Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
51. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    38 74.51%
  • Uafgjort

    6 11.76%
  • Randers vinder

    7 13.73%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 37

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, så kom vi ned på jorden igen.

    Der er rigtigt meget positivt at tage med fra dele af Lyngby-kampen og første halvleg i dag. Især, at Ståle tilsyneladende har erkendt, at holdet kan spille en anden slags fodbold end det sædvanlige targetman-fokuserede, når den store angriber mangler. Vores hold indeholder rigeligt med teknik til at spille hurtig pasningsfodbold, der kan flænse ethvert forsvar i Suppen.

    Men anden halvleg viste bare også, at den gamle sygdom med at gå totalt ned i kadence og intensitet, når vi er foran i pausen, lever i bedste velgående. Det var virkelig som at se en gammel, dårlig film for 100. gang at måtte konstatere, at vi var røvhamrende heldige med ikke at smide sejren.
    Meget enig når det kommer til "Ståle" syndromet :)

    Kommer foran også går man ellers ned i kadance. Jeg forstår simpelthen ikke at vi kan gå så meget ned i niveau i 2 halvleg. Jeg syntes faktisk ikke det er en enlig svale. Alt for tit ser vi at vi slipper håndbremsen. Jeg er med på at vi ikke kan køre 180 i timen over 90 minutter, men vi burde kunne være i langt mere kontrol.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    På den positive side, så spiller vi en rigtig fornuftig første halveg offensivt. Dejligt at vi får Kaufmann på tavlen, og både han og Daramy spiller godt link-up og kommer til mange chancer. Og så kan man altså se opstillet til 2-0 målet igen og igen. Og vi har endda vores måske 3 bedste offensive spillere, i Doye, Fischer og Wind, ude med skader. Det er lovende.

    Vi skal bare spille sådan over hele kampen, så bliver næste sæson en fryd. OG SÅ INGEN SKADER FFS!!!

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Problemet med at gå så meget ned i gear, som vi gør i anden halvleg, det er at man aldrig lykkedes med at sætte fart på igen. Det var en forfærdelig halvleg - men det er måske et meget godt wakeup call. Ståle har i hvert fald chancen for at rive spillerne rundt efter sådan en præstation.

    Når det er sagt, så spiller vi virkelig en god første halvleg og holdet har masser af potientiale. Jeg havde brugt langt flere udskiftninger i sådan en kamp og Bartolec kunne sagtens ha’ spillet 45 min, på samme måde som både Thomsen og Oviedo kunne få lidt spilletid. Det handler om at holde spillere klar og sultne spillere kunne sikkert have revet holdet op i anden halvleg.

    Bøf tabte hahahaha og FCM fik endnu en 1-0 sejr og kan gå ind i mesterskabspillet rimelig rolige. Chancen er der naturligvis og jeg håber faktisk vi får en kamp imod dem hurtigt, så vi kan lægge maksimalt pres på med en sejr over dem... eller begrave det mesterskab en gang for alle.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #19
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Noget helt andet.... måske en helt anden tråd.... men...

    Hva FUCK sker der for Dplay og deres lorte-server/canal 9 crap, så man sidder og venter forgæves på at de lægger kampen ud on demand???

    Kææft jeg føler mig taget i røven over at støtte det sløje foretagende, når man ender med ikke at ku se kampen alligevel.....

    Et godt bud på et alternativ modtages med kyshånd!

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Z-ster Se meddelelser
    Noget helt andet.... måske en helt anden tråd.... men...

    Hva FUCK sker der for Dplay og deres lorte-server/canal 9 crap, så man sidder og venter forgæves på at de lægger kampen ud on demand???

    Kææft jeg føler mig taget i røven over at støtte det sløje foretagende, når man ender med ikke at ku se kampen alligevel.....

    Et godt bud på et alternativ modtages med kyshånd!

    Jeg så hele kampen på dplay i sommerhuset uden nogen problemer
    Sidst redigeret af Bigtimebowler : 08.06.20 kl. 14:33

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Dagen derpå må jeg egentlig give Thomas Gravesen ret. Han nævnte i nedtakten efter kampen, at spillerne gik ned i kadence i 2. halvleg, men det var næppe sket under normale omstændigheder med tilskuere. Man må håbe, at staben omkring holdet er opmærksomme på det, så vi formår at præstere bedre hjemme under disse omstændigheder. Manglende tilskuere gør det sværere for det enkelte hjemmehold at holde trykket og intensiteten på modstanderen, og tilsvarende nemmere for udeholdet at modstå presset og komme længere frem på banen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Dagen derpå må jeg egentlig give Thomas Gravesen ret. Han nævnte i nedtakten efter kampen, at spillerne gik ned i kadence i 2. halvleg, men det var næppe sket under normale omstændigheder med tilskuere. Man må håbe, at staben omkring holdet er opmærksomme på det, så vi formår at præstere bedre hjemme under disse omstændigheder. Manglende tilskuere gør det sværere for det enkelte hjemmehold at holde trykket og intensiteten på modstanderen, og tilsvarende nemmere for udeholdet at modstå presset og komme længere frem på banen.
    Selvfølgelig har tilskuere noget at skulle have sagt - især til at få holdet i gang igen - men det kan imo ikke bruges som undskyldning. Man skal stadig være professionelle nok til at kunne holde tempo og bevægelse, omend det nok er en meget naturlig ting at falde lidt ned i kadence, når man har været så dominerende og fører med 2 mål ved pausen. Faren er bare (udover at det er svært at komme op i tempo igen), at vi med spillere som Biel, Daramy og Santos bare ikke har fysikken til at holde fast i bolden mod et fysisk stærkt Randers hold, når alt spil foregår i slowmotion og uden løb for boldholderen. Det kan kan vi ofte tillade os med typer som NDoye og Wind fremme, som kan vinde dueller, men ikke med typerne som spillede i går. Og slet ikke, når Daramy og Santos begge havde noget som lignede en offday. Og så blev det heller ikke bedre af, at vores forsvarere også blev domineret fysisk af Randers' angribere. Vi skal nok være glade for, at de sidste 10-15 ikke blev endnu mere hektiske end de gjorde.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Dagen derpå må jeg egentlig give Thomas Gravesen ret. Han nævnte i nedtakten efter kampen, at spillerne gik ned i kadence i 2. halvleg, men det var næppe sket under normale omstændigheder med tilskuere. Man må håbe, at staben omkring holdet er opmærksomme på det, så vi formår at præstere bedre hjemme under disse omstændigheder. Manglende tilskuere gør det sværere for det enkelte hjemmehold at holde trykket og intensiteten på modstanderen, og tilsvarende nemmere for udeholdet at modstå presset og komme længere frem på banen.
    Det er bare at konstatere, at fraværet af hjemmebanefordel kommer til at betyde noget, hvis spøgelseskampene fortsætter. Det er ikke en undskyldning, bare et fænomen. Også selv om det ikke bliver så voldsomt som Bundesligaen, der har oplevet 10 hjemmesejre i de fem runder med 45 kampe, der er spillet efter afbrydelsen. Deres antal hjemmesejre plejer at ligge omkring det dobbelte, ca. 45-50% af alle kampe.

    I Danmark har vi haft 22 superligakampe uden tilskuere før og efter pausen, og syv er endt med hjemmesejr, syv med uafgjort, og otte med udesejr.

    Som ougar & co. oplyser, er snittet også omkring de 45-50% her, og i denne sæson endda præcis 50% ved kampe med tilskuere. Nu er det omkring de 30%.

    Men det behøver jo så ikke betyde, at det udvikler sig til at være et problem for netop København, hvis vi i stedet kan få det til at handle om at have mest kvalitet i en steril atmosfære, især på udebane (hvor vi har en sløj statistik på 4-2-6 i kampe med publikum, og lad os slet ikke snakke pokal). Som det f.eks. var tilfældet i Lyngby, hvor vi vel så den første overbevisende ligaudekamp siden engang i juli sidste år ...

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, så kom vi ned på jorden igen.

    Der er rigtigt meget positivt at tage med fra dele af Lyngby-kampen og første halvleg i dag. Især, at Ståle tilsyneladende har erkendt, at holdet kan spille en anden slags fodbold end det sædvanlige targetman-fokuserede, når den store angriber mangler. Vores hold indeholder rigeligt med teknik til at spille hurtig pasningsfodbold, der kan flænse ethvert forsvar i Suppen.

    Men anden halvleg viste bare også, at den gamle sygdom med at gå totalt ned i kadence og intensitet, når vi er foran i pausen, lever i bedste velgående. Det var virkelig som at se en gammel, dårlig film for 100. gang at måtte konstatere, at vi var røvhamrende heldige med ikke at smide sejren.
    Helt enig, det er ufatteligt trættende at være vidne til.. Jeg bemærkede også at Ståle i pausesnakken til Canal 9 fortalte at han primært havde været utilfreds med det defensive. Hvis hans pausesnak til spillerne udelukkende har haft fokus på defensiv organisation, mens Randers har haft det modsatte, kunne det måske være årsagen (jaja døden skal have en årsag). Jeg synes bare at jeg efterhånden har bemærket en tendens til, at når Ståle ønsker fokus på det defensive, ja så sejler vi nærmest endnu mere, fordi vi mister initiativ og greb om kampene. Ofte er angreb bare det bedste forsvar når vi spiller i den hjemlige andedam, og så må vi tillade at der kommer enkelte forsøg imod også - heldigvis har vi har suppens bedste måmand til at redde kastanjerne ud af ilden.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Dagen derpå må jeg egentlig give Thomas Gravesen ret. Han nævnte i nedtakten efter kampen, at spillerne gik ned i kadence i 2. halvleg, men det var næppe sket under normale omstændigheder med tilskuere. Man må håbe, at staben omkring holdet er opmærksomme på det, så vi formår at præstere bedre hjemme under disse omstændigheder. Manglende tilskuere gør det sværere for det enkelte hjemmehold at holde trykket og intensiteten på modstanderen, og tilsvarende nemmere for udeholdet at modstå presset og komme længere frem på banen.
    Det forklarer bare ikke, hvorfor vi så har set præcis det samme kampmønster masser af gange med publikum også.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det forklarer bare ikke, hvorfor vi så har set præcis det samme kampmønster masser af gange med publikum også.
    Næ men der er nok flere forskellige årsager. I de gode sæsoner handler det ofte om, at holdet ved der er mange kampe og man derfor sparer sig. I sæsoner som i år, hvor det kniber med resultater og kræfter, så er det nok en blanding af at ville spare kræfter, af ikke at have kræfter til en hel kamp og af at man bliver lidt krampagtige, fordi spillet halter.

    Jeg tror heller ikke på undskyldningen her. Men der er nok ingen tvivl om, at det havde været betydelig nemmere at komme op i gear igen, hvis der stod 15000 fans og råbet "attack attack attack". Nu var det (ifølge ham selv) kun Ståle som desperat prøvede at råbe dem op i gear.

    Som jeg ser det, så var det en naturlig men også lidt umoden reaktion på en god 1. halvleg, hvor man følte at man kunne spille Randers ud af Parken som man ville. Vi var heldige med, at det ikke gik galt. Forhåbentlig kan de (især de unge) lære noget af kampen og holde intensiteten igennem en pause næste gang.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Næ men der er nok flere forskellige årsager. I de gode sæsoner handler det ofte om, at holdet ved der er mange kampe og man derfor sparer sig. I sæsoner som i år, hvor det kniber med resultater og kræfter, så er det nok en blanding af at ville spare kræfter, af ikke at have kræfter til en hel kamp og af at man bliver lidt krampagtige, fordi spillet halter.

    Jeg tror heller ikke på undskyldningen her. Men der er nok ingen tvivl om, at det havde været betydelig nemmere at komme op i gear igen, hvis der stod 15000 fans og råbet "attack attack attack". Nu var det (ifølge ham selv) kun Ståle som desperat prøvede at råbe dem op i gear.
    Jo, det er da muligt, men de aggressive "attack"-råb kommer jo som regel først, når den komfortable føring er ved at blive formøblet. Der har det givetvis en effekt med hensyn til at vække spillerne af dvalen. Men den sløje indstilling i begyndelsen af anden halvleg i går lignede fuldstændig adskillige andre kampe med tilskuere.

    En anden kæphest, jeg i øvrigt gerne rider i den her diskussion, er, at der formentlig sjældent er mange kræfter sparet ved pludselig at skulle panikforsvare en føring hjem, fordi man har sluppet taget i kampen. Det hænger nok sammen med det, Jons påpeger ovenfor, nemlig at defensiven har det med at sejle mere, når vi løsner det offensive pres og forsøger at økonomisere kampen hjem.

    Hvad forklaringen på det er, kan jeg selvfølgelig ikke vide, men jeg har en mistanke om, at Ståle spiller en rolle i det, selv om han efter den slags kampe har det med at bebrejde spillerne, at de slipper grebet. Det er selvfølgelig ren spekulation. Ståle virker bare ikke som en træner, der står nede i omklædningsrummet i pausen og pisker et førende hold frem med ordene: "Nu går I op og banker 3-0- og 4-0-målene ind og lukker den kamp!" :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    En anden kæphest, jeg i øvrigt gerne rider i den her diskussion, er, at der formentlig sjældent er mange kræfter sparet ved pludselig at skulle panikforsvare en føring hjem, fordi man har sluppet taget i kampen. Det hænger nok sammen med det, Jons påpeger ovenfor, nemlig at defensiven har det med at sejle mere, når vi løsner det offensive pres og forsøger at økonomisere kampen hjem.
    Enig, men det hører også med til historien, at vi har kørt et utal af kampe hjem på den måde uden at der er sket nogen form for panik og unødig brug af kræfter. Nok ikke så meget i år, men her har det måske heller ikke været frivilligt, at vi har mistet momentum i kampene.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvad forklaringen på det er, kan jeg selvfølgelig ikke vide, men jeg har en mistanke om, at Ståle spiller en rolle i det, selv om han efter den slags kampe har det med at bebrejde spillerne, at de slipper grebet. Det er selvfølgelig ren spekulation. Ståle virker bare ikke som en træner, der står nede i omklædningsrummet i pausen og pisker et førende hold frem med ordene: "Nu går I op og banker 3-0- og 4-0-målene ind og lukker den kamp!" :-)
    Jeg ved af gode grunde ikke, hvad der siges i pauserne. Men du kan da sagtens have ret. Som chefen for det hele. så er det jo også hans ansvar, at intensiteten efter pausen er på plads. Men spillerne er kun mennesker (undtagen NDoye som må være en halvgud), så af og til kikser det mentale som i går.


    Forøvrigt kan man måske sætte spørgsmålstegn ved, om vi er værre end andre klubber på dette område? Det har jeg ærlig talt hverken tiden eller evnerne til at undersøge. Men jeg sidder da med jævne mellemrum med samme følelse af, at det er lidt irriterende, at man ikke bare kører en modstander over, fordi man sparer lidt på kræfterne. Samtidig så er netop denne økonomisering med kræfterne måske også en del af grundene til nogle af de meget succesfulde sæsoner.

  25. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Vi vil ikke være det første, sidste eller eneste hold som tager lidt for let på det, efter en 2-0 føring. Der sker et eller andet med mange spillere, når de først får sat tempoet ned (af den eller anden grund) og det lykkedes sjældent at komme tilbage i gear. Det kan jeg sagtens leve med undtagelsesvis, især når vi alligevel vinder.

    Det har ikke været en god sæson, men jeg er ret fortrøstningsfuld efter ligaen er kommet igang igen. Ja, Santos har ikke været god fra bænken, Fischer så langsom ud og kampene har ikke været problemfrie. Men vores boldomgsng er trods alt blevet hurtigere og vi spiller ret fornuftigt frem og har et godt højt genpres

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #30
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Randers FC (07/06-2020 kl. 17:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg så hele kampen på dplay i sommerhuset uden nogen problemer
    Ja og det er alt sammen fint nok.
    Men man kan jo ikke se lortet on demand efter den er færdigtspillet, før efter nedtaktsudsendelsen er ovre, hvilket er groteskt, og i denne kamp blev den slet ikke lagt ud før efter lang tid.

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  2. Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 10:07
  3. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  4. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22
  5. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •