Viser resultater 1 til 15 af 39

Emner: Hvordan støtter man FCK i denne tid?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvordan støtter man Fck i denne tid?

    Hvis der ikke var Coronakrise, inklusiv det drastiske fald i omsætning der følger med for klubben specifikt, så ville jeg jo heller ikke selv stå og spytte ekstra penge i uden at få fadøl for det. Du kan ikke antage at de bare "sparer pengene til noget andet" fordi de indtægter der var budgetteret med findes i pæn grad ikke. Tilbage er udgifter, fratrukket en smule mindre variable udgifter for kampdage og lignende.
    Den samlet set elendige udsigt for fodbold og oplevelsesøkonomi i Danmark er naturligvis den stok, der får folk til at se på donationen med positive øjne. Jeg peger på, at jeg ikke har set nogen dokumentation for at aktionærerne ekstraordinært indskyder midler til projektet ligesom aftalegrundlaget med Carlsberg ikke er offentliggjort. Som nævnt, der er nogen der donerer til projektet - klubbens i forvejen betalende kunder - og så er der andre, der investerer og alene får glæde af en senere upside. Det er ikke min definition af "vi er alle i samme båd".

    Jeg har peget på det før i tråden, en emission, hvor donationerne forvandles til ansvarlig kapital, er den teoretisk korrekte løsning på det her problem. Når jeg skriver teoretisk, så er det fordi at omkostningerne ved en emission er så høje at det formentlig æder en stor del af provenuet. Tanken lyder super merkantil, men det er det sprog, klubbens ejere selv taler i, når de trækker udbytte ud i anderledes gode tider, sælger spillere for at score kassen fremfor pokaler og i øvrigt underholder med hvor meget de elsker Lalandia. Hvis vi skal samles om noget skal det være på klare aftalevilkår, for jeg er ikke sikker på, at jeg deler værdier (også omkring FCKs udvikling) med ejerkredsen, vi kan samles om uden klare aftaler.

    Alternativt kunne man se på forskellige versioner af at se donationen som et lån, hvor klubben forpligter sig til at lade nogle penge strømme den anden vej over tid. På lempelige vilkår, bevares.

    Personligt synes jeg at "donationen" er en uetisk måde at udnytte fanloyalitet på. Nu er det så heldigvis valgfrit!
    Mvh,
    Bopa

  2. De følgende 9 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Hvordan ender denne mareridtssæson for FC København
    By giggs in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 15.07.20, 13:53
  2. Vi støtter ikke andre end os selv.....
    By JZC#20 in forum De korte linier
    Svar: 102
    Sidste Meddelelse: 07.03.04, 18:15
  3. Hvem støtter du??
    By Zetterstedt in forum Diverse
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 11.01.04, 22:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •