Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 39

Emner: Hvordan støtter man FCK i denne tid?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    170

    Hvordan støtter man FCK i denne tid?

    Efterhånden som Coronatiden går, kommer der flere og flere kreative og innovative måde man kan støtte eksempelvis de små lokale forretninger på. Det er ikke nogen hemmelighed at Coronaen kommer til at kunne mærkes, måske ikke mindst hos os Fc. Parkens regnskab har flere år nydt vældig godt af at have Lalandia bag sig. Det kommer til at koste meget dyrt for Parken. Jeg som fan ønsker naturligvis det mindst mulige tab for klubben og derfor har jeg startet denne tråd. For hvordan støtter man egentlig FCK og Parken i denne tid? og hvordan gør man det bedst muligt?
    Jeg er selv "hobby"aktionær i klubben og en måde kunne vel være at bruge nogle sparemønter på at udvide sit ejerskab.
    Købe lidt ekstra merchandise til ungerne eller en selv, er en anden vej.

    Tråden her, er tænkt, som et forum til hvor der kan deles ideer, til hvordan man bedst muligt, støtter op om klub og selskab.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Det har ikke en direkte effekt på omsætningen at købe/sælge aktier under normale omstændigheder. Det ville kun give noget hvis der var tale om en emission af nye aktier a la BØFs årlige tiggerskål.

    (Redigeret:) Køb bare løs af merchandise og fyld skolerne med FC gear.

    Personligt er jeg ret afklaret med ikke at bede om penge tilbage for mit sæsonkort. Og hvis jeg bliver tilbudt at forny til samme pris så smider jeg også de penge, med risiko for ikke at måtte komme til nogle kampe.
    Sidst redigeret af GatoConBotas : 14.04.20 kl. 17:39 Årsag: Fjernede misforståelse om trøjesalg.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    170

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Det har ikke en direkte effekt på omsætningen at købe/sælge aktier under normale omstændigheder. Det ville kun give noget hvis der var tale om en emission af nye aktier a la BØFs årlige tiggerskål.

    Og hvis man køber merchandise så skal man, som jeg har forstået modellen, købe alt andet end spillertrøjer. Som jeg har hørt det får klubben en meget lille del af indtægterne for trøjer ift. producenten.

    Personligt er jeg ret afklaret med ikke at bede om penge tilbage for mit sæsonkort. Og hvis jeg bliver tilbudt at forny til samme pris så smider jeg også de penge, med risiko for ikke at måtte komme til nogle kampe.
    Aha! Ja så blev jeg også klogere i dag. Tak for det :)
    Jeg må finde en anden måde at investere min sparegrismønter i klubben på så.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    683

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Og hvis man køber merchandise så skal man, som jeg har forstået modellen, købe alt andet end spillertrøjer. Som jeg har hørt det får klubben en meget lille del af indtægterne for trøjer ift. producenten.
    Tja, GÆTTER på klubben får 1/5 af trøjesalg. Men tro mig, jo flere trøjer man sælger, jo større forhandlingsgrund bliver der også når man forlænger trøje-aftalerne eller skal have en ny trøjesponsor. Her spiller en masse andre ting selvfølgelig også ind, så som hvor gode man er i europa mv. Så helt så sort/hvidt at man skal holde sig fra trøjer kan man ikke stille det op.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Tja, GÆTTER på klubben får 1/5 af trøjesalg. Men tro mig, jo flere trøjer man sælger, jo større forhandlingsgrund bliver der også når man forlænger trøje-aftalerne eller skal have en ny trøjesponsor. Her spiller en masse andre ting selvfølgelig også ind, så som hvor gode man er i europa mv. Så helt så sort/hvidt at man skal holde sig fra trøjer kan man ikke stille det op.
    Ifølge denne artikel, og en sportsadvokat, så får klubberne i PL 10-15% per trøje/omsætning, og så sponsorpenge, så fair nok. Køb da en trøje...
    Sidst redigeret af GatoConBotas : 14.04.20 kl. 17:36 Årsag: Tog mig sammen og googlede det.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Den virksomhed, jeg tjener, har netop forlænget deres partnerprogram med klubben (til stor glæde for os ansatte, der er kbh-fans og lettere hovedrysten fra de få "bund"ere, vi har).

    På det personlige plan har jeg bestilt et par stykker tøj til afkommet.

    Jeg tror desværre, det bliver svært for klubben og de andre klubbers nedgang kommer også til at påvirke os negativt. Mht. Brøndby er jeg ambivalent. Vel sætter jeg pris på rivaliseringen og hvad det giver superligaen, men samtidig hader jeg projektet ind i knoglerne, hvorfor jeg nok ville være fint tilfreds, om de røg i svinget som følge af denne krise.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    ....

    Jeg tror desværre, det bliver svært for klubben og de andre klubbers nedgang kommer også til at påvirke os negativt. Mht. Brøndby er jeg ambivalent. Vel sætter jeg pris på rivaliseringen og hvad det giver superligaen, men samtidig hader jeg projektet ind i knoglerne, hvorfor jeg nok ville være fint tilfreds, om de røg i svinget som følge af denne krise.
    Der er desværre nok folk på vestegnen med en stor mængde selvtrykte pengesedler til at det nogensinde kommer til at ske.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Der er desværre nok folk på vestegnen med en stor mængde selvtrykte pengesedler til at det nogensinde kommer til at ske.
    Men man kan jo trøste sig med, at det konstant er for at lukke huller - ikke for at udvikle noget som helst!

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    12

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Man kan bruge og støtte klubbens sponsorer, når man alligevel skal bruge isenkram, logistik, håndværkere mv. - og huske sponsorer på, at det er på grund af deres sponsorat, at man er blevet opmærksom på dem.

    I trange tider er sponsorater noget af det som bliver skåret fra, så det gælder om at gøre det tydeligt, at sponsoratet har værdi. Der er en liste på fck.dk med sponsorer.

    https://www.fck.dk/partner/fckpartnere
    Jan K

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af JanK Se meddelelser
    Man kan bruge og støtte klubbens sponsorer, når man alligevel skal bruge isenkram, logistik, håndværkere mv. - og huske sponsorer på, at det er på grund af deres sponsorat, at man er blevet opmærksom på dem.

    I trange tider er sponsorater noget af det som bliver skåret fra, så det gælder om at gøre det tydeligt, at sponsoratet har værdi. Der er en liste på fck.dk med sponsorer.

    https://www.fck.dk/partner/fckpartnere
    Vestegnens Boligadministration! Fedt :-)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    5,020

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Personligt er jeg ret afklaret med ikke at bede om penge tilbage for mit sæsonkort. Og hvis jeg bliver tilbudt at forny til samme pris så smider jeg også de penge, med risiko for ikke at måtte komme til nogle kampe.
    - jeg har ikke sæsonkort, men jeg har da en billet til kampen mod Istanbul. De penge kan Parken og FCK beholde, hvis det er muligt. Alternativt kan de eller jeg selv sende dem videre til KBs ungdom.

    Jeg vil opfordre andre billetholdere til at gøre det samme.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Der kommer en mail ud fra klubben mandag d. 20. Til sæsonkortholdere hvor man aktivt skal vælge om man foretrækker refusion for de kampe man ikke må se pga Corona, eller om man vil donere pengene til udvikling af fanmiljøet (omkring baren mellem C og B).

    Jeg donerer mine refusionspenge, og jeg vil gerne opfordre andre sæsonkortholdere til at gøre det samme. Min begrundelse er at det er en investering i at vi stadig har en klub vi kan genkende på den anden side af alt det her.

    Der bliver ikke spillet fodbold med tilskuere i Telia Parken frem til i hvert fald september. Derfor er vi er nu klar til at tilbyde vores mere end 12.000 sæsonkortholdere muligheden for at få kompensation for de kampe, de ikke har mulighed for at komme ind og se, mens abonnementer kan blive stillet i bero.

    De kan også vælge at støtte klubbens fanarbejde ved at donere kompensationen til udviklingen af det kommende fanmiljø ved B og C-tribunen, vi laver i fællesskab med Carlsberg.
    Sidst redigeret af GatoConBotas : 18.04.20 kl. 06:13 Årsag: Stavefejl
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Er der nogen der har lidt detaljer om denne plan for et fanmiljø mellem c og b?
    Das NT

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af Das NT Se meddelelser
    Er der nogen der har lidt detaljer om denne plan for et fanmiljø mellem c og b?
    Ikke andet end det her.

    B og C skal kobles mere sammen
    ”Vi ved, at et nyt fanmiljø er en afgørende brik, og derfor valgte vi sammen med Carlsberg at afsætte midler til at skabe et attraktivt fanmiljø. Et første og væsentligt skridt er, at vi nu igen har kontrol over hjørnet mellem Unibet- (B) og Carlsberg (C)-tribunerne."

    "Vores ambition er at koble de to tribuner mere sammen, og nu vil vi sammen med Carlsberg og vores fans lægge en plan for, hvordan vi får skabt de bedste rammer i det hjørne."

    Fan-involvering plus Carlsbergs erfaring
    "Det er vigtigt for os, at vi gør det rigtigt, og derfor er et af de næste skridt at inddrage vores fans og få indsigt i deres ønsker, ligesom Carlsbergs enorme erfaring med events er en stor fordel” siger Katja Moesgaard.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Jeg er spændt på hvad de tilbyder i kompensation, som man kan donere – altså hvordan de har opgjort beløbet. Skulle jeg umiddelbart på bagsiden af en konvolut opgøre beløbet er her nogen antagelser/forbehold for fejl:
    Jeg har forsøgt at tælle spillede hjemmekampe med tilskuere og forventede hjemmekampe for de 2 typer sæsonkort og taget udgangspunkt i prisen efter gentegningsrabatten. Jeg antager at kampene i EL-gruppespillet og efterfølgende i den turnering kan udelades i guldkortet, da man ikke har forudbetalt dem. Eventuelle rabatter kan man måske også tage med i beregningen, men det har jeg udeladt for at gøre det simpelt. Jeg beregner blot hvor stor en procentandel af kampene som mangler og fordeler købsprisen i ”modtaget værdi” og kompensationsbeløb.
    Alt i alt ville det blive denne beregning:
    Sæsonkort Platin Guld
    Pris 3.329,10kr. 2.339,10kr.
    Spillede kampe 19 14
    Forventede kampe 27 21
    Manglende kampe 8 7
    Kompensationsbeløb 986,40kr. 779,70kr.

    Er ovenstående mon helt ved siden af hvordan man kan opgøre det og/eller hvordan klubben vil opgøre det?

    /Steffen
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 18.04.20 kl. 13:03

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København
    By giggs in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 15.07.20, 13:53
  2. Vi støtter ikke andre end os selv.....
    By JZC#20 in forum De korte linier
    Svar: 102
    Sidste Meddelelse: 07.03.04, 18:15
  3. Hvem støtter du??
    By Zetterstedt in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 11.01.04, 22:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •