Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 50

Emner: Mesterskabsslutspillet 2020

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Mesterskabsslutspillet 2020

    I løbet af de næste 10 runder kommer FCK til at møde de fem resterende hold i Top-6 ude og hjemme. FCK skal spille mod tre jyske modstandere (FCM, AGF, AaB) og to sjællandske modstandere (FCN og BIF). Programmet er i skrivende stund ikke offentliggjort, men med en plads i Top-3 vil FCK være sikker på at sæsonens sidste ligakamp vil være på hjemmebane, ligesom det også vil være tilfældet for FCM og AGF. Hvilket som regel betyder at første kamp i slutspillet for de tre hold er på udebane.

    Inden slutspillets start er FCK 9 point efter FCM, 9 point foran AGF, og 14 point foran BIF. FCK skal derfor hente minimum 17 point for at være matematisk sikker på medaljer, og minimum 22 point for at være matematisk sikker på 2. pladsen. Gør FCK rent bord, vil man stadig være afhængig af at FCM smider minimum 4 point yderligere. Alternativt kan 3 point være nok, så længe FCK indhenter 11 måls forskel.

    Karantænemæssigt har FCN Ulrik Yttergaard ude med karantæne i første kamp, mens BIF har Jung ude i de første to kampe af selvsamme årsag. Så kunne vi møde de to hold i den rækkefølge til at starte med, kunne det da være ret sjovt..
    Sidst redigeret af Kiwi : 08.06.20 kl. 08:02
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Kampprogrammet for slutspillet er offentliggjort, med start på søndag 12. juni ude mod FCN. Herefter ser programmet således ud:
    - vs. AaB (h) 17/06
    - vs. BØF (u) 21/06
    - vs. FCM (h) 28/06*
    - vs. AGF (u) 05/07*
    - vs. FCM (u) 08/07*
    - vs. BØF (h) 12/07*
    - vs. AGF (h) 19/07*
    - vs. AaB (u) 22/07*
    - vs. FCN (h) 26/07*

    * Dato og kamptidspunkt endnu ikke fastlagt
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Canal 9
    Canal 9
    ViaBØF

    Bliver man virkeligt tvunget til at tegne det forbandede eurosport abonnement?
    Øvre C'er

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Bliver man virkeligt tvunget til at tegne det forbandede eurosport abonnement?
    Tror ikke du kan forvente mere end 4 FCK-kampe, som bliver vist på ViaBØF.. De to opgør mod BØF, og de to opgør mod FCM (Hvis FCK mod forventning skulle nå at overhale midtjyderne, så måske 5, så man kan se pokalen blive overrakt.. Hvis altså BØF ikke har noget at spille for i sidste runde..)
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Z-ster er offline Den løftede pegefinger!!
    Tilmeldingsdato
    May 2020
    Indlæg
    129

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Jeg bliver intet mindre end forfærdet over at der er så mange af vores kampe der vises på canal 9. Satme en hård straf fordi vi ikke ligger til at vinde guld og vores kampe derfor ikke er så populære. Og i den forbindelse er jeg nød til at høre om andre har tvivlsomme oplevelser med D'play?

    Jeg har nødtvunget tegnet det lorteabonnement der gør at jeg kan se kampene fra canal 9, men er simpelthen forfærdet over at brugeroplevelsen er på omtrent det samme elendige niveau, som da det var yousee der viste kampene?!

    Jeg har også et viaplay-abonnement og det funker helt fint med masser af muligheder for at tilrettelægge min kamp-oplevelse ud fra mine personlige behov, der mest handler om at se kampen forskudt, fordi jeg har små børn.
    On demand fungerer fint på viaplay, men hos D'play skal man sidde og vente på at nedtaktsudsendelsen slutter, før kampen kan ses forskudt og i Randerskampen varede den kraftedeme to timer?! Og derefter gik der alligevel en rum tid før den blev lagt ud.
    Man kan ikke se kampen forskudt IMENS den er igang, men kun komme ind på et livesignal hvilket jo er håbløst!

    Am I fucking something up for myself? Eller har andre samme oplevelse?

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Runde 1:
    Aab-FCM
    FCN-FCK

    Jeg vil være tilfreds med status quo efter denne runde. 9 point bagud

    Runde 2:
    FCK-AaB
    FCM-BiF

    Tja, man håber jo sjældent på en BiF sejr... men uafgjort i den kamp ville nu være ok. 7 point bagud

    Runde 3:
    BIF-FCK
    FCM-AGF

    Det kan blive en kongerunde hvis AGF cementere sin 3. Plads ved at få 3 point mere end BIF. Realistisk er det en runde, hvor vi nok skal være glade for status quo. 9 point bagud

    Runde 4
    FCK-FCM

    Skal mesterskabet vindes, så skal denne vindes. 6 point bagud

    Runde 5:
    AGF-FCK
    FCN-FCM

    Imens vi tydeligvis ikke skal regne med mirakler i Farum, så kunne det være lækkert at AGF kommer til at slappe af efter en god sidste runde. 6 point bagud

    Runde 6:
    FCM-FCK

    Man kan håbe at en uafgjort ville være ok og så skal FCM “bare” snuble en ekstra gang i de sidste 4 kampe... men mon ikke denne kamp også kræver en sejr. 3 point bagud

    Runde 7:
    FCK-BIF
    AGF-FCM

    Hvis der skulle være tvivl om 3. pladsen.... så må den meget gerne sættes på plads med 2 hjemmesejre, det her kan blive den afgørende runde. 1 point bagud

    Runde 8:
    FCM-FCN
    FCK-AGF

    Skulle vi her have spillet os helt i top, så må den ikke smides i en hjemmekamp imod et godt kørende AGF, for FCN får intet med fra FCM. 1 point bagud

    Runde 9:
    BIF-FCM
    AaB-FCK

    Kære fans... vores største frygt, vi kan man vel blive nød til at holde med BIF, hvis mesterskabet ikke er røget runder tilbage. Ligger vi ikke nummer et efter denne runde, så bliver den svær for... 1 point foran

    Runde 10:
    FCM-AaB
    FCK-FCN

    Jeg kan ikke se FCM smide et mesterskab hjemme imod AaB..... mester 1 point foran FCM :)

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Runde 1:
    Aab-FCM
    FCN-FCK

    Jeg vil være tilfreds med status quo efter denne runde. 9 point bagud

    Runde 2:
    FCK-AaB
    FCM-BiF

    Tja, man håber jo sjældent på en BiF sejr... men uafgjort i den kamp ville nu være ok. 7 point bagud

    Runde 3:
    BIF-FCK
    FCM-AGF

    Det kan blive en kongerunde hvis AGF cementere sin 3. Plads ved at få 3 point mere end BIF. Realistisk er det en runde, hvor vi nok skal være glade for status quo. 9 point bagud

    Runde 4
    FCK-FCM

    Skal mesterskabet vindes, så skal denne vindes. 6 point bagud

    Runde 5:
    AGF-FCK
    FCN-FCM

    Imens vi tydeligvis ikke skal regne med mirakler i Farum, så kunne det være lækkert at AGF kommer til at slappe af efter en god sidste runde. 6 point bagud

    Runde 6:
    FCM-FCK

    Man kan håbe at en uafgjort ville være ok og så skal FCM “bare” snuble en ekstra gang i de sidste 4 kampe... men mon ikke denne kamp også kræver en sejr. 3 point bagud

    Runde 7:
    FCK-BIF
    AGF-FCM

    Hvis der skulle være tvivl om 3. pladsen.... så må den meget gerne sættes på plads med 2 hjemmesejre, det her kan blive den afgørende runde. 1 point bagud

    Runde 8:
    FCM-FCN
    FCK-AGF

    Skulle vi her have spillet os helt i top, så må den ikke smides i en hjemmekamp imod et godt kørende AGF, for FCN får intet med fra FCM. 1 point bagud

    Runde 9:
    BIF-FCM
    AaB-FCK

    Kære fans... vores største frygt, vi kan man vel blive nød til at holde med BIF, hvis mesterskabet ikke er røget runder tilbage. Ligger vi ikke nummer et efter denne runde, så bliver den svær for... 1 point foran

    Runde 10:
    FCM-AaB
    FCK-FCN

    Jeg kan ikke se FCM smide et mesterskab hjemme imod AaB..... mester 1 point foran FCM :)
    Superstrella... der er et problem med din opgørelse. Det er at Dansk Bøf Union har sikret FCM en walkover i runde 9/ runde 35. Så i den runde kommer FCK ikke til at hente 3 point på FCM. Vi skal være foran inden da.

    Jeg kan simpelthen ikke se hvordan brøndby ikke ligger sig fladt ned og tager til takke med 5-6 pladsen og taber til midtjylland.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Superstrella... der er et problem med din opgørelse. Det er at Dansk Bøf Union har sikret FCM en walkover i runde 9/ runde 35. Så i den runde kommer FCK ikke til at hente 3 point på FCM. Vi skal være foran inden da.

    Jeg kan simpelthen ikke se hvordan brøndby ikke ligger sig fladt ned og tager til takke med 5-6 pladsen og taber til midtjylland.
    5-6. Pladsen giver ikke engang muligheden for at spille kval til europa og det vil bare yderligere cementere deres vej mod status som Lyngby2. Hvis de alligevel lægger sig, så... ja, det lyder vel som noget BØF ville gøre.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det er at Dansk Bøf Union har sikret FCM en walkover i runde 9/ runde 35. Så i den runde kommer FCK ikke til at hente 3 point på FCM. Vi skal være foran inden da.
    Suk.

    Eller også har vi selv sikret FCM den walkover ved at have spillet af lort igennem sæsonen. Blot en tanke.


  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    1. runde:
    AaB vs. FCM: AaB møder op med en midtugekamp i benene, og har Lucas Andersen i karantæne. FCM vil samtidigt forsøge at lægge pres på FCK, da deres kamp spilles inden FCKs opgør. FCM vinder med 2-0, men må kæmpe hårdt for sejren.
    FCN vs. FCK: FCN har Yttergaard i karantæne, og FCK har knækket koden til at vinde i Farum, hvor man har vundet de seneste to opgør. Man har samtidigt lært af kampen mod Randers, så man holder presset i hele kampen. FCK vinder med 3-1, men Zeca får et dumt gult kort, og dermed en karantæne i næste kamp.
    Status quo ift. point (-9) og målforskel (-10) efter 1. runde. FCK udbygger sin føring ift. flest scorede mål med et enkelt mål.

    2. runde:
    FCM vs. BIF: BIF fighter sig til en uafgjort 1-1 for at hænge på i kampen om en europæisk plads, trods de må undvære Jung. FCM spiller sin første midtugekamp siden september, hvilket nogenlunde udlignes af deres trupbredde.
    FCK vs. AaB: AaB spiller sin 4. kamp på 2 uger, og det er mere end hvad deres trup er vant til. I 2. halvleg knækker jyderne midt over, og FCK vinder 3-0. Sidste mål er på oplæg af Wind, der får de sidste 15 minutter på banen.
    -7 point, og -7 i målforskel.

    3. runde:
    FCM vs. AGF: AGFs ekstra hviledag ift. FCM gør underværker for de hvii'e, trods de har spillet to kampe mere siden corona-pausen sluttede. Det høje pres bliver for meget for FCM, som kun formår at få en uafgjort 1-1.
    BIF vs. FCK: Uden presset fra et fyldt stadion kommer BIF ikke blæsende fra start, hvorimod FCK har både Zeca, Wind og Mudrazija klar. Sidstnævnte starter dog på bænken, hvor han ser et sprudlende FCK-hold maltraktere BIF de første 20 minutter, hvor man kommer foran med 2-0 på 2 mål af Daramy. Kampen ender dog med en 3-1 sejr til løverne.
    -5 point, og -5 i målforskel.

    4. runde: Lars Bo har fået lobbyet sig til at opgøret mod ulvene er det første, hvor der må være 10.000 tilskuere i Parken. Effekten udebliver ikke, hvor trykket får FCM til at ligge lavere i deres pres. Pep Biel bliver matchvinder i en låst 1-0 sejr til hjemmeholdet.
    -2 point, og -3 i målscore.

    5. runde:
    FCN vs. FCM: FCM forsøger at rejse sig oven på de seneste pointtab, og det går ud over FCN, der taber 0-2 hjemme.
    AGF vs. FCK: AGF har sat sig solidt på 3. pladsen, distanceret BIF, og har netop vundet pokalfinalen. Jyderne har dog svært ved at håndtere en sprudlende Jonas Wind og Pep Biel, der kommer på måltavlen to gange, og trods et føringsmål af Patrick Mortensen taber AGF 1-3 til FCK.
    -2 point, og -3 i målscore.

    6. runde:
    Totalt hemmelighedskræmmeri og lockdown fra FCKs SoMe team de seneste dage før nøglekampen i Herning, hvor en sejr til hjemmeholdet nok reelt vil afgøre guldet, mens en udesejr vil give de forsvarende mestre førerpositionen igen. De 5.000 tilskuere i Herning ryster dog i bukserne, da de ser at udeholdets angreb består af Jonas Wind og Dame N'Doye, som hver især kommer på måltavlen, trods Sviatchenkos føringsmål. Sory Kaba får dog udlignet til sidst, hvilket er med til at sikre ulvene en fortsat 1. plads.
    -2 point og -3 i målscore.

    7. runde:
    AGF vs. FCM: AGF vil gøre alt for at stikke en kæp i hjulet på midtjyderne, som slås lidt med at spille deres 3. kamp på en uge. Casper Højer og Patrick Mortensen ødelægger nogle af drømmene i Herning, trods Kabas to mål i første halvleg, så FCM spiller 2-2 for anden gang i træk.
    FCK vs. BIF: BIF er hægtet af i kampen om medaljer, men kan stadig spille med om en europæisk play-off kamp. Det er dog ikke nok for vestegnen, der må se Daramy score to gange i en 4-1 sejr. Målet til 4-1 betyder samtidigt, at FCK generobrer 1. pladsen på flest scorede mål.
    0 points forspring, +0 mål i målscore.

    8. runde:
    FCM vs. FCN: FCM har opdaget, at målscore pludselig kan blive en afgørende faktor, og forcerer mod FCN, der trods midtjydernes pres formår at komme foran på en omstilling. Det hjælper dog ikke i sidste ende, hvor midtjyderne henter en 2-1 sejr.
    FCK vs. AGF: AGF har både sikret sig europæisk fodbold og medaljer for første gang i over 20 år. Fodboldtømmermændene har ramt David & co., der ikke yder meget modstand, mens FCK vinder 3-1 hjemme.
    0 points forspring, +1 i målscore.

    9. runde:
    BIF vs. FCM: Der er ingen modstand hos de blå-gule, der nemt taber 0-3 til midtjyderne.
    AaB vs. FCK: Med fuldt angreb i skadesfri form vælter det ene angreb efter det andet ned over AaBs forsvar. Et tidligt selvmål af Okore sætter løjerne i gang, og scoringer af Mudrazija og Fischer giver FCK en 3-0 sejr i Aalborg.
    0 points forspring, +1 i målscore.

    10. runde:
    Inden sidste runde kan både FCM og FCK blive dansk mester. FCM bliver dansk mester, hvis:
    - De får flere point end FCK
    - Begge hold vinder, OG FCM vinder med 2 mål mere end FCK
    - Begge hold taber, OG FCM taber med 2 mål mindre end FCK

    FCM vs. AaB: AaB gør alt hvad de kan for at forpurre et nyt mesterskab til Herning, og nordjyderne hiver en uafgjort 1-1 hjem i en dramatisk afgørelse, hvor målene falder sent.
    FCK vs. FCN: En forsvarsfejl giver FCN føringen tidligt i kampen, men med lodder og trisser formår FCK på mål af Kaufmann og Dame N'Doye (selvfølgelig) at hente en 2-1 sejr hjem. FCK bliver dansk mester med 2 point og 2 måls forspring til FCM.
    Sidst redigeret af Kiwi : 09.06.20 kl. 07:53
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Det bliver fedt at se os hæve vores scoringssnit til 2,6 mål per kamp, når vi i grundspillet med kampe mod Silkeborg, Lyngby, Esbjerg osv. har ligget på 1,8 :-)

    Der er i øvrigt en fejl i drømmescenariet ovenfor, hvor vi fra femte runde pludselig får to bedre i målscore, selvom holdene vinder med samme difference i den runde.
    Sidst redigeret af Ace : 09.06.20 kl. 07:41
    HIC SUNT LEONES

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Vi havde et snit på over 2 mål pr. kamp de 7 første runder, hvor vi havde Wind og N'Doye som angreb.. ;-) Og ja, selvfølgelig er det et drømmescenarie, som ikke tager højde for migrænebold à la 2. halvleg mod Randers, men som medregner at vi spiller det samme antal kampe, og at de andre hold ikke er gearet til midtugekampe i samme stil som vi er..
    (Har rettet det, du nævnte.)
    Sidst redigeret af Kiwi : 09.06.20 kl. 07:54
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Jeg ville ønske, jeg kunne dele din optimisme - og hvis N'Doye og Wind var klar, kunne jeg måske, men førstnævnte har Ståle meldt ude for formentlig resten af sæsonen, og for sidstnævnte går der åbenbart et par uger, før han kan begynde at bevæge sig igen. Det kan selvfølgelig være et forsøg på at underspille egne chancer eller lægge et røgslør ud, men det lyder bare ikke som et par spillere, der med deres skrøbelige fysik kommer til at spille den helt store rolle i slutspillet.

    Jeg HÅBER, Fischer kommer i gang og finder sit gamle niveau, jeg HÅBER, vores to nuværende førstevalg i angrebet, som indtil nu har scoret ét mål hver for os i ligaen, pludselig springer ud som fremragende afsluttere og begynder at score efter behag, og jeg HÅBER, at Ikast-Herning går totalt i stå. Jeg TROR bare ikke rigtig på nogen af delene, da jeg slet ikke ser nogen tegn på det indtil videre. og mindst to af de tre ting skal der nok til, hvis spændingen skal tilbage.
    HIC SUNT LEONES

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    jeg HÅBER, vores to nuværende førstevalg i angrebet, som indtil nu har scoret ét mål hver for os i ligaen, pludselig springer ud som fremragende afsluttere og begynder at score efter behag, og jeg HÅBER, at Ikast-Herning går totalt i stå. Jeg TROR bare ikke rigtig på nogen af delene...
    Rationelt set spiller vi for:

    1. En sikker andenplads
    2. At slå Brøndby 2 gange
    3. At få spillet truppen ind til næste sæson
    4. EL - hvornår og hvordan er lidt uvist

    Jeg kan ikke rigtig se FCM gå i stå. Der er da positive sekvenser i vores spil, men det virker også ustabilt.
    Mvh,
    Bopa


  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Mesterskabsslutspillet 2020

    Min største forhåbning om at FCM skulle gå i stå ligger i at der skal spilles 5 midtugekampe. FCMs historik for den sidste kamp i en tre-kamps-uge siger flg. (EL-kampe, pokal, slutspil):

    15/16: 9 kampe, 3 sejre, 6 pointtab
    16/17: 5 kampe, 1 sejr, 4 pointtab
    17/18: 4 kampe, 2 sejre, 2 pointtab
    18/19: 6 kampe, 2 sejre, 4 pointtab
    19/20: 3 kampe, 2 sejre, 1 pointtab
    I alt 27 kampe, 10 sejre, 17 pointtab. 37% sejre

    Til sammenligning har vi:
    15/16: 5 kampe, 3 sejre, 2 pointtab
    16/17: 15 kampe, 9 sejre, 6 pointtab
    17/18: 10 kampe, 5 sejre, 5 pointtab
    18/19: 11 kampe, 8 sejre, 3 pointtab
    19/20: 14 kampe, 8 sejre, 6 pointtab
    I alt: 55 kampe, 33 kampe, 22 pointtab. 60% sejre.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2020
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2757
    Sidste Meddelelse: 10.11.21, 14:44
  2. Hvem vil du helst se i Mesterskabsspillet 2019/2020
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 07.06.20, 11:03
  3. Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 02.06.20, 17:20
  4. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  5. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •