Se afstemningsresultater: Hvilke krav vil gøre, at du ville vælge stadion fra?

Stemmeafgivere
69. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Begrænset antal kampe (2-3 hjemmekampe og 1 udekamp resten af sæsonen)

    9 13.04%
  • Krav om testning for egen regning

    44 63.77%
  • Specifikt check-in tidsinterval på vej ind og ud af stadion

    6 8.70%
  • Nul alkoholpåvirkning på stadion

    17 24.64%
  • Minimum 1 sædes afstand mellem folk, uanset hvad der sker

    13 18.84%
  • Kasten med krus forbydes

    14 20.29%
Multiple Choice Poll.
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Der er efterhånden mange, som presser på ift. at der skal tilskuere tilbage på stadion til superligakampe. Samtidigt er der en række sikkerhedskrav og retningslinier, som skal overholdes, hvis det skal kunne lade sig gøre. Mange af dem strider med den kultur, der er i forbindelse med at tage til fodbold i Danmark. Hvilket også betyder, at der vil være nogle ting, som fundamentalt skal være anderledes, hvis der skal tilskuere på stadion foreløbig.

    Så jeg vil gerne liste nogle forskellige krav op, som man kunne forestille sig kunne blive aktuelle resten af sæsonen, hvis det betyder at der er mulighed for at se fodbold på stadion, men som kan være en svær pille at sluge for nogle.
    Disse krav KUNNE være:

    - Adgang til et begrænset antal kampe (så man som sæsonkortholder eksempelvis kun har adgang til 2-3 hjemmekampe og 1 udekamp resten af sæsonen, og det afgøres via lodtrækning, hvilke kampe der er tale om).
    - Krav om at blive testet inden man møder op på stadion (med et dokument til at bekræfte at man er blevet det inden for den seneste uge, sammen med ID. Test og dokument er for egen regning, og dokumentfalsk udløser karantæne).
    - Specifikt check-in tidsinterval på vej ind og ud af stadion, så flowet kontrolleres.
    - Nul alkohol på stadion. Man møder ædru op, og man forlader stadion ædru.
    - Man holder min. 1 sædes afstand, også når man skal hilse på folk, og også når der bliver scoret (Tilpassede regler ift. Familietribunen).
    - Kasten med krus m. indhold forbydes, med skærpet sanktionering (man smides ud af stadion).

    (Listen er ikke nødvendigvis udtømmende)
    Spørgsmålet er, om der vil være visse krav blandt ovenstående, som er så grelle, at folk ikke kan leve med dem, selv om det betød at man kunne komme på stadion igen, og vil ganske enkelt vælge stadion fra og sofaen til.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Hvad hvis intet krav vil kunne holde mig fra stadion?
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Hvad hvis intet krav vil kunne holde mig fra stadion?
    Altså du vil tvinge dig adgang til stadion? Det lyder som en god plan. Hvis du vil i detentionen. ;-)

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Det er fuldstændigt urealistisk at forestille sig der kommer krav omkring at man skal være testet indenfor den sidste uge. Det er der jo heller ikke krav til at man skal være for at gå i biografen eller teater.
    Og det er der hverken testkapacitet eller bureaukrati til at holde styr på.

    Det realistiske vil være nedsat kapacitet pga. man ikke må benytte alle sæder, samt diverse foranstaltninger omkring indgangsforhold. Samt eventuelt krav omkring ingen salg alkohol (Og eventuelt ingen salg overhovedet) samt adgang for synligt påvirkede personer.

    Hvor store problemer det vil give den enkelte klub i forhold til at normale sæsonkortholdere kan få adgang, vil så være forskelligt fra klub til klub alt efter stadionforhold og normale belægningsgrad (Normalt antal tilskuere i forhold til stadionkapacitet). Tænker at FCM og til dels AaB må få størst problemer med at få plads til alle hvis der kommer en del afstandskrav, da de nok normalt udnytter mest af deres stadionkapacitet.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,392

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser

    Det realistiske vil være nedsat kapacitet pga. man ikke må benytte alle sæder ...
    I den forbindelse har det undret mig, at den foreslåede fremgangsmåde i medierne har været, at hver eneste tilskuer skulle stå eller sidde med en eller to meter imellem sig. Det ville ikke rigtig hænge sammen med retningslinierne for restauranter, hvor der ikke er samme krav inden for grupper op til 10 – men hvor det centrale er, at de ikke er flere end 10 samt at der er afstand til næste selskab:
    Størrelsen på selskaber skal overholde forsamlingsforbuddet, altså maksimalt 10 gæster, og det skal være mennesker, der kender hinanden og »normalt ses på tilsvarende vis«.
    Det virker jo nærmest som skabt til fodboldfans. I stedet for en én-for-én-fordeling, der ikke virker praktisk. Og dette er endda regler, der gælder indendørs.

    Jeg mener, det er jo meget sødt at se de gennemtestede reserver i Bundesligakampe sidde med masker på, flere meter fra hinanden oppe på tribunen. Det vil næppe blive indrømmet fra officielt hold, før alt dette er overstået – men det ligner også det vildeste overkill.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Dette stammer fra Sundhedsstyrelsens generelle forholdsregler mod smittespredning og er første punkt:

    Smitte sker via dråber fra luftvejene ved fx hoste/nys og fra forurenede overflader.
    Hvis det fortsætter med at være den væsentligste betragtning, så har det laaaaaange udsigter med folk på tribunerne. Sang og spontane udbrud kan næppe nogensinde fjernes fra foldboldfans, og så har vi den oplagte smittefare.

    Og at forestille sig, at vi går til politikerne og påstår, at vi sagtens kan få folk til at overholde alle mulige forholdsregler, og at vi ikke får modspørgsmålet, "Som I får jeres fans til altid at overholde alle regler for (god) opførsel på stadions?", er vel helt urealistisk.

    Jeg vil tro, at fans på tribunerne er det sidste, der tillades:-(

    Som sæsonkortholder på D tænker jeg jo, at vi ikke er mange hundrede på den tribune (der er i hvert fald kun et par hundrede te-hætter på sæderne midt på D), og at man sagtens kunne åbne D for sæsonkortholdere og så bede os sidde med et sæde eller to mellem familier, men det kommer næppe heller til at ske.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Hvad skal man stemme, hvis man mener, at alle de opregnede krav er helt rimelige?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,109

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    I øvrigt mener jeg... at man ikke skal glemme, at det formentlig gør mere avs på Brøndby end os at spille for tomme tribuner og gå glip af den indtægt.

    Derfor savner jeg det selvfølgelig ikke mindre af den grund. Men det kan være en trøstende tanke i al længslen.
    Sidst redigeret af Garneren : 03.06.20 kl. 13:55
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Altså du vil tvinge dig adgang til stadion? Det lyder som en god plan. Hvis du vil i detentionen. ;-)
    Nej, men mon ikke han mener, hvis der nu ikke er nogen - realistiske - krav, som han ikke ville efterkomme for at komme på stadion. Jeg har det på samme måde. I hvert fald af de oplistede krav. Der er ikke nogen af dem, der ville gøre, at jeg ikke ville komme på stadion.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Nej, men mon ikke han mener, hvis der nu ikke er nogen - realistiske - krav, som han ikke ville efterkomme for at komme på stadion.
    Problemet er at der i min optik ikke er nogen politisk kapital i at tillade tilskuere til fodbold under realistiske vilkår i 2020.

    1. Det første issue er Atalanta-Valencia i februar. Det vil sige den stensikre viden at en (og måske flere) fodboldkampe spillede en vital rolle i den oprindelige smittebølge i Europa
    2. At "den asymptomatiske superspreder" er begyndt at blive en ting er et stort problem for alt med tilskuere, hvor pulsen er høj
    3. Det betyder økonomisk ikke rigtig fra eller til for klubberne, det er en symbolsk gestus under de foreslåede forhold med langt færre tilskuere og omkostninger til kontrol, test-bureaukrati osv
    4. Det passer nok meget godt med 6-8 måneder i forhold til at nå en mere endelig afklaring med behandling og vaccine og et lavt smittetryk, der gør det muligt at begynde med tilskuere i foråret (og til EM)
    5. ....stillet overfor 3-4 måneders bold med få tilskuere nu og så en pause anyhoo

    At have ansvaret for at igangsætte en ny smittebølge er bare ikke gevinsten værd for en rationel politiker. Det skal være noget ukendt, der sparker kalkulen den anden vej.
    Sidst redigeret af Bopa : 02.06.20 kl. 21:28
    Mvh,
    Bopa

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Hvad skal man stemme, hvis man mener, at alle de opregnede krav er helt rimelige?

    Du kan vælge mere end en :)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    jak

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Du kan vælge mere end en :)
    Men jeg vil vælge ingen, kravene er alle rimelige. Jeg ved dog ikke, hvad test for egen regning koster, så en høj pris for det, kunne måske holde mig borte.

    Under alle omstændigheder er alle de andre helt fine krav!
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,392

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Så er der lagt en konkret plan for at få et begrænset antal fans ind på stadion i 21 zoner eller 'sale'.

    https://www.fck.dk/nyhed/plan-tilskuere-i-telia-parken

    Selve kriterierne for hvem, der får lov at få adgang, hvis det er muligt at gennemføre, er ikke klar endnu. Men planerne omfatter bl.a. separate toiletter – forhåbentlig med masser af sprit i mangel på varmt vand og sæbe – og forskellige adgangstider på øvre og nedre, hvor f.eks. Nedre B/C-tilskuere skal lukkes ind mellem to og én time inden en kamp. Og så sporing af alle, der kommer.

    Det lyder godt nok på én gang svagt opmuntrende og knusende deprimerende.


  23. #14
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Så er der lagt en konkret plan for at få et begrænset antal fans ind på stadion i 21 zoner eller 'sale'.

    https://www.fck.dk/nyhed/plan-tilskuere-i-telia-parken

    Selve kriterierne for hvem, der får lov at få adgang, hvis det er muligt at gennemføre, er ikke klar endnu. Men planerne omfatter bl.a. separate toiletter – forhåbentlig med masser af sprit i mangel på varmt vand og sæbe – og forskellige adgangstider på øvre og nedre, hvor f.eks. Nedre B/C-tilskuere skal lukkes ind mellem to og én time inden en kamp. Og så sporing af alle, der kommer.

    Det lyder godt nok på én gang svagt opmuntrende og knusende deprimerende.
    Respekt for den proaktive udmelding. Men der er altså også nogle punkter, som planen ikke umiddelbart tager højde for.

    Hvordan sikrer man eksempelvis, at folk ikke klumper sig sammen i deres sektioner?

    Hvordan holder man afstand ved indgangene? Måske er der okay plads på Øster Allé, men det kniber noget mere ved A-tribunen.

    Hvad med transport til og fra kampene? Det er selvfølgelig meget fint med tre separate ind/udgangsveje, men hvis en god del af disse går til hver deres metrostation, mødes de alligevel i togene og pludselig har vi ret proppede tog efter slutfløjt.

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Krav til tilbagevenden af tilskuere på stadion ifm. COVID-19

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Respekt for den proaktive udmelding. Men der er altså også nogle punkter, som planen ikke umiddelbart tager højde for.
    Måske vigtigst af alt: Hvordan kommer man til fodbold med den flok, man har stået sammen med i en menneskealder, og som i hvert fald for mit vedkommende er en vigtig del af det at gå til fodbold? Vi er en større flok med en røvfuld pladser på stribe. Jeg er med på, at vi ikke kan stå side om side, men hvordan kommer vi alle ind til samme kamp(e)?
    Hejsa
    Elver's Avatar

  25. De følgende 10 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. DBU stiller krav om hjemmeavl
    By røde-romario in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.07.09, 16:31
  2. Krav til fremtidige mobiler!
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 02.05.06, 10:02
  3. Krav til ledelsen - ang. løveradioen
    By Tve in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 15.07.03, 12:06

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •