Side 55 af 56 FørsteFørste ... 5455253545556 SidsteSidste
Viser resultater 811 til 825 af 830

Emner: Ståles afløser

  1. #811
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...or-bo-svensson


    Bo Svensson kostede mainz 11 mio kr og vi fik JT gratis pga en teknikalitet i hans kontrakt... er vi seriøst derude hvor man har valgt at spare sig til en erfaren træner istedet for at give sølle 11 mio kr for et af Tysklands(danske) største trænertalenter


    Jeg er rasende
    Mainz solgte ham for 11 millioner og købte han tilbage for 20 millioner. Ikke at der gør den store forskel...

    Det tog er kørt men spørgsmålet om det nogensinde var en mulighed eller Bo bare var flink overfor København i pressen men gav Kvist et afslag på en eventuel forespørgsel. Bo vidste jo godt han var kronprinsen i red bull og next in line som cheftræner der. Så hvorfor overhovedet tage til Danmark og København...

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #812
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...or-bo-svensson
    Bo Svensson kostede mainz 11 mio kr og vi fik JT gratis pga en teknikalitet i hans kontrakt... er vi seriøst derude hvor man har valgt at spare sig til en erfaren træner istedet for at give sølle 11 mio kr for et af Tysklands(danske) største trænertalenter
    Nej det er vi med garanti ikke. Vi er nok nærmere derude, hvor man ikke ønskede at køre med en lottokupon (som Svensson helt ærligt havde været) og i stedet valgte det etablere navn, som havde vist resultater flere steder. Det har nok desværre vist sig at være en fejl.

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Jeg er rasende
    Det er vi garanteret alle sammen. Personligt er jeg det bestemt ikke over, at vi ikke tog Svensson. For det havde været et stort gamble også selvom han nu toppræsterer i Mainz. Men jeg er rasende over resultaterne, over spillernes attitude og indsats, over al den taktiske famlen, over at man ikke kan sammensætte en skide defensiv, og mest af alt over det som Kiwi nævner ovenover, nemlig at man er gået væk fra alt det som har virket i så mange år. Det er så himmelråbende dumt, og der er sket præcis det, som jeg frygtede med en Stålefyring. Vejen til succes er ualmindelig lang og det er desværre ikke nok, at FCM evt. må sælge lidt ud til sommer. Der er ingen plan, ingen penge, ingen ting.

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #813
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Ståles afløser

    Spørgsmålet er, om drengene nu har nået bunden, og beslutter at knytte næverne og stå fast, at træde i karakter og udvise respekt for den hvide trøje, simpelthen levere for deres fine timeløn i FCK! Eller ser vi ind i en ny lussing, leveret af David Nielsen tropper, som vi jo ved kommer med alt den gejst og tænding, og viljen til sejr, som vi så gerne vil se fra vores egen trup?? Svaret blæser i vinden. Vi er klogere søndag kl. 22. Heller ikke jeg ser Thorup som løsningen. Sorry to say.

  6. #814
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    (...) Spørgsmålet om det nogensinde var en mulighed eller Bo bare var flink overfor København i pressen men gav Kvist et afslag på en eventuel forespørgsel.
    Han blev aldrig spurgt. Kvist var ude og sige i december, at de havde fået deres førsteprioriteter over hele linjen, bl.a. her: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...teprioriteter/

    Og altså, Svensson fik jo nævnt at FCK er hans klub i Danmark, og at FCK-DNA er noget, han besidder, så han var bestemt ikke afvisende over for ideen. https://www.bt.dk/superligaen/fck-ko...er-interessant

    Og altså, det er immervæk en træner, som har fået sine trænerfærdigheder udviklet sammen med og under trænere og ledere som Klopp, Tuchel, Hjulmand og Rangnick. Så hans faglige ballast var på plads. Og når Ralf Rangnick, som har været med til at udvikle Tuchel, Hasenhüttl, Nagelsmann, Rose og Hütter, har peget på ham som en af de mest interessante trænere i Tyskland, så slår man sig for panden over at man kiggede til anden side, når man havde en så stor mulighed for at hente et af de største trænertalenter.
    https://www.bt.dk/fodbold/rangnick-s...te-traenere-vi

    Og som tidligere FCK-anfører, så var lederevnerne også på plads. Og han havde på det tidspunkt cirka samme antal års trænererfaring som Ståle, da han kom til i 2006, plus Svensson i meget højere grad end Ståle har haft fokus på at kunne udvikle de unge spillere til at præstere på højeste niveau.

    Når man dertil ligger, at hans spilfilosofi ift. restforsvar og pres, som han beskrev i efteråret i en Mediano-podcast, ligger mere eller mindre i tråd med hvad PC afslørede i bl.a. Købmændenes Klub for et par uger siden at han ønsker for det fremtidige FCK, så havde det været både friskt, modigt og fremadtænkende at have hentet Svensson ind, samtidigt med man ikke havde kylet FCK-DNAet ud med badevandet.

    For helvede, Kvist.. Om nogle år vil vi se tilbage på dette forløb og vurdere, at det er på niveau med da OB ikke ville bruge tre millioner kroner på en polsk angriber i 2007, fordi de ikke mente at han havde niveauet til Superligaen. Angriberens navn? Robert Lewandowski..
    Sidst redigeret af Kiwi : 24.04.21 kl. 10:27
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #815
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Ståles afløser

    Jeg tvivler meget på, at Kvist alene har stået for ansættelsen af Thorup. Dermed ikke sagt, at han ikke fortjener kritik for beslutningen - han var jo trods alt sportslig ansvarlig, omend midlertidigt, i perioden - men jeg er sikker på, at han fået masser af (dårlig?) rådgivning undervejs.

    I øvrigt er det jo langt fra givet, at Svensson ville kunne overføre succesen fra Mainz til FCK. Så havde snakket gået på, hvordan man kan finde på at hente en træner uden væsentlig erfaring.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #816
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg tvivler meget på, at Kvist alene har stået for ansættelsen af Thorup. Dermed ikke sagt, at han ikke fortjener kritik for beslutningen - han var jo trods alt sportslig ansvarlig, omend midlertidigt, i perioden - men jeg er sikker på, at han fået masser af (dårlig?) rådgivning undervejs.

    I øvrigt er det jo langt fra givet, at Svensson ville kunne overføre succesen fra Mainz til FCK. Så havde snakket gået på, hvordan man kan finde på at hente en træner uden væsentlig erfaring.
    Jf. denne artikel, kunne Bo ellers havde været en interessant skikkelse i København, også al den tid at han er tidligere spiller og kaptajn i klubben. Kald mig bare gammeldags, men der er sgu noget romantisk over den del.

    Hvis man ser bort fra den del, at Ståle bogstaveligt talt "døde for klubben", er hans og Bos fortællinger ikke så forskellige. Gamle profiler der returnerer. Det er bare en god historie.

    https://www.bt.dk/fodbold/rangnick-s...te-traenere-vi

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #817
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg tvivler meget på, at Kvist alene har stået for ansættelsen af Thorup. Dermed ikke sagt, at han ikke fortjener kritik for beslutningen - han var jo trods alt sportslig ansvarlig, omend midlertidigt, i perioden - men jeg er sikker på, at han fået masser af (dårlig?) rådgivning undervejs.

    I øvrigt er det jo langt fra givet, at Svensson ville kunne overføre succesen fra Mainz til FCK. Så havde snakket gået på, hvordan man kan finde på at hente en træner uden væsentlig erfaring.

    Man kunne mærke hele Fanbasen var lunken og dermed er det ikke usandsynligt at spilletruppen var lunken! Og når JT har energien som en fagligt begrænset fysiklærer på den lokale folkeskole, så er det fandme også svært at se hvordan man skulle kunne vende det rundt.... hvis man kan tage til den absolut bundklub i Tyskland og vende holdet i den rigtige retning, så er der vist ingen tvivl omkring at han kunne have gjort det samme i fck
    Very Nice

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #818
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Ståles afløser

    Der er en masse som fik det som de ville - indtil nu har de taget 100% fejl. Nu begynder den klassiske, det er andres skyld, det er bare er spørgsmål om tid.

    Jeg kan sagtens acceptere forandring, men så skal man også kunne se fremskridt på et eller flere parametre og det skal man gerne kunne se relativt hurtigt. Jess har ingen klar plan, han lever på ingen måder op til hans egen udtalelser om offensivt og attraktivt fodbold. Mandskabsplejen virker hellere ikke umiddelbart passende til en topklub.

    Jeg troede ikke på ham, jeg tror ikke på ham og vi skal ikke vente 2 år på at se det er for sent. Klubben fejler pt på så mange parametre og mest af alt - vi har ingen vinder instinkt

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #819
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af mkmk Se meddelelser
    At man stadig tilskriver Ståle alt hvad der er galt i klubben fortællere mere, at man har et problem med ståle, fremfor at erkende, at ledelsen/bestyrelsen har begået årtiets største fejl ved at fyre den mand, som har skabt FCK i nyere tid.

    Det er klart, at Zanka og andre spillere ser dårligere ud, når de er ledet af en jysk amatør træner.

    Holdet er jo til langt mere end hvad det præsterer.
    Nej, det er jo det der er problemet. Det er holdet ikke. Hvor gode var de spillere sidste år da man startede forårssæsonen ud med nederlag til Esbjerg og uafgjort mod Silkeborg?

    Citat Oprindeligt indsendt af mkmk Se meddelelser
    På langt de fleste positioner er FCK langt stærkere end konkurrenterne. Og kan næsten stille to A-hold som burde spille med om mesterskabet. At man så har ansat en træner der med et Manchester City hold, ville rykke ned i Superligaen er anden ting.
    Nævn 2 spillere der ville kunne indgå i FCM start 11 - det tror jeg du får svært ved. At vi køber dyrere ind gør dem desværre ikke bedre.

    Citat Oprindeligt indsendt af mkmk Se meddelelser
    Det er stort set de samme spillere som kørte en vanvittig europæisk kampagne (endda forstærket, da man både har hentet nye spillere ind og samtidigt fået en del skadede spillere tilbage).
    ... Og som røg ud til Rijeka på et skamfuldt selvmål der gik viralt i hele verden, nå det hold!

    Citat Oprindeligt indsendt af mkmk Se meddelelser
    Fyringen af Ståle kommer til at gøre ondt lang lang tid endnu. Det her er kun toppen af isbjerget. Thorup skal nok blive fyret, men først næste sæson. Kvist vil ikke tabe ansigt og fyre ham nu. Der skal gå lidt tid endnu.

    Den eneste mulighed for at genoprette den kæmpe skade som Kvist og Rygaard har forårsaget, er at gå tilbage til de dyder som Ståle indførte. 4-4-2, zone forsvar, fysisk overlegenhed mv.
    Og der tror jeg at en type som David N. vil passe godt ind. Men hvis man ikke snart ser det i øjnene, at fyringen af ståle var helt forkert, så går der længere tid før man kommer tilbage.
    Fyringen af Ståle kommer til at gøre ondt i lang tid fordi den ikke skete før. Vores trup er 100% uhomogen og Ståle kunne jo ikke engang få den til at præstere på nationalt plan. De sidste fire sæsoner har specielt været rædsomme, kun med lyspunkt fra Robert Skov der præsterede på et helt overnaturligt plan.

    De sidste 8 år er vi blevet overhalet af FCM nationalt. De har flere point end os og flere mesterskaber når de, forhåbentligt, vinder i år. Så det første statement om, at Ståle har skabt FCK i nyere tid er vel ikke ligefrem positivt.
    Sidst redigeret af Kong jensen : 24.04.21 kl. 16:46
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  17. De følgende 11 brugere er enige:

  18. #820
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Man kunne mærke hele Fanbasen var lunken og dermed er det ikke usandsynligt at spilletruppen var lunken! Og når JT har energien som en fagligt begrænset fysiklærer på den lokale folkeskole, så er det fandme også svært at se hvordan man skulle kunne vende det rundt
    Der kan godt være en pointe omkring Thorup. Det er slet ikke utænkeligt, at Thorup er en man tidligere har gjort lidt grin med i omklædningsrummet og at respekten ikke har været ret stor omkring hans personlighed, og pludselig står han som chefen for det hele. Det kan være et problem.

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    .... hvis man kan tage til den absolut bundklub i Tyskland og vende holdet i den rigtige retning, så er der vist ingen tvivl omkring at han kunne have gjort det samme i fck
    Det er sgu ikke til at vide. Og da slet ikke før han rent faktisk fik succes i Mainz, da vi skulle finde en træner. Forøvrigt kan man sige det samme om Thorup, som vendte det hele både i Esbjerg og senest i Genk, hvor han netop havde succes med en hurtig turn-around og hvor respekten for hans arbejde var stort.

    Jeg synes det er for nemt, at vi nu alle peger fingre og nævner Svensson. Vi stod i en situation, hvor der ikke var ret meget plads til at gamble med en forholdsvis uprøvet træner som Svensson, der forøvrigt kom fra en helt andet tilgang til spillet i RB-koncernen. Jeg kan sagtens forstå beslutningen, at man hentede det "sikre" kort i Thorup også selvom vi nu står og ærgrer os.

    Er der forøvrigt nogen som overhovedet har set Mainz spille? Er tilgangen/taktikken til at overføre til FCK? Eller sidder vi alle bare og kigger i tabeller og derfra konkluderer, at man valgte forkert?
    Mainz kan endvidere sagtens nå at rykke ud (de har et absurd svært program tilbage) og skulle man fyre Thorup til sommer (jeg tror det er voldsomt urealistisk), så kan Svensson da måske godt være til at hente.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #821
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Ståles afløser

    Så vandt bo Svensson og mainz 2-1 over Bayern .... vi har stadig den rigtige mand:-(
    Very Nice

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #822
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Så vandt bo Svensson og mainz 2-1 over Bayern .... vi har stadig den rigtige mand:-(
    Liga stilling hvis man kun tæller anden halvdel af sæsonen indtil videre...

    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #823
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Man kunne mærke hele Fanbasen var lunken og dermed er det ikke usandsynligt at spilletruppen var lunken! Og når JT har energien som en fagligt begrænset fysiklærer på den lokale folkeskole, så er det fandme også svært at se hvordan man skulle kunne vende det rundt.... hvis man kan tage til den absolut bundklub i Tyskland og vende holdet i den rigtige retning, så er der vist ingen tvivl omkring at han kunne have gjort det samme i fck
    Jeg var selv skeptisk overfor ansættelsen af Thorup og er ikke siden blevet overbevist om, at han var det rigtige valg. Når jeg forsvarer ham, skyldes det, at vi har en dårlig trup, og at det er urimeligt at forvente mirakler fra Thorups hånd. Jeg har længe sagt, at det vil tage tid at rette op på vores misligeholdte trup, men før det er sket, kan man ikke med rimelighed stille krav om flot spil og resultater.

    Stemningen blandt fansene (som Sidelinien næppe er fuldt repræsentativ for), kan vi ikke bruge til en skid. Det eneste, der virkelig betyder noget, er hvordan Thorup løser sit arbejde. Set udefra imponerer han selvfølgelig ikke pt., så vi må finde noget ro i, at han tidligere har præsteret fornuftigt i sine forskellige trænerjobs.

    Havde Svensson været et bedre valg? Måske. Det finder vi aldrig ud af, og det er ikke værd at bruge energi på.

  25. De følgende 8 brugere er enige:

  26. #824
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Set udefra imponerer han selvfølgelig ikke pt., så vi må finde noget ro i, at han tidligere har præsteret fornuftigt i sine forskellige trænerjobs.
    Som seniortræner

    2016: Nr. 3 med FCM
    2017: Nr. 4 med FCM
    2018: Nr. 1 med FCM
    2019: Nr. 5 med Gent
    2020: Nr. 4 med Gent
    2020: August fyret i Gent

    Småt med titler og der er langt til Roy Hodgson, der havde trænet Inter og Schalke 04 og lige været i UEFA Cup-finale. Måske forskellen på NCH og WK.
    Goldbæks Højrefod

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

  28. #825
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Ståles afløser

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Småt med titler...
    Men dog en enkelt. Mind mig om, hvor mange titler Ståle havde med i bagagen som træner?

    Titler er betyder ikke noget i sig selv. Roland Nilsson havde ført Malmø til deres første guld i 6 år - det blev han ikke en specielt fed FCK-træner af.

  29. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Ståles taktik?
    By monty burns in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 17.03.06, 18:22
  2. På Ståles debutaften...
    By Stamværtshuset in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 11.02.06, 18:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •