Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 50

Emner: Hva så nu?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    At vi så EFTER vi har misset alle millionerne i, er røget over i EL og så i en knockoutfase 2 gange har slået et hold over vores seedning, det har jeg sgu aldrig udtalt mig om, og det giver i øvrigt ikke i nærheden af de millionbeløb som CL-kval giver. Og det var jo alle de dejlige schweizerfranc snakken gik på.

    Et konservativt bud er, at vi er gået glip af min. 200 millioner kr, som vi skulle have haft, hvis bare kampene bare var blevet spillet på papiret og ikke i virkeligheden.
    EL kval giver ca 75 mil og CL kval giver ca 220 mil for en klub som FCK.
    Hvis man vil have lidt perspektiv, så kan vi spørge os selv, hvorfor vi er seedet så langt som vi er? Og her er svaret, at vi har præsteret rigtig godt (kontinuerligt) i mange år primært under Ståle. Uden at jeg har regnet på det, så ligger vi nok ret højt koefficienttallet i forhold til vores budget sammenlignet med ualmidelig mange andre europæiske klubber. Så med andre ord, så smider vi nu Ståle under bussen for missede kvalifikationer relativt til vores seedning grundet hans egne gode resultater tidligere.....Det er alligevel lidt hård kost.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hva så nu?

    Ståle har i sin anden periode fået 3 af 7 mesterskaber. Det er bare overhovedet ikke godt nok. Europæisk har han så de seneste 5 år præsteret dårligere end, hvad vores seedning tilsagde ift at komme i gruppespil og hente alle millionerne. Tænk hvad man havde kunnet hente af spillere for +200 mil, og hvad det havde haft af konsekvenser i suppen.

    Hvis det forholder sig som du siger, at han tidligere har præsteret godt europæisk, men nu ikke kan leve op til det, så bekræfter det vel netop pointen om, at han ikke holder niveau. Heller ikke europæisk.
    Danmark til Valby Bakke

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ståle har i sin anden periode fået 3 af 7 mesterskaber. Det er bare overhovedet ikke godt nok. Europæisk har han så de seneste 5 år præsteret dårligere end, hvad vores seedning tilsagde ift at komme i gruppespil og hente alle millionerne. Tænk hvad man havde kunnet hente af spillere for +200 mil, og hvad det havde haft af konsekvenser i suppen.

    Hvis det forholder sig sådan, at han tidligere har præsteret godt europæisk, men nu ikke kan leve op til det, så bekræfter det vel netop pointen om, at han ikke holder niveau. Heller ikke europæisk.
    Vi kan med rimelighed diskutere, om de hjemlige resultater har været gode nok i perioden. Men jeg synes at kritik af de europæiske resultater er urimelig. Ja, vi har ikke formået at holde seedning, men hvis du kigger på seedningen, så ligger vi lige under Lazio, Monaco og Gent - og lige over PSV, Wolfsburg og Anderlecht. Det er ganske enkelt ikke en rimelig målestok - de fleste af de hold har budgetter 3-5 gange større end vores.

    Ja, der har været svipsere i europa også (hej MFF), og ja, jeg ville også gerne have været i CL en gang mere. Men i lidt bredere perspektiv er de sidste syv års europaindsats mere end godkendt.


  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Vi kan med rimelighed diskutere, om de hjemlige resultater har været gode nok i perioden. Men jeg synes at kritik af de europæiske resultater er urimelig. Ja, vi har ikke formået at holde seedning, men hvis du kigger på seedningen, så ligger vi lige under Lazio, Monaco og Gent - og lige over PSV, Wolfsburg og Anderlecht. Det er ganske enkelt ikke en rimelig målestok - de fleste af de hold har budgetter 3-5 gange større end vores.

    Ja, der har været svipsere i europa også (hej MFF), og ja, jeg ville også gerne have været i CL en gang mere. Men i lidt bredere perspektiv er de sidste syv års europaindsats mere end godkendt.
    Vi har alle vel alle vores holdning, om hvad der er tilfredsstillende baseret på hvor ambitiøse vi er på klubbens vegne (eller urealistiske vil andre sikkert sige :-)). Det er en værdiladet diskussion, som er helt reel. Men uanset hvad vi stiller os tilfredse med, så er det er vel bare ikke til at komme udenom, at vi de sidste 5 år rent faktuelt har inkasseret færre præmiepenge end vores seedning tilsiger.
    Danmark til Valby Bakke

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hva så nu?

    Men uanset hvad vi stiller os tilfredse med, så er det er vel bare ikke til at komme udenom, at vi de sidste 5 år rent faktuelt har inkasseret færre præmiepenge end vores seedning tilsiger.
    Uagtet jeres historiske diskussion skal man i hvert fald være opmærksom på, at det i europæisk målestok bliver sværere at kvalificere sig til både CL og EL fra og med 2021.

    Hvor vi i dag (i selvopfattelsen) er et hold i grænselandet mellem CL og EL - man kan diskutere vægten - bliver vi fra og med 2021 mere realistisk et hold i grænselandet mellem EL og ECL.

    Det er et alvorligt problem. EL er en trøstepræmie i dag, men er stadig en økonomisk attraktiv turnering for os. Og fra og med 2021 bliver EL formentlig endnu mere attraktiv, fordi antallet af deltagere skæres ned.

    Men ECL er en morbid narresut uden økonomisk værdi. Så pludselig bliver det ekstra ekstremt vigtig at blive mestre, fordi kvalifikation til EL udenom mesterskabssporet bliver ekstremt vanskelig (der vil ligge nogle grimme hold i bowlen allerede før play off, hvor vi mødte Atalanta sidst vi kvalede til EL fra en sekundær placering). For andre danske hold uden vores seeding...uha.

    Så det bliver dyrt at være fattig. Og en anden pointe - vi skal vinde mesterskabet i 2021.
    Mvh,
    Bopa


  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Vi har alle vel alle vores holdning, om hvad der er tilfredsstillende baseret på hvor ambitiøse vi er på klubbens vegne (eller urealistiske vil andre sikkert sige :-)). Det er en værdiladet diskussion, som er helt reel. Men uanset hvad vi stiller os tilfredse med, så er det er vel bare ikke til at komme udenom, at vi de sidste 5 år rent faktuelt har inkasseret færre præmiepenge end vores seedning tilsiger.
    Jeg går ud fra, at du med præmiepenge mener europæiske indtægter!? Jeg har ingen anelse om, hvad vores seedning burde have givet på den konto, men jeg kan oplyse om, at vi har indkasseret i niveauet 550-600 mio kr i europæiske indtægter (afhængig af indeværende sæson) siden Ståle vendte tilbage i 2013. Det har jeg svært ved at se kunne gøres meget bedre, selvom en enkelt eller to CL-deltagelser mere da havde været at foretrække.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Vi har alle vel alle vores holdning, om hvad der er tilfredsstillende baseret på hvor ambitiøse vi er på klubbens vegne (eller urealistiske vil andre sikkert sige :-)). Det er en værdiladet diskussion, som er helt reel. Men uanset hvad vi stiller os tilfredse med, så er det er vel bare ikke til at komme udenom, at vi de sidste 5 år rent faktuelt har inkasseret færre præmiepenge end vores seedning tilsiger.
    Du ignorerer behændigt pointen omkring budgetter og at vi ikke engang er tæt på at kunne lokke spillere uden forhold til klubben med konkurrencedygtige beløb. Og det er jo ikke engang tæt på at være en nyhed.

    Det bliver altså ikke ved med at gå godt, og jeg forstår ikke hvordan det lykkes dig at isolere resultaterne fra pengene. Er det fordi FCM har færre penge i budgettet?

    Vi har længe været seriøst mærkbart fattigere end vores seedningsmæssige EL rivaler, men vi er på en eller anden vis alligevel lykkedes godt med at spille i Europa. Men dit syn på det er at det burde være gået bedre fordi vi skal være ambitiøse? Og den nødvendige konsekvens er i øvrigt at Ståle skal fyres...
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ståle har i sin anden periode fået 3 af 7 mesterskaber. Det er bare overhovedet ikke godt nok. Europæisk har han så de seneste 5 år præsteret dårligere end, hvad vores seedning tilsagde ift at komme i gruppespil og hente alle millionerne. Tænk hvad man havde kunnet hente af spillere for +200 mil, og hvad det havde haft af konsekvenser i suppen.

    Hvis det forholder sig som du siger, at han tidligere har præsteret godt europæisk, men nu ikke kan leve op til det, så bekræfter det vel netop pointen om, at han ikke holder niveau. Heller ikke europæisk.
    1)
    Den der med 3 mesterskaber i 7 år er ærlig talt lidt trættende. Man kan lægge skillelinjen præcis som ens agenda er. Du kunne jo også sige 3 ud af de sidste 4, hvilket er mere end tilfredsstillende. Du kunne også nævne, at han i det første 1-2 år i sin periode overtog et hold i totalt forfald som overhovedet ikke havde mesterskabskaliber.

    2)
    Mht at Ståle ikke holder niveau internationalt, så kunne det jo være a) fordi man spillede over niveau tidligere, b) fordi det bliver sværere og sværere for klubber som FCK at komme langt eller c) at de mange point optjenes på års stabile resultater, hvilket trods alt stadig kommer i hus med gruppespil i EL. At man ryger ud i nogle kvalkampe til hold på vores niveau (omend vi er det seedede) er imo ikke katastrofalt, men selvfølgelig ærgerligt. At man så stadig formår at komme mindst i EL gang på gang er bare flot, især når man sammenligner med andre danske hold.

    Og jo, men må gerne have ambitioner og stræbe efter mere, ligesom man gerne må være skuffet over manglende CL-spil. Men at være efter Ståle grundet resultaterne i Europa, fordi vi grundet enorm stabilitet i en årrække har formået at hive os op i seedning og nu taber til gode med lavere seedede hold, er imo at overdrive.
    Sidst redigeret af k@sper : 16.06.20 kl. 10:45

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hva så nu?

    Der er en fortælling om, at ja, vi klarer os ikke godt i suppen, men det gør vi heldigvis i Europa.
    Jeg pointerer blot, at vi 4 af de sidste 5 år ikke har holdt vores seedning, og at det 3 gange har kostet os millionbeløb i form af manglende gruppekval (og 1 gang har vi overpræsteret og kvallet). Denne øvlige udvikling kan man så forsøge at forklare med alle mulige årsager. Men man kan altså ikke benægte, at det rent faktisk er sket. Vi præsterer også dårligere europæisk end tidligere.
    Danmark til Valby Bakke

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hva så nu?

    Tops, du er nød til at skele (bare lidt) til den økonomiske seeding, som Kiwi har angivet.

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1)
    Den der med 3 mesterskaber i 7 år er ærlig talt lidt trættende. Man kan lægge skillelinjen præcis som ens agenda er. Du kunne jo også sige 3 ud af de sidste 4, hvilket er mere end tilfredsstillende. Du kunne også nævne, at han i det første 1-2 år i sin periode overtog et hold i totalt forfald som overhovedet ikke havde mesterskabskaliber.

    2)
    Mht at Ståle ikke holder niveau internationalt, så kunne det jo være a) fordi man spillede over niveau tidligere, b) fordi det bliver sværere og sværere for klubber som FCK at komme langt eller c) at de mange point optjenes på års stabile resultater, hvilket trods alt stadig kommer i hus med gruppespil i EL. At man ryger ud i nogle kvalkampe til hold på vores niveau (omend vi er det seedede) er imo ikke katastrofalt, men selvfølgelig ærgerligt. At man så stadig formår at komme mindst i EL gang på gang er bare flot, især når man sammenligner med andre danske hold.

    Og jo, men må gerne have ambitioner og stræbe efter mere, ligesom man gerne må være skuffet over manglende CL-spil. Men at være efter Ståle grundet resultaterne i Europa, fordi vi grundet enorm stabilitet har formået at hive os op i seedning, er imo at overdrive.
    Der er ingen tvivl om at Ståle på den internationale front når vi taler "resultater" har gjort det rigtig godt. Og hvis det er målstokken så er det fair nok.

    Min anke mod Ståle er nok "selve" spillet på banen og udviklingen er dette over de seneste mange år. I Europa parkere vi jo nærmest bare bussen efterhånden og håber på en tilfældig chancen som skaber et 1-1 eller 0-0. Jeg siger ikke vi skal spille tiki-taka fodbold i Europa, men vi burde skulle kunne forvente bare en smule mere. (Ja vi slog Celtic 1-3, men hvor tit sker det lige i Europa? som mere er undtagelsen end reglen at det sker)

    I den hjemmelige andedam syntes jeg også det bliver svære og svære at se at vi burde være mange andre klubber overlegen på banen henfør vores "Budget" FCNs junior Børn kørte os rundt fornylig.

    Javel vi havde Robert Skov sæsonen som skiller sig ud, ellers syntes jeg sgu ikke vi er imponerende i selve "Spillet" på banen. Igen det er jo min egen personlige holdning. Jeg mener bare som "Skandinaviens" bedste hold så skal vi kunne stille en smule højere krav til "spillet" på banen. Og igen jeg taler ikke om vores "pointgennemsnit" på over 2.0, men selve "SPILLET" og det er ikke kun baseret på denne sæson som jeg er med er "The Season of injuries" :)
    Sidst redigeret af EraZ : 16.06.20 kl. 10:58

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1) Den der med 3 mesterskaber i 7 år er ærlig talt lidt trættende. Man kan lægge skillelinjen præcis som ens agenda er. Du kunne jo også sige 3 ud af de sidste 4, hvilket er mere end tilfredsstillende. Du kunne også nævne, at han i det første 1-2 år i sin periode overtog et hold i totalt forfald som overhovedet ikke havde mesterskabskaliber.
    Altså Ståles anden periode består af de sidste 7 år. Derfor skillelinjen. Mon ikke resultaterne er mere trættende end skillelinjen? Du mener vel ikke jeg skulle inkludere de 2 foregående kaos-år med tre andre trænere, hvor vi gennemsnitligt vandt flere DM'er end i ståles 7 årige periode? Eller mener du at man skulle plukke den bedste periode af ståles 7 år ud, og udelade de dårlige år?
    Danmark til Valby Bakke

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Vi har alle vel alle vores holdning, om hvad der er tilfredsstillende baseret på hvor ambitiøse vi er på klubbens vegne (eller urealistiske vil andre sikkert sige :-)). Det er en værdiladet diskussion, som er helt reel. Men uanset hvad vi stiller os tilfredse med, så er det er vel bare ikke til at komme udenom, at vi de sidste 5 år rent faktuelt har inkasseret færre præmiepenge end vores seedning tilsiger.
    Jeg gider ikke blande mig i for/imod Ståle problematikken - der er ikke meget real debat der, jeg har lyst til at deltage i, men en ting vil jeg gerne blande mig i:

    Det er totalt urealistisk, at se på præstationer i Europa som "vi er seedet" => "dem SKAL vi slå 100 ud af 100 gange" og "vi er useedede" => "Alt andet end tæsk er en sejr"

    For at komme i CL, der skal vi gennem en 2. runde, hvor vi typisk er store favoritter og et nederlag er en kæmpe katastrofe, og dog kan man som seedet løbe ind de bedste hold fra halvstærke nationer som Rumænien, Israel, Ungarn, Norge, Sverige, Serbien - dvs. f.eks. Rosenborg, Røde Stjerne og lign (og man kan trække rene walk-overs) Jo. Det er hold vi "bør" slå, men jo også hold, hvor der er en lille risiko for at tabe. Vi vinder måske 9 ud af 10 gange (optimistisk tal hevet ud af røven).

    Både i 3. og 4. runde ER holdene "relativt" lige uanset om vi er seedede eller ej. Det er fjollet at se sort/hvidt på det. Vi kan løbe ind i mestrene fra Grækenland, Schweiz, Holland, Tjekkiet, Belgien, Tyrkiet (afhængig af hvor i elevator-cyklussen de nationer befinder sig). Jo som seedede og erfarne, så er vi ofte favoritter (men ikke engang altid). Og risikoen for at tabe, selv som seedet er stor. Vi vinder måske (igen optimistisk) hhv. 75% af opgørene i 3. kvalrunde og 66% af opgørene i 4. runde. At forvente mere på den lange bane er utopi. Og vi skal lige vinde mesterskabet først. Jeg holder optimistisk fortsat på den 20-årige trend på mesterskab ca. 2/3 sæsoner.

    Samlet chance for Champions League et givet år ender derfor (optimistisk set) på: 2/3 x 9/10 x 3/4 x 2/3 = 30%

    En lidt lavere vurdering kunne f.eks. give 60% * 85% * 70% * 55% og så er vi nede under 20%

    Jo. Jeg ville også godt have været i Champions League - og jo, vi kunne _måske_ have forventet en deltagelse mere end vi har haft, afhængigt af hvordan man ser på det (jeg mener ikke vi kunne have forventet mere) - men uanset: Antallet af CL deltagelser ligger meget tæt på det man optimistisk set kan forvente. Og forskellen på om man ender over eller under forventet er hårfin.

    Og på den lange bane, der ER det mindst lige så vigtigt, at vi fortsætter med at komme i Europa League. Jo, pengene er mindre og jo, det er en halvtrist andenrangsturnering, men hvis man vil beholde en realistisk chance for CL i ny og næ, så er det ALT-afgørende - er der HAR vi overpræsteret.

    På Europæisk plan, der har FCK overpræsteret de seneste 10 år. Det er der ikke nogen som helst tvivl om. Og det viser en Europæisk rangering som nr. 39 jo også.

    På Superliga-plan - not so much. Men det vil jeg helst blande mig udenom.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  24. De følgende 13 brugere er enige:

  25. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Der er en fortælling om, at ja, vi klarer os ikke godt i suppen, men det gør vi heldigvis i Europa.
    Jeg pointerer blot, at vi 4 af de sidste 5 år ikke har holdt vores seedning, og at det 3 gange har kostet os millionbeløb i form af manglende gruppekval (og 1 gang har vi overpræsteret og kvallet). Denne øvlige udvikling kan man så forsøge at forklare med alle mulige årsager. Men man kan altså ikke benægte, at det rent faktisk er sket. Vi præsterer også dårligere europæisk end tidligere.
    Jeg er næsten imponeret over hvor standhaftig du er i at finde et hjørne hvor dataen passer til at Ståle skal fyres.

    Det fede ved planen er at vi skal vinde mere, være mere defensivt solide og sprudle mere i angrebet. Og så skal vi i CL med et væsentligt mindre budget ift. De sidste hold der ellers kan snige sig med. Det eneste det kræver er en bedre træner. I hvert fald en anden træner.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hva så nu?

    Men ougar. Jeg skriver ikke, at vi SKAL slå dem 100 af 100 gange. Måske taber og underpræsterer vi 1 år men så vinder og overpræsterer vi et andet år - eller et 3.. Men nu har vi så de seneste 5 år underpræsteret 3-4 år og overpræsteret 1 år. Det er også i denne periode at vi har misset Europæisk gruppespil som eneste gang ud af 14. Vi har overhovedet ikke været en europæisk katastrofe. Ret mig hvis jeg tager fejl, men i forhold til Ståles første periode, så har vi vel en CL mindre og en EL mindre. Det er vel sammenligningsgrundlaget.

    Der er dog blot en fortælling om at det kan godt være, at vi ikke klarer os godt i suppen, men i Europa gør vi det godt. Det er måske ikke helt forkert, men det er heller ikke til at komme udenom at vi også i europa kan spore en lille tilbagegang. Det kan der være alle mulige forklaringer på. Men tilbagegangen er der.

    Så når vi underpræsterer gevaldigt i ligaen, og noterer en lille tilbagegang europæisk ift ståles første periode, så mener jeg, at der er på tide at prøve noget nyt. Jeg har ingen underliggende aversion mod Ståle, Cato. Hvorfor skulle jeg dog have det? Jeg kan bare ikke lide hans svigtende resultater.
    Sidst redigeret af Tops : 16.06.20 kl. 11:47
    Danmark til Valby Bakke

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •