Side 54 af 56 FørsteFørste ... 444515253545556 SidsteSidste
Viser resultater 796 til 810 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #796
    Tilmeldingsdato
    Feb 2020
    Indlæg
    230

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Kom lige i tanke om en person, som rent fodboldfagligt og erfaringsmæssigt burde være et oplagt emne i rollen som sportsdirektør, men hvor personlighed og baggrund nok vil være ret svær at sluge for en del FCK-fans. Personen:

    - Har UEFA PRO-trænerlicens
    - Har international erfaring som både træner og teknisk direktør i en topklub med massiv bevågenhed
    - Har et bredt internationalt netværk i Europa og Asien
    - Er bevidst om betydningen af en langsigtet strategi ift. opbygningen af en organisation
    - Har været involveret i spillerhandler på baggrund af en tilrettelagt strategi
    - Har foretaget scouting, hvor man udover spillerens tekniske/taktiske/mentale/fysiske færdigheder også har inddraget kendskab til spillerens nationale kultur og den sælgende klubs kultur
    - Er optaget af bæredygtighed i klubber baseret på en klart defineret vision og strategi
    - Har rigt kendskab til dansk fodbold
    - Har dansk pas

    Der er tale om Mads Davidsen, som dog er optaget i et job i en klub i de Forenede Arabiske Emirater. Kan desuden godt forestille mig at en del (især herinde) ikke bryder sig om manden, både pba. hvordan han har fremstået i div. medier/podcasts, plus at han har en fortid i BØF.
    Hehe vi havde ham også op og vende inden vi tilrettelagde program i sidste udsendelse
    men det indtryk han efterlod i Bøf sammen med Ebbe Sand der ville jeg godt nok ikke være rolig med ham i spidsen.

    En sjov lille note spottede Jens Ørgaard på 10eren idag i forbindelse med U19 kampen mellem FCK-FCM

    -Victor

  2. #797
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Ståle har haft sin måde at gøre det på, og det har vi været en masse, der har nydt rigtig godt af og virkelig er trivedes stærkt under, men nu har vi måske en anden trupsammensætning, der ikke trives lige så godt under det, når tingene ikke er gået så godt.

    Tror nu det menes direkte med der citat her. Truppen er ikke sat sammen til Ståle. Deraf har der været en stor fejl i indkøbene til Ståle som træner.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #798
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Skulle man aldrig tage denne tråd op igen? Jeg er pt. ret overbevist om at Thorup ikke er den rette afløser for Ståle. Og er helt overbevist om at han ikke kommer til at opnå de samme resultater som den skaldede nordmand gjorde både nationalt og internationalt. Og det er ellers der, vi skal hen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  5. #799
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståles afløser

    Synes bestemt at meget af æren ved dette nederlag kan tilskrives trænerteamet, men jeg vil nu ikke dømme Thorup ude på den baggrund. Jeg aner ikke hvad han reelt har at byde ind med og vi har været nødsaget til at eksperimentere i den her sæson, for at få så meget som muligt ud af den. Jeg husker godt hvad det var Thorup rent faktisk overtog og han har vel ret beset brugt tiden på primært at slukke brande.

    Derudover har vi kun for nyligt fået sammensat det sportslige setup og den organisation er sikkert ikke endegyldigt på plads endnu. Thorup har slet ikke haft mulighed for at sætte sit eget præg endnu. Hvis man ikke mener han er den rette, giver det selvfølgelig ikke mening at fortsætte med ham, men mon ikke han er for dyr til at være ”vikartræner”. Dengang Ståle først kom til og selv skulle bygge op var han også voldsomt udskældt og han overtog en trup i langt bedre forfatning. Da han kom tilbage og overtog en trup der var langt fra det han ville have, var han to år om at genvinde mesterskabet.

    Personligt var jeg ganske skuffet da vi præsenterede Thorup som træner. Jeg havde håbet på en træner med et klart koncept og gerne en mere interessant spillestil og den type tror jeg ikke Thorup er – men det synes jeg ikke man reelt kan vurdere baseret på den her sæson.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #800
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg husker godt hvad det var Thorup rent faktisk overtog og han har vel ret beset brugt tiden på primært at slukke brande.
    Med benzin ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #801
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Synes bestemt at meget af æren ved dette nederlag kan tilskrives trænerteamet, men jeg vil nu ikke dømme Thorup ude på den baggrund. Jeg aner ikke hvad han reelt har at byde ind med og vi har været nødsaget til at eksperimentere i den her sæson, for at få så meget som muligt ud af den. Jeg husker godt hvad det var Thorup rent faktisk overtog og han har vel ret beset brugt tiden på primært at slukke brande.

    Derudover har vi kun for nyligt fået sammensat det sportslige setup og den organisation er sikkert ikke endegyldigt på plads endnu. Thorup har slet ikke haft mulighed for at sætte sit eget præg endnu. Hvis man ikke mener han er den rette, giver det selvfølgelig ikke mening at fortsætte med ham, men mon ikke han er for dyr til at være ”vikartræner”. Dengang Ståle først kom til og selv skulle bygge op var han også voldsomt udskældt og han overtog en trup i langt bedre forfatning. Da han kom tilbage og overtog en trup der var langt fra det han ville have, var han to år om at genvinde mesterskabet.

    Personligt var jeg ganske skuffet da vi præsenterede Thorup som træner. Jeg havde håbet på en træner med et klart koncept og gerne en mere interessant spillestil og den type tror jeg ikke Thorup er – men det synes jeg ikke man reelt kan vurdere baseret på den her sæson.
    Jeg er ikke der endnu, hvor jeg mener, at Thorup skal kyles på porten. Men jeg er godt nok ved at være bekymret. Han har overtaget en trup fyldt med alt for dyrt fyld, og det er begrænset, hvad der er købt ind til ham. Lerager skal nok blive god - Bundu skal bare sendes retur til Belgien. Men jeg aner ikke, hvad det er, Thorup gerne vil. Han skifter formation til snart set hver kamp, han lyder mere som en træner i en jysk bundklub end en træner i København, og jeg kan overhovedet ikke få øje på nogen som helst plan med noget. Det virker totalt uden retning. Så jeg er bekymret.

    Hvis ikke situationen bedrer sig til efteråret, så må vi til vinterpausen afskrive endnu 27 mio. kr. til at afskedige en træner.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #802
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Synes bestemt at meget af æren ved dette nederlag kan tilskrives trænerteamet, men jeg vil nu ikke dømme Thorup ude på den baggrund. Jeg aner ikke hvad han reelt har at byde ind med og vi har været nødsaget til at eksperimentere i den her sæson, for at få så meget som muligt ud af den. Jeg husker godt hvad det var Thorup rent faktisk overtog og han har vel ret beset brugt tiden på primært at slukke brande.

    Derudover har vi kun for nyligt fået sammensat det sportslige setup og den organisation er sikkert ikke endegyldigt på plads endnu. Thorup har slet ikke haft mulighed for at sætte sit eget præg endnu. Hvis man ikke mener han er den rette, giver det selvfølgelig ikke mening at fortsætte med ham, men mon ikke han er for dyr til at være ”vikartræner”. Dengang Ståle først kom til og selv skulle bygge op var han også voldsomt udskældt og han overtog en trup i langt bedre forfatning. Da han kom tilbage og overtog en trup der var langt fra det han ville have, var han to år om at genvinde mesterskabet.

    Personligt var jeg ganske skuffet da vi præsenterede Thorup som træner. Jeg havde håbet på en træner med et klart koncept og gerne en mere interessant spillestil og den type tror jeg ikke Thorup er – men det synes jeg ikke man reelt kan vurdere baseret på den her sæson.
    Thorup havde en "hel" vinterpause til at opbygge noget. I stedet nedbrød han det der virkede og har siden skiftet ud/rykket rundt/og famlet. Jeg er meget, meget bekymret for hans manglende "tilgang/plan". Derudover havde jeg en forventning om, at Selles og Neestrup skulle bidrage med noget struktur - det er heller ikke sket.
    Så jeg sætter - af gud ved hvilken grund - min lid til PC! Noget skal der ske - det hele kan/skal ikke tilskrives "Ståles trup"...

    Spørgsmålet er vel i bund og grund - er JT en dygtig håndværker (fodboldfagligt)? Han er i hvert fald håbløs i interviews mm, og det ligner han ikke formår at sætte spillerne op (eller de ikke vil)...

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #803
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    119

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Noget skal der ske - det hele kan/skal ikke tilskrives "Ståles trup"...
    Det både kan og skal tilskrives Ståles trup. Fyringen af Ståle og ansættelsen af Thorup, har endnu ikke og kommer heller ikke til at rykke med det mentale problem i netop Ståles trup. Starten af foråret 2020 viser meget godt problemet i klubben. Man kommer ud efter et rimeligt efterår 4 point bag Midtjylland og med videre kvalifikation i Europa. Man vandt godt nok ikke over Malmø i den sidste kamp, så heldigvis tabte Dynamo Kiev til lugano på hjemmebane. Første kamp byder på mægtige Esbjerg (nr.13 i ligaen), som tabes 1-0. Derefter spiller man 1-1 mod et bonderøvshold fra Glasgow. Så tager man til Silkeborg, hvor man møder endnu en mægtig modstander (nr. 14 i ligaen), og spiller imponerende 1-1. Så tager man til Glasgow og møder bonderøvsholdet Celtic igen - den vindes 3-1.

    Der er et mentalt problem i truppen, og det problem er ikke løst før, at der er blevet lavet store udskiftninger i den her trup. Så kan man prøve nok så mange trænere - det kommer ikke til at ændre sig. Bedst illustreret ved at problemet stadig er her, må være Zanka der udtaler, at han ikke behøver at bevise, at han er god nok til at spille (håber jeg husker rigtig, at det var det han skulle have sagt). Lur mig ikke om der er andre i truppen, som har samme holdning. De vil gerne spille kampe mod bonderøvshold som Celtic, Istanbal og United, men gider ikke rigtig eller føler sig alt for gode til kampene mod de rigtige storhold.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #804
    mkmk er offline Ståle-i-FCK-for-altid
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    17

    Re: Ståles afløser

    At man stadig tilskriver Ståle alt hvad der er galt i klubben fortællere mere, at man har et problem med ståle, fremfor at erkende, at ledelsen/bestyrelsen har begået årtiets største fejl ved at fyre den mand, som har skabt FCK i nyere tid.

    Det er klart, at Zanka og andre spillere ser dårligere ud, når de er ledet af en jysk amatør træner.

    Holdet er jo til langt mere end hvad det præsterer.

    På langt de fleste positioner er FCK langt stærkere end konkurrenterne. Og kan næsten stille to A-hold som burde spille med om mesterskabet. At man så har ansat en træner der med et Manchester City hold, ville rykke ned i Superligaen er anden ting.

    Det er stort set de samme spillere som kørte en vanvittig europæisk kampagne (endda forstærket, da man både har hentet nye spillere ind og samtidigt fået en del skadede spillere tilbage).

    Fyringen af Ståle kommer til at gøre ondt lang lang tid endnu. Det her er kun toppen af isbjerget. Thorup skal nok blive fyret, men først næste sæson. Kvist vil ikke tabe ansigt og fyre ham nu. Der skal gå lidt tid endnu.

    Den eneste mulighed for at genoprette den kæmpe skade som Kvist og Rygaard har forårsaget, er at gå tilbage til de dyder som Ståle indførte. 4-4-2, zone forsvar, fysisk overlegenhed mv.
    Og der tror jeg at en type som David N. vil passe godt ind. Men hvis man ikke snart ser det i øjnene, at fyringen af ståle var helt forkert, så går der længere tid før man kommer tilbage.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #805
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af mkmk Se meddelelser
    At man stadig tilskriver Ståle alt hvad der er galt i klubben fortællere mere, at man har et problem med ståle, fremfor at erkende, at ledelsen/bestyrelsen har begået årtiets største fejl ved at fyre den mand, som har skabt FCK i nyere tid.

    Det er klart, at Zanka og andre spillere ser dårligere ud, når de er ledet af en jysk amatør træner.

    Holdet er jo til langt mere end hvad det præsterer.

    På langt de fleste positioner er FCK langt stærkere end konkurrenterne. Og kan næsten stille to A-hold som burde spille med om mesterskabet. At man så har ansat en træner der med et Manchester City hold, ville rykke ned i Superligaen er anden ting.

    Det er stort set de samme spillere som kørte en vanvittig europæisk kampagne (endda forstærket, da man både har hentet nye spillere ind og samtidigt fået en del skadede spillere tilbage).

    Fyringen af Ståle kommer til at gøre ondt lang lang tid endnu. Det her er kun toppen af isbjerget. Thorup skal nok blive fyret, men først næste sæson. Kvist vil ikke tabe ansigt og fyre ham nu. Der skal gå lidt tid endnu.

    Den eneste mulighed for at genoprette den kæmpe skade som Kvist og Rygaard har forårsaget, er at gå tilbage til de dyder som Ståle indførte. 4-4-2, zone forsvar, fysisk overlegenhed mv.
    Og der tror jeg at en type som David N. vil passe godt ind. Men hvis man ikke snart ser det i øjnene, at fyringen af ståle var helt forkert, så går der længere tid før man kommer tilbage.

    Den analyse er jeg så helt og aldeles uenig i.


  18. #806
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af mkmk Se meddelelser
    At man stadig tilskriver Ståle alt hvad der er galt i klubben fortællere mere, at man har et problem med ståle, fremfor at erkende, at ledelsen/bestyrelsen har begået årtiets største fejl ved at fyre den mand, som har skabt FCK i nyere tid.

    Det er klart, at Zanka og andre spillere ser dårligere ud, når de er ledet af en jysk amatør træner.

    Holdet er jo til langt mere end hvad det præsterer.

    På langt de fleste positioner er FCK langt stærkere end konkurrenterne. Og kan næsten stille to A-hold som burde spille med om mesterskabet. At man så har ansat en træner der med et Manchester City hold, ville rykke ned i Superligaen er anden ting.

    Det er stort set de samme spillere som kørte en vanvittig europæisk kampagne (endda forstærket, da man både har hentet nye spillere ind og samtidigt fået en del skadede spillere tilbage).

    Fyringen af Ståle kommer til at gøre ondt lang lang tid endnu. Det her er kun toppen af isbjerget. Thorup skal nok blive fyret, men først næste sæson. Kvist vil ikke tabe ansigt og fyre ham nu. Der skal gå lidt tid endnu.

    Den eneste mulighed for at genoprette den kæmpe skade som Kvist og Rygaard har forårsaget, er at gå tilbage til de dyder som Ståle indførte. 4-4-2, zone forsvar, fysisk overlegenhed mv.
    Og der tror jeg at en type som David N. vil passe godt ind. Men hvis man ikke snart ser det i øjnene, at fyringen af ståle var helt forkert, så går der længere tid før man kommer tilbage.
    Jeg bliver oprigtigt talt nysgerrig, når der kommer sådan en brandtale for at fyringen af Ståle var forkert. Hvad er det, du har set efter fyringen, som gør den forkert? Ja, København har spillet som en sæk kartofler, men det gjorde vi da godt nok også i hele 2020 frem til fyringen. En resultatmæssigt fantastisk tur i Europa, ja. Men i suppen - og i Europa sidste efterår - var det helt håbløst.

    Som skrevet tidligere er jeg begyndt at tvivle på, om Thorup er den rigtige mand, for jeg kan ikke se nogen rids af en plan. Men jeg har godt nok svært ved at se, at det skulle være et argument for, at den gode plan havde været at Ståle kunne fortsætte med at skylle millioner ud i lokummet på det ene fejlkøb efter det andet.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar


  19. #807
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    For nylig fik jeg foretaget en jobmæssig personlighedsprofilstest. Testen viste blandt andet, at jeg har en tendens til at både fokusere på de overordnede strategiske linjer og det langsigtede perspektiv, samtidigt med at jeg har fokus på at have styr på systematikken, og at jeg trives med de klare retningslinjer. Derudover har jeg større fokus på de langsigtede resultater, frem for resultaterne her og nu.

    Med det in mente, kan jeg godt se hvorfor jeg måske har været en af dem, som har forsvaret Ståles position i klubben mest intensivt, på trods af at mange andre har haft det med ham på samme måde, som jeg pt. har det med Thorup. Ståle har med sin retorik og tilgang både været en, som har stået for en klar og tydelig systematik (4-4-2 zoneforsvar baseret på relationer og sikre principper), og samtidigt har i samarbejde med Johan Lange haft en langsigtet strategi med fokus på de langsigtede resultater (kvalificere sig til europæiske turneringer, styrke sin position i Europa, udvikle på talentarbejdet, osv.). Det har gjort, at jeg i højere grad har set gennem fingre med eksempelvis et dårligt pointsnit, formdykkene når man startede på en ny team-cyklus, m.m., fordi de "kortsigtede" resultater og bump på vejen ikke har haft samme betydning som at man vidste, hvor man forsøgte at bevæge sig hen.

    Thorup har et pointsnit i alle sine FCK-kampe på 1,71. Hvorimod Ståle i 2020 havde et pointsnit på 1,4. Alligevel er jeg stadig mere rasende og irriteret på Thorup, fordi jeg kan ikke se en plan med hvad han er ude på, og jeg mangler den der vindende aggressivitet og det nødvendige vinderinstinkt. Set udefra oplever jeg det som om han farer rundt som en hovedløs skide kylling. Med Ståle vidste man, at der var en plan. En god og bæredygtig plan, der har ført os til 13 ud af 15 gruppespil, og som fik os til at kontinuerligt bokse over egen økonomisk vægtklasse, bl.a. manifesteret ved 35 europæiske kampe i træk, hvor vi max. har lukket ét mål ind.

    Vi var nået til det punkt, hvor Ståle ikke længere var den rette til at føre den ud i livet. Det må selv jeg modvilligt indrømme. Men det var ikke ensbetydende med at planen var lort og trængte til at blive udskiftet. For det var den bestemt ikke. Og det var også lige præcis det, Ståle advarede kraftigt imod, i det efterhånden berømte interview, han lavede med Kasper Marker inden Rijeka-kampen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Solbakken
    Jeg kunne have gjort tingene bedre, 100% sikkert. Jeg kan meget gerne byttes ud, jeg skal ikke stå i vejen for det, hvis nogen vil det. Men det, jeg vil advare meget stærkt mod, det er de fuldstændigt hjernedøde, idiotiske, håbløse krav om at vi skal gå i en fuldstændig anden retning eller gøre noget andet end noget, som beviseligt har indkasseret os ekstreme transfers, ekstreme indkomster i europæisk spil, mange mesterskaber og pokaltitler. Vi har nået mere i fodbold-Europa, som vi ikke må miste, fordi nogen skriger på noget, som er idiotisk i forhold til hvad vi står for. Vores DNA, den må ikke væk. Fjern mig, no problem. Men gå ikke væk fra DNA'et. Det er... Be careful what you wish for."
    Og det er utroligt, at Kvist ikke har forstået det, og ikke formåede at rekruttere en ny træner på den baggrund, på trods af man stod og gjalpede op om at man blot skulle "justere og optimere". Det kan godt være, at når nu Kvist kun skal tage sig af bestyrelsesarbejde, så er han ikke længere ude, hvor han ikke kan bunde. Men det er resten af klubben på nuværende tidspunkt, når man har hentet så mange nøglemedarbejdere, uden at først have styr på hvor man i det hele taget vil hen, og hvordan man vil derhen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  20. #808
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Ståles afløser

    Et af de store problemer med Thorup er vel også, han måske ikke kan tøjle omklædningsrummet. Ret mig, hvis jeg tager fejl, men jeg mindes ikke at har haft retoriske problemer mellem spillere og trænerteamet under Ståle. Jeg tænker især på Zanka, som - berettiget eller uberettiget - udtaler sig kritisk til pressen.

    Dertil kommer så alle de andre forhold, manglende plan, systemskift m.v.

    Det er vanvittigt at vi over en 6 måneder periode ikke har forbedret vores forsvar. Vi er hullet som en si, og så er det svært at vinde fodboldkampe. Det fatter jeg simpelthen hat af, men det træner team.
    Linderoth tilbage!

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #809
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Ståles afløser

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...or-bo-svensson


    Bo Svensson kostede mainz 11 mio kr og vi fik JT gratis pga en teknikalitet i hans kontrakt... er vi seriøst derude hvor man har valgt at spare sig til en erfaren træner istedet for at give sølle 11 mio kr for et af Tysklands(danske) største trænertalenter


    Jeg er rasende
    Very Nice

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #810
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Ståles afløser

    Læser man videre, ser man også at han er på radaren i langt større tyske klubber.. Ståle havde ret i at Kvist var ude, hvor han ikke kunne bunde. Hold nu kæft, hvor bliver jeg dog endnu mere skuffet over FC, end jeg er i forvejen..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •