Side 26 af 56 FørsteFørste ... 162324252627282936 ... SidsteSidste
Viser resultater 376 til 390 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #376
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Ståles afløser

    Jeg tror også vi ser et setup for fremtiden med 3 ben. Den tekniske har vi på plads i Frederik Leth. Sportsdirektøren skal være den med FCK dna, det er ham der skal tegne klubben de næste mange år, det kunne være Kvist om nogle år, men nu er han for uerfaren og mangler netværket, kom gerne med et bud her :) Ser vi på tidligere FCK spillere, som har har udfyldt eller udfylder de roller, er der vel PC, Gravgaard og 32

    Cheftræneren kan vi gætte løs på, jeg tror vi stiler højere end "DNA" budene Bo Svensson og Christian Poulsen eller Team GF med David Nielsen som træner og PC som sportsdirektør.

    Jeg ser kun en "realistisk" skandinav til posten og det er Kasper Hjulmand. Hvis:
    1) Hjulmand gør op med sig selv, at han savner det daglige arbejde med en trup, fremfor de 6-8 samlinger om året.
    2) DBU ikke kræver for stort et beløb for at slippe ham. ´Det er trods alt "gratis" for dem, da der ikke er nogle kval kampe før om 1 år.

    Med de europæiske managers er det spørgsmålet om vi kan lave en økonomisk attraktiv pakke. Fx kan jeg ikke se Ole Gunnar gå fra en løn i Utd til hvad vi kan tilbyde. Men kan vi tiltrække navne som Bruno Lage eller David Wagner ville det pynte. Især hvis vi kan få et navn, der kan være med til at tiltrække bedre spillere eller åbne for nye markeder.

    Jeg håber på et setup med Hjulmand, Hjalte/Svensson/Poulsen, Stefan Madsen og en der er virkelig kompetent omkring dødbolde.
    Sidst redigeret af AndreasHR : 10.10.20 kl. 21:44

  2. #377
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Ståles afløser

    Vi kigger forhåbentlig på en noget højere hylde end David. Om 5-10 år kunne jeg godt se ham hos os, for han har en fed og lidt arrogant personlighed, men vi skal have en større kapacitet, som kan tegne det store spillemæssige billede, som skal præge os i det, der forhåbentlig bliver en ny storhedstid.

  3. #378
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af AndreasHR Se meddelelser
    Jeg tror også vi ser et setup for fremtiden med 3 ben. Den tekniske har vi på plads i Frederik Leth. Sportsdirektøren skal være den med FCK dna, det er ham der skal tegne klubben de næste mange år, det kunne være Kvist om nogle år, men nu er han for uerfaren og mangler netværket, kom gerne med et bud her :) Ser vi på tidligere FCK spillere, som har har udfyldt eller udfylder de roller, er der vel PC, Gravgaard og 32

    Cheftræneren kan vi gætte løs på, jeg tror vi stiler højere end "DNA" budene Bo Svensson og Christian Poulsen eller Team GF med David Nielsen som træner og PC som sportsdirektør.

    Jeg ser kun en "realistisk" skandinav til posten og det er Kasper Hjulmand. Hvis:
    1) Hjulmand gør op med sig selv, at han savner det daglige arbejde med en trup, fremfor de 6-8 samlinger om året.
    2) DBU ikke kræver for stort et beløb for at slippe ham. ´Det er trods alt "gratis" for dem, da der ikke er nogle kval kampe før om 1 år.

    Med de europæiske managers er det spørgsmålet om vi kan lave en økonomisk attraktiv pakke. Fx kan jeg ikke se Ole Gunnar gå fra en løn i Utd til hvad vi kan tilbyde. Men kan vi tiltrække navne som Bruno Lage eller David Wagner ville det pynte.

    Jeg håber på et setup med Hjulmand, Hjalte/Svensson/Poulsen, Stefan Madsen og en der er virkelig kompetent omkring dødbolde.
    Men altså, der er jo absolut ingen chance i helvede for, at Hjulmand efter et års forberedelse forlader det netop påbegyndte arbejde som dansk landstræner til fordel for FCK - 8 måneder før Danmark skal spille EM på hjemmebane.


  4. #379
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    80

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af AndreasHR Se meddelelser
    Jeg tror også vi ser et setup for fremtiden med 3 ben. Den tekniske har vi på plads i Frederik Leth. Sportsdirektøren skal være den med FCK dna, det er ham der skal tegne klubben de næste mange år, det kunne være Kvist om nogle år, men nu er han for uerfaren og mangler netværket, kom gerne med et bud her :) Ser vi på tidligere FCK spillere, som har har udfyldt eller udfylder de roller, er der vel PC, Gravgaard og 32

    Cheftræneren kan vi gætte løs på, jeg tror vi stiler højere end "DNA" budene Bo Svensson og Christian Poulsen eller Team GF med David Nielsen som træner og PC som sportsdirektør.

    Jeg ser kun en "realistisk" skandinav til posten og det er Kasper Hjulmand. Hvis:
    1) Hjulmand gør op med sig selv, at han savner det daglige arbejde med en trup, fremfor de 6-8 samlinger om året.
    2) DBU ikke kræver for stort et beløb for at slippe ham. ´Det er trods alt "gratis" for dem, da der ikke er nogle kval kampe før om 1 år.

    Med de europæiske managers er det spørgsmålet om vi kan lave en økonomisk attraktiv pakke. Fx kan jeg ikke se Ole Gunnar gå fra en løn i Utd til hvad vi kan tilbyde. Men kan vi tiltrække navne som Bruno Lage eller David Wagner ville det pynte. Især hvis vi kan få et navn, der kan være med til at tiltrække bedre spillere eller åbne for nye markeder.

    Jeg håber på et setup med Hjulmand, Hjalte/Svensson/Poulsen, Stefan Madsen og en der er virkelig kompetent omkring dødbolde.
    Chancen for dette (Hjulmand) er tæt på negativ... han har absolut ingen grund til at skride fra DBU for FCK, med mindre der sker et eller andet voldsomt i DBU-toppen der gør at han ikke finder anden mulighed end at tage sit tøj at gå.

  5. #380
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Men altså, der er jo absolut ingen chance i helvede for, at Hjulmand efter et års forberedelse forlader det netop påbegyndte arbejde som dansk landstræner til fordel for FCK - 8 måneder før Danmark skal spille EM på hjemmebane.
    Nej chancen er ikke stor. Men efter min mening skal han være den første, der får tilbuddet. Træner/manager for FCK eller DK landstræner hvad er mest attraktivt både sportsligt og økonomisk? Tror desværre ikke EM på hjemmebane bliver så stort, med fremtidsudsigterne for Covid lige nu.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #381
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Hjulmand er jo ikke bare lnadstræner, men vil ændre den måde, vi tænker talentudvikling i Danmark. Det sker jo aldrig.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

  9. #382
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser

    Eksempelvis synes jeg, at det var en god måde pressemødet forløb på, og Ståle blev omtalt pænt og respektabelt og det var meget nøgternt og sobert den måde overvejelserne blev fremlagt på. Eneste minus i alt det her, var den med, at man ikke har sat processen igang, af respekt for Ståle. Det er jo åbenlyst vrøvl, al den stund at man som virksomhedsejer altid er på udkig efter, noget der kan optimere forretningen. I den henseende er processen jo ikke noget, der skal ‘igang’, men noget der kontinuerligt sker-på alle parametre. Så man ved jo godt, hvor man skal hen i forhold til en ny træner, man har måske bare ikke sat en målrettet ansøgningsproces igang, hvor man vender og drejer det hele i et ‘ansættelsesudvalg’ eller hvad man nu skal kalde det i en fodboldklub.

    MCN
    Man kunne have håndteret ønsket om forandring på mange måder, og jeg tror, at jeg synes, at man valgte en af de absolut ringere. Ståle er dansk klubfodbolds absolut mest succesrige træner, og er vel i top 3 over personer med størst betydning for klubben og dens status i dag - hvor de to andre er Harald Nielsen og Holmstrøm -, og burde have haft en anderledes (gensidig) værdig exit. At fyresedlen ledsages af et par høflige gloser og en til lejligheden opfundet sang fra de varme lande, synes jeg ikke er tegn på respekt; tværtom.

    Jeg tror ikke, at der er blevet brugt mange kræfter på at tænke i alternativer til Ståle de sidste mange år. Og hvis der måtte ligge en liste i skuffen et sted, så håber jeg, at man ser bort fra den og starter forfra. Klubben er et ganske andet sted end for blot 14 måneder siden, og hvis man ønsker forandring og forbedring, bør såvel organisation som strategi vel gentænkes inden man definerer trænerprofilen og inviterer til samtaler.

    /Kristoffer

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #383
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Hvis vi skal kigge på "Den trebenede model", med en sportsdirektør, en teknisk direktør og en chefscout, så kunne Jesper Jansson være en oplagt mulighed som sportsdirektør indtil William Kvist er mere klar til opgaven, mens Frederik Leth fastholder rollen som teknisk direktør.

    Jansson har fået rigeligt med erfaring i rollen som sportsdirektør i både Helsingborg og Hammarby, og har desuden fungeret som chefscout hos os. Hans track-record i FCK lyder på bl.a. Verbic, Ankersen, Santander, Falk, Erik J, og Robin. Alle sammen væsentlige spillere i vores 2016/17 hold, som er blandt de bedste FCK-hold nogensinde.

    At han kender FCK, klubbens kultur og DNA fra en succesfuld tidligere ansættelse, og kan tilbydes en større jobmæssig udfordring end hans nuværende job bør gøre ham til et oplagt valg. Den svenske sæson slutter 6. december, så der vil snart være et "hensigtsmæssigt" vindue at hente ham ind i. Plus han mødte sin kone via klubben, da hun har en fortid som fys i ungdomsafdelingen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 16 brugere er enige:

  13. #384
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Ståles afløser

    Nu har jeg hørt meget snak om FCK DNA og Kultur og Ståles seneste interview at det skulle man absolut ikke rokke ved. Den DNA var Ståle da i høj grad med til åbenbart at nedbryde siden han nu er smidt på porten...

    Det er alt sammen meget godt, men man skal være meget varsom med ikke stadig at leve i fortidens 00'ere og køre den "gamle" plade om igen uden nogen form for fornyelse især i det offensive udtryk på banen. Som Bo Rygaard giver udtryk for så vil man være meget omhyggelig og eftertænksom i henhold til at udpege efterfølgeren og det håber jeg så sandlig man har tænkt sig. Der er brug for en strategi for, hvordan det spillemæssige udtryk skal være 5-10 år ude i fremtiden.

    Det er ikke nogen nem opgave, men tiden er inde til det opgør. Det helt store spørgsmål er bare om man har kompetencen og visionerne/modet til at vælge rigtigt samtidig med man skal gentænke hele den sportslige organisation. Der er ikke råd til fejltagelser.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #385
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Ståles afløser

    Hvor høj en hylde træner kan vi hente på?

    Er aflagte Bundesliga og Premiere League managere udelukket?

    Er jeg helt ude i hampen hvis jeg drømmer om
    Eddie Howe, Jonathan Woodgate, Steve McClaren
    Marco Silva Jurgen Klinsmann eller David Wagner
    Sidst redigeret af boombastic : 10.10.20 kl. 23:42
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  16. #386
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Hvor høj en hylde træner kan vi hente på?

    Er aflagte Bundesliga og Premiere League managere udelukket?

    Er jeg helt ude i hampen hvis jeg drømmer om
    Eddie Howe, Jonathan Woodgate, Steve McClaren
    Marco Silva Jurgen Klinsmann eller David Wagner
    Hvorfor i alverden drømmer du om dem? Klinsmanns præstationer i usa og i HB har bestemt ikke været prangende. Steve McClaren forstår jeg heller ikke. Det har heller ikke været imponerende de sidste mange år. Woodgate har et års erfaring som træner, og blev desuden fyret efter næsten at rykke ned.

    Eddie Howe er urealistisk. Han får nok et job i PL, når første fyringsrunde går igang i løbet af efteråret. Derudover har jeg set Wagners navn optræde et par gange her på siden - jeg er ikke imponeret af hans præstationer hidtil, med undtagelse af HFs overlevelsessæson.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #387
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Hvor høj en hylde træner kan vi hente på?

    Er aflagte Bundesliga og Premiere League managere udelukket?

    Er jeg helt ude i hampen hvis jeg drømmer om
    Eddie Howe, Jonathan Woodgate, Steve McClaren
    Marco Silva Jurgen Klinsmann eller David Wagner
    Der må jeg desværre sige ja... Ikke fordi de nødvendigvis er uden for rækkevidde, men fordi de profilmæssigt slet slet (slet slet) og slet ikke passer ind i det vi har brug for...

  19. #388
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Ståles afløser

    Det er svært at finde en mere oplagt kandidat en Jansson, det må jeg sige.. Havde ikke styr på hans track record, men husker ham bestemt som en succes.. Som du opridser dem der må man bare sige wow.. bare wow.. Det er altså en flot liste.. Jeg ser ikke et eneste flop, tværtimod... Jansson som sportsdirektør med David som træner, så synes jeg vi står rigtig stærkt igen...

    Edit: Det er med reference til Kiwis indlæg lige ovenfor

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #389
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Ståles afløser

    Jeg kunne ikke være mere enig Jesper Jansson skal hentes til klubben hurtigst muligt
    og det må være første prioritet og han skal så være med til at udpege den kommende træner.
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #390
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Hvis ham her snart bliver fyret, kunne det måske være en både realistisk og meget spændende mulighed, hvis han skal tage et skridt tilbage:

    https://en.wikipedia.org/wiki/David_Wagner_(soccer)

    Denne fyr med markant erfaring som spiller, meget mindre som træner, men med fin uddannelse, leder nu efter et job, og kunne måske være både interessant og indenfor rækkevidde:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Freddie_Ljungberg

    Bo Svensson ville være interessant at undersøge som eventuelt involveret i projektet, men mangler for meget erfaring til at blive overvejet som cheftræner, synes jeg. Han kunne være spændende assistent-materiale, ligesom nedenstående der også mangler noget at lave, skulle de være interesserede i sådan en rolle:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_L%C3%B8nstrup

    Man kunne også undersøge, om denne mand ikke skulle forsøge involveres i den sportslige organisation under en eller anden fancy titel:

    https://da.wikipedia.org/wiki/Flemming_Pedersen

    Ligeledes kunne det være fedt at tilknytte en af de mange meget dygtige danske scouts med lidt tungere CV end de nuværende permanent.

    Ellers er der jo de sædvanlige gamle skandinaviske travere inkl. Hamrén. Michael Laudrup skal man vel vurdere. David. Thomas Christiansen der nu er landstræner for Panama (ikke at jeg ønsker ham). Forhåbentligvis ikke Troels Bech.

    Her diverse urealistiske der mangler noget at lave for the lulz:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Hierro

    https://en.wikipedia.org/wiki/Laurent_Blanc

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ars%C3%A8ne_Wenger

    https://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%BCrgen_Klinsmann

    https://en.wikipedia.org/wiki/Marcel...c%C3%ADa_Toral
    Denne mand er også fri på markedet, har flot erfaring og flere ret imponerende bedrifter, stærk personlighed, er meget glad for 4-2-3-1 (hvilket system vi af en eller anden grund har handlet spillere til, og nu er begyndt at spille), lønnes formentlig på niveau med Ståle, og forstår, måske ret afgørende, vilkårene og omstændighederne for en klub nogenlunde på vores størrelse i nogenlunde samme position i en nogenlunde sammenlignelig liga - umiddelbart ret interessant, synes jeg:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Marcel_Koller

    Nu har Basel måske lidt mere at rutte med end FCK, men det er sammenligneligt, og de kom altså også til EL-kvartfinalen - og det ved at spille markant mere interessant fodbold end os, synes jeg.
    Sidst redigeret af Koebenhavn : 12.10.20 kl. 01:17

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •