Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
61. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • BIF vinder

    16 26.23%
  • Uafgjort

    12 19.67%
  • FCK vinder

    33 54.10%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 54 af 54

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Enig. Zeca er også faldet i niveau. Det hænger nok også sammen med alle de kampe han har spillet.
    Du mener de fem kampe, han har spillet, siden ligaen blev genoptaget efter 2½ måneds pause? Vi kan godt blive enige om, at Zecas niveau er faldet, men at det skulle handle om træthed, køber jeg ikke.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 16 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

    Jeg tror heller ikke, det er træthed. Jeg tror kort og godt han er påvirket af at savne sine børn, efter at have været væk fra dem siden starten af februar.
    Jeg håber, han kan få lov til at få besøg fra sine børn efter 27. juni, nu hvor han alligevel ikke skal spille mod FCM, så vi ser en anfører, der har fået hovedet lidt mere på plads derefter.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Ærgerligt resultat selvfølgelig. Og rigtig dårligt af Bjelland til sidst. Men den slags ting kan ske. Jeg er faktisk mest ærgerlig over taktikken til dagens kamp. Vi var alt for afventende i begyndelsen og kom dermed ned i Brøndbys lave fart. Vi var 9 point bagud før kampen og havde brug for en sejr mod et virkelig dårligt Brøndbyhold. Det kunne man desværre ikke se på taktikken. De skulle være kørt ud på røv og albuer i deres nuværende forfatning. Med advarslen til Zeca (som jeg tænker alle i DK havde forudset før kampen) og endnu en skade til angrebet, er det nærmest ligegyldigt at Herning tabte. Ihvertfald i forhold til guld. Vi vinder ikke på søndag. Og slet ikke i Herning. Det er selvfølgelig lol at Brøndby nu er ude af Europa. Og det er næsten lige så sjovt at Randers sikkert tager den sidste Europaplads fra GF.
    Den sidste del er kun LOL hvis vi slutter som nummer to og ikke tre............
    Sidst redigeret af Anders : 22.06.20 kl. 08:44
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    En håbløs præstation mod et elendigt hold.
    Det er selvfølgelig utilgiveligt, at vi har en trio af mere eller mindre afdankede typer med to år tilbage af de guldrandede kontrakter i form af Bjelland, Bengtsson og Oviedo. De der sygt langt kontrakter til aldrende spillere burde være sluttet med Kvist.
    Man kan bare ikke hente spillere “på landsholdsniveau” omkring 30 hjem fra udlandet uden at give dem de der 4-5-årige kontrakter, som Ståle blandt andet nævner her. De spillere ved godt, at de formentlig aldrig kommer til udlandet igen og skal derfor kompenseres rigeligt og længe for at skrive under i København.

    København kommer til at stå med præcis samme udfordring allerede denne sommer eller næste, når de skal hente Zanka hjem. Han er allerede nu et år ældre end Bjelland var, da han blev bragt ind. Delaney bliver i øvrigt 29 om godt to måneder, så han skal også overvejes på samme vilkår om ikke så forfærdeligt mange år.

    Så er spørgsmålet: Vil man give lange og store kontrakter til disse spillere, med risikoen for at de efter et år eller to er over the hill, men at man til gengæld får ledertyper over Superliganiveau (i de fleste tilfælde) og oftest spillere med FCK-baggrund og dermed kulturen og spillestilen på rygraden. Eller skal man bygge et helt hold på dygtige udlændinge (der også ofte er på lange og dyre kontrakter) suppleret med yngre danske profiler fra andre Superligaklubber eller som er floppet i udlandet?

    Jeg må sige, at jeg synes det skal være en kombination som tilfældet også er i øjeblikket. Det er klart, at det ser dumt ud, når København halter utroligt langt efter Midtjylland, Bjelland lige har lavet en fejl, der kostede point, og flere af dem du kalder afdankede enten ikke præsterer eller er skadet.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  7. De følgende 13 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

    Zanka er lige så gammel nu, som Bjelland var, da vi hentede ham. Bjelland (og Bengtsson) er fra 1988, Zanka (og Oviedo) er fra 1990. Derudover er Delaney og NJ fra 1991, og Corner (og Verbic) er fra 1993.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

    Jeg er helt med på, at det ikke nødvendigvis er klubbens ønske at give aldrende spillere lange kontrakter, men ligesom med alle andre handler er det et spørgsmål om, hvor langt man vil strække sig, og eftersom man tit hører Ståle sige åbenlyse sandheder i stil med, at vi jo ikke kan hente alle spillere i verden, og pengene kun kan bruges én gang, er det bare min mening, at der er foretaget nogle vanvittige dispositioner ved at poste et enormt beløb i en spiller som Bjelland. Så vidt jeg ved, undlod vi at hente ham, da han var i FCN, fordi hans fysik i lange perioder ikke tillod ham at træne, men kun spille kampene. Hans år i udlandet var præget af flere langvarige skader, så på den baggrund burde det ikke komme bag på nogen, at hans ophold her, hvor han runder de 32 om et par uger, også har været ekstremt ustabilt. "Jamen vi havde ikke fået ham, hvis vi ikke havde givet ham 35 millioner for fire år." Nej, så find en anden.

    Mht. Bengtsson og Oviedo synes jeg, de er eksempler på det overdrevne fokus på at hente spillere, der kender klubben/ligaen. Jeg vil ikke påstå, at det er uden betydning, men hvis den samlede pakke bliver så meget dyrere end tilsvarende "ukendte" spillere, bør man måske genoverveje strategien. Oviedo havde i øvrigt spillet 30 superligakampe for os før denne sæson, så større er tilknytningen heller ikke. Et forsigtigt bud herfra er desuden, at ingen af dem formentlig ligefrem væltede sig i attraktive tilbud, inden de kom hertil.
    Det kunne lade sig gøre med N'Doye og Ragnar, så forhåbentlig kan vi fremover få flere af de aldrende spillere ind på korte kontrakter.

    Sammenligningen med Zanka og Delaney holder IMO ikke, da der er tale om deciderede klublegender, som man godt kan strække sig ekstra langt efter, men naturligvis ikke uendeligt. De har langt hen ad vejen været forskånet for skader, har holdt et højt niveau i deres tid i udlandet og brænder for FC København - i modsætning til eksempelvis Bjelland, der i mine øjne virker temmelig ligeglad med, om han er her, i Malmö eller Brøndby.

    I sidste ende handler det om, hvordan midlerne forvaltes, og selvom jeg synes, vi køber bedre ind end under CV, virker det, som om attituden er lige lovlig "det' lige meget. Betal det, de vil have." Udefra betragtet vil jeg mene, at der er betalt en voldsom overpris for eksempelvis Bjelland, Stage og Kaufmann.
    Sidst redigeret af Ace : 22.06.20 kl. 10:53
    HIC SUNT LEONES

  10. De følgende 10 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

    Jeg er ikke rigtigt kommet mig over kampens latterlige resultat, men prøver alligevel med lidt mere end at råbe Bjelland...

    1) vores prisspil lider lidt af Daramy, Kaufmann, Falk og Biel er for unge/fysisk lette. Der mangler simpelthen nogle man slår sig på og bliver lidt nervøse for at tage dueller med. Det gør det betydeligt lettere for modstanderen at spille bolden rundt. Desuden er vores pres ikke godt organiseret, igen mangler N’Doye.

    2) Zeca gule kort er simpelthen for åndsvagt og jeg mente før kampen at han ikke burde spille - jeg mener det endnu mere nu. Hans tidlige gule kort ødelagde kampen for ham, så vi manglede ham egentlig både her og i næste. Den chance burde vi aldrig ha’ taget og jeg synes også at han har lignet en mand, hvor en lille pause ville gøre godt. Selve frisparket står naturligvis for Zeca regning, men Ståle skal slet ikke spille me dham i første ombæring.

    3) Bjelland har været et fint køb. En Ulrik Laursen II - altså en dyr rutineret herre, når vi mest har brug for det. Samlet set kan han sagtens være pengene værd, men han bliver godt nok tungere og tungere at se på og til tider ville jeg hellere se Papa spille. Han laver en kæmpe fejl og den fejl bør simpelthen ikke komme fra ham. Det er ikke en tabt duel, et klodset straffespark eller lignende. Det er en simpelt aflevering på et tidspunkt, hvor han af alle bør kunne holde hovedet koldt eller smide den ud af kommunen.

    4) det er tydeligt ag vi ikke formår at gøre andre hold dårlige. Man er ikke bange for FCK i øjeblikket og det gør at FCN/BIF osv tør spille deres eget spil og her tror jeg punkt 1 er vigtig at få styr på.

    Mesterskabet blev ikke lukket pga AGF vilde comeback, men vi har brugt vores sidste livline. Jeg holder stadig på, at FCM ikke imponere, men det udnytter vi ikke specielt godt

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    [klip] Jeg holder stadig på, at FCM ikke imponere, men det udnytter vi ikke specielt godt
    Meget enig, FCM er ikke specielt imponerende her efter pausen, men de har(havde) et imponerende point snit og en aura som bare gør at de er foran før kampen overhovedet starter. noget vi selv har haft et par gange. Samtidigt så er de lidt en "darling" i dansk fodbold for at tage kampen op ene mand mod det store og onde FCK tog der spiller kedeligt og har utrolig irriterende arrogance, hvorfor ingen af medierne rigtigt er så kritiske over for FCM, så selv halvkedelige og slatne indsatser bliver til en hyldest af "et fantastisk (og formodentlig) mesterhold".

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby IF A/S GmbH vs. F. C. København (21/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Delaney bliver i øvrigt 29 om godt to måneder, så han skal også overvejes på samme vilkår om ikke så forfærdeligt mange år.
    En sjov ting i forhold til Delaney. Han sagde i en landsholdsquiz, at han rigtig gerne vil nå at spille i den japanske liga. Jeg kunne godt frygte, at vi derfor aldrig får ham at se i FCK igen. Men det hører nok en anden tråd til.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  2. Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 19.06.20, 22:59
  3. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  4. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  5. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 16.04.19, 15:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •