Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 50 af 50

Emner: Hva så nu?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    (...) netop det har været med til at sikre succes i europa fordi mange euro-klubber angriber hurtigt efter erobring. - Og det kan ofte tydeligt ses hvor hurtigt vi er på plads defensivt.
    Vi så det jo senest mod FCN i søndags, hvor de egentlig får spillet Sulemana alene mod Bjelland på en hel banehalvdel, men hvor Bjelland, der ved gud ikke er den hurtigste på banen, alligevel både får faldet tilbage, så han hele tiden er foran sin direkte modstander, og samtidigt får bremset situationen nok til at der kommer hjælp fra medspillerne, inden situationen bliver endnu mere farlig.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg vist skrevet det mange gange, jeg mener, at vi har masser af gode fodboldspillere, som så ikke præsterer på grund af den rolle, de får af træneren.
    Kan du ikke komme med en masse gode eksempler. For jeg kan nemlig primært komme i tanke om nye spillere, som skal skoles lidt ala Biel, Ankersen, Skov osv, når de kom til klubben.

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg mener derfor, at ansvaret for konstant underpræstation, som jeg er enig i, er trænerens/trænerteamets. Har du nogensinde siddet og holdt øje med de spillere, som Ståle råber meget ad? De bliver mere og mere rådvilde. Det mener jeg, selvom Kaufmann er en ung og god dreng, der i sidste uge forsikrede om, at det er ok med Ståles råberi.
    Min holdning er, at kan man ikke holde til noget råberi, så skal man ikke spille her. Selvfølgelig har det sikkert været for meget enkelte gange (det er det nok fra alle træneres side), men jeg kan ikke mindes at have hørt tidligere spillere snakke om for meget skæld ud fra trænere osv

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Santos har vist udmærket takter, men synes væk lige nu. Han ser opgivende ud. Han ligner ikke en mand, der trives At kalde ham et tvivlsomt køb er efter min opfattelse for tidligt.
    Santos har gåpåmod og en vis målnæse, men vi kan nok godt slå fast nu, at en speciel god fodboldspiller er han ikke. Han bliver aldrig en stor profil her - det har han imo simpelthen ikke værktøjerne til.
    At han blev sammenlignet med Santin (en af vores bedste teknikere) er jeg stadig dybt forundret over. Det ligner helt ærligt, at man ikke har scoutet ordentligt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Om Biels manglende/sene opblomstring skyldes dårlig integration, og hvem der har ansvaret for den, ved jeg simpelt hen ikke. Da han skrev autografer på D, virkede han meget genert og hæmmet af ikke at kunne kommunikere med børnene (og mig). Han kan en masse, ingen tvivl om det, og det kan utvivlsomt forløses under de rigtige forhold. Og så kan han sparke hjørnespark. Glad for at slippe for Fischer der. Om vi kunne have fået en anden, bare og billigere, har jeg ingen indsigt i.
    Det er da klart trænernes (Med Ståle i spidsen) ansvar, at det er gået langsomt med Biel. Men med omstændigheder omkring hans personlighed og samtidig et meget svært efterår for holdet har selvfølgelig været en kæmpe grund også. Jeg tror stadig på, at han kan blive rigtig god. Men jeg tror man skal passe på med ham (hans psyke) og på den plan bekymrer det mig en smule, at han hele tiden bliver skiftet tidligt ud. Jeg håber, at man har nogle gode snakke med ham om det, så selvtilliden ikke forsvinder igen

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg synes ikke, at vi særligt ofte spiller glimrende. Igen i forhold til holdets potentiale. Det sker, at vi pludselig scorer 4 mål på 20 minutter mod skodhold eller Ålborg, og vi vandt også 4-1 over Lyngby. Det sker sjældent og ofte på en billig baggrund og slet ikke ofte nok i forhold til vores kvalitet.
    Vi har da bestemt ikke spillet mange fantastiske minutter denne sæson. Men min pointe er, at vi under Ståle generelt har haft masser af rigtig gode perioder med flot fodbold. F.eks. mindes jeg en del god fodbold i sidste sæson. Jeg kan godt forstå, at mange er frustreret over, at vi ofte træder på bremsen og ikke udfolder os i 90 min i hver kamp. Men det er der jo ofte en god grund til, nemlig at vi ofte spiller en vigtig kamp 3-4 dage senere og derfor skal økonomisere lidt.

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Hvem er den hårde kerne, og hvad har det med analyserne at gøre? Det er et debatforum, og du er selv en del af den hårde kerne.
    Når jeg bruger den term, så snakker jeg om den håndfuld debatører som bl.a. mener at vi aldrig har spillet god bold under Ståle. At hans eneste taktik er lange bolde. At han altid spiller kedeligt. osv.

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg har vænnet mig til, at vi vinder grimt eller heldigt, eller at vi spiller 0-0 og 1-1 i Europa (Glasgow var også ret nem at vænne sig til). Og det lever jeg sådan set fint med, hvis det virker. Vi husker jo alle bøfs tilhængere, som hånede os for at slå Atalanta, som vi gjorde, og som hellere ville slås ud med samlet 4-9 end at gå videre med to uafgjorte og 5 straffespark. Jeg var da ligeglad. Det var fantastisk. Når vi vinder grimt, får det ikke mit pis i kog, som når vi taber eller spiller uafgjort - grimt. Sådan tror jeg faktisk de fleste herinde har det. Selv når vi slår et lortehold som Lyngby endda med to heldige mål til sidst i kampen, er folk rimeligt tilfredse. Jeg tror ikke, at kedelig fodbold, der skaber sejre, vil skabe ragnarok. Kan du give et eksempel på det?

    Anyways, jeg har ikke løsningen, men jeg er stadig træt af, at vi kan tabe til Bo H, og at vi blev kørt rundt i Farum.
    Du kan nok roligt vænne dig til, at sejre mod bedre hold i Europa oftest vil være grimme. Det er med al sandsynlighed den mest sandsynlige måde, som vi kan vinde på. Du kan bare se på måde DK og Grækenland vandt EM eller Norge havde succes med Drillo. Det bilver oftest grimt.

    I superligaen skal vi selvfølgelig forvente bedre, hvilket det imo også oftest er tilfældet. Og det er så her, at mange er uenige med mig. Jeg synes dog, at slutspillet sidste år f.eks. var ret pænt.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du kan nok roligt vænne dig til, at sejre mod bedre hold i Europa oftest vil være grimme. Det er med al sandsynlighed den mest sandsynlige måde, som vi kan vinde på. Du kan bare se på måde DK og Grækenland vandt EM eller Norge havde succes med Drillo. Det bilver oftest grimt.
    Jeg tror faktisk at Ståle forsøger at komme af med den meget fysisk betonet fodbold. Der er ikke mange af de nuværende spillere i truppen, der kan matche tidligere FCK spillere på sammen plads fysisk. Tilgengæld vil jeg mene at ståle forsøger at sammensætte et hold der er teknisk dygtigere. At han så er rendt ind i et skademareridt uden lige, gør ikke hans bestræbelser nemmere.
    I min verden prøver ståle 2020 noget nyt. Og det gør han primært, fordi han har erkendt at fysik kun kan bringe FCK til 1/8 finalen i EL. Han har hele Kiwi's liste som argument for at prøve noget andet. Og han er blevet slået ud af et andet "fattigt" hold, Ajax, som har vist at med den rette teknik, så kan man måske bokse en liga højere.

    Måske er det også her at humlen til at den hjemlige FCK vs. FCM problematik ligger. Det er langt sværere at dominere superligaen teknisk end fysisk.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hva så nu?

    Vores spil under Ståle har alle dage været uden fantasi, uden reelt opspil andet end at slå en lang bold, håb på midten samler op eller N'Doye kan holde på bolden.
    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er jo indbegrebet af en Sidelinien-sandhed det der, og det ved du godt.
    Jeg (af alle selvfølgelig) har det lidt spøjst med det her med Sidelinien-sandheden, som er blevet lingo. At opfattelsen herinde skulle være mere kritisk over for FCK, kan jeg selvklart godt se det ironiske i. Men helt ærligt. Vi morer os sgu da jævnligt over, hvordan andre fanfora ofte ser med meget farvede briller.

    Selvom jeg ikke synes, det ses i opfattelsen hos flere herinde af ståles seneste meritter ;-), så synes jeg egentlig den almindelige debat herinde er relativt nøgtern. Men vores vurderinger er da farvede. Jeg siger ikke, at vi ikke er klogere end de andre :-), slet ikke, men sideliniesandheder har da fck-positiv bias. Og gudskelov. Selvom Slush's beskrivelse af vores spil måske er lidt bombastisk, så er jeg sikker på, at hvis man spørger den gennemsnitlige danske fodboldfan, så vil han nok i højere grad end folk herinde mene at vi spiller effektivt med en stram organisation og ikke med et synderligt fantasifuldt opspil. Falk på midten har gjort meget for uforudsigeligheden, men grundopspillet er rimelig klassisk 442. Det modsatte argument er da en sideliniesandhed :-)
    Sidst redigeret af Tops : 17.06.20 kl. 13:07
    Danmark til Valby Bakke

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hva så nu?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg (af alle selvfølgelig) har det lidt spøjst med det her med Sidelinien-sandheden, som er blevet lingo. At opfattelsen herinde skulle være mere kritisk over for FCK, kan jeg selvklart godt se det ironiske i. Men helt ærligt. Vi morer os sgu da jævnligt over, hvordan andre fanfora ofte ser med meget farvede briller.

    Selvom jeg ikke synes, det ses i opfattelsen hos flere herinde af ståles seneste meritter ;-), så synes jeg egentlig den almindelige debat herinde er relativt nøgtern. Men vores vurderinger er da farvede. Jeg siger ikke, at vi ikke er klogere end de andre :-), slet ikke, men sideliniesandheder har da fck-positiv bias. Og gudskelov. Selvom Slush's beskrivelse af vores spil måske er lidt bombastisk, så er jeg sikker på, at hvis man spørger den gennemsnitlige danske fodboldfan, så vil han nok i højere grad end folk herinde mene at vi spiller effektivt med en stram organisation og ikke med et synderligt fantasifuldt opspil. Falk på midten har gjort meget for uforudsigeligheden, men grundopspillet er rimelig klassisk 442. Det modsatte argument er da en sideliniesandhed :-)
    "Sidelinien-sandheden" brugte jeg i mangel af et bedre ord. Det jeg mente er, at Sidelinien nærmest er det eneste sted udover måske de mest hardcore FCK-hadske områder, at folk med en pæn forboldforstand gang på gang påstår de ting om Ståle og spillestilen. Og den kommer hver gang: Ståle kan kun opbygge en defensiv, Ståle spiller udelukkende med lange bolde, FCK med Ståle er altid kedeligt, Ståles spil er uden fantasi og opspil osv osv. Vi kan også tage de mere kulørte, som at Ståle spiller kujonfodbold etc...

    Det kan godt være, at den gennemsnitlige bruger herinde er mere positiv (jeg tvivler nu på dette), men det er bestemt ikke de røster som råber højest i sæsoner som denne.

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •