Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 39

Emner: Hvordan støtter man FCK i denne tid?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Jeg har ikke sæsonkort, men jeg har da en billet til kampen mod Istanbul. De penge kan Parken og FCK beholde, hvis det er muligt. Alternativt kan de eller jeg selv sende dem videre til KBs ungdom. Jeg vil opfordre andre billetholdere til at gøre det samme.
    Jeg er skeptisk. Et aktieselskab drives til fordel for aktionærerne, der både for regnskabsåret 2017 og 2018 valgte at få udbetalt udbytte i stedet for at investere i den slags. Det er i forvejen svært for et aktieselskab at afgive meningsfyldte garantier om "at overskuddet ved omsætningen i området går ubeskåret til fanpleje" eller hvad man kan forestille sig som den sociale kontrakt, der (som minimum bør) udgør(e) idegrundlaget for kundernes investering.

    For der er reelt tale om en investering. Et nyt fanområde øger indtjeningen på kampdage (og landskampe og andre arrangementer). Et afkast, som i bedre tider kan gå til nye udbytter.

    Man kan konvertere gælden til aktier, men det koster en herregård i forskellige omkostninger - som Jan kan fortælle os om.
    Sidst redigeret af Bopa : 18.04.20 kl. 18:17
    Mvh,
    Bopa

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Selvfølgelig skal man da tage sine penge retur. For pse er det peanuts og har ikke noget at sige i forhold til om de overlever krisen eller ej.
    Så drop den romantiske forestilling om at støtte "klubben"
    Imod moderne stemningsdiktatur

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Selvfølgelig skal man da tage sine penge retur. For pse er det peanuts og har ikke noget at sige i forhold til om de overlever krisen eller ej.
    Så drop den romantiske forestilling om at støtte "klubben"
    Kan du hjælpe lidt her ? Er det fck generelt , el kampen der nok ikke spilles for tilskuere , Lalandia , dyre spillere på løn uden at bidrage eller hvor er det at der skovles penge ind ? Hvis spillere og ledere går ned i løn , vores pengemænd holder os kørende er det da kun rimeligt at dem af os der kan og har lyst (!) eftergiver de penge som forøvrigt ser ud til at gå til noget vi selv kan få gavn af i fremtiden .... men fortæl mig gerne hvor der skovles ind og hvordan vi kører på Cruise control ud af denne krise ... glæder mig til at høre det ihvertfald ;-)

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    [QUOTE=MadsEmil;691514]Kan du hjælpe lidt her ?
    Nej desværre ikke. Jeg har vist ikke nævnt noget af ovenstående?
    Imod moderne stemningsdiktatur

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Jeg er skeptisk. Et aktieselskab drives til fordel for aktionærerne, der både for regnskabsåret 2017 og 2018 valgte at få udbetalt udbytte i stedet for at investere i den slags. Det er i forvejen svært for et aktieselskab at afgive meningsfyldte garantier om "at overskuddet ved omsætningen i området går ubeskåret til fanpleje" eller hvad man kan forestille sig som den sociale kontrakt, der (som minimum bør) udgør idegrundlaget for kundernes investering.

    For der er reelt tale om en investering. Et nyt fanområde øger indtjeningen på kampdage (og landskampe og andre arrangementer). Et afkast, som i bedre tider kan gå til nye udbytter.
    Personligt bider det ikke rigtigt på mig at aktionærerne tog udbytte i de fede år. De to store kom også fra en historik med at være på den kedelige side af en lidt for smart Don Ø handel eller to.

    Holdbudgettet er blevet skubbet højere og højere op, der er investeret i stabe og lysanlæg, og med Lars Seier er der kommet mere aggressive udmeldinger om hvor holdet skal hen. Generelt er jeg fint tilfreds med fokus på FCK som del af PS&E.

    Jeg behøvede faktisk ikke "den sociale kontrakt" omkring "investeringen" med direkte adresse på et fanmiljø ved CP, men jeg er da fint tilfreds med at få etableret et forventningspres om at der skal komme noget godt.

    Hvis man virkelig skal være kynisk omkring det, så er min forhåbning at f.eks. FCM bløder som var de rykket ned, imens vi forhåbentlig kan fastholde niveauet. På den led kan du betegne min investering som noget jeg anser som et overskueligt beløb (som jeg afskriver) med den upside at mit foretrukne underholdningsprodukt forsødes med flere sejre til de der 11 mand i hvidt der jagter en bold. Eller er det for romantisk? :)
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Jeg er skeptisk. Et aktieselskab drives til fordel for aktionærerne, der både for regnskabsåret 2017 og 2018 valgte at få udbetalt udbytte i stedet for at investere i den slags. Det er i forvejen svært for et aktieselskab at afgive meningsfyldte garantier om "at overskuddet ved omsætningen i området går ubeskåret til fanpleje" eller hvad man kan forestille sig som den sociale kontrakt, der (som minimum bør) udgør(e) idegrundlaget for kundernes investering.

    For der er reelt tale om en investering. Et nyt fanområde øger indtjeningen på kampdage (og landskampe og andre arrangementer). Et afkast, som i bedre tider kan gå til nye udbytter.

    Man kan konvertere gælden til aktier, men det koster en herregård i forskellige omkostninger - som Jan kan fortælle os om.
    Jeg er kan godt forstå din skepsis omkring aktionærenes rolle i FCK, men alt andet lige vil jeg dog også mene at det er en unfair præmis du stiller op ved at påpege det amoralske i at man ved bestyrelsesmøder beslutter at udbetale udbytte til aktionærerene når det i årsrapporterne faktisk godt kan forsvares at aktionærene gør det når driften er positiv og der samtidig betales fint af på FCKs gæld i form af deres afdragsprofil i årsrapporterne samt renteswaps, så at forvente at investorer skyder mange millioner kroner i FCK uden at forvente et udbytte de år hvor regnskaberne kan forsvare at man gør det virker i mine øjne meget urealistisk i FCKs situation når fodboldaktier trods alt er kendt for at være meget risikable.

    Hvis du er meget bekymret omkring det udbytte der er betalt til FCKs aktionærer ville jeg nok læse FCKs årsrapporter gennem de sidste par år. Der har været et år 2018 hvor regnskabet teknisk set var skidt men det var ikke værre end at det godt kunne forsvares med udbyttet trods alt og står også fint beskrevet i årsrapporten.

    husk trods alt også på, at de investorer der hjalp FCK gennem den store gæld trods alt i mange år ikke har udbetalt udbytte på trods af dette godt kunne være sket, så deres penge har været bundet i klubben uden de har fået noget som helst afkast af dette uden det er gået særligt bemærket.
    Sidst redigeret af Plundbeck : 19.04.20 kl. 01:10

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Giv os penge tilbage i ølbilletter :-) det vil sgu give mening, og det koster jo kun Carlsberg peanuts ;-)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Jeg er kan godt forstå din skepsis omkring aktionærenes rolle i FCK, men alt andet lige vil jeg dog også mene at det er en unfair præmis du stiller op ved at påpege det amoralske i at man ved bestyrelsesmøder beslutter at udbetale udbytte til aktionærerene.
    Du læser det som en moraldom - det var det ikke. Jeg er godt klar over at jyderne blev kørt grimt af Flemming i sin tid og i stedet for at løbe skrigende væk tog et ansvar for at genoprette klubben. Man kan så diskutere om de ikke stadigvæk så muligheden for en god forretning, men min pointe var at understrege at med ejerskab og en investering, så følger der rettigheder med. Jyderne forærede ikke penge væk, de investerede dem i forventning om et afkast og kontrol med selskabet.

    Så måske blev det lidt kringlet. Pointen var at problematisere, hvordan man sikrer at faninvesteringen i fanafsnittet ikke bliver "beslaglagt", når vi forærer aktionærerne en værdi. Aktionærer, der kan se meget anderledes på løse hensigtserklæringer om sådan et afsnit, når Sektionen ser sig sure på dem i en eller anden anledning og laver en budskabstifo.
    Mvh,
    Bopa

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,427

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Jeg har støttet ved at vælge “Donation til klubben” på linket i den mail, jeg som sæsonkortholder modtog i dag.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    22

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Ville godt have haft en mulighed for, få noget tilbage samt donation.
    Fx 50% rabat på gentegning af sæsonkort og 50% donation.

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Du læser det som en moraldom - det var det ikke. Jeg er godt klar over at jyderne blev kørt grimt af Flemming i sin tid og i stedet for at løbe skrigende væk tog et ansvar for at genoprette klubben. Man kan så diskutere om de ikke stadigvæk så muligheden for en god forretning, men min pointe var at understrege at med ejerskab og en investering, så følger der rettigheder med. Jyderne forærede ikke penge væk, de investerede dem i forventning om et afkast og kontrol med selskabet.

    Så måske blev det lidt kringlet. Pointen var at problematisere, hvordan man sikrer at faninvesteringen i fanafsnittet ikke bliver "beslaglagt", når vi forærer aktionærerne en værdi. Aktionærer, der kan se meget anderledes på løse hensigtserklæringer om sådan et afsnit, når Sektionen ser sig sure på dem i en eller anden anledning og laver en budskabstifo.
    Min pointe er ikke at det er en moraldom, men tværtimod jeg pointerer blot at du selv skriver "For der er reelt tale om en investering. Et nyt fanområde øger indtjeningen på kampdage (og landskampe og andre arrangementer). Et afkast, som i bedre tider kan gå til nye udbytter." - Man har suspenderet forventningerne til regnskabet samt ikke udbetalt udbytte i 2020 ligesom mange andre selskaber også har undladt at gøre dette, så at antyde en prioritering af udbytte fremfor investing i fanfaciliteter virker lidt taget ud af luften og det er blot dette jeg påpeger.

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af TASS Se meddelelser
    Ville godt have haft en mulighed for, få noget tilbage samt donation.
    Fx 50% rabat på gentegning af sæsonkort og 50% donation.

    Jeg ville i så fald vælge rabat på gentegning og købe en t-shirt og nogle ekstra øl når jeg måtte komme i parken igen.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    106

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Man kan altid finde på forklaringer, hvis man vil, men dybest set handler det om at vise en anelse storsind.
    9 ud af 10 kan jo sagtens undvære de penge - Vi sparer endda på øl og pølser de næste to måneder....
    Jeg opfordrer til at I trykker på mulighed "1" - det er hurtigt overstået, og gør slet ikke ondt ;-)

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    at antyde en prioritering af udbytte fremfor investering i fanfaciliteter virker lidt taget ud af luften
    Ah - du har så misforstået, hvad jeg mente der, jeg mistænker ikke at FCK konfiskerer donationerne direkte (selvom du reelt ikke har kontrol med det, for hvis klubben sparer en million kroner gennem fandonationer, som den allerede havde afsat til projektet, så kan de penge bruges et andet sted i koncernen uden spor relation til eller interesse for dig).

    Jeg mente at over tid vil investeringen i det nye fanområde - der var planlagt før Corona slog til - give anledning til en øget indtjening (også fra andre arrangementer), der så kan gå til udbytte eller blot sætte sig i kurserne. Det får kun aktionærerne (og samarbejdspartnere, især Carlsberg) glæde af, men du er med til at betale for den oprindelige investering. Udover at du naturligvis stadig betaler den entré og de øller, der oprindelig var tænkt til alene at gøre investeringen rentabel.

    Det er simpelthen en lidt sær konstruktion og et udtryk som "donation" er misvisende, når du er den eneste der donerer, hvor de øvrige parter i projektet investerer i forventning om et afkast. Og der er da måder man kunne have barberet den ged på - eksempelvis ved at betale en fast procentdel af den samlede donation til fanklubben, tifoer eller andet. 5% i 20 år eller noget i den stil.
    Sidst redigeret af Bopa : 20.04.20 kl. 22:19
    Mvh,
    Bopa

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Ah - du har så misforstået, hvad jeg mente der, jeg mistænker ikke at FCK konfiskerer donationerne direkte (selvom du reelt ikke har kontrol med det, for hvis klubben sparer en million kroner gennem fandonationer, som den allerede havde afsat til projektet, så kan de penge bruges et andet sted i koncernen uden spor relation til eller interesse for dig).

    Jeg mente at over tid vil investeringen i det nye fanområde - der var planlagt før Corona slog til - give anledning til en øget indtjening (også fra andre arrangementer), der så kan gå til udbytte eller blot sætte sig i kurserne.
    Hvis der ikke var Coronakrise, inklusiv det drastiske fald i omsætning der følger med for klubben specifikt, så ville jeg jo heller ikke selv stå og spytte ekstra penge i uden at få fadøl for det. Du kan ikke antage at de bare "sparer pengene til noget andet" fordi de indtægter der var budgetteret med findes i pæn grad ikke. Tilbage er udgifter, fratrukket en smule mindre variable udgifter for kampdage og lignende.

    Det jeg bekymrer mig for, som gør mig villig til at afskrive resten af min sæsonkort, er muligheden for at klubben tvinges til markante omstruktureringer/nedskæringer når indtægterne mangler i for lang tid. Det kan snildt komme alligevel, men så bliver de måske lidt mindre drastiske ved ikke at hive alle 10-15 mio.kr. i sæsonkortpenge ud igen.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København
    By giggs in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 15.07.20, 13:53
  2. Vi støtter ikke andre end os selv.....
    By JZC#20 in forum De korte linier
    Svar: 102
    Sidste Meddelelse: 07.03.04, 18:15
  3. Hvem støtter du??
    By Zetterstedt in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 11.01.04, 22:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •