Side 48 af 56 FørsteFørste ... 3845464748495051 ... SidsteSidste
Viser resultater 706 til 720 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #706
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg har faktisk set et par kampe med Genk fra den belgiske liga, og tager han det spil med sig, ja så får du godt nok et chok. Det var voldsomt offensivt og meget, meget direkte. Underholdningsværdien bliver grusom i Parken, hvis det er målet for FCK.
    Hmm.. jaja hvis det skulle blive sådan, så venter jeg måske lidt med at klippe sæsonkortet :) men jeg er nu stadig meget skeptisk over for ansættelsen.

  2. #707
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Hmm.. jaja hvis det skulle blive sådan, så venter jeg måske lidt med at klippe sæsonkortet :) men jeg er nu stadig meget skeptisk over for ansættelsen.
    Nu tilhører du jo også gruppen af trofaste Ståle-fans - og stor respekt for det! - men jeg tror ikke der er mange trænere der kan præsenteres, uden I er meget skeptiske over ansættelsen. Det er forståeligt, men kritikken kommer hurtigt til at virke lige så skinger og unuanceret, som det I længe har anklaget Ståle-kritikerne for at levere.

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #708
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Nu tilhører du jo også gruppen af trofaste Ståle-fans - og stor respekt for det! - men jeg tror ikke der er mange trænere der kan præsenteres, uden I er meget skeptiske over ansættelsen. Det er forståeligt, men kritikken kommer hurtigt til at virke lige så skinger og unuanceret, som det I længe har anklaget Ståle-kritikerne for at levere.
    Jeg kan godt lide Ståle, men jeg er trofast over for FC København ikke Ståle. Når han nu skulle fyres, havde beg håbet på noget nyt, spændende, moderne og et mere offensivt udtryk. Det ser jeg ikke med ansættelsen af Jess Thorup og det skuffer mig. Jeg kan selvfølgelig blive positivt overrasket :)

  5. #709
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    40

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    I EfB leverede han. Men han havde dæleme også et godt hold, som han altså fik foræret!
    Det er altså ikke korrekt. Han overtog et EfB, som lå under nedrykningsstregen i 10/11, og som i øvrigt rykkede ned den sæson. Derfra opbyggede han det hold, som vandt 1. division i 11/12, og nappede pokaltitlen og en 4. plads i 12/13.

    Jess Thorups første kamp som fast cheftræner for EfB var denne: https://superstats.dk/kampe/3835
    (Han var assistent for Ove P i EfB inden denne kamp)

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #710
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Nu tilhører du jo også gruppen af trofaste Ståle-fans - og stor respekt for det! - men jeg tror ikke der er mange trænere der kan præsenteres, uden I er meget skeptiske over ansættelsen. Det er forståeligt, men kritikken kommer hurtigt til at virke lige så skinger og unuanceret, som det I længe har anklaget Ståle-kritikerne for at levere.
    Hm. Ser mig selv som 95% trofast Ståle-fan, og ser nu egentlig ganske positivt på ansættelsen af Thorup efter at have tygget på den et par timer. Havde frygtet langt, langt, langt værre med Kvist ved roret. Kan se perspektiverne i ansættelsen, selv om jeg i den grad havde håbet, vi landede en sportsdirektør først.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #711
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Jeg kan godt lide Ståle, men jeg er trofast over for FC København ikke Ståle. Når han nu skulle fyres, havde beg håbet på noget nyt, spændende, moderne og et mere offensivt udtryk. Det ser jeg ikke med ansættelsen af Jess Thorup og det skuffer mig. Jeg kan selvfølgelig blive positivt overrasket :)
    Må indrømme, at jeg synes det meste af det du og mange andre har skrevet er en smule unuanceret.

    For det første - den her med at enten er man moderne og offensiv eller også er man kedelig og defensiv. Altså, jeg er med på, at de fleste trænere - forhåbentlig - har en eller anden “filosofi” med sig, som de læner sig op ad. Men det er altså lidt gak at tale om enten eller. De fleste “moderne” og ikke mindst dygtige trænere formår at skabe sammenhæng mellem trup og spillestil (hvilket formentlig var et af ståles svage punkter, blandt mange positive, men den diskussion hører til i en anden tråd). Om Thorup formår dette, har jeg ingen ide om, men at kalde ham ude blot fordi han har spillet fysisk med FCM mener jeg er gak.

    For det andet - denne her stræben efter offensivt udtryk. I min bog kommer vi aldrig til at spille hæl og tå i FC. Alene fordi den spillestil kræver nogle helt særlige evner, som sjældent ses i suppen. For mig at se kommer den offensive dominans i en liga som suppen, når man formår at skabe en fysisk stærk, sammenspillet og ikke mindst sammenhængende spillertrup. Det så vi aller bedst i den gode gamle “Barcelona sæson”, hvor et par få kreative typer såsom Grønkjær fik mulighed for at skabe noget offensivt, netop fordi vi havde en fysisk og defensiv velkonsolideret trup, hvor de meter der skulle løbes blev færre og sammenhængen i spillertruppen gav rum til noget offensivt.

    Personligt håber jeg, at den solide defensiv, og det fysiske element fortsat er et prioriteret fokus for den fremtidige sportslige ledelse, således at de evner med bolden, som de spillere vi har på holdet trods alt besidder, kan blive frigjort.

    Hvorvidt Thorup formår det, må stå sin prøve. Personligt synes jeg bare det er fint, at der sker noget på fronten..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #712
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Må indrømme, at jeg synes det meste af det du og mange andre har skrevet er en smule unuanceret.

    For det første - den her med at enten er man moderne og offensiv eller også er man kedelig og defensiv. Altså, jeg er med på, at de fleste trænere - forhåbentlig - har en eller anden “filosofi” med sig, som de læner sig op ad. Men det er altså lidt gak at tale om enten eller. De fleste “moderne” og ikke mindst dygtige trænere formår at skabe sammenhæng mellem trup og spillestil (hvilket formentlig var et af ståles svage punkter, blandt mange positive, men den diskussion hører til i en anden tråd). Om Thorup formår dette, har jeg ingen ide om, men at kalde ham ude blot fordi han har spillet fysisk med FCM mener jeg er gak.

    For det andet - denne her stræben efter offensivt udtryk. I min bog kommer vi aldrig til at spille hæl og tå i FC. Alene fordi den spillestil kræver nogle helt særlige evner, som sjældent ses i suppen. For mig at se kommer den offensive dominans i en liga som suppen, når man formår at skabe en fysisk stærk, sammenspillet og ikke mindst sammenhængende spillertrup. Det så vi aller bedst i den gode gamle “Barcelona sæson”, hvor et par få kreative typer såsom Grønkjær fik mulighed for at skabe noget offensivt, netop fordi vi havde en fysisk og defensiv velkonsolideret trup, hvor de meter der skulle løbes blev færre og sammenhængen i spillertruppen gav rum til noget offensivt.

    Personligt håber jeg, at den solide defensiv, og det fysiske element fortsat er et prioriteret fokus for den fremtidige sportslige ledelse, således at de evner med bolden, som de spillere vi har på holdet trods alt besidder, kan blive frigjort.

    Hvorvidt Thorup formår det, må stå sin prøve. Personligt synes jeg bare det er fint, at der sker noget på fronten..
    Du må gerne kalde mig unuanceret. Som de fleste andre der debatterer herinde, har jeg ikke en fodboldfaglig baggrund. Jeg har min viden fra det, jeg ser i Parken og på TV, og det jeg læser i aviser og på nettet.

    Jeg havde hellere set Bo Svensson som træner med Neestrup som assistent, fordi Svensson har været spiller og træner i Tyskland i den periode, hvor tyskerne for mig at se har udviklet en særdeles spændende spillestil, der også gør sig på højt internationalt niveau. Tillige er han nu i gang med en trænerkarriere i Redbull koncernen, så noget må han kunne. Jeg er helt med på, at Thorup har meget mere erfaring på seniorniveau, men med det kendskab jeg har til Thorup (først og fremmest hans FCM-tid), står han først og fremmest som en resultatorienteret træner med en fysisk og lidt småkedelig spillestil - ikke langt fra Ståles europæiske udtryk.

    Jeg har ingen ide om, hvem der er det bedste valg for os, men for mig lyder eksempelvis Svensson noget mere spændende end Thorup. Og modsat dig er jeg ikke bare tilfreds med, at der sker noget på fronten. Jeg havde ved gud ikke regnet med, at man ville vælge nogen, der spillestilsmæssigt lagde sig så tæt op ad Ståle. Jeg troede virkelig, når man nu tog skridtet og fyrede Ståle, at man så også ville noget andet med spillet og ikke bare med managerrollen

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #713
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    FCK nægtede at sende Kvist ud til den ventende presse: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...DXx3CJNhNDAwa8

    Er Kvist på rekordtid gået hen og er blevet vores svar på Komiske Ali? Altså...også selv om han selv siger, at han IKKE er det (men det er jo NETOP sådan noget, en komisk Ali ville sige...! ;)): https://indkast.dk/nyhed/189194/will...meget-lang-tid
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #714
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Ståles afløser

    FCK bestemmer vel helt selv, hvem de vil sende ud til pressen?

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #715
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    FCK nægtede at sende Kvist ud til den ventende presse: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...DXx3CJNhNDAwa8

    Er Kvist på rekordtid gået hen og er blevet vores svar på Komiske Ali? Altså...også selv om han selv siger, at han IKKE er det (men det er jo NETOP sådan noget, en komisk Ali ville sige...! ;)): https://indkast.dk/nyhed/189194/will...meget-lang-tid
    Det er fint nok, du er utilfreds med Kvist og ikke kan lide ham, men hvad skal Kvist sige om en træner, vi ikke har bekræftet endnu? Pas på du ikke selv bliver Komiske Ali....


  18. #716
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Du må gerne kalde mig unuanceret. Som de fleste andre der debatterer herinde, har jeg ikke en fodboldfaglig baggrund. Jeg har min viden fra det, jeg ser i Parken og på TV, og det jeg læser i aviser og på nettet.

    Jeg havde hellere set Bo Svensson som træner med Neestrup som assistent, fordi Svensson har været spiller og træner i Tyskland i den periode, hvor tyskerne for mig at se har udviklet en særdeles spændende spillestil, der også gør sig på højt internationalt niveau. Tillige er han nu i gang med en trænerkarriere i Redbull koncernen, så noget må han kunne. Jeg er helt med på, at Thorup har meget mere erfaring på seniorniveau, men med det kendskab jeg har til Thorup (først og fremmest hans FCM-tid), står han først og fremmest som en resultatorienteret træner med en fysisk og lidt småkedelig spillestil - ikke langt fra Ståles europæiske udtryk.

    Jeg har ingen ide om, hvem der er det bedste valg for os, men for mig lyder eksempelvis Svensson noget mere spændende end Thorup. Og modsat dig er jeg ikke bare tilfreds med, at der sker noget på fronten. Jeg havde ved gud ikke regnet med, at man ville vælge nogen, der spillestilsmæssigt lagde sig så tæt op ad Ståle. Jeg troede virkelig, når man nu tog skridtet og fyrede Ståle, at man så også ville noget andet med spillet og ikke bare med managerrollen
    "Vi skal finjustere, optimere ... ikke revolutionere". Er selv enig i din Bo Svensson vurdering - havde været spændende at indarbejde tyske tanker med de skandinaviske.

  19. #717
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Det er fint nok, du er utilfreds med Kvist og ikke kan lide ham, men hvad skal Kvist sige om en træner, vi ikke har bekræftet endnu? Pas på du ikke selv bliver Komiske Ali....
    Kvist behøver bestemt ikke at sige noget endnu. Men hvis han bare var nogenlunde god til pressen, ville det være let at glide af på så simple spørgsmål. Kan som journalist sige, at det giver respekt, når man stiller op - også de gange, hvor man helst ikke har lyst til at svare på bestemte spørgsmål. Ellers kommer der netop artikler som denne, hvor det hedder sig, at man nægter at stille op. Unfair? Måske - men det er en del af underholdningsbranchen.

    Så jeg må bare konstatere, at der virkelig er behov for medietræning i FCKs ledelse, efter at Ståle har udfyldt også den rolle hidtil.

    Anyhow - de sendte Hjalte i stedet, og det gik...ehm...nogenlunde: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...-tiden/8349321 ;)
    Sidst redigeret af Andreas Hansen : 02.11.20 kl. 02:53 Årsag: slåfejl :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. #718
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Ståles afløser

    Hvis historien med Thorup er sand, må har Kvist i den grad bevist, at en ny træner ikke behøvede have FCK-DNA https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...r-har-fck-dna/. Det kan man i hvert fald ikke anklage Thorup for.
    Thorup ligner dog ikke en særlig iøjnefaldende træner, men mange af de ting der bliver skrevet om ham virker mere som formodninger end noget andet. Sammenlignet med Bo Svensson, der også må have været en seriøs bejler, så har han et mere robust CV med erfaring fra både bund og top i Superligaen, ungdomslandshold og subtop (?) i Belgien.
    Det virker dog ikke som et trænervalg der ryster grundvoldene, men snarere som et mere ’safe bet’. Fremfor en revolutionerende ændring af spillestilen og filosofien, er vi nok gået med en træner, der kan videreføre de idéer der allerede er i klubben og så lave små ændringer.
    Om det er en god eller en dårlig idé må tiden vise. Er Thorup et skridt op fra Ståle? Jeg tror det ikke og havde selv håbet på en anden type træner, når nu Ståle skulle fyres.
    Det er måske heller ikke træneren der i fremtiden skal stå for, at tegne klubbens filosofi på den lange bane, men snarere sportsdirektøren der skal komme med landvindingerne. Hvis det er tilfældet, må man nok undre sig over hvorfor denne ikke er blevet hentet først.
    Om ikke andet, så har jeg stor respekt for den måde Hjalte har håndteret den korte ansættelse på. Jeg var ikke imponeret over, at man valgte ham som midlertidig træner, men han har gjort det fint efter omstændighederne. Han er umiddelbart blevet smidt under bussen, men forhåbentligt har han fået gode erfaringer, som han kan bruge fremadrettet.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #719
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Ståles afløser

    Man må jo dømme ham på hans kommende resultater

    Men umiddelbart slår han mig ikke som den store taktikker
    Og blød i sin mandskab behandling.
    Har kun vundet et DM mesterskab
    Ikke nogen europæisk track record

    Det lugter lidt af en Per Frimann signing
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  23. #720
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Man må jo dømme ham på hans kommende resultater

    Men umiddelbart slår han mig ikke som den store taktikker
    Og blød i sin mandskab behandling.
    Har kun vundet et DM mesterskab
    Ikke nogen europæisk track record

    Det lugter lidt af en Per Frimann signing
    Nu er jeg heller ikke selv speciel stor fan af Thorup, men måske skal vi være bare lidt fair overfor manden. Hvis jeg ikke husker helt galt, så har han vist været i og gået videre fra EL-gruppespil med både FCM og Gent og har endvidere spillet U21 til en slutrunde, hvor de kom i semifinalen. Så "ikke nogen europæisk Track record" er nok at stramme den, omend der måske især for FCM også har været et par skuffelser imellem (Astana, Malmø).

    Mht "ikke den store taktikker", så er det egentlig også mit indtryk. Men når man så hører eksperter beskrive ham, så er der flere som nævner "dygtig analytisk". Endvidere tror jeg egentlig, at netop mandskabspleje er en af hans forcer.

    Som nævnt, så er jeg heller ikke selv vildt stor fan af manden - det er jo for fa'en den samme person, som et samlet Sidelinien for nogle år tilbage håbede, at FCM ikke ville fyre, da de var i en af deres kriser. Men når det er sagt, så har Kvist hele tiden sagt (og jeg er enig på det område, hvis vi absolut skulle fyre Ståle), at vi ikke har brug for nogen revolution. Vi har brug for lidt justeringer og måske en anden ledelsesstil, som ikke slider så meget på spillerne mentalt. Og set i det lys - sammen med evnen til at udvikle og stole på unge spillere - så kan Thorup godt blive en succes. Især hvis vi også lykkes med at få Neestrup (vigtigt). Han bringer både en stor faglig viden, han bringer den ønskede FCK-dna, han er vellidt og respekteret i truppen og han bringer også erfaring for, hvordan den Europæiske kode knækkes.
    Hvis alternativet var Bo Svensson (som mange håber herinde), så foretrækker jeg i hvert fald personligt det mere "sikre" valg i Thorup, især når vi står i en situation, hvor vi trods en massiv krise pludselig lever igen i Superligaen. Svensson kunne selvfølgelig blive et kæmpe scoop - det kunne bare også nemt blive en kæmpe katastrofe, og det ville godt nok være et kæmpe kæmpe sats i en økonomisk meget vanskellige periode, hvor succes i ligaen er meget vigtig netop i år.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •