Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 50

Emner: Hva så nu?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Hva så nu?

    Ovenstående er ret meget i tråd med, hvorfor jeg forud for denne sæson kastede mig ud i forsøget med at regne ud, hvilket sæsonkort der var bedst værdi i ud fra pris og indhold - netop ud fra forventningerne til at slå os vej til et af gruppespillene ift. de forventede billetpriser skulle det ske.
    Hvis man ellers kan finde frem til det i arket, nåede jeg frem til 29% for CL og 47% ud fra nogle chancevurderinger, jeg i dag nok vil se tilbage på som værende til den noget overoptimistiske side ... :o)
    https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    som Kiwi tal viser, så har ståle kontinuerligt holdt eller slået seedingen hvis seedingen sættes efter midler tilgængeligt. Ståle sikrer sort på hvidt at vi får mere end vi betaler for, internationalt.
    Lad mig starte med at sige, at jeg generelt er godt tilfreds med Ståles europæiske resultater, til tider endda imponeret, men hans efter min mening overforsigtige tilgang til på papiret underlegne eller jævnbyrdige modstandere gør, at jeg ikke er ramt af så næsegrus beundring, som mange andre synes at være. Denne sæsons kampagne er et godt eksempel på, at man kan læse præstationerne meget forskelligt, afhængig af hvilke briller man betragter dem med. Man kan nøjes med at sige, at vi er nået langt i EL, og så er alt godkendt. En anden vinkel er at sige, at det var elendigt at ryge ud mod Røde Stjerne efter en times overtal. Uanset hvad var de færreste nok ligefrem blown away over, at man var snublende tæt på at ryge ud mod Riga og fik i alt ét point mod Malmö - men til gengæld slog vi så Celtic ud.

    Jeg synes dog, det er problematisk med sådan en "seedning efter budget" på tværs af ligaer, når forholdene er så vidt forskellige. Eksempelvis har/havde Qarabaq et større budget end os, men er der mon nogen, der i ramme alvor vil mene, at de havde en bedre trup end os? Ingen spillere gider at flytte til Aserbajdsjan for andet end pengene, så derfor får klubberne også mindre for deres midler.
    Man kan heller ikke se så firkantet på, om det lykkes at holde eller bryde seedningen, for når vi som seedet eksempelvis møder Atalanta, kan ingen jo forvente, at vi går videre. Derfor må man efter min mening tage det kamp for kamp, år for år, hvis man vil bedømme præstationerne.
    HIC SUNT LEONES

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Lad mig starte med at sige, at jeg generelt er godt tilfreds med Ståles europæiske resultater, til tider endda imponeret, men hans efter min mening overforsigtige tilgang til på papiret underlegne eller jævnbyrdige modstandere gør, at jeg ikke er ramt af så næsegrus beundring, som mange andre synes at være. Denne sæsons kampagne er et godt eksempel på, at man kan læse præstationerne meget forskelligt, afhængig af hvilke briller man betragter dem med. Man kan nøjes med at sige, at vi er nået langt i EL, og så er alt godkendt. En anden vinkel er at sige, at det var elendigt at ryge ud mod Røde Stjerne efter en times overtal. Uanset hvad var de færreste nok ligefrem blown away over, at man var snublende tæt på at ryge ud mod Riga og fik i alt ét point mod Malmö - men til gengæld slog vi så Celtic ud.
    Nej der er næppe mange som er blown away over spil og resultater i Europa i år. Men vi var der igen, vi var i et gruppespil igen og sørme om vi ikke igen gik videre fra puljen. Og hvorfor gjorde vi så det - ja en af grundene er nok, at Ståle, trænerteamet og holdet er rigtig gode til at lægge en taktik efter vores internationale modstandere og de er gode til at spille vanvittigt kynisk på resultaterne. Og det bliver af og til (som f.eks mange kampe i puljespillet) kedeligt, defensivt og (for at bruge dine ord) overforsigtigt. Men prøv lige at se på holdet på daværende tidspunkt - vi havde i forhold til sidste års idealopstilling ingen af de 4 forsvarere (Bjelland skadet) eller målmand tilbage. Læg dertil at vores angreb var helt væk med skader til Wind og NDoye, og så har du nok en ret stor forklaring på spillestilen i netop de kampe. Den var nok i virkeligheden ret velvalgt, hvis der overhovedet var et reelt alternativ

    Jeg vil endda gå så langt og påstå, at netops Ståles (og holdets) evner ud i spillestil og kynisme er en af de primære grunde til, at vi så ofte er med, imens hold som FCN, FCM, BIF etc altid kommer til kort, når de ikke kan dette. Af og til er der bare behov for at spille overforsigtigt og røvkedeligt.
    Sidst redigeret af k@sper : 16.06.20 kl. 13:13

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    ...en af grundene er nok, at Ståle, trænerteamet og holdet er rigtig gode til at lægge en taktik efter vores internationale modstandere og de er gode til at spille vanvittigt kynisk på resultaterne. ...
    Det er vel en eller anden form for sandhed. Derfor er det for mig så meget desto mere irriterende, helt vildt irriterende og frustrerende, at samme Ståle og trænerteam ikke kan lægge en taktik, så vi kan slå Horsens hjemme uden tilskuer, og så vi ikke bliver kørt rundt af en flok teenagere i Farum.

    Jeg kan huske forkert og forveksle Hernings kampe mod Farum og Ålborg, men jeg er sikker på, at Sviatchenko efter deres kamp mod Farum i nedtaktsinterviewet sagde, at de havde lukket ned for Farum. Det er så en del mere, end vi kunne. Havde det været i efteråret, havde forklaringen været skader og for mange kampe. Nu er det vel kun skaderne, der kan forklare det? Banen?

    Jeg synes egentlig, at vi plejer at præstere fint hjemme (DK), når vi møder hold, der gerne vil spille fodbold (FCM, bøf, Ålborg, Farum), og selvfølgelig mod decideret lortehold (Silkeborg og Lyngby), mens vores uendeligt langsomme omgang med bolden ikke fungerer mod hold, der pakker sig (Esbjerg, Haderslev, Randers, Horsens, Hobro). Jeg kunne næsten ikke være i min krop, da Bo H ved 0-0 i pausen i Horsenskampen sagde noget i retning af, at han troede på en 0-1. For han ved jo, at kan man score et heldigt mål, så skal man bare pakke sig, og så har vi ofte ikke fantasien.

    De her diskussioner er jo Pavlovs hunde i en nøddeskal. De samme brugere fremfører de samme argumenter for gud ved hvilken gang inklusive mig selv, og jeg har ikke svaret. Men en forudsætning for at præstere i Europa er sgu', at vi leverer hjemme. Uanset hvor mange vi sælger, så bør reserverne kunne træde til og præstere nogenlunde på samme niveau. Det gør de ofte ikke. Og alt for ofte skriger Ståle jo lunger ud, fordi holdet ikke leverer som aftalt (har man aftaler?). Med mindre han sidder apatisk og har givet op (Herning, bøf, Farum).

    Og noget helt andet er, at jeg fornemmer, at der er iskold luft mellem fx Santos og Fischer. Gad vide, hvordan det påvirker truppen?

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Derfor er det for mig så meget desto mere irriterende, helt vildt irriterende og frustrerende, at samme Ståle og trænerteam ikke kan lægge en taktik, så vi kan slå Horsens hjemme uden tilskuer, og så vi ikke bliver kørt rundt af en flok teenagere i Farum?
    Netop ovenstående undre også mig. Der findes efterhånden mange eksempler på lige netop dette. Hvis holdet nærmest kun kan sættes op til at møde International modstand, men at der ikke formås at lægge en taktik som gør at vi burde have en klar overhånd i den hjemmelige andedam kan undre.

    Jeg er ret sikker på at vi har spillerne til det, men at det er Ståles taktik især i suppen, der er problemet. Og det er ikke kun eksemplet med Horsens og FCN. Du nævner rigtig nok (Esbjerg, Haderslev, Randers, Horsens, Hobro). Og vi har også mange andre eksempler. Det er jo ikke ligefrem fordi vi spiller midt/bundholdene ud af brættet når vi møder dem, selvom jeg mener vi klart "Burde" kunne se niveau forskel.

    Hvad er den kendte frase fra Ståle. "Vi skal tage tempoet med fra Europa over i Suppen"

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Netop ovenstående undre også mig. Der findes efterhånden mange eksempler på lige netop dette. Hvis holdet nærmest kun kan sættes op til at møde International modstand, men at der ikke formås at lægge en taktik som gør at vi burde have en klar overhånd i den hjemmelige andedam kan undre.

    Jeg er ret sikker på at vi har spillerne til det, men at det er Ståles taktik især i suppen, der er problemet. Og det er ikke kun eksemplet med Horsens og FCN. Du nævner rigtig nok (Esbjerg, Haderslev, Randers, Horsens, Hobro). Og vi har også mange andre eksempler. Det er jo ikke ligefrem fordi vi spiller midt/bundholdene ud af brættet når vi møder dem, selvom jeg mener vi klart "Burde" kunne se niveau forskel.

    Hvad er den kendte frase fra Ståle. "Vi skal tage tempoet med fra Europa over i Suppen"
    Jeg er så af den holdning, at det primært er spillerne der underpræsterer. Det falder selvfølgelig også tilbage på Ståle mht tvivlsomme køb (feks. Santos), dårlig integration (feks Biel), dårlig form (feks. Fischer) osv. Samtidig mangler vi i mange kampe stadig vores største profiler i N'Doye, Wind, Fischer og Boilesen, ligesom dem der var tiltænkt at tage over efter salg i Mudri og Biel heller ikke har stemplet ind endnu.

    Jeg er af den holdning, at vi i mange perioder har spillet glimrende under Ståle (den hårde kerne herinde er ofte uenige), hvorfor taktikken ikke burde være problemet. Så kan man jo diskutere, om vi burde spille endnu mere primitivt i ligaen også i de perioder, hvor de offensive profiler er ude, men det ville jo skabe endnu mere ragnarok herinde.

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Og noget helt andet er, at jeg fornemmer, at der er iskold luft mellem fx Santos og Fischer. Gad vide, hvordan det påvirker truppen?
    Det har jeg ikke lagt mærke til. Kan du ikke uddybe det lidt? Det lyder ikke godt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er så af den holdning, at det primært er spillerne der underpræsterer. Det falder selvfølgelig også tilbage på Ståle mht tvivlsomme køb (feks. Santos), dårlig integration (feks Biel), dårlig form (feks. Fischer) osv. Samtidig mangler vi i mange kampe stadig vores største profiler i N'Doye, Wind, Fischer og Boilesen, ligesom dem der var tiltænkt at tage over efter salg i Mudri og Biel heller ikke har stemplet ind endnu.

    Jeg er af den holdning, at vi i mange perioder har spillet glimrende under Ståle (den hårde kerne herinde er ofte uenige), hvorfor taktikken ikke burde være problemet. Så kan man jo diskutere, om vi burde spille endnu mere primitivt i ligaen også i de perioder, hvor de offensive profiler er ude, men det ville jo skabe endnu mere ragnarok herinde.
    Ja ikke overraskende er jeg uenig. Jeg tror netop at Ståle har en stor rolle i måden spillerne præstere eller udfører "trænerens" ideer ude på banen.

    Jeg syntes perioder med det "gode" spil under Ståle ses i MEGET få glimt og vare måske typisk i hvad, 20-30 min eller en halvleg. Det er sgu sjældent vi ser en kamp over 90 minutter, hvor man tænker WOW. OG nej det behøver ikke være hver eneste kamp, men raten vi ser disse 90 minutter kampe kommer sjældent efter hinanden desværre

    Igen som der konstant bliver nævnt. Jeg er med på at vi i denne sæson har mange skader, det er jo hellere ikke fordi vi ser os spille "fantastastisk" inspireret fodbold selv i stærkeste opstilling, det er og bliver "kontrollerende" med foden på bremse pedalen. Foran 1-0 og så skal det altid blive spændende til sidst, fordi man ikke går efter at scorer målet til 2-0. Ståle og FCK i en nøddeskal (Og ja der er undtagelser, hvor vi kommer foran 2-0 / 3-0)

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #39
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er så af den holdning, at det primært er spillerne der underpræsterer. Det falder selvfølgelig også tilbage på Ståle mht tvivlsomme køb (feks. Santos), dårlig integration (feks Biel), dårlig form (feks. Fischer) osv. Samtidig mangler vi i mange kampe stadig vores største profiler i N'Doye, Wind, Fischer og Boilesen, ligesom dem der var tiltænkt at tage over efter salg i Mudri og Biel heller ikke har stemplet ind endnu.

    Jeg er af den holdning, at vi i mange perioder har spillet glimrende under Ståle (den hårde kerne herinde er ofte uenige), hvorfor taktikken ikke burde være problemet. Så kan man jo diskutere, om vi burde spille endnu mere primitivt i ligaen også i de perioder, hvor de offensive profiler er ude, men det ville jo skabe endnu mere ragnarok herinde.
    What primitivt?

    Vores spil under Ståle har alle dage været uden fantasi, uden reelt opspil andet end at slå en lang bold, håb på midten samler op eller N'Doye kan holde på bolden.
    Hvorfor ikke satse på lidt fart i spillet, lidt flere first touch afleveringer, løbemønstre så spillerne i blinde ved at når vi angriber løber X derhen, Y står her, og Z der.

    Det er så fantasiløst, uden ide og fart i ligaen, og det er oftes det vi også ser ude i de europæiske turneringer vi deltager i.
    Ja vi har været ramt af skader, men så må man som træner også tilpasse sin taktik jf., det materiale vi har til rådighed.

    Jeg nægter at tro på, at det ene koster det andet.
    Det handler i sidste ende om man reelt forstår at få det bedste ud af sine spillere, og jeg vil til hver en tid stadig påstå at vores spillere er låste i en rigid system.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er så af den holdning, at det primært er spillerne der underpræsterer. Det falder selvfølgelig også tilbage på Ståle mht tvivlsomme køb (feks. Santos), dårlig integration (feks Biel), dårlig form (feks. Fischer) osv. Samtidig mangler vi i mange kampe stadig vores største profiler i N'Doye, Wind, Fischer og Boilesen, ligesom dem der var tiltænkt at tage over efter salg i Mudri og Biel heller ikke har stemplet ind endnu.

    Jeg er af den holdning, at vi i mange perioder har spillet glimrende under Ståle (den hårde kerne herinde er ofte uenige), hvorfor taktikken ikke burde være problemet. Så kan man jo diskutere, om vi burde spille endnu mere primitivt i ligaen også i de perioder, hvor de offensive profiler er ude, men det ville jo skabe endnu mere ragnarok herinde.
    Jeg er simpelt hen ikke enig i flere dine betragtninger ovenfor (dem med fed).

    Jeg vist skrevet det mange gange, jeg mener, at vi har masser af gode fodboldspillere, som så ikke præsterer på grund af den rolle, de får af træneren. Jeg mener derfor, at ansvaret for konstant underpræstation, som jeg er enig i, er trænerens/trænerteamets. Har du nogensinde siddet og holdt øje med de spillere, som Ståle råber meget ad? De bliver mere og mere rådvilde. Det mener jeg, selvom Kaufmann er en ung og god dreng, der i sidste uge forsikrede om, at det er ok med Ståles råberi.

    Santos har vist udmærket takter, men synes væk lige nu. Han ser opgivende ud. Han ligner ikke en mand, der trives At kalde ham et tvivlsomt køb er efter min opfattelse for tidligt.

    Om Biels manglende/sene opblomstring skyldes dårlig integration, og hvem der har ansvaret for den, ved jeg simpelt hen ikke. Da han skrev autografer på D, virkede han meget genert og hæmmet af ikke at kunne kommunikere med børnene (og mig). Han kan en masse, ingen tvivl om det, og det kan utvivlsomt forløses under de rigtige forhold. Og så kan han sparke hjørnespark. Glad for at slippe for Fischer der. Om vi kunne have fået en anden, bare og billigere, har jeg ingen indsigt i.

    Jeg synes ikke, at vi særligt ofte spiller glimrende. Igen i forhold til holdets potentiale. Det sker, at vi pludselig scorer 4 mål på 20 minutter mod skodhold eller Ålborg, og vi vandt også 4-1 over Lyngby. Det sker sjældent og ofte på en billig baggrund og slet ikke ofte nok i forhold til vores kvalitet.

    Hvem er den hårde kerne, og hvad har det med analyserne at gøre? Det er et debatforum, og du er selv en del af den hårde kerne.

    Jeg har vænnet mig til, at vi vinder grimt eller heldigt, eller at vi spiller 0-0 og 1-1 i Europa (Glasgow var også ret nem at vænne sig til). Og det lever jeg sådan set fint med, hvis det virker. Vi husker jo alle bøfs tilhængere, som hånede os for at slå Atalanta, som vi gjorde, og som hellere ville slås ud med samlet 4-9 end at gå videre med to uafgjorte og 5 straffespark. Jeg var da ligeglad. Det var fantastisk. Når vi vinder grimt, får det ikke mit pis i kog, som når vi taber eller spiller uafgjort - grimt. Sådan tror jeg faktisk de fleste herinde har det. Selv når vi slår et lortehold som Lyngby endda med to heldige mål til sidst i kampen, er folk rimeligt tilfredse. Jeg tror ikke, at kedelig fodbold, der skaber sejre, vil skabe ragnarok. Kan du give et eksempel på det?

    Anyways, jeg har ikke løsningen, men jeg er stadig træt af, at vi kan tabe til Bo H, og at vi blev kørt rundt i Farum.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det har jeg ikke lagt mærke til. Kan du ikke uddybe det lidt? Det lyder ikke godt.
    Ja, man skal passe på med, hvad man skriver. Jeg har længe haft på fornemmelsen, at der er et anstrengt forhold mellem Fischer og i hvert fald tre af de spansktalende spillere. Jeg kan tage helt fejl og bygger det alene på observationer i løbet af kampene. Fx indskiftningen i Randerskampen, hvor Fischer og Biel stort set ikke gav hånd eller værdigede hinanden et blik. Manglende fysisk kontakt kan skyldes Coronarestriktioner, men der var ingen anden kontakt. Reserveholdstræningskampen mod Farum, hvor Santos scorer med assist fra Fischer. Santos værdiger ikke Fischer et blik (se twitter den 9. juni, kl. 10.15). Og jeg mener, at vi flere gange har set, at Fischer ikke spiller en fri Santos. Fischer spiller så i øvrigt heller ikke Bengtson, hvis han kan blive fri.

    Fischer virker jo også helt ved siden af sig selv.

    Måske ser jeg noget, der ikke er der. Derfor?
    Sidst redigeret af Døren : 17.06.20 kl. 07:23 Årsag: bassist=assist

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hva så nu?

    En anden vigtig pointe er, hvem der scorer det første mål.
    11 gange i denne sæson er vi kommet bagud med 0-1 i løbet af en kamp. Tilsammen har vi spillet 582 minutter (+ tillægstid), hvor vi har været bagud. Af de 11 kampe har vi vundet 4 (OB ude, Hobro hjemme, BØF hjemme, OB hjemme), spillet 1 uafgjort (Silkeborg ude) og tabt 6 (AaB ude, Hobro ude, BØF ude, FCM ude, Esbjerg ude, Horsens hjemme). 6 gange er vi kommet bagud inden for de første 20 minutter, og 10 gange i løbet af 1. halvleg.
    Når vi har scoret det første mål, har vi ikke tabt en kamp i nogen turnering siden september 2018. I denne sæson har vi scoret det første mål 15 gange. Med 14 sejre og 1 uafgjort til følge. I alt har vi været foran i 877 minutter i løbet af sæsonen.

    Til sammenligning har FCM været bagud i 171 minutter (+ tillægstid) i løbet af sæsonen. 6 gange har de ikke scoret det første mål. De har tabt 2 (OB hjemme, Horsens hjemme), spillet en uafgjort (Hobro ude) og vundet 3 (FCN hjemme, Randers hjemme, Esbjerg ude). Kun én gang er målet imod dem scoret inden for de første 20 minutter. De har scoret det første mål 20 gange. Heraf har de vundet 19 og tabt 1 (AGF hjemme). I alt har de været foran i 955 minutter i løbet af sæsonen, altså 78 minutter længere tid end os.

    Når vi har været bagud i over en 1/3 af alle ligakampe, og tilsammen har været bagud i 3,5 gang så lang tid som FCM, er det klart at vi er så langt bagefter. Man kan argumentere for at en grund til vi ofte er kommet bagud så hurtigt i kampene, fordi der ofte har været en form for rotation i forsvaret eller den defensive midtbane. Ikke desto mindre har det været katastrofalt, at vi ikke har været klar fra start. Især fordi det har medført, at vores modstander har kunnet pakke sig og forsvare et resultat, mens vi har måttet kæmpe forkrampet på at få åbnet deres defensiv op. Bedst illustreret med Hobro ude, hvor vi kommer bagud efter få minutter på grund af personlige fejl, men derefter sidder tungt på spillet, men kæmper mod et hold der forsvarer med 11 mand. Det samme kan siges om derbyet i betonen, hvor vi hurtigt kommer bagud 2-0 på grund af to personlige fejl, og derefter må kæmpe op ad bakke for at reducere og udligne.

    Men det er da i hvert fald noget konkret, holdet skal arbejde med.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja, man skal passe på med, hvad man skriver. Jeg har længe haft på fornemmelsen, at der er et anstrengt forhold mellem Fischer og i hvert fald tre af de spansktalende spillere. Jeg kan tage helt fejl og bygger det alene på observationer i løbet af kampene. Fx indskiftningen i Randerskampen, hvor Fischer og Biel stort set ikke gav hånd eller værdigede hinanden et blik. Manglende fysisk kontakt kan skyldes Coronarestriktioner, men der var ingen anden kontakt. Reserveholdstræningskampen mod Farum, hvor Santos scorer med assist fra Fischer. Santos værdiger ikke Fischer et blik (se twitter den 9. juni, kl. 10.15). Og jeg mener, at vi flere gange har set, at Fischer ikke spiller en fri Santos. Fischer spiller så i øvrigt heller ikke Bengtson, hvis han kan blive fri.

    Fischer virker jo også helt ved siden af sig selv.

    Måske ser jeg noget, der ikke er der. Derfor?
    Jeg har også lagt mærke til disse tendenser mht Fischer. Han virker til at være ret selektiv i hvem han gider at spille. Og ja, Pierre er ikke en han gider at spille, hvis han kan blive fri. Det samme gælder Santos og det gjaldt også Pieros. Det ser nærmest ud til, at han har en håndfuld medspillere, som han anser for dårlige og derfor ikke gider spille dem. Vældig problematisk.

    Om der direkte er et uvenskab mellem Fischer og de spansktalende ved jeg ikke. Men Santos ligner en type, som ikke gider det arrogante pis. Og der har flere gange være skænderier mellem de to, når den ene ikke spiller den anden eller omvendt. Og render Biel og snakker meget med Santos, så vil det ikke være mærkeligt, hvis de har diskuteret Fischers til tider arrogante attitude. Og når Fischer samtidig ikke har noget spillemæssigt at have arrogancen i, så bliver man nok træt af manden....

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Vores spil under Ståle har alle dage været uden fantasi, uden reelt opspil andet end at slå en lang bold, håb på midten samler op eller N'Doye kan holde på bolden.
    Det er jo indbegrebet af en Sidelinien-sandhed det der, og det ved du godt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Hvorfor ikke satse på lidt fart i spillet, lidt flere first touch afleveringer, løbemønstre så spillerne i blinde ved at når vi angriber løber X derhen, Y står her, og Z der.
    Det gør man sjovt nok lige nu med Daramy, Kaufmann, Biel etc.

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Ja vi har været ramt af skader, men så må man som træner også tilpasse sin taktik jf., det materiale vi har til rådighed.
    Og det var præcis det, som Ståle gjorde i Europa i efteråret. Han tilpassede i den grad taktikken på, at vores offensiv var tandløs med de spillere vi havde til rådighed.

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    ....og jeg vil til hver en tid stadig påstå at vores spillere er låste i en rigid system.
    og der er vi så også uenige. Ja defensivt er de låst og har en bundet opgave. Offensivt finder man næppe mange klubber i DK med større friheder til backs, kanter, den ene centrale midt osv. Du får det jo til at lyde som om, at spillere ikke må gå med frem, at kanter er bundet til sidelinien, at angribere ikke må søge ned i banen etc, og det er ikke rigtigt. Ud over, at den ene centrale midt har en opgave i at sikre lidt defensivt, så har jeg svært ved at se ret mange restriktioner i vores "rigide" system offensivt.

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #45
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er jo indbegrebet af en Sidelinien-sandhed det der, og det ved du godt.



    Det gør man sjovt nok lige nu med Daramy, Kaufmann, Biel etc.



    Og det var præcis det, som Ståle gjorde i Europa i efteråret. Han tilpassede i den grad taktikken på, at vores offensiv var tandløs med de spillere vi havde til rådighed.


    og der er vi så også uenige. Ja defensivt er de låst og har en bundet opgave. Offensivt finder man næppe mange klubber i DK med større friheder til backs, kanter, den ene centrale midt osv. Du får det jo til at lyde som om, at spillere ikke må gå med frem, at kanter er bundet til sidelinien, at angribere ikke må søge ned i banen etc, og det er ikke rigtigt. Ud over, at den ene centrale midt har en opgave i at sikre lidt defensivt, så har jeg svært ved at se ret mange restriktioner i vores "rigide" system offensivt.
    Lige det med at spillerne bliver "låst" kan jeg faktisk godt forstå grunden til at folk tror/synes. Jeg tror også at der er et element af at spillerne hele tiden skal være opmærksomme på "hvordan laver jeg tilbageløb hvis vi mister bolden NU". Personligt kan jeg egentlig godt lide det, og jeg tror at netop det har været med til at sikre succes i europa fordi mange euro-klubber angriber hurtigt efter erobring. - Og det kan ofte tydeligt ses hvor hurtigt vi er på plads defensivt.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •