Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
49. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCN vinder

    12 24.49%
  • Uafgjort

    17 34.69%
  • FCK vinder

    20 40.82%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Det må være Ståle der skriver disse referater! Damn...

    https://www.fck.dk/nyhed/kampreferat...p-med-faa-maal
    I forlængelse af dette er det vildt at læse, at Ståle seriøst mener, at 2. halveg var ret lige med store chancer i begge ender. Det passer simpelthen ikke. Vi blev spillet ud af brættet og var kun farlige på dødbolde (frisparket og Stages hovedstød). Jeg håber, der er tale om en god omgang spin og at spillerne ikke har fået samme omgang - fordi så er det sgu da at sælge ud.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Generelt skal man passe på med ikke at gå i panik og kalde det hele en fiasko, for kigger vi på point og resultater har det altså været en ganske fin sæson. FCM er bare fandens gode, men de er selvfølgelig heller ikke i EL ottendedelsfinale ;-) Vi har rigtig mange skader og mangler nøglespillere fra sidste sæson - med det i mente synes jeg faktisk det er godt gået.

    Min store anke er dog vores måde at spille fodbold på. Det er jo ikke katastrofalt at spille 1-1 ude mod FCN, men det er måden det sker på. Vi bliver kørt fuldstændig over, og ser i rigtig mange situationer fysisk underlegne ud i forhold til deres junior-spillere. Jeg ved ikke hvor mange gange ham Rygaard fik bolden mellem vores forsvar og midtbane og bare havde 10 meter til nærmeste modstander.

    Når vi ikke kan smide bolden op på en stor angriber, der kan holde på den, kan vi faktisk ikke rigtig gøre så meget, og det skræmmer mig virkelig, at vi er et middelmådigt hold uden den force. Det synes jeg FCK er for stor en klub og har et for stort budget til må ske.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser

    Min store anke er dog vores måde at spille fodbold på. Det er jo ikke katastrofalt at spille 1-1 ude mod FCN, men det er måden det sker på. Vi bliver kørt fuldstændig over, og ser i rigtig mange situationer fysisk underlegne ud i forhold til deres junior-spillere. Jeg ved ikke hvor mange gange ham Rygaard fik bolden mellem vores forsvar og midtbane og bare havde 10 meter til nærmeste modstander.

    Når vi ikke kan smide bolden op på en stor angriber, der kan holde på den, kan vi faktisk ikke rigtig gøre så meget, og det skræmmer mig virkelig, at vi er et middelmådigt hold uden den force. Det synes jeg FCK er for stor en klub og har et for stort budget til må ske.
    Går ikke i panik, men du skriver det selv på fornemmeste vis! Så kald det kraftigt bekymrende!

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Generelt skal man passe på med ikke at gå i panik og kalde det hele en fiasko, for kigger vi på point og resultater har det altså været en ganske fin sæson. FCM er bare fandens gode, men de er selvfølgelig heller ikke i EL ottendedelsfinale ;-) Vi har rigtig mange skader og mangler nøglespillere fra sidste sæson - med det i mente synes jeg faktisk det er godt gået.

    Min store anke er dog vores måde at spille fodbold på. Det er jo ikke katastrofalt at spille 1-1 ude mod FCN, men det er måden det sker på. Vi bliver kørt fuldstændig over, og ser i rigtig mange situationer fysisk underlegne ud i forhold til deres junior-spillere. Jeg ved ikke hvor mange gange ham Rygaard fik bolden mellem vores forsvar og midtbane og bare havde 10 meter til nærmeste modstander.

    Når vi ikke kan smide bolden op på en stor angriber, der kan holde på den, kan vi faktisk ikke rigtig gøre så meget, og det skræmmer mig virkelig, at vi er et middelmådigt hold uden den force. Det synes jeg FCK er for stor en klub og har et for stort budget til må ske.
    "måden" at spille fodbold på i FCK mener jeg netop har været diskuteret til hudløs her på sidelinen og jeg er helt enig med dig, især med vores budget.

    Men 1 ting er sikkert, det kommer aldrig til at ændre sig før Ståle er historik i klubben. Og når det engang sker er det ikke engang sikkert der kommer den store ændring da ledelsen formentlig går efter at ansætte en Ståle 2.0 efterfølger med mere af det samme. Nææ det kræver at Ledelsen får nogle nosser og ændre den spilfilosofi næste gang der skal findes en ny træner + formentlig en Sportsdirektør med samme visioner.

    Ingen garantier er der dog. Tror alle vi husker Roland Nilson tiden Efter Ståle forlod FCK første gang :). Lad os håbe det ikke bliver så slemt denne gang.

    De sidste mange år har vi virkelig set realiteterne i øjne. FCM har jo som klub gjort det ekstremt godt over de sidste 5-6 år og indhentet os sportsligt på det "nationale" plan. Det ser ud til de har fundet en god balance i Køb og salg af spillere som præstere. Javel de har nogle flop i ny og næ, men ikke i nær så mange som i FCK. Vi skal virkelig til at stramme balderne, hvis vi over de næste 10 år ikke skal se et FCM hold overhæle os. Det er muligt de ikke endnu har international success, men det kan jo komme. Jeg husker tydeligt at vi i FCK stod med de samme ambitioner i start 00'erne når det kom til at deltage i fast i Europæiske turneringer.
    Sidst redigeret af EraZ : 15.06.20 kl. 08:26

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Tror alle vi husker Roland Nilson tiden Efter Ståle forlod FCK første gang :).
    Der er altså en ståliciferende historiefortælling om FCK uden ståle. Ja, der var også meget lort, men Roland fik en halv-sæson og efterlod holdet på førstepladsen. CV var pinlig. Ariel fik en hel sæson + fem kampe og lavede et mesterskab og vi kom i CL.

    Dvs i de to sæsoner uden Ståle klarede vi os resultatmæssigt bedre end i de seneste 7 sæsoner med Ståle - gennemsnitligt set. Jeg ønsker mig ikke tilbage, men det er dog værd aat bemærke. Og det var vel at mærke med 3 skiftende managere og ikke med 7 sæsoners stabilitet.

    Jeg synes ståle er blevet vores wenger. Vi kan godt lide manden, men han lever på fortidens meritter, og de andre hold har læst hans simple taktik, som han ikke formår at udvikle. Wenger spilllede dog trods alt mere underholdende fodbold.
    Danmark til Valby Bakke


  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Kampen i dag var en katastrofe, men det er tenderende useriøst at tale om, at sæsonen som helhed eller holdsammensætningen på tilsvarende vis er en katastrofe.
    Vi er 11 point efter med 9 kampe tilbage og vi spiller af lort. I 7 sæsoner har vi nu kun fået 3 mesterskaber. Hvordan kan det være tenderende useriøst bare at TALE OM, at det kunne ses som en katastrofe?


    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Det er i stor udstrækning et helt nyt hold, vi skal spille sammen
    FCM har også fået nye spillere - og så har de tilmed skiftet træner. Det er sgu da normalt noget, der tilsiger en længere periodes omstilling med svingende resultater.

    Og de har ikke bare skiftet træner. De har fået vores gamle assistent, som var så utilfreds med måden vores nuværende træner spiller fodbold på, at samarbejdet blev indstillet. De var fagligt uenige, der var ikke umiddelbart noget galt med kemien. Det bør da give stof til eftertanke, når man ser, hvordan FCM kører deres mesterskab hjem.
    Danmark til Valby Bakke

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #52
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Vi er 11 point efter med 9 kampe tilbage og vi spiller af lort. I 7 sæsoner har vi nu kun fået 3 mesterskaber. Hvordan kan det være tenderende useriøst bare at TALE OM, at det kunne ses som en katastrofe?




    FCM har også fået nye spillere - og så har de tilmed skiftet træner. Det er sgu da normalt noget, der tilsiger en længere periodes omstilling med svingende resultater.

    Og de har ikke bare skiftet træner. De har fået vores gamle assistent, som var så utilfreds med måden vores nuværende træner spiller fodbold på, at samarbejdet blev indstillet. De var fagligt uenige, der var ikke umiddelbart noget galt med kemien. Det bør da give stof til eftertanke, når man ser, hvordan FCM kører deres mesterskab hjem.
    Meget enig i ovenstående, jeg tror også at Ståle er FCKs største problem for at vende skuden igen.
    For der er noget som ikke spiller i klubben, og tænker også Ståle er FCKs største problem for at komme tilbage til fordums styrke.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Der er altså en ståliciferende historiefortælling om FCK uden ståle. Ja, der var også meget lort, men Roland fik en halv-sæson og efterlod holdet på førstepladsen. CV var pinlig. Ariel fik en hel sæson + fem kampe og lavede et mesterskab og vi kom i CL.

    Dvs i de to sæsoner uden Ståle klarede vi os resultatmæssigt bedre end i de seneste 7 sæsoner med Ståle - gennemsnitligt set. Jeg ønsker mig ikke tilbage, men det er dog værd aat bemærke. Og det var vel at mærke med 3 skiftende managere og ikke med 7 sæsoners stabilitet.
    Stålicificering eller ej, så var tiden efter nærmest indiskutabelt en katastrofe for klubben trods mesterskabet til Ariel. Roland var trods gode resultater ved totalt at tabe holdet på gulvet og blev (ifølge langt de fleste med viden omkring klubben) korrekt fyret. CV's var en katastrofe derefter. Ariel vinder flot et mesterskab (godt hjulpet på vej af to vidunderbørn i Jørgensen og Corner), men taber i samme ombæring fuldstændig alt vindermentalitet og kultur på gulvet - det var næsten ikke det mesterskab værd... Hans CL-kvalifikation kom desuden på baggrund af at være direkte kvalificeret. Samtidig er de alle så svage ledere, at man ikke formår at skabe modspil til ledelsen som i samme periode skærer spillerbudgettet ind til benet. Ungdomsafdelingen smides helt på gulvet osv. Ståle eller ej (den diskussion kan findes i et utal andre tråde), så var det ubetinget nogle ualmindelig dårlige år for klubben som tog lang tid (mange mener for lang tid) at rydde op i. Også meget dårligere for klubben end de sidste syv på trods af, at man kan finde statistik som siger det modsatte.
    Forøvrigt var det også to sæsoner, hvor vores nærmeste modstandere var FCN. Der var intet stærkt BIF eller FCM de år. Det har trods alt været noget anerledes de sidste sæsoner.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Alle har deres egen historieskrivning. Den enes sejre fremstår som heldige mens den andens fremstilles som heroiske og uomgængelige situationen taget i betragtning. Den ene træner er induskutabelt en katastrofe, mens den anden træners resultater indiskutabelt ikke kan omtales som en katastrofe.

    Resultaterne er nu en gang som de er. Og resultaterne var bedre i de to år før ståle, end de efterfølgende 7 år med ståle. Det var bare det jeg skrev. Jeg ønsker mig som nævnt ikke tilbage, og jeg synes ikke Roland og Ariel var fantastiske, men det stiller vel bare ståles dårligere resultater i et endnu ringere lys.
    Sidst redigeret af Tops : 15.06.20 kl. 11:57
    Danmark til Valby Bakke

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Der er altså en ståliciferende historiefortælling om FCK uden ståle. Ja, der var også meget lort, men Roland fik en halv-sæson og efterlod holdet på førstepladsen. CV var pinlig. Ariel fik en hel sæson + fem kampe og lavede et mesterskab og vi kom i CL.

    Dvs i de to sæsoner uden Ståle klarede vi os resultatmæssigt bedre end i de seneste 7 sæsoner med Ståle - gennemsnitligt set. Jeg ønsker mig ikke tilbage, men det er dog værd aat bemærke. Og det var vel at mærke med 3 skiftende managere og ikke med 7 sæsoners stabilitet.

    Jeg synes ståle er blevet vores wenger. Vi kan godt lide manden, men han lever på fortidens meritter, og de andre hold har læst hans simple taktik, som han ikke formår at udvikle. Wenger spilllede dog trods alt mere underholdende fodbold.
    Både og. Ja CV var en katastrofe i den periode, med mange hul i hovedet indkøb. Jeg husker så også tydeligt en alternativ Roland opstilling i parken som gjorde vi røg ud af Europa med et brag. Der kom så et lille Opsving da Ariél kom til, men sluttede katastrofalt, hvor vi som klub der identitetsmæssigt mæssig krise.

    Men jeg vil give dig ret i forbindelse med "wenger" analysen :). Ståle lever i den grad på fortidens meritter og når man ser på Ståles taktik igennem tiden så syntes jeg hellere ikke han har udviklet spillermaterialet optimalt. Og ja jeg ved godt der vil være nogle her på linien der vil påstå at Ståle har haft mange og har tekniske typer, men det er sjovt at opskriften stort set altid så er den samme. 4-4-2, kanter til baglinjen for at slå et indlæg uagtet om man har typerne til det. I ny og næ ser det dog smukt ud med Falck på midten, men man ser sjældent det noget der holder i 2-3 kampe i træk med smukt teknisk spil. Der er langt mellem snapsne at vi ser "god" fodbold.

    Og så er det meget muligt vi skød papegøjen med en Robert Skov sæson fornylig, men det er vel sådan noget som kun sker once in a life time.
    Sidst redigeret af EraZ : 15.06.20 kl. 12:00

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ståle lever i den grad på fortidens meritter
    Jeg tror sådan set, at du/I har ret. Ståle lever i den grad af af fortidens meritter, for de viser nemlig i langt de fleste sæsoner gode resultater. De viser også, at når han af og til har en lortesæson (og dem har der været nogle af), så plejer sæsonen efter at være god igen. Og det er i bund og grund nok det, de fleste klubber vil have. Nemlig en træner som er garant for resultater, og det har Ståle stort set altid været i FCK, især i Europa.

    Kunne en anden træner gøre det samme eller bedre? Sikkert. Men foreløbig er der ikke nogen i moderne tid som har gjort det i FCK andre end Ståle, hvorfor en udskiftning virker satset. Hvorfor gå væk fra en sikker deal (som det har været indtil nu), især i financielle hårde tider som lige nu?

    Mht til ikke at udvikle spillermaterialet optimalt, ja det kan jo nok diskuteres. I superligaen kan man sikkert regne sig frem til, at vi for få point i forhold til lønkroner. I Europa er regnestykket nok omvendt - der har vi ofte bokset en i eller to ligaer over vores egen økonomi. Endvidere er der da en række fejlkøb og en række spillere, som man/han ikke har fået nok ud af. Der er til gengæld også massevis af eksempler på det modsatte, nemlig på spillere som man har (videre)udviklet til klassespillere. De mest prominente er spillere som Kvist, Zanka, Delaney, Corner (2. runde), Ludde, Wendt, Skov, Hangeland, Atiba etc.

    Du/I skal jo nok få opfyldt drømmen om en anden træner indenfor forholdsvis få år. Så må vi se, om græsset virkeligt er grønnere på den anden side. Jeg kan jo læse fra andre debatører, at Ståle er problemet snarere end løsningen....
    Sidst redigeret af k@sper : 15.06.20 kl. 13:01

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2019
    Indlæg
    10

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Problemet ligger i høj grad i spillermaterialet, som vi har til rådighed. Kigger man på kæderne individuelt, så er der vanvittig mange penge bundet op i utallige middelmådige spillere.

    Angrebet: Ser man bort fra N'Doye, som man næppe kan sætte sin lid til pt. så har vi reelt Santos, Kauffmann, Daramy og Wind. I de to førstnævnte er der samlet minimum 40 mio kr, foruden lønudgifter. Santos har jeg aldrig set den store fidus i. Han har vildskab og fart, men formår sjældent at udgøre en trussel for særlig mange. Dette tydeliggøres også i, at hovedparten af hans mål har været tap-ins eller sket som følge af forsvarsfejl. Kauffmann er ung, men udfylder egentlig ikke nogen ny rolle. Vil mene, at Wind har de samme spidskompetencer, suppleret med at vanvittig blik for spillet. Et blik som Kauffmann ikke har vist spor af. De to sidstnævne er af egen avl, hvorfor man ikke kan sætte de samme værdimæssige krav.
    Man kan på den baggrund spørge sig selv, om vores angreb reelt er et superliga TOPHOLD, værdigt? - jeg tvivler stærkt. For de 40 mio. må der simpelthen kunne findes noget bedre end hvad vi har formået at finde.

    Midtbanen:
    Vores midtbane består Fischer, Zeca, Mudri, Stage, Thomsen, Falk og Pep, hvilket efter navnet, egentlig er udmærket, men man må alligevel stille spørgsmål til sammensætningen. Der er simpelthen for lidt kreativitet og får meget defensivt arbejde. Når Fischer spiller som han hidtil har gjort i denne sæson, så har vi reelt kun Falk til af bidrage med det fremadrettede spil. Mudri har vi endnu ikke ordenligt set og Thomsen får vi næppe set mere til. Slutteligt har vi Zeca og Stage, som på mange måder to af samme ting. De er gode til at løbe og rydde op, men bidrager sjældent til angrebsspillet. Det er mig af samme grund uforstående, at vi i sommers betaler 18-25 mio kroner for en spiller som Stage, når han repertoire er så begrænset. Det består reelt af et godt hovedspil og en god kondi, men pasningsspiller og boldfast - det bliver han aldrig. Endnu en gang stiller jeg mig undrede overfor måden vi bruger vores penge på. Der er uden tvivl mange som fra starten af kunne se, at Stage er en fin spiller, men at han ikke høre til i en FCK startopstilling og at hans prisskilt er langt over hans reelle værdi. Hvad angår Biel, så har han særligt i de seneste par kampe, vist prøver på sit potentiale, hvorfor jeg ikke vil afskrive ham fuldstændig. Men blomstrer han ikke yderligere op inden for næste halve år, så må han ryge over i samme pulje af spillere, hvis økonomiske værdi ikke afspejles i deres potentiale.

    Forsvar: Her går det først virkelig galt. Bjelland, Bengtsson, Bartolec, Papa, Oviedo og Ragnar er lige til storskrald. Bjelland minder mest af alt om min gamle morfar og bør være tættere på vores old boys hold end superligaholdet. Bengtsson er ikke hvad han har været og Bartolec har INTET vist. Papa er en fin breddespiller, men ikke mere end det. Han var heller ikke synderlig dyr, så han er undtaget fra kritik. Oviedo må også betegnes som en breddespiller, men hans rolle synes også ligegyldig. Ragner har været skadet i hovedparten af hans ophold og de kampe han har spillet, har han sejlet rundt. De eneste i forsvaret som er fck værdigt er Nilsson og Boilesen. Resten er fuldstændig ligegyldige og jeg fatter ikke man har hentet dem. Ikke nok med de fleste er over 30 og intet videresalgspotentiale har, så er de udelukket hentet for datidens bedrifter. Kom nu videre Ståle - hent noget nyt. Se f.eks. på Maksø - klasse spiller som rendte rundt uden kontrakt. Han vil utvivlsomt kunne forstærke os og er langt billigere end både Bjelland og Ragnar - og så er han tilmed skadesfri i hele sæsoner.

    Rundt regnet har vi med; Santos, Kauffmann, Stage, Thomsen, Bartolec, Bjelland, Ragnar, Bengtsson og Oviedo, over 100 mio kroner ude og flyve, men INGEN er et FCK hold værdigt. Kan vi smide så mange penge efter middelmådige spillere, så må vi også kunne smide det samme efter noget ordenligt. For samme beløb vil vi kunne hente f.eks. Maksø (inden bif), Sabbi (inden OB), Skov Olsen (inden Bologna), Kamal Sulemana, beholdt Roerslev og nogle supplerende backs. Alle spillere som vil kunne bidrage til det seværdige og fremadrettede spil, men som ligeledes har alder og beviseligt potentiale med sig. I de nævnte spillere er der langt mere værdi i, end hvad vi har pt.

    Ståle! Vågn op...
    Sidst redigeret af Jonasss : 15.06.20 kl. 17:01 Årsag: Glemmer fuldstændig vi har hentede Pep Biel for omkring 35 mio. Det understøtter blot argumentet om for mange middelmådige sp

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Der har været sagt og skrevet meget om Ståles evner som træner gennem denne sæson, og meget af det går igen kamptråd efter kamptråd. Hvis jeg skal forholde mig til kampen i går alene, og ikke Ståles generelle fodboldsfilosofi, så studsede jeg over at han virkede underligt handlingslammet. Han blev sat taktisk skakmat fra første minut, men formåede slet ikke at ændre situationen - og det er bekymrende. Det eneste forsøg på at ændre tingenes tilstand var at flytte rundt på falk og Stage, og det er altså et sølle træk. FCN boldrede sig i mellemrummet mellem vores midtbane og forsvarskæde. Hvorfor ikke flytte en ekstra mand ind centralt, når nu situationen skriger på det? Svaret er nok at vi i FCK spiller 4-4-2, uanset hvilket spillere der er til rådighed. Det kan dog godt undre mig, at når vi nu med den aktuelle skadessituation in mente, har spillet med Falk, Zeca og Stage fra start tre kampe i træk, endnu ikke har forsøgt os med en 3-mandsmidtbane, hvor de alle har udgangspunkt centralt. I går var det simpelthen så oplagt med den konstellation, men alligevel holder vi fast i 4-4-2. Og foretager de samme intetsigende og håbløse indskiftninger som vi plejer. Bartolec slår mig mere og mere som årtiers fejlkøb. Han sejler rundt som en høne uden hoved og får Urmas Rooba til at ligne Roberto Carlos. Hvorfor skal han ind når vi skal jagte 3 point? Det var i sandhed en kollektiv off-day i går, og den startede og sluttede med træneren.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

  26. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det eneste forsøg på at ændre tingenes tilstand var at flytte rundt på falk og Stage, og det er altså et sølle træk. FCN boldrede sig i mellemrummet mellem vores midtbane og forsvarskæde. Hvorfor ikke flytte en ekstra mand ind centralt, når nu situationen skriger på det? Svaret er nok at vi i FCK spiller 4-4-2, uanset hvilket spillere der er til rådighed. Det kan dog godt undre mig, at når vi nu med den aktuelle skadessituation in mente, har spillet med Falk, Zeca og Stage fra start tre kampe i træk, endnu ikke har forsøgt os med en 3-mandsmidtbane, hvor de alle har udgangspunkt centralt. I går var det simpelthen så oplagt med den konstellation, men alligevel holder vi fast i 4-4-2.
    Nu ved ingen af os, hvad Ståle tænker. Men som jeg har skrevet i en anden tråd, så synes jeg, at situationen pt. stinker af, at man gør klar til næste sæson. Og det handler både om retorik, skadesbehandling, valg af spillere til startopstilling og indhop og også valg af taktik.
    Jeg synes at kampbilledet i går og anden halvleg mod Randers (undtagen de sidste 10 min) stinker af, at man hellere ville holde fast i konceptet og gennemkøre/træne det med de spillere som man vil bruge næste år, fremfor at skifte formation eller bruge spillere på vippen af truppen. Jeg er nemlig enig i, at kampbilledet i går især i 2. halveg skreg på et skifte til f.eks. 532 eller 352. Og Ståle har ellers ikke været bange for at skifte til en af de formationer denne sæson. Men i stedet lader han kampen forløbe i samme kampbillede både taktisk, men også med udskiftninger, hvor han f.eks. ikke bruger en Thomsen som er mere rolig med bolden. Jeg anser også den manglende brug af Thomsen indtil nu som et sikker tegn på, at han skal videre til sommer.
    Sidst redigeret af k@sper : 15.06.20 kl. 16:48

  27. De følgende 2 brugere er enige:

  28. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (14/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Der er altså en ståliciferende historiefortælling om FCK uden ståle. Ja, der var også meget lort, men Roland fik en halv-sæson og efterlod holdet på førstepladsen. CV var pinlig. Ariel fik en hel sæson + fem kampe og lavede et mesterskab og vi kom i CL.

    Dvs i de to sæsoner uden Ståle klarede vi os resultatmæssigt bedre end i de seneste 7 sæsoner med Ståle - gennemsnitligt set.
    Så er der gang i den farvede fortælling igen.. Lad os fact-tjekke lidt, bare for hyggens skyld.

    - Roland havde et pointsnit på 2,17, hvilket er det 3. højeste i superligaens historie*, og efterlod holdet på førstepladsen. Fint nok, men han blev fyret, fordi truppen mistede tilliden til ham. Ikke ligefrem et godt tegn. Til sammenligning, havde Pep Biel scoret i stedet for at ramme overliggeren, havde Ståle i denne "jammerlige" sæson haft et højere pointsnit end Roland. Derudover har Ståle haft et højere pointsnit i 3 af de 6 foregående HELE sæsoner, hvilket kun én gang ikke har medført et mesterskab. Hvorfor? Fordi Jacobs tabte i Aalborg i sæsonens første kamp. Var lige præcis det ikke sket, var FCK blevet dansk mester i 13/14 sæsonen. Men det tæller vist stadig som en fiasko hos ham/hende, der nærmest kun dukker op i forummet, når FCK ikke vinder..
    - CV var lort, det kan ALLE blive enige om.
    - Ariel Jacobs vandt et mesterskab, ja. Men hans pointsnit på 1,76 var lavere end CVs. Champions League pladsen i '13 kom ikke via kvalifikationskampe, den kom af den samlede danske europæiske pointhøst fra årene 07/08 til 11/12.
    * Ståle er forresten nr. 4 på listen med et snit på 2,10 point, og er med 407 kampe den eneste i Top-5 med mere end 30(!) kampe i spidsen for et hold. Hans snit efter han kom tilbage er forresten på 2,06 point, inkl. den jammerlige 17/18 sæson. Hans snit i denne sæson på 2,11 ville give et mesterskab i 5 af de foregående 6 sæsoner. Kun FCMs vanvidssæson (17/18) har et større pointsnit.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Vi kan godt lide manden, men han lever på fortidens meritter.
    Nej tænk, har han ikke et pointsnit på 2,21 for denne sæson samt den seneste? Jo, minsandten.. Og har han ikke hentet et mesterskab i den periode? Er han ikke forsvarende dansk mester lidt endnu? Ligger han ikke til en sølvmedalje, trods at man i snit har 3,9 spillere ude pr. dag (nej nej, ikke kampdag, men dag) i denne sæson? Jo, minsandten, det gør han da.

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    FCM har også fået nye spillere - og så har de tilmed skiftet træner. Det er sgu da normalt noget, der tilsiger en længere periodes omstilling med svingende resultater.
    Var han hentet udefra? Nej. Kendte han klubben og spillerne i forvejen? Ja. Kendte spillerne og staben ham? Ja. Trænede han dem til daglig i forvejen? Ja. Havde FCM nogen markspillere af sted på landsholdene under landsholdspausen, så de ikke kunne træne intensivt på hans taktik i to uger uforstyrret lige efter skiftet? Hell no..

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Og de har ikke bare skiftet træner. De har fået vores gamle assistent, som var så utilfreds med måden vores nuværende træner spiller fodbold på, at samarbejdet blev indstillet.
    Det er en direkte usandhed, tenderende en løgn. Den faglige uenighed lå i forhold til hvem der havde hvilke ansvarsområder. At påstå det er taktikken er enten ren og skær uvidenhed, eller et ønske om at sætte nogen, man tydeligvis har et horn i siden på, i et dårligt lys. Personligt tror jeg på det sidste..

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det bør da give stof til eftertanke, når man ser, hvordan FCM kører deres mesterskab hjem.
    Er det ikke nemmere for den enkelte spiller at være på et hold, hvis taktik består af at man satser på en individuel overmatchning af ens direkte modstander i kampe (der forresten ikke giver succes, når man møder hold med individuelle spillere på samme niveau som én selv), hvilket ikke kræver så mange indbyggede relationer i holdet, frem for en mere kollektivt baseret taktik? Oh fuck yeah. Og forresten, hvor mange mål har FCM scoret på dødbolde? Er det en offensiv maskine, når deres målsnit er lavere end vores, trods de har spillet 14 midtugekampe færre end os, og dermed har mere tid til at træne taktik og restituere, plus de har 1/3 af det samlede antal skadesdage af hvad vi har haft i denne sæson?

    Man kan mene hvad man vil om Ståles stil, hans taktik, hans transferhistorik, osv. Men det er useriøst, når man VÆLGER at undlade at medregne alle faktorer i ligningen, fordi det giver et bestemt narrativ. Har der været migrænebold i løbet af sæsonen? Ja. Har der været mange underpræstationer, både resultatmæssigt og spillemæssigt? Ja. Skyldes det primært manglen på kontinuitet på holdet grundet skader og tvungen rotation? Ja. Er vi nået langt i Europa på trods af det? Ja. Har vi tangeret vores bedste EL-resultat på trods af det? Ja. Ligger vi til medaljer trods en resultatmæssig lortesæson? Ja. Medtager man ikke alle faktorer i ligningen, får man et ukomplet billede. Lidt ligesom når en vis remouladefarvet klub leverer et kvartalsregnskab uden tal..
    Sidst redigeret af Kiwi : 15.06.20 kl. 17:57
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  29. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 19.06.20, 22:59
  2. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  3. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  4. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22
  5. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •