerregaard (Ståle) sad ret egenrådigt på magten og hev sin søn Anders (The Brain) ind som sportschef. Ja, jeg ved godt det er søgt, men jeg bliver i hvert fald lidt skræmt over at se, hvad der sker med vores klub i disse år.
    Jeg deler lidt de samme bekymringer med tanke på de sidste par transfervinduer. Vi kender meget lidt til dynamikken imellem Ståle og Leth. Er Leth typen der kan udfordre Ståle på sin fodboldfaglige viden, og reelt overrule en “dårlig” transfer?

    Jeg kan forstå, at vi leder efter en kapacitet til vores scoutingafdeling og en Head of Player Development. Om det er nok er svært at svare på, men spændende bliver det at følge hvem vi ansætter. Kunne det tænkes, at vi kunne gå på rov i FCM eller Brentford, og hente nogle dygtige folk, der kunne bidrage med værdifuld viden.
    Sidst redigeret af Per Martin : 25.09.20 kl. 21:12

  10. #231
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Ståles afløser

    Sædet begynder for alvor at brænde under Ståle 1 point i 3 kampe...
    mod oprykker Oprykkerne, Bøf og OB..
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  12. #232
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståles afløser

    Ansæt ham der head of "noget med tal"

  13. #233
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Lige før jeg håber vi ryger ud med et bag på Torsdag. Det må vel være sidste dråbe.... Det her Holdt har INTET at gøre i Europa.

  14. #234
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Lige før jeg håber vi ryger ud med et bag på Torsdag. Det må vel være sidste dråbe.... Det her Holdt har INTET at gøre i Europa.
    Tror desværre ikke Ståle ryger ud hvis vi ryger ud af Europa. Du skal tænke på at Ståle er den eneste som kan træne dette hold, det ville aldrig gå med en anden træner. Tænk hvis man sku forny sig...

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #235
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Tror desværre ikke Ståle ryger ud hvis vi ryger ud af Europa. Du skal tænke på at Ståle er den eneste som kan træne dette hold, det ville aldrig gå med en anden træner. Tænk hvis man sku forny sig...
    Hehe jeg elsker din sarkasme :).

    Kæft man, stadig i chok. Udspillet af et oprykker hold....

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #236
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Ståles afløser

    Her har vi vores resultater mod danske hold i 2020. Det er ganske enkelt en ufattelig statistik, som naturligvis burde koste den ansvarlige jobbet. Vores cheftræner taler tit og gerne om, at vi henter spillere, der kan gøre det godt i Europa, men måske er tiden løbet fra den lidt tvivlsomme tanke, da vi slet ikke kommer til at spille i Europa, hvis den nuværende form fortsætter meget længere.
    Så den vigtigste evne for den nye træner må være at formå at vinde i superligaen!

    Total 20 6 5 9 26 - 29

    1 14/02/2020 Esbjerg - FC København 1-0
    2 23/02/2020 Silkeborg - FC København 1-1
    3 01/03/2020 FC København - AaB 3-2
    4 04/03/2020 AaB - FC København 2-0
    5 08/03/2020 FC København - AC Horsens 0-1
    6 01/06/2020 Lyngby - FC København 1-4
    7 07/06/2020 FC København - Randers FC 2-1
    8 14/06/2020 FC Nordsjælland- FC København 1-1
    9 17/06/2020 FC København - AaB 2-0
    10 21/06/2020 Brøndby - FC København 1-1
    12 28/06/2020 FC København - FC Midtjylland 1-2
    12 05/07/2020 AGF - FC København 1-0
    13 09/07/2020 FC Midtjylland - FC København 3-1
    14 12/07/2020 FC København - Brøndby 0-0
    15 19/07/2020 FC København - AGF 2-4
    16 23/07/2020 AaB - FC København 0-1
    17 26/07/2020 FC København - FC Nordsjæl 2-1
    18 13/09/2020 OB - FC København 3-2
    19 20/09/2020 FC København - Brøndby 1-2
    20 27/09/2020 Vejle - FC København 2-2
    Sidst redigeret af Ace : 27.09.20 kl. 19:45
    HIC SUNT LEONES

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #237
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Ståles afløser

    Normalt er jeg meget forbeholden overfor rygter fra tvivlsomme Twitter profiler.
    Men håber virkelig på at dette kunne være sandt og der trods alt så er lys for enden af tunellen.

    https://twitter.com/madsogaard89/sta...154528264?s=21

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #238
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Ståles afløser

    Man tør simpelthen ikke tro på det. Det lyder for godt til at være sandt.
    Danmark til Valby Bakke

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #239
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Her har vi vores resultater mod danske hold i 2020. Det er ganske enkelt en ufattelig statistik, som naturligvis burde koste den ansvarlige jobbet. Vores cheftræner taler tit og gerne om, at vi henter spillere, der kan gøre det godt i Europa, men måske er tiden løbet fra den lidt tvivlsomme tanke, da vi slet ikke kommer til at spille i Europa, hvis den nuværende form fortsætter meget længere.
    Så den vigtigste evne for den nye træner må være at formå at vinde i superligaen!

    Total 20 6 5 9 26 - 29

    1 14/02/2020 Esbjerg - FC København 1-0
    2 23/02/2020 Silkeborg - FC København 1-1
    3 01/03/2020 FC København - AaB 3-2
    4 04/03/2020 AaB - FC København 2-0
    5 08/03/2020 FC København - AC Horsens 0-1
    6 01/06/2020 Lyngby - FC København 1-4
    7 07/06/2020 FC København - Randers FC 2-1
    8 14/06/2020 FC Nordsjælland- FC København 1-1
    9 17/06/2020 FC København - AaB 2-0
    10 21/06/2020 Brøndby - FC København 1-1
    12 28/06/2020 FC København - FC Midtjylland 1-2
    12 05/07/2020 AGF - FC København 1-0
    13 09/07/2020 FC Midtjylland - FC København 3-1
    14 12/07/2020 FC København - Brøndby 0-0
    15 19/07/2020 FC København - AGF 2-4
    16 23/07/2020 AaB - FC København 0-1
    17 26/07/2020 FC København - FC Nordsjæl 2-1
    18 13/09/2020 OB - FC København 3-2
    19 20/09/2020 FC København - Brøndby 1-2
    20 27/09/2020 Vejle - FC København 2-2
    Jeg får det nærmest dårligt ved at se på denne statistik. Læg dertil at Selve "spillet" på banen også har været piv ring.

    Og helt rigtigt. Disse resultater ville i enhver anden "Storklub" resultere i en fyreseddel. Det som nok holder tilbage er jo den latterlige konstruktion vi har med Ståle på Toppen med alt ansvar samt hans "resultater" i Europa..

  25. De følgende 6 brugere er enige:

  26. #240
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Ståles afløser

    Mystik situation vi er havnet i.

    Du har Ståle Solbakken, der altid har spillet en 4-4-2 med hurtige, fysiske og dynamiske spillere. Selvsamme person har nu formået at skabe en trup, som på ingen måde besidder de kvaliteter og egenskaber, som tidligere har spillet en stor rolle i vores succes (og Ståles succes). Selvsamme Ståle, der aldrig har haft succes med andre formler, skal nu forsøge at implementere en mere teknisk funderet spillestil. Det tror jeg simpelthen ikke på vil lykkedes.

    Der er for mig at se to muligheder.

    1) Enten hiver man en sportsdirektør/head of scout/key account manager ind (eller hvad man beslutter sig for at kalde ham), og går tilbage til gamle dyder, hvor fysisk og fart er en nødvendighed. Der skal selvfølgelig ske udrensning. Hvis Ståle ikke bryder sig om dette, så må han jo finde en anden arbejdsgiver.

    2) Ellers må man smide Ståle på porten og få en træner ind, som tidligere i sin karriere (med gode resultater) har formået at skabe et teknisk fundament for sin tidligere arbejdsgiver.

    Nu vi har foretaget en "intern undersøgelse" af vores sundhedsstab, så skal der vidst også laves en af vores scoutingafdeling. Føj for satan hvor er det ringe. Det gode argumentet for afdelingen er typisk, at vi står i en meget kompleks situation, hvor man skal rekruttere spillere, som er på vej op og kan sælges videre... Men som med stor sandsynlighed ikke er gode nok til FCK nu og her. Jamen altså, det er jo en situation alle klubber med undtagelse af 5 på verdensplan står i. Matic, Pavlo, Luftner, Santos, Bartolec, Varela (som vel har været ok., men så heller ikke mere), Sotte, Grytebust, Oviedo, Biel, Kodro, Thomsen og Pusic. Der er edderbankeme brændt nogle seriøse penge af, uagtet at en eller flere kom på en fri transfer eller til en lav overgangssum. Derudover skal der selvfølgelig medregnes løn. Der er selvfølgelig også nogle flotte salg, men ovenstående liste er voldsomt bekymrende.

    Jeg har ikke medregnet Boilesen (som jeg godt kan lide) og Bjelland, da købene i sig selv gav god mening. Man havde nok ikke en forestilling om, at Bjelland ville levere et vandvittigt højt niveau i alle 4 år, men man havde nok kalkuleret med i hvert fald 2-3 år fornuftig fodbold. Ser ud til vi fik 1 enkelt sæson.

    Det er selvfølgelig svært at vurdere, om det udelukkende er Ståle som kegler rundt ift. transfers, men når man er øverste chef, så har man i hvert fald ansvaret.
    Sidst redigeret af Sreq : 27.09.20 kl. 21:47

  27. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 7 users browsing this thread. (0 members and 7 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •