Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Corona og fodbold

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Corona og fodbold

    Vi er ved at være der hvor det gælder om at være realistisk.

    Der bliver åbent for igen at spille fodbold. Men at samle 30.000 mennesker på et sted til en fodboldkamp, det kommer vi ikke til at se før befolkningen er vaccineret.

    Vi må derfor regne med at hele næste fodboldår bliver spillet uden publikum. Det samme med internationale kampe.

    Denne situation er derfor anderledes. Den eneste bold vi kommer til at se bliver i Tv.

    Hvordan skal klubberne optimere til dette?

    Jeg mener at klubben burde se på mulighederne for at alle fans kan købe noget lignende et årskort, men så bare til streaming af FCKs egen fodbold kanal. Det er den eneste klub i dk som kunne gøre det.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,392

    Re: Corona og fodbold

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Jeg mener at klubben burde se på mulighederne for at alle fans kan købe noget lignende et årskort, men så bare til streaming af FCKs egen fodbold kanal. Det er den eneste klub i dk som kunne gøre det.
    Umiddelbart tror jeg sgu, den er svær. For mange af pengene kommer fra den tv-aftale man har med to stationer nu, og som løber frem til 2024 efter seneste forlængelse. Den skulle reelt opsiges nu, så folk kunne få mulighed for at sige deres abonnementer op ... så gætter jeg på, at man ikke får meget andet med derfra af en kæmpestor retssag og et stort problem med at finde nye tv-partnere når dette helvede er slut :-)

    Som du siger, er der ikke mange klubber i Danmark der kunne lancere det (jeg tror dog, at det måske også kunne løbe rundt for AGF og BIF). Men der er bare 14 hold i ligaen, og det kan ikke løbe rundt for det store flertal af dem. Og så er der også langt til at få dem med på at opsige aftalen.

    Samtidig er der det problem, at hvis man sløjfer den aftale, ville man (ud over et stort økonomisk tab) formentlig stå med 14 klubber, der hver har ret til deres hjemmekampe. Der skulle nok lige være nogle knaster inden man så også havde mulighed for at se udekampene. Og mon ikke de ville stige en hel del i pris, når det var os (eller AGF/BIF) der kom forbi? Om det er en god forretning for nogen af os er ret tvivlsomt ;-)

  3. De følgende 11 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,545

    Re: Corona og fodbold

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Umiddelbart tror jeg sgu, den er svær. For mange af pengene kommer fra den tv-aftale man har med to stationer nu, og som løber frem til 2024 efter seneste forlængelse. Den skulle reelt opsiges nu, så folk kunne få mulighed for at sige deres abonnementer op ... så gætter jeg på, at man ikke får meget andet med derfra af en kæmpestor retssag og et stort problem med at finde ny tv-partnere når dette helvede er slut :-)
    Ingen har nogen fordel af splitte rettighederne op på de enkelte klubber. Der giver ganske enkelt ikke nogen mening. Jeg vil jo gerne betale "kassen" for at se alle FCKs kampe og jeg vil også godt betale en smule for at følge resten af Superligaen. Og det er jo den helt typiske situation for den "gennemsnitlige" fan. Så i det her tilfælde, der har hverken rettighedshavere eller (hovedparten) af kunderne nogen fordel ud af, at dele produktet op i 14 stykker, for så vil de kun sælge 1 stykke til hver kunde. Lad os tage et eksempel, hvor vi ignorerer smølles (MEGET relevante) anke om rettigheder til hjemme/udekampe.

    Hvis man splitter det op per klub, så vil prisen for at købe adgang til en given klub blive "relativt høj". Det er jo der pengene skal hentes, og der folk er villige til at betale. Så jeg skal måske betale - lad os hive et tal i af røven - 300 kroner om måneden for at følge FC Københavns kampe. Jeg har faktisk ikke ikke ANTYDNINGEN af interesse i at betale andet end symbolske beløb for noget som helst andet. Jeg kunne f.eks. ikke drømme om, at betale andet end pebernødder for de andre holds kampe - og i det her scenarie, der er prisen for de andre klubbers rettigheder LANGT LANGT over hvad jeg gider betale.

    Dvs. i praksis, så er de nødt til at hente alle pengene ind på at jeg skal betale så meget for FCKs rettigheder som muligt og jeg ender med kun at købe rettigheder til FCKs kampe selvom jeg faktisk var villig til at betale måske 50 eller 100 kroner om måneden yderligere, hvis jeg fik alle de andre klubbers kampe med i handlen. Det mersalg, det kan de kun lave, hvis de netop laver en kollektiv aftale - for jeg må jo kun købe de andre klubbers kampe billigt, hvis jeg allerede har betalt kassen for FCKs kampe.

    Summa summarum. Ved at opdele kampene, så ender de med at sælge meget mindre (færre kampe til de fleste) og køberne ender med at betale næsten lige så meget (pengene skal jo ind), men nu kan man kun se ens eget hold. Det handler i bund og grund om prisdifferentiering. Ved at bundle kampene i en enkelt pakke, så kan de få os alle sammen til at både betale kassen for at se vores eget hold og betale en smule mere for alle de andre hold. Og det betyder faktisk, at jeg får en fin handel, fordi jeg faktisk får alle de andre kampe med, for en pris jeg er villig til at betale. (En vare som andre betaler meget mere for - de får så til gengæld FCKs kampe med billigt.

    Det er jo generelt pointen, ved at lave pakke-løsninger - og det er ikke (kun) for at tage røven på kunderne - de fleste får jo værdi for pengene (for ellers købte de nok ikke). Så fordi der jo ikke er nogen ekstra udgifter ved at sælge den samme kanal til flere mennesker, så giver det KLART mest mening, at man sælger det hele til alle, og bundler det, så du betaler primært pga. kanal A, mens andre primært betaler pga. kanal B. Uanset hvad, så er det jo alle kunderne, der tilsammen skal betale TV-selskabets samlede indtægter - så samlet set, så giver det en klart øget samlet "nytte", hvis man sælger hele lortet til alle. Det har kunderne faktisk også fordel af.

    TLDR:
    Når man bundler, så er "alle" villige til at betale f.eks. 400 kroner om måneden - fordi man er villig til at betale 300 for egne kampe og 100 for alle de andre.

    Hvis man ikke bundler, så vil folk kun være villige til at betale prisen for egne kampe. Så kunden slipper billigere, men får et dårligere
    et produkt. Og rettighedshaverne får langt færre indtægter men samme udgifter. Alle taber.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Corona og fodbold

    Det lyder som en rigtig analyse at samle produktet. Hvis man så bare kan slippe for at købe 8 lorte tv kanaler med 98% Crap tv jeg helst vil slippe for.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Corona og fodbold

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Det lyder som en rigtig analyse at samle produktet. Hvis man så bare kan slippe for at købe 8 lorte tv kanaler med 98% Crap tv jeg helst vil slippe for.
    Det ville være en god start at slippe af med Discovery på fodbold og kunne overgå til TV2+NENT, ift. Kanaler. Det ville lette mine forhandlinger med konen, ift vælg-selv fordeling, at der rent faktisk var andet end fodbold (og genudsendelser af MASH) på de kanaler vi skal have for at kunne se fodbold.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,222

    Re: Corona og fodbold

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Ingen har nogen fordel af splitte rettighederne op på de enkelte klubber...
    Selvfølgelig skal man sælge rettighederne til Superligaen i en samlet pakke - derom ingen tvivl. Problemet er dog den nuværende model, hvor rettighederne er solgt, så kampene i hver runde blev vist på TV3 Sport, TV3 Max, TV3+, Canal 9 og Eurosport 2 til maksimal gene for forbrugerne, der er tvunget til at købe ind hos flere udbydere. Helt galt gik det som bekendt, da YouSee og Discovery ikke kunne blive enige, så alle, der gerne ville se Canal 9 (læs: se FC Københavns kampe) skulle ud og finde alternativer til YouSee. Nu blev vi jo så “reddet” af Corona på den front, men det er dog det mest kundefjendske setup, som bare går ud på at flå forbrugerne maksimalt. Og når man så samtidig skal høre på en flok arrogante spader, der fremturer med, at kunderne jo vil have frihed til at vælge selv, samtidig med at man tvinges til at betale kassen for en eller anden latterlig grundpakke med kanaler, man alligevel aldrig ser, så er det, at man får rigtig meget lyst til at droppe det helt.

    Fodbold skal ses på stadion...eller noget. :-/
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Corona og fodbold

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Selvfølgelig skal man sælge rettighederne til Superligaen i en samlet pakke - derom ingen tvivl. Problemet er dog den nuværende model, hvor rettighederne er solgt, så kampene i hver runde blev vist på TV3 Sport, TV3 Max, TV3+, Canal 9 og Eurosport 2 til maksimal gene for forbrugerne, der er tvunget til at købe ind hos flere udbydere. Helt galt gik det som bekendt, da YouSee og Discovery ikke kunne blive enige, så alle, der gerne ville se Canal 9 (læs: se FC Københavns kampe) skulle ud og finde alternativer til YouSee. Nu blev vi jo så “reddet” af Corona på den front, men det er dog det mest kundefjendske setup, som bare går ud på at flå forbrugerne maksimalt. Og når man så samtidig skal høre på en flok arrogante spader, der fremturer med, at kunderne jo vil have frihed til at vælge selv, samtidig med at man tvinges til at betale kassen for en eller anden latterlig grundpakke med kanaler, man alligevel aldrig ser, så er det, at man får rigtig meget lyst til at droppe det helt.

    Fodbold skal ses på stadion...eller noget. :-/

    Det nuværende system hvor man skal købe en samlet pakke og ikke bare kan købe en letmælk, men bliver nød til også at købe tarteletter, en axe deo og tændstikker, det må simpelthen stoppe.

    Alle andre brancher har indset dette. Tv bliver skrigende og hylende trukket ind i det 21. århundrede.

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Corona og fodbold

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Det nuværende system hvor man skal købe en samlet pakke og ikke bare kan købe en letmælk, men bliver nød til også at købe tarteletter, en axe deo og tændstikker, det må simpelthen stoppe.

    Alle andre brancher har indset dette. Tv bliver skrigende og hylende trukket ind i det 21. århundrede.
    Axe og tændstikker. Glimrende indkøb!

  14. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Corona: Donation eller kompensation, hvad har du valgt?
    By TheMustangMan in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 21.04.20, 21:56
  2. Sæsonkort i disse corona-tider
    By aegh in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 06.04.20, 21:18
  3. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 23.04.06, 10:26
  4. Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 25.10.05, 13:55
  5. Fodbold, fodbold og atter fodbold :)
    By Stub Nukem in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 22.06.05, 12:23

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •