Se afstemningsresultater: Hvordan ender kampen FCK-Aab?

Stemmeafgivere
47. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    29 61.70%
  • Uafgjort

    10 21.28%
  • Aab vinder

    8 17.02%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 51 af 51

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (17/06-2020 kl. 20:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Aab (17/06-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Det er vel langt henad vejen vores taktik fra nullerne... Vi er ultragode til at forsvare, og vi scorer på den chance vi får. - At det så ikke virker for dem i Europa, kan man more sig lidt over.
    Det skal så også siges, at siden de røg ud af Europa League til Rangers har de skiftet både træner og formation, hvor de i stedet for en 3-backkæde nu har 4 i forsvaret i stedet. Og hvis de lukker max. 5 mål ind i resten af sæsonen, snupper de vores rekord fra 16/17 ift. bedste forsvar over en hel sæson.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Aab (17/06-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi har hentet 10 point i 4 kampe efter nedlukningen, spillet har været svingende (som kendetegner denne sæson ret godt). Vi får pt hvad mange herinde har hungret efter, flydende angrebsfodbold og så må man jo også forvente udsving.

    Sæsonen bliver ikke tabt pga mesterskabspillet, vi har været voldsomt ramt af skader og vi er ikke kommet super godt igennem en stor udskiftning. Samtidig har FCM været fantastisk godt kørende fra det 88 minut og havde en kamp varet lige netop 88 minutter i de første 6 runder (gad ikke kigge yderligere), så havde vi været 2 point bagud, de har haft en usandsynlig sæson, hvor de har vundet 22 ud af 28 kampe ved blot at scorer 44 mål (vi skal ned til OB og 8. pladsen for at finde færre mål).

    Det er rigtig fint at være kritisk, men på et eller tidspunkt kan vi også begynde at se på nogle af de positive ting. Falks store indflydelse på vores flydende spil, Biel som har forbedret sit spil markant osv.
    Ja, Midtjylland har gang i en utrolig stærk sæson og vi har ikke helt kunne følge med. Pointmæssigt kan sæsonen fint forsvares (og kunne være tilstrækkeligt til et mesterskab i nogle sæsoner), særligt når vi kigger på de mange skader. Man kan også sagtens lune sig på, at vi trods alt har spillet god fodbold i perioder. Men når det ikke er tilstrækkeligt, så synes jeg det giver god mening at kigge på, hvad der kan gøres bedre og sandheden er, at vi spillemæssigt i denne sæson i hvert fald kunne have gjort det bedre og har haft udfald. Det er der selvfølgelig mange forklaringer på og det giver ikke meget mening at grave sig ned og kun kigge på det positive. Jeg vil fortsat mene, at vi har en del spillere der ser slidte ud mentalt. Personligt er jeg også pessimistisk omkring vores mesterskabschancer og jeg tror Midtjylland kører det hjem, men det er trods alt ikke afgjort endnu. Der er stadig otte kampe tilbage, heraf to mod Midtjylland, men når vi præsterer som mod Nordsjælland eller når vi ikke kan køre et ganske dårligt Aab-hold over, så vidner det ikke om, at spillerne helt selv tror på det.

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Aab (17/06-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Forsvaret vinder som sagt mesterskaber og i suppen har FCM defensive udgangspunkt været formidabelt (det virkede på ingen måder i Europa). Jeg har ikke set specielt mange FCM kampe, men tvangsindlagte mig til at se den går. Det er tydeligt at FCM hele tiden har utroligt mange folk med til at forsvare, selv på kontra stod der 6-8 mand nede i bagkæden. Om forsvaret er så godt eller om de bare er utrolig defensive er for mig lidt usagt, i går lignede det tydeligt det sidste og det forklare også deres manglende mål. De står dybt defensivt og sætter alle heste ind på dødbolde... en mission som er lykkedes utroligt flot i år
    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Det er vel langt henad vejen vores taktik fra nullerne... Vi er ultragode til at forsvare, og vi scorer på den chance vi får. - At det så ikke virker for dem i Europa, kan man more sig lidt over.
    Jeg er lidt skeptisk i forhold til, om FCM's spillestil virkelig kan opsummeres som "stå dybt og scor på dødbolde". I ligaen har FCM scoret tretten ud af fireogfyrre mål (cirka 30%) efter hjørnespark eller frispark (nul på indkast), hvoraf tre af dem som bekendt var mod os. Bemærk, jeg har hverken talt straffespark eller mål på direkte frispark med. Jeg ved ikke, om 30% mål på dødbolde er vildt højt, jeg synes bare i højere grad at deres mål kommer i frit spil.

    Nå, men jeg bemærker derudover nogle væsentlige forskelle mellem FCM's taktik og vores (data fra superliga.dk):

    Pasningsspillet:
    FCM foretager færre afleveringer end os (11778 i sæsonen mod vores 14813). Til gengæld er flere af deres afleveringer fremadrettede (4573, eller 38,8%, mod vores 4676, eller 31,6%), hvor flere af vores er sidelæns. FCM foretager i øvrigt væsentligt flere tværafleveringer end os (122 succesrige tværafleveringer mod vores 79).

    Angrebsspillet:
    FCM skyder mere end os (11,9 skud per kamp mod vores 10,4), men øvrige parametre er temmelig lige (skud på mål, mål med højre/venstre/hovedet, mål på straffe, mål på frispark, mål udenfor feltet). Som sagt kommer 13 af deres mål på eller umiddelbart efter dødbolde (dvs. modstanderen har ikke haft et etableret angreb mellem dødbolden og målet).

    Forsvarsspillet:
    FCM har flere tacklinger (16 per kamp mod vores 14,4) og vundne tacklinger (10,8 mod 8,6 per kam) end os. Vi har en anelse flere dueller og hovedstødsdueller en dem, med temmelig lige succesrate.

    Boldbesiddelse:
    Vi har haft bolden 59% af tiden, mens FCM har haft bolden 52% af tiden. Retteligt burde jeg måske have talt f.eks. afleveringer per minuts boldbesiddelse, men selv hvis man tager højde for lavere boldbesiddelse, har FCK flere afleveringer (7,3 per minut med bolden mod vores 8,1 per minut med bolden).


    Jeg tolker mest af alt ovenstående forskelle som at FCK forsøger at bruge bolden til tålmodigt at spille sig gennem et etableret forsvar, mens FCM forsøger at spille hurtigt og direkte (færre afleveringer i alt, men flere fremadrettede afleveringer i forhold til FCK) samt at få afsluttet på deres angreb (flere skud end FCK). Derudover benytter de sideskift (mange tværafleveringer) mod et etableret forsvar, som FCK også har haft succes med. Jeg har ikke data på, hvor lang tid der går fra bolderobring til afslutning i FCM's spil, men jeg gætter på, det er væsentligt kortere end for FCK.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Aab (17/06-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Jeg er lidt skeptisk i forhold til, om FCM's spillestil virkelig kan opsummeres som "stå dybt og scor på dødbolde". I ligaen har FCM scoret tretten ud af fireogfyrre mål (cirka 30%) efter hjørnespark eller frispark (nul på indkast), hvoraf tre af dem som bekendt var mod os. Bemærk, jeg har hverken talt straffespark eller mål på direkte frispark med. Jeg ved ikke, om 30% mål på dødbolde er vildt højt, jeg synes bare i højere grad at deres mål kommer i frit spil.

    Nå, men jeg bemærker derudover nogle væsentlige forskelle mellem FCM's taktik og vores (data fra superliga.dk):

    Pasningsspillet:
    FCM foretager færre afleveringer end os (11778 i sæsonen mod vores 14813). Til gengæld er flere af deres afleveringer fremadrettede (4573, eller 38,8%, mod vores 4676, eller 31,6%), hvor flere af vores er sidelæns. FCM foretager i øvrigt væsentligt flere tværafleveringer end os (122 succesrige tværafleveringer mod vores 79).

    Angrebsspillet:
    FCM skyder mere end os (11,9 skud per kamp mod vores 10,4), men øvrige parametre er temmelig lige (skud på mål, mål med højre/venstre/hovedet, mål på straffe, mål på frispark, mål udenfor feltet). Som sagt kommer 13 af deres mål på eller umiddelbart efter dødbolde (dvs. modstanderen har ikke haft et etableret angreb mellem dødbolden og målet).

    Forsvarsspillet:
    FCM har flere tacklinger (16 per kamp mod vores 14,4) og vundne tacklinger (10,8 mod 8,6 per kam) end os. Vi har en anelse flere dueller og hovedstødsdueller en dem, med temmelig lige succesrate.

    Boldbesiddelse:
    Vi har haft bolden 59% af tiden, mens FCM har haft bolden 52% af tiden. Retteligt burde jeg måske have talt f.eks. afleveringer per minuts boldbesiddelse, men selv hvis man tager højde for lavere boldbesiddelse, har FCK flere afleveringer (7,3 per minut med bolden mod vores 8,1 per minut med bolden).


    Jeg tolker mest af alt ovenstående forskelle som at FCK forsøger at bruge bolden til tålmodigt at spille sig gennem et etableret forsvar, mens FCM forsøger at spille hurtigt og direkte (færre afleveringer i alt, men flere fremadrettede afleveringer i forhold til FCK) samt at få afsluttet på deres angreb (flere skud end FCK). Derudover benytter de sideskift (mange tværafleveringer) mod et etableret forsvar, som FCK også har haft succes med. Jeg har ikke data på, hvor lang tid der går fra bolderobring til afslutning i FCM's spil, men jeg gætter på, det er væsentligt kortere end for FCK.
    Rigtig fin gennemgang. Hvis FCK’s modstandere generelt står dybere end FCM’s, så kan det også forklare forskellen. Egentlig vil jeg påstå at FCK med 4676 fremadrettet afleveringer har flere end FCM’s 4573 :). Det ville naturligvis også være lidt langt ude at påstå det hele bare er held, men FCM har måske bare en af de sæsoner, hvor der er lidt mere stolpe ind og vi har trods alt en tvivlsom sæson (her er vi nok alle enige), men en tvivlsom sæson hvor vi laver rimelig mange point og stadig har en mulighed for at komme i 1/4 finalen i Europa.... det er resultatmæssigt en ok tvivlsom sæson, så jeg vælger (eller forsøger) at tage ja-hatten på og sige vi kan virkelig bygge videre med denne trup og træner

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Aab (17/06-2020 kl. 20:00)

    Er der tal på lange vs. Korte afleveringer? Jeg vil tror at vi spiller med flere korte afleveringer end tidligere. De mål vi laver har også ændret karakter. Den klassiske ud til bakken og ind i hovedet på doye er blevet sjældnere, mens gennembrudsmål, som daramys 1. mod aab virker til at være blevet mere hyppig i vores spil i år.

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Aab (17/06-2020 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Er der tal på lange vs. Korte afleveringer? Jeg vil tror at vi spiller med flere korte afleveringer end tidligere. De mål vi laver har også ændret karakter. Den klassiske ud til bakken og ind i hovedet på doye er blevet sjældnere, mens gennembrudsmål, som daramys 1. mod aab virker til at være blevet mere hyppig i vores spil i år.
    Tænker du kun på os eller mod andre klubber?

    http://www.superliga.dk/performance-...liga-2019-2020 her har du pr spiller.

    http://www.superliga.dk/klub/fc-kobenhavn?sub=stats og her hvis du går ned, kan du vælge afleveringer.

    http://www.superliga.dk/performance-...-2019?tab=team her er lige for per hold sidste år. De har også året før.
    Sidst redigeret af engulf : 20.06.20 kl. 20:11

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 17.06.20, 23:46
  2. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  3. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  4. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22
  5. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •