Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
49. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    12 24.49%
  • Uafgjort

    17 34.69%
  • FCK vinder

    20 40.82%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Fordi Jacobs tabte i Aalborg i sæsonens første kamp. Var lige præcis det ikke sket, var FCK blevet dansk mester i 13/14 sæsonen.

    Men det er useriøst, når man VÆLGER at undlade at medregne alle faktorer i ligningen, fordi det giver et bestemt narrativ.
    Den her er sgu for grinagtig til bare at lade den passere. Nu du tilsyneladende går ekstremt meget op i, at man ikke undlader noget for at få det til at passe ind i et særligt narrativ, synes du så ikke, det er værd at nævne, at man, selv hvis man går med på den temmelig tvivlsomme præmis om, at et mesterskab på den måde kan blive afgjort i første runde, IKKE var blevet dansk mester ved alene at undgå at tabe den kamp i Aalborg? Havde uafgjort været nok? Lad mig hjælpe dig lidt... selvom du jo nok godt ved det. Nej. Der skulle faktisk en tremålssejr til!

    Jeg tror faktisk ikke, at nogen af parterne i debatten her holder sig for gode til at udvælge lige præcis de statistikker og hjemmebryggede konklusioner, der passer ind i deres opfattelse, så kravl blot ned fra den høje hest.
    HIC SUNT LEONES

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Tænkte det lå rimelig implicit at vi skulle have vundet den kamp..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Jeg synes godt nok der er nogle dommedagsprofeter herinde: Alt er lort, fyr Ståle, hele truppen skal på porten og alt hvad FCM gør er perfekt og gid det var os der havde Steinlein som ypperste præst.

    - Venner rolig nu.. ja, vi bliver nok ikke mestre, og FCM vinder fortjent, men spis nu lige brød til.

    Vi har spillet tre fodboldkampe efter en global pandemi, hvoraf vi har vundet 2 kampe og spillet en uafgjort - så går det vist hellere ikke værre.. Ja spillet mod FCN var horribelt, som deres bane også er, og ja FCM vandt på den selv samme bane ugen før, men sådan er det altså bare i fodbold engang i mellem.

    Et par stykker skriver at vi har Danmarks klart største budget og vi burde få mere ud af det - Det er sikkert rigtigt, men så er vores budget altså heller ikke større end vores konkurrenter, vi er jo ikke som Celtic i Scotland eller som PSG i Frankrig, hvor vi har 2-3 gange så høje spillerbudgetter som nærmeste konkurrent, hvor vores reserver kan komme på samtlige hold og være bærende profiler. Vi snakker om at vi har råd til at købe en spiller til 30 millioner istedet for 20 millioner kr, og så er forskellen af evner blandt spillere i dette prislag altså heller ikke større..
    Sidst redigeret af Bigtimebowler : 15.06.20 kl. 21:36

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Vi har spillet tre fodboldkampe efter en global pandemi, hvoraf vi har vundet 2 kampe og spillet en uafgjort - så går det vist hellere ikke værre.. Ja spillet mod FCN var horribelt, som deres bane også er, og ja FCM vandt på den selv samme bane ugen før, men sådan er det altså bare i fodbold engang i mellem.
    Alternativt narrativ: Vi er stadig vidne til kedeligt, uinspireret lortefodbold, på gud ved hvilken sæson. Selv når det går godt er det jammerligt at se på. Nuvel, der er af og til gode momenter, hvor man tænker, at sådan BURDE vi spille, men der er så langt mellem snapsene, at det mest af alt virker som en fejl i Matrix'en når det endeligt sker.

    Zzzzzz.

    - Ask

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Alternativt narrativ: Vi er, for første gang siden oktober (Esbjerg hjemme, Dynamo Kyiv ude, AGF ude), kommet foran 1-0 i løbet af første halvleg 3 kampe i træk. Derudover er det kun 3. gang i sæsonen, vi scorer første mål i mere end to kampe i træk. Vi har et snit på over 2 mål pr. kamp over tre kampe for første gang siden oktober/november (AGF ude, FCN hjemme, SønderjyskE hjemme). Offensiven er blevet bedre, men defensiven halter stadig. Vi har stadig ikke holdt målet rent siden december.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Alternativt narrativ: Vi er, for første gang siden oktober (Esbjerg hjemme, Dynamo Kyiv ude, AGF ude), kommet foran 1-0 i løbet af første halvleg 3 kampe i træk. Derudover er det kun 3. gang i sæsonen, vi scorer første mål i mere end to kampe i træk. Vi har et snit på over 2 mål pr. kamp over tre kampe for første gang siden oktober/november (AGF ude, FCN hjemme, SønderjyskE hjemme). Offensiven er blevet bedre, men defensiven halter stadig. Vi har stadig ikke holdt målet rent siden december.
    Offensiven vinder fans, defensiven vinder mesterskaber

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er en direkte usandhed, tenderende en løgn. Den faglige uenighed lå i forhold til hvem der havde hvilke ansvarsområder.
    Hmm.. måske ser vi bare lidt forskelligt på det? Hvis Priske som assistenttræner ville have indflydelse på taktikken, fordi han mente, at han i den grad havde noget at byde på, men at ståle sagde han skulle holde sig til dødboldene, så kan vi vel begge have ret. Det er i hvert oplevelsen, at der var stor taktisk uenighed, og man kan roligt sige, at den er kommet til udtryk efterfølgende. At du kalder min vurdering for en "direkte usandhed, tenderende en løgn", tja... det skal du vel have lov til, men jeg håber du vil tillade mig at forsøge at gøre brug af en lidt mere subtil retorik :-)
    Danmark til Valby Bakke

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg synes godt nok der er nogle dommedagsprofeter herinde: Alt er lort, fyr Ståle, hele truppen skal på porten og alt hvad FCM gør er perfekt og gid det var os der havde Steinlein som ypperste præst.

    - Venner rolig nu.. ja, vi bliver nok ikke mestre, og FCM vinder fortjent, men spis nu lige brød til.

    Vi har spillet tre fodboldkampe efter en global pandemi, hvoraf vi har vundet 2 kampe og spillet en uafgjort - så går det vist hellere ikke værre.. Ja spillet mod FCN var horribelt, som deres bane også er, og ja FCM vandt på den selv samme bane ugen før, men sådan er det altså bare i fodbold engang i mellem.

    Et par stykker skriver at vi har Danmarks klart største budget og vi burde få mere ud af det - Det er sikkert rigtigt, men så er vores budget altså heller ikke større end vores konkurrenter, vi er jo ikke som Celtic i Scotland eller som PSG i Frankrig, hvor vi har 2-3 gange så høje spillerbudgetter som nærmeste konkurrent, hvor vores reserver kan komme på samtlige hold og være bærende profiler. Vi snakker om at vi har råd til at købe en spiller til 30 millioner istedet for 20 millioner kr, og så er forskellen af evner blandt spillere i dette prislag altså heller ikke større..
    Aaarh, jeg vil nu mene vi er pænt meget længere fremme sammenlignet med vores konkurrenter.. Den eneste klub der er i nærheden af at kunne købe en spiller til 20 mio. er fcm.. Bif kan måske svinge sig op til en enkelt eller to der koster 10 mio.. Resten af klubberne handler spillere til en 2-3 mio når det skal være rigtig dyrt.. Vi har 3. og 4. valg i hver kæde som koster 20 mio. Det skal altså udmønte sig i en større forskel på banen end den vi har set i indeværende sæson, også selvom vi har en del skader.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jonasss Se meddelelser
    Forsvar: Her går det først virkelig galt. Bjelland, Bengtsson, Bartolec, Papa, Oviedo og Ragnar er lige til storskrald. Bjelland minder mest af alt om min gamle morfar og bør være tættere på vores old boys hold end superligaholdet. Bengtsson er ikke hvad han har været og Bartolec har INTET vist. Papa er en fin breddespiller, men ikke mere end det. Han var heller ikke synderlig dyr, så han er undtaget fra kritik. Oviedo må også betegnes som en breddespiller, men hans rolle synes også ligegyldig. Ragner har været skadet i hovedparten af hans ophold og de kampe han har spillet, har han sejlet rundt. De eneste i forsvaret som er fck værdigt er Nilsson og Boilesen. Resten er fuldstændig ligegyldige og jeg fatter ikke man har hentet dem. Ikke nok med de fleste er over 30 og intet videresalgspotentiale har, så er de udelukket hentet for datidens bedrifter. Kom nu videre Ståle - hent noget nyt. Se f.eks. på Maksø - klasse spiller som rendte rundt uden kontrakt. Han vil utvivlsomt kunne forstærke os og er langt billigere end både Bjelland og Ragnar - og så er han tilmed skadesfri i hele sæsoner.
    Hvorfor udelader du Varela?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg synes godt nok der er nogle dommedagsprofeter herinde: Alt er lort, fyr Ståle, hele truppen skal på porten og alt hvad FCM gør er perfekt og gid det var os der havde Steinlein som ypperste præst.

    - Venner rolig nu.. ja, vi bliver nok ikke mestre, og FCM vinder fortjent, men spis nu lige brød til.

    Vi har spillet tre fodboldkampe efter en global pandemi, hvoraf vi har vundet 2 kampe og spillet en uafgjort - så går det vist hellere ikke værre.. Ja spillet mod FCN var horribelt, som deres bane også er, og ja FCM vandt på den selv samme bane ugen før, men sådan er det altså bare i fodbold engang i mellem.

    Et par stykker skriver at vi har Danmarks klart største budget og vi burde få mere ud af det - Det er sikkert rigtigt, men så er vores budget altså heller ikke større end vores konkurrenter, vi er jo ikke som Celtic i Scotland eller som PSG i Frankrig, hvor vi har 2-3 gange så høje spillerbudgetter som nærmeste konkurrent, hvor vores reserver kan komme på samtlige hold og være bærende profiler. Vi snakker om at vi har råd til at købe en spiller til 30 millioner istedet for 20 millioner kr, og så er forskellen af evner blandt spillere i dette prislag altså heller ikke større..
    Enig i din grundpointe. Der er dog to detaljer, jeg ikke helt kan tilslutte mig:

    1. Jeg synes ikke, vi spillede decideret horribelt. FCN spillede virkelig godt - måske sæsonens bedste for deres vedkommende. De tog os fuldstændigt på sengen med et meget hurtigt og dynamisk pasningsspil på et meget højt teknisk niveau. Og så pressede de virkelig godt meget højt på banen. Jeg troede, at det sindssyge pres ville dø ud i løbet af kampen - men de blev ved, ikke mindst i kraft af nogle gode indskiftninger. Deres høje pres var også med stor risiko, og det var skuffende, at vi så sjældent kunne spille ud af det, for der var rigtigt gode muligheder for at skabe hurtige overtal mod deres tremands bagkæde. Det var for ringe af os - men horribelt, det synes jeg ikke. I mine øjne var det mere FCN, der viste forbavsende højt niveau, end det var os, der spillede langt under.
    2. FCN's bane er langt bedre end sit rygte. Bolden har et fint opspring, og den er glat og jævn uden at være friktionsløs. Det er ikke banens skyld, hvis man ikke kan lægge en ordentlig indersideaflevering deroppe eller drible udenom en mand.

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Aaarh, jeg vil nu mene vi er pænt meget længere fremme sammenlignet med vores konkurrenter.. Den eneste klub der er i nærheden af at kunne købe en spiller til 20 mio. er fcm.. Bif kan måske svinge sig op til en enkelt eller to der koster 10 mio.. Resten af klubberne handler spillere til en 2-3 mio når det skal være rigtig dyrt.. Vi har 3. og 4. valg i hver kæde som koster 20 mio. Det skal altså udmønte sig i en større forskel på banen end den vi har set i indeværende sæson, også selvom vi har en del skader.
    Og hvem er det helt præcist der har delt mesterskaberne i mellem sig siden 13/14 sæsonen? Os og FCM, hvor vi har vundet ét mere end dem - det understreger jo netop det jeg siger, at vi ikke bruger over dobbelt så mange penge på spillere som FCM, som er vores nærmeste konkurrent, og jeg mener stadig at spændet mellem spillere til 15-20 millioner og 30 millioner er ikke voldsomt stor. Jeg er enig i at 3 mesterskaber på 6 sæsoner ikke er godt nok, men vi har delt lige over med vores største konkurrent, som vi nok må vænne os til, har fundet en måde at slå alle andre hold i ligaen på. Og hvis de samtidig ikke kan finde ud af at spiller europæisk, så de har hele ugen til at træne og gøre sig klar på weekendens modstanderen, så mener jeg 100% at det er nemmere for FCM at vinde ligaen med spillere til 20 millioner kr samt at være 100% fysisk klar hver gang, kontra os der spiller 2 kampe om ugen, hver uge.

    Vi vinder jo stadig ligaen oftere end alle andre hold, så vi får jo det rigtige ud truppen?

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg synes godt nok der er nogle dommedagsprofeter herinde: Alt er lort, fyr Ståle, hele truppen skal på porten og alt hvad FCM gør er perfekt og gid det var os der havde Steinlein som ypperste præst.

    - Venner rolig nu.. ja, vi bliver nok ikke mestre, og FCM vinder fortjent, men spis nu lige brød til.

    Vi har spillet tre fodboldkampe efter en global pandemi, hvoraf vi har vundet 2 kampe og spillet en uafgjort - så går det vist hellere ikke værre.. Ja spillet mod FCN var horribelt, som deres bane også er, og ja FCM vandt på den selv samme bane ugen før, men sådan er det altså bare i fodbold engang i mellem.

    Et par stykker skriver at vi har Danmarks klart største budget og vi burde få mere ud af det - Det er sikkert rigtigt, men så er vores budget altså heller ikke større end vores konkurrenter, vi er jo ikke som Celtic i Scotland eller som PSG i Frankrig, hvor vi har 2-3 gange så høje spillerbudgetter som nærmeste konkurrent, hvor vores reserver kan komme på samtlige hold og være bærende profiler. Vi snakker om at vi har råd til at købe en spiller til 30 millioner istedet for 20 millioner kr, og så er forskellen af evner blandt spillere i dette prislag altså heller ikke større..

    Jeg har nedenfor samlet informationer fra årsrapporter i hhv. FCK, BIF og FCM siden Ståle startede i 2006. Den økonomiske overhånd kan i årsrapporterne bedst afspejles i kontraktsrettigheder. Der er den mindre usikkerhed i sammenligningen mellem de tre klubber, at der arbejdes med forskellige terminer for regnskabsåret, samt opgørelses tidspunkt for værdi af kontraktsrettigheder. Det kan have en betydning for den helt skarpe nøjagtighed, men niveauet for den regnskabsmæssige værdi af spilertrupperne er retvisende.

    I Ståles første periode, hvor Brøndby var vores nærmeste konkurrent økonomisk og sportsligt, var der en budgetmæssig afstand i vores favør, på knap 2, indtil Brøndby kom i de store økonomiske vanskeligheder, hvor efter afstanden steg markant og Brøndby sportsligt sank mod bunden.

    I Ståles anden periode, hvor Brøndby og FC Midtjylland er de nærmeste konkurrenter, er forskellen i værdien af kontraktsrettigheder mellem de to klubber og FCK steget til en faktor 3-4 i FCK's favør afhængigt af, om man måler op imod Brøndby eller FCM.

    Man kan sige, at hvis FCM brugte hele deres budget på deres start 11'er, så kunne vi købe en start 11-er, der var dobbelt så dyr og dertil køb yderligere en 11'er, der var lige så dyr som deres 11 bedste.

    Sagt på en anden måde, så kan FCM selvfølgelige købe en måske to dyre spillere fra samme niveau som os. Men de investeringer vil begrænse dem betydeligt ift. deres mulighed for investering i yderligere spillere.

    Når man løfter økonomien så markant, så er det ikke alene følelser, men der er forskningsmæssig evidens for, at har man den forskel i økonomisk kapacitet, så er sandsynligheden for, at man vinder mesterskabet et sted mellem 75-80%.

    Sportsligt giver det også mening, at skulle det gå allerværst (hvert fjerde år), så den økonomisk bedre stillede klub må spille med sine trup-spillere i stedet for start 11'er, så er risikoen for ikke at vinde mesterskabet til stede. Men en succesrate på 75% er rimelig at forvente.

    Kontraktsrettigheder i mio

    FCK BIF FCM
    2006 100 54
    2007 121 76
    2008 178 100
    2009 115 69
    2010 76 25
    2011 89 16

    2012 87 6 20
    2013 64 27 12

    2014 127 25 12
    2015 127 33 69
    2016 146 21 66
    2017 206 42 49
    2018 197 71 57
    2019 273 71 90

    Den økonomiske forskel i FCK's budgetter mellem Ståles første og anden periode er en faktor på ca. 2.

    Den sportslige succes set på mesterskaber, CL-kval og El-kval ligger til gengæld et stykke under 1 og hvis man alene ser på det, som vi stræber efter og som er belægget for beslutningen i 2014 om det større budget - nemlig mesterskaber og CL-kval. så er succes-faktoren fra første til anden periode med Ståle under 0,5.

    Kigger man isoleret på den sammenhængende udvikling (sport og økonomi) mellem første og anden periode med Ståle, så er effekten af den investerede økonomi reduceret til 1/4.

    Når jeg i mit professionelle virke bliver præsenteret for sådan nogle tal, så giver det anledning til nogle større spørgsmål. For det er åbenlyst, at den sportslige afdeling ikke kan levere de resultater, som økonomien tilskriver.

    I de mere rene sportslige betragtninger, så ser det udefra også ud til, at der har været flere forskellige strategier for indkøb i Ståles anden periode.

    i den første periode, virkede det hele meget søgende. Spøjse lejemål Foley, Margreiter, Hoiveld, spøjse indkøb á la de Ridder og Mussis.

    Den næste periode, der var den absolut bedste, så blev der købt spillere, der havde dokumenteret deres niveau, og som kunne sælges videre med god fortjeneste Robin, Santander, Johansson (Selvom det endte lidt specielt), Verbic, Amartey, Augustinsson

    Den tredie periode, fandt man så ud af, at man hellere skulle købe spillere fra Østeuropa, for der var de lige så gode og markant billigere end i Skandinavien. Det gik der så en sæson med, og så fandt man ud, at sådan forholdt det sig ikke alligevel.

    Den fjerde periode, vendte man så tilbage til etablerede spillere, eller spillere der trods deres unge alder havde bevist sig. Bjelland, Fischer, N'Doye, Skov.

    Den femte periode skifter fokus igen, nu opkøber man spillere der absolut ikke har dokumenteret sig endnu og (efter min opfattelse naturligvis) har spidskompetencer (om nogen), som ligger et stykke fra det, der skal til for at få succes i FCK. Meget dyre spillere, hvor jeg stadig ikke forstår, hvad der skete (Biel, Santos), talenter som bestemt ikke er fra øverste hylde af talenter i Danmark (Stage, Kaufmann).

    De her hyppige og markante strategi skift, hvor man hele tiden hænger i nogle af de gamle' spillere kunne også meget nærliggende ligne forklaringen på, at vi i dag har den mest uhomogene trup, jeg kan huske i FCK's historie.

    Jeg klandrer ikke, at vi ikke vinder DM i år. Et år, hvor FCM har så højt et point gns., der skal de vinde. Men når jeg samlet set ser økonomi og resultater i den anden periode, hvor Ståle har været i klubben, så er der plads til en række kritiske spørgsmål.

    Man kan være uenig i strategi-perioderne og deres antal, men for mig at se er FCK en klub, der fungerer bedst med en stamme af skandinaviske spillere tilsat øvrige gode spillere, stort set alle spillere skal være etablerede, men ikke ældre, end de kan sælges videre.

    Det her er hverken for eller imod Ståle - selvom jeg personlig er for - men det er et udtryk for, at jeg synes, at der er rigelig plads til diskussion af afkast, linie i strategi mm.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 17.06.20 kl. 11:16
    Goldbæks Højrefod

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    En succesrate på 75% er rimelig høj. FCK regner selv med at 3 mesterskaber på 5 år, altså 60% er succeskriteriet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En succesrate på 75% er rimelig høj. FCK regner selv med at 3 mesterskaber på 5 år, altså 60% er succeskriteriet.
    Klippet fra fck.dk fra 2014-16; der er ikke information, om at de er ændret


    Det sportslige niveau skal hæves til nye højder og for derved at kunne styrke de internationale resultater. Det indbefatter en ambition om at vinde det danske mesterskab 7 ud af 10 år og spille UEFA Champions League gruppespil hvert andet år.

    PARKEN skal være Europas mest interaktive stadion. Ambitionen er at alle fans, sponsorer og gæster i PARKEN skal have Skandinaviens klart bedste oplevelse, når de er i PARKEN.
    For at kunne indfri målsætningerne bag strategiens første del har ledelsen besluttet at investere op mod 30 % mere end niveauet de seneste 3 år i klubbens kerneprodukt -- nemlig fodboldholdet og den sportslige afdeling i F.C. København.

    Ligesom der vil blive investeret et tocifret millionbeløb i at gøre PARKEN til Europas blot femte stadion med wifi internet til samtlige gæster i løbet af 2014.

    Strategien har været under udarbejdelse af direktionen i F.C. København og PARKEN i løbet af 2013, er godkendt af bestyrelsen og implementeringen af den er allerede påbegyndt.

    Her kan du se og høre administrerende direktør, Anders Hørsholt, fortælle mere om tankerne bag strategien og handlingsplanen, der skal føre ambitionerne bag den ud i livet.
    Goldbæks Højrefod

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    1. Jeg synes ikke, vi spillede decideret horribelt. FCN spillede virkelig godt - måske sæsonens bedste for deres vedkommende. De tog os fuldstændigt på sengen med et meget hurtigt og dynamisk pasningsspil på et meget højt teknisk niveau. Og så pressede de virkelig godt meget højt på banen. Jeg troede, at det sindssyge pres ville dø ud i løbet af kampen - men de blev ved, ikke mindst i kraft af nogle gode indskiftninger. Deres høje pres var også med stor risiko, og det var skuffende, at vi så sjældent kunne spille ud af det, for der var rigtigt gode muligheder for at skabe hurtige overtal mod deres tremands bagkæde. Det var for ringe af os - men horribelt, det synes jeg ikke. I mine øjne var det mere FCN, der viste forbavsende højt niveau, end det var os, der spillede langt under.
    Nok spillede FCN en god kamp, men det sker også på baggrund af vores elendige præstation. Det er jo netop det der gør, at de kan presse så uhæmmet. For blot anden gang i sæsonen har vi mindre end 50% boldbesiddelse og først gang var mod AGF d. 19 juli 2019 hvor vi vandt 2-1 (og AGF pressede i slutningen af kampen) og har havde vi 49%. Mod FCN havde vi blot 36% boldbesiddelse - jeg ved ikke hvor langt tilbage vi skal for at finde tilsvarende. Det vidner netop om, at vi ikke kunne spille os ud af deres pres, at vi ikke kunne vinde andenbolde, ikke kunne generobre, ikke kunne fastholde bolden og at vi ikke kunne vinde hovedstødsduellerne (ja, selv her havde FCN overtaget). Dertil kommer, at vi ikke 'bare' kunne stille os dybt og kompakt, for FCN fandt hullerne alligevel og hver gang vi prøvede at skubbe op, efterlod vi et kæmpe rum mellem midtbanen og forsvaret som prompte blev udnyttet.

    Derudover bør vi ikke kunne blive taget på sengen af FCNs pasningsspil - er det ikke deres primære force? Selvom resultatet ikke afspejler det, så synes jeg nu at præstationen i hvert fald er tæt på horribel og vi kunne snildt have tabt stort.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 19.06.20, 22:59
  2. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  3. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  4. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22
  5. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •