Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
97. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    33 34.02%
  • Uafgjort

    12 12.37%
  • FCM vinder

    52 53.61%
Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 134

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    169

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Jeg synes faktisk at vi slipper med skindet på næsen. Og jeg er naturligvis skuffet over at vi taber, men 2. helveg viser vi altså gode takter. Jeg synes også at det bliver meget tydeligt at vi altså render rundt med vores 3-4 og 5 angriber (i min optik). Yderligere skal man altså være bevidst om at vi igennem store dele af sæsonen har mangle 4, 5 af vores allerbedste spillere. Prøv at tag 4 top 5, bedste spillere, ud af Chelsea, Inter, Ajax osv. Det er vel kun den absolutte top i europa, som vil kunne overleve den slags..
    I hvert fald kan man i dag se hvilken betydning det har at have kvalitets spillere at sætte på banen. Wind gør det godt (lidt rusten, men bedre end de to startende angribere), Mudra gør det betydeligt bedre en Thomsen, samtidig med at han gør de andre omkring ham bedre. Jeg glæder mig til at se vores hold vokse i takt med at vi får vores profiler og kvalitets bredespillere tilbage.
    Lad os få lukket denne sæson med god stil og æren i behold. Vi har stadig en ok chance mod Istanbul, lad os bruge kræfterne på den og så kommer vi buldrende fra starten af næste sæson!!!
    FORZA FC!!!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En meget unuanceret kommentar.
    1) Ja, de har skiftet træner, men træneren har rendt rundt på anlægget i længere tid før skiftet, og kender derfor spillerne, deres personlighed, deres tekniske og taktiske evner, osv.
    2) 11 ud af 18 spillere i truppen er de samme, derudover er det primært spillere af egen avl, samt spillere, som allerede var i klubben på daværende tidspunkt dengang. Reelt er der 3-4 nye til FCM siden dengang.
    3) Det er væsentligt nemmere at skifte spillere ud i et mand-mand baseret spil end i vores spil, der er meget mere relationsbaseret. Hvilket forresten er forklaringen på hvorfor vi har succes i Europa, mens de ikke har: Vi står sammen som hold mod stærkere modstandere, mens de falder sammen som individualister.

    Selv om jeg er enig med dig i at vi har fået for lidt på den korte bane for de investeringer, vi har lagt i denne sæsons transfervinduer, og at mange af investeringerne ikke har været klar til at tage ansvaret direkte fra dag 1, så kan jeg sagtens se at mange af de unge spillere med tiden kan udfolde et stort potentiale. Biel har gjort det ret godt, især efter corona-pausen, så jeg ser ham klart i næste års start-11'er. Men jeg er enig i at hverken Kaufmann, Daramy eller Stage er klar til at være bærende spillere lige med det samme. Det var så reelt heller ikke meningen at de skulle være det i denne sæson, da man forventede, at andre spillere ville være klar tidligere. Jeg kan sagtens se dem som breddespillere, som over tid får mulighed for at forløse deres potentiale. Men at afskrive de spillere på nuværende tidspunkt, det er jeg ikke med på.

    Der er til gengæld mange andre, som jeg ser ryge ud til fordel for bedre investeringer. Oviedo, Bartolec, Bjelland, Thomsen, m.m.
    Når det bliver så kort er det selvfølgelig lidt unuanceret - og det er dit svar jo også, selvom jeg nu er enig med dig i det meste.

    1) Trænerskifte er ofte komplekst når du forfremmer assistenttræneren og absolut ikke en givet succes

    2) Langt de flest af vores trupspillere har også været i klubben siden sidste sæson, det er primært i start 11'eren udskiftningen er foregået
    3) FCM spiller ikke mand-mand, men i deres defensive zone-forsvar er der en større frihed for selv at vurdere, hvornår man griber ind. Men rent taktisk er der tale om Zone. Decideret mand-mand, det er jo nærmere gammel Bundesliga eller østeuropæisk forsvar.

    Men jeg er enig med dig i, at man skal have min. to sæsoner i FCK, men helst slå til i den første sæson, når man er indkøbt til så høje beløb. For Stages vedkommende er problemet ikke jo ikke hans niveau, men derimod at han ikke udvikler niveauet, underbygget af stats.

    Også enig med dig i, at det er andre spillere, der bør stå først for.
    Goldbæks Højrefod

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Hemme Se meddelelser
    Hvis jeg maa have lov til at goere lidt status;

    FCM vinder fortjent dette mesterskab. De er gode i aar, og fortjener det, men vi er satme heller ikke specielt skarpe i vendingerne for tiden.

    Desvaerre lader det ikke til at magtbalancen tipper til vores fordel lige forelobigt. Mange af de spillere, der svigter, er dem vi knytter vores forhaabninger til for fremtiden.

    MAALMAND:
    Kalle all the way. Han haft enkelte udfald men er en fremragende maalmand. Forhaabentligt en vi kan beholde i mange aar. Helt fortjent at Grytebust naermest ikke har haft graes paa trojen i aar.

    FORSVAR:
    Uha, den er ikke god. Lige meget hvor mange kigger, synes jeg det ser skidt ud.
    Hvis jeg maa starte med min kaephest. Vores backs er elendige. Alle sammen! Boilesen er vel den eneste, der har det nodvendige niveau....men gad vide om han nogensinde kommer tilbage i samme stobning som foer.

    Varela er offensivt betonet og forsoger at hjaelpe fremad. Selvom han til tider gor det ok, tager han ofte dumme og fohastede beslutninger. Hans pasningsspil i fart er ikke godt, og hans positionsevne forsvarsmaessigt koster os ofte maal. Af en mand, der har spillet paa Uruguays landshold, burde man simpelthen kunne forvente mere. Jeg ville ikke begraede hans afsked, selv om vi nok maa forvente at se ham et aar eller to mere i den hvide troeje.

    Bartolec. Jamen hvor herre til hest. Hvordan han nogensinde har vaeret en superligaprofil maa guderne vide. Fejl paa fejl paa fejl.

    Bengtsson: Maaske een af de FCK spillere i nyere tid, der irriterer mig mest at se paa. Hvis begrebet "alibispiller" skulle oprettes paa wikipedia, saa kunne man umuligt finde et bedre eksempel. Manden har spillet 5 aar i FCK, frit fra hukommelse, og jeg har endnu ikke set ham lave en dribling eller saette en mand af paa kanten. Kan og vil intet. Spiller udelukkende til siden og bagud lige saa snart han har vundet de forste 10-20 meter. Holder sin position forsvarsmaessigt, men laver aldrig blokader eller formaar at stoppe modstanderangreb.
    Det er altid et sporgsmaal om personlig smag i fodbold, men i min verden er Bengtsson nok den spiller, jeg helst saa forlade os denne sommer.

    Oviedo: Game over? Lidt for lidt og lidt for sent i de fleste situationer. Er ikke decideret elendig, men har slet ikke tidligere tiders overskud og styrke, og har ret beset intet at goere i FCK anno 2020. Desperationskob.

    I centralforsvaret er den lige saa gal. Papa er langsommere end en svensk skovsnegl med covid, og hans spilforstaaelse er generelt bare ikke saerligt god. Virker overmatchet i mange perioder. Havde en god periode for et aars tid siden, men de positive tendenser er for laengst forsvundet igen. Haaber han ryger i dette vindue.

    Har man laest ovenstaaende beskrivelse, skulle man tro at Papa er vores langsomste forsvarer, men det er han utroligt nok ikke. Den aere tilfalder Hr Bjelland, Superligaens mest lontunge spiller. Som jeg ser 2019-2020 saesonen er hans karisme blevet forvandlet til malplaceret arrogance. Har slet ikke de lederegenskaber, jeg ventede. En stor skuffelse. Naesten altid smaaskadet. Han vil ikke blive savnet.
    Langsom. Ubalanceret. Taber hovedet i afgoerende momenter.

    Victor Nelsson: Tja, han er hverken fugl eller fisk. Uden at have vaeret decideret daarlig, maa jeg erkende, jeg er skuffet. Jeg havde forventet lidt mere. Vel den eneste centralforsvarer, der er lidt fremtid i.

    MIDTBANE
    Nicolai Thomsen: Det bliver bare aldrig godt nok. Hans FCM kamp i dag viser med al tydelighed hvorfor. Han har ikke evnerne til at lofte sit spil, naar det kraeves. Ender tit med at falde igennem. formaar ikke at saettes sig igennem midt paa banen. Skal saelges.

    Pep Biel: Har gjort det bedre i foraaret. Han har talentet, han skal blot blive mere konsistent og robust. Mentalt virker han lidt svag. Kunne sagtens blive en fremtidig profil.

    Robert Mudrazija: Teknisk god. Udfordrende. Talentfuld. Opportunistisk. Lykkes ikke med alt, men har et godt drive, gode ideer og evnerne til at udfoere dem. Hvis han kan holde sig skadesfri ser jeg er stor FCK spiller i ham.

    Zeca: Kommentarer overflodige. Superligaens nok bedste spiller. Fantastisk vinderattitude og enestaaende bolderobrer og figther.

    Rasmus Falk: Jeg er blevet overrasket positivt over Falken paa det seneste. Han er virkelig vokset med opgaven. Begynder at minde mere og mere om Zeca i attitude og stil. Falk har saa endda den fordel, at han er fremragende teknisk og hurtigt paa bolden. Klart MOM i en ellers svag FCK indsats med FCM i dag. Har anforer potentiale.

    Jens Stage: er blevet bedre i foraaret. Men hans stil og indsats in mente, forstaar jeg stadig ikke hvorfor vi betalte SAA meget for den tidligere Brabrand spiller. Stage er en ok allround spiller med et godt hovedstod, men han er ikke nogen stor fodboldspiller - og bliver det aldrig. Er sikkert at finde i FCK en del aar endnu, men jeg tror aldrig han kommer i naerheden af landsholdet for alvor.

    ANGREB:
    Victor Fischer: Startede som skudt ud af en kanon. Lavede detaljer i Superligaen,jeg ikke har set siden Mohammed Zidan. Er faldet absurd meget i niveau over de seneste 18 mdr. Gor ingen forskel laengere for FCK om han er langtidsskadet for 27. gang eller ej. Trist historie. Det der havde alle de rigtige tegninger, er endt helt ude i skoven.

    Dame N Doye: Klasseangriber. Kommer til at savne ham. Afsindigt staerk mand at spille den op paa. Klog i afslutningerne. Haaber han holder endnu en saeson, for alternativerne er sgu ikke gode.

    Jonas Wind: Paa vej til at blive en stor komet da skaden ramte. Hans indsats mod FCM i dag var miles away. Tabte de fleste naerkampe. Var uskarp og upraecis. Forhaabentligt er det blot rust, der skal bankes af. Han har trods alt vaeret vaek laenge. Men aftenens indhop var ikke godkendt.

    Mikkel Kaufmann: Armen for helvede da. Lader til at blive et stoerre AaB flop end Wurtz, Thomsen og Kusk tilsammen.
    Jeg ved godt manden er ung, og at han skal have tid og alt det der. Men er der ikke en venlig fodboldsagkyndige, der vil forklare mig, hvorfor vi har givet over 20 mio for ham? Han er fysisk staerk men vinder ingen naerkampe. Ofte fejlplaceret paa banen. Virker uden selvtillid. Har ikke et godt touch, er ikke skarp i afslutningerne og er ikke god til at gaa med i kombinationerne. Er blevet direkte udstillet i visse kampe i foraaret.
    Jeg har meget, meget svaert ved at se hvordan MK nogensinde kan gaa hen og blive til andet end en middelmaadig superligaspiller. Virker som et gigantisk fejlkob a la Bartolec. Decideret elendig i FCM kampen i dag.

    Mohammed Daramy: Er hurtig, forudseende, har en god teknik og et godt antrit, og alligevel er jeg ikke overbevist om hans karrieres himmelflugt. Falder for ofte ud af kampene. Der er kampe, hvor jeg har svaert ved at erindre, at have set ham. Lader ikke til at vaere saa staerk mentalt. Taber ofte hovedet og gejsten. Har som regel sin bedste kampe imod svagere modstandere. FCM virkede som en voldsom mundfuld for ham.

    Michael Santos: Er en marginalt bedre udgave end Steve de Ridder. Havde forventet mere. Kan ikke meget paa egen haand. Har det sydamerikanske temperament men ikke de ekvilibristiske faerdigheder, der normalt ogsaa folger med. Som uruguayaner, synes jeg heller ikke han lever op til Charrua mantraet om at figthe til doeden. Virker lettere ufokuseret i mange kampe. Braender for meget. Ikke god naar der mange spillere omkring ham i feltet. Er en ok angriber, men bliver aldrig topscorermateriale. Jeg ville personligt ikke have noget imod, hvis vi fandt en anden sydamerikaner i stedet for ham. Med folk som Santander, Alvaro Santos og Santin i hukommelsen, maa man erkende, at Michael Santos har lang vej endnu, hvis han vil leve op til de historiske traditioner.

    Generelt synes jeg at det ser skidt ud. Vi har for mange spillere, der ikke er saa gode som haabede og forventede. Jeg haaber vi snart ser en stoerre oprydning, for den nuvaerende trup kommer ikke til at vinde mange mesterskaber.

    Skader har vaeret et stort problem i aar, og har med al sandsynlighed kostet en del points. Men vores skader forklarer ikke, hvorfor vi er SAA langt efter FCM, som vi vitterligt er pt.
    Der er for mange, der ikke lever op til deres lon og renomme i truppen. Ud med Bjelland, Varela, Bartolec, Bengtsson, Papagiannopolis, Nicolai Thomsen, Michael Santos og Mikkel Kaufmann.
    Vi skal have nyt blod ind. Folk, der braender for at goere en forskel, og slaa deres navn fast i FCK.*
    Det er samme dom jeg sidder med her, så: ENIG!!!!!!! Der skal ske noget drastisk i transfervinduet, når sæsonen er spillet færdig.
    Casper the ghost

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #94
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Kort sammenligning fra optakten - FCM har udskiftet syv spillere OG træner siden pokalfinalen sidste år.
    Lige netop den her bed jeg også mærke i, man undres så hvorfor alting er så meget svære i FCK....

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Synes det er voldsomt at være efter Kaufmann. Det er simpelthen ikke en 19-årig gut fra Hjørring der skal trække læsset. Ansvaret falder (tungt) på de ældre spillere, herunder Bjelland, Thomsen, Pierre mv. Unge spillere blomstrer bedst på hold der fungerer - det gør vores bestemt ikke.


  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er nu at Lars Seier’s store visioner om en klub på niveau med Porto, Ajax osv. for alvor skal stå sin prøve. Sådanne udtalelser forpligter, og koster knaster.
    Problemet er bare, at vores nuværende elendighed ikke kan tilskrives budgettet. Det er vanvittige summer, der er brugt på skrøbelige spillere og/eller middelmådige spillere. Frem for alt passer trupsammensætningen bare elendigt til Ståles spillestil. Hvorfor købe angribere, der ikke kan modtage en lang bold fra forsvaret, når det er den type angribere, der har nydt mest succes under Ståle? Hvorfor købe backs, der ikke kan gå til baglinien, når det er den type backs, vi har haft mest glæde af under Ståle?

    Der er brugt så mange penge på fejlcastede spillere. Hvorfor skulle det blive bedre af, at man bruger endnu flere penge?

    Når det er sagt, kommer det naturligvis til at koste boksen bare at rydde op i den nuværende trup.


  10. #97
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Problemet er bare, at vores nuværende elendighed ikke kan tilskrives budgettet. Det er vanvittige summer, der er brugt på skrøbelige spillere og/eller middelmådige spillere. Frem for alt passer trupsammensætningen bare elendigt til Ståles spillestil. Hvorfor købe angribere, der ikke kan modtage en lang bold fra forsvaret, når det er den type angribere, der har nydt mest succes under Ståle? Hvorfor købe backs, der ikke kan gå til baglinien, når det er den type backs, vi har haft mest glæde af under Ståle?

    Der er brugt så mange penge på fejlcastede spillere. Hvorfor skulle det blive bedre af, at man bruger endnu flere penge?

    Når det er sagt, kommer det naturligvis til at koste boksen bare at rydde op i den nuværende trup.
    Så kan man jo så begynde at diskuterer om Ståle virkelig er manden, der for os ud af dette vakuum af en krise vi befinder os i.
    For en ting er sikkert, han skiftet ikke måde at spille fodbold på.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Synes det er voldsomt at være efter Kaufmann. Det er simpelthen ikke en 19-årig gut fra Hjørring der skal trække læsset. Ansvaret falder (tungt) på de ældre spillere, herunder Bjelland, Thomsen, Pierre mv. Unge spillere blomstrer bedst på hold der fungerer - det gør vores bestemt ikke.
    Er 100% enig. Der er så mange etablerede spillere, der ikke har levet op til deres forventede ansvar. Enten pga. skader (og dermed uforskyldt) eller bare præstationer eller udfald under niveau. Det er deres ansvar at gå forrest. Da vi hentede Kaufmann forventede vi at han som minimum havde N'Doye, Pieros og Santos at læne sig op ad de første 6 måneder. Men så bliver Pieros solgt. Så bliver N'Doye skadet. Og så underpræsterer Santos.. Så er det altså ikke nemt at være nordjysk bondedreng alene i storbyen..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  13. #99
    Tilmeldingsdato
    Feb 2014
    Indlæg
    16

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Nu jeg kun lige skimtet tråden igennem og de fleste reaktioner minder meget om dem fra 14/15 og 17/18 sæsonen hvor spillet også var trash. Hver gang vi har et år hvor tingene ikke spiller , og vi ender med at tabe DM er fanden løs i laksegade, hvilket jeg synes er naturligt fordi vi hepper på det hold vi nu gør. Men det gør altså hellere ikke noget at tage nogle stærkere briller på, så man kan se det fulde billedet bare en gang i mellem.


    Til alle dem der synes at der synes at det er for dårligt at vi ikke har formået at præstere bedre med den her trup der er jeg bare nødt til at sige: " What eles did you exepct"?

    Inden sæsonen var gået i gang var både Boilesen, Wind og Damen langtidskadet og samtidigt kæmpet Mudra med at komme tilbage fra sin langtidskadet. Sidenhen blev vores trup så skadesramt at vi gennemsnitlig har haft fem spillere skadet. GENNEMSNITLIG! Når ens trup er så ramt af skader så er det også lidt svært at spille et nyt hold sammen. Jeg vil endda vove at påstå at selvom vi havde haft Klopp, Guardiola eller Nagelsmann så havde vi heller ikke vundet fordi vi ikke på noget tidspunkt havde haft mulighed for at spille holdet ordetligt sammen pga. alle skaderne. Ja vi har haft Coronapausen, men et hold bliver først for alvor spillet sammen når de spiller kampe, og uden at være helt sikker så tror jeg kun vi har været i stand til stille med den samme opstilling fem gange.

    Til dem der synes vores materiale er dårligt er jeg til at spørge: "Really, mener i seriøst det?"

    Hvis i spørger mig mangler vi to nye profiler og that's it, ellers synes jeg vores trup har et fint potentiale set over hele linjen. Jeg håber vi henter Zanka hjem så han kan spille ved siden af Nelson, og så krydser jeg fingre for en ny venstrekant så vi kan smide Fischer op foran sammen med Wind.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Problemet igennem hele sæsonen har været, som Hemme påpeger i denne kamptråd, at vores forsvarsspillere har været en stor katastrofe spillemæssigt. Ingen har villet eller kunnet påtage sig det tunge ansvar og spille til 0 i flere kampe. Helt grejlt er det også, at vi skal bagud med 1-0 eller 2-0 FØR start-11 melder sig ind i kampen i forsøget på at vende kampen til vores fordel. At spillertruppen så oven i købet bliver ramt af skader, hvor både Nicolai Boilesen og Jonas Wind har siddet ude med langtidsskader i denne sæson er også brandærgerligt.

    Udover udrensning og nye ansigter i truppen til den nye sæson, så burde Ståle erkende at 4-4-2 systemet efterhånden er læst af de andre Superligaklubber herhjemme. Måske ville det gavne, at ændre spille mønster for at vende udviklingen, hvis FCK skal være den mest vindende klub i Danmark. Ellers ender det med, at FCM sætter sig på tronen i en længere periode.
    Casper the ghost

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Kort sammenligning fra optakten - FCM har udskiftet syv spillere OG træner siden pokalfinalen sidste år.
    Nu ved jeg ikke hvilke syv spillere, der er tale om, men jeg kan da konstatere, at ud af de 14 spillere (11 startere + tre indskiftere), der fik flest kampe sidste år, er følgende stadig i truppen:

    Jesper Hansen
    Erik Sviatchenko
    Alexander Scholz
    Joel Andersson
    Evander
    Awer Mabil
    Frank Onyeka
    Tim Sparv
    Marc Dal Hende (som den eneste længerevarende skadede i indeværende sæson og trods alt “kun” i 11 af foreløbigt 33 kampe)

    Hvis det ikke er kontinuitet, så ved jeg sgu ikke hvad det er.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred94 Se meddelelser
    Nu jeg kun lige skimtet tråden igennem og de fleste reaktioner minder meget om dem fra 14/15 og 17/18 sæsonen hvor spillet også var trash. Hver gang vi har et år hvor tingene ikke spiller , og vi ender med at tabe DM er fanden løs i laksegade, hvilket jeg synes er naturligt fordi vi hepper på det hold vi nu gør. Men det gør altså hellere ikke noget at tage nogle stærkere briller på, så man kan se det fulde billedet bare en gang i mellem.


    Til alle dem der synes at der synes at det er for dårligt at vi ikke har formået at præstere bedre med den her trup der er jeg bare nødt til at sige: " What eles did you exepct"?

    Inden sæsonen var gået i gang var både Boilesen, Wind og Damen langtidskadet og samtidigt kæmpet Mudra med at komme tilbage fra sin langtidskadet. Sidenhen blev vores trup så skadesramt at vi gennemsnitlig har haft fem spillere skadet. GENNEMSNITLIG! Når ens trup er så ramt af skader så er det også lidt svært at spille et nyt hold sammen. Jeg vil endda vove at påstå at selvom vi havde haft Klopp, Guardiola eller Nagelsmann så havde vi heller ikke vundet fordi vi ikke på noget tidspunkt havde haft mulighed for at spille holdet ordetligt sammen pga. alle skaderne. Ja vi har haft Coronapausen, men et hold bliver først for alvor spillet sammen når de spiller kampe, og uden at være helt sikker så tror jeg kun vi har været i stand til stille med den samme opstilling fem gange.

    Til dem der synes vores materiale er dårligt er jeg til at spørge: "Really, mener i seriøst det?"

    Hvis i spørger mig mangler vi to nye profiler og that's it, ellers synes jeg vores trup har et fint potentiale set over hele linjen. Jeg håber vi henter Zanka hjem så han kan spille ved siden af Nelson, og så krydser jeg fingre for en ny venstrekant så vi kan smide Fischer op foran sammen med Wind.
    Jeg er langt hen af vejen enig med dig. Vi har været vanvittigt ramt af skader, og det er ikke (kun), fordi vi har købt glasben. Vi smadrede nærmest alt og alle med Zuma og Wind i front. På en uge var de begge væk, og siden har spillet og resultaterne hostet og hakket mere end kønt er. Så'n for at barbere problemstillingen ned til et par linjer.

    Hvad der er mere interessant er dog, at FCM ser ud til at være kommet for at blive. De er ikke længere en døgnflue. Bevares - i år har næsten alt flasket sig efter deres hovede. De lægger spillemæssigt meget svagt ud, men bliver pointmæssigt ikke straffet for det. Og FCK-maskineriet stopper sig selv med skader til de allerstørste profiler.

    Men! Grundet corona og den flotte danske rangering (tak, FCK) skal FCM nærmest være dårligere end normalt for ikke at komme i CHL i næste sæson. Dét vil mentalt betyde vanvittigt meget for FCM. Samtidig forventer man endnu en britisk pengeregn afhængig af Brentford og PL-oprykning. Så pludselig for første gang i mange, mange år, vil der være en klub, der potentielt om kort tid også kan byde FCK op til dans økonomisk. Endda på et tidspunkt, hvor vi som badelandsejer har været vant til at stå meget stærkere. Det scenarie vil være...interessant.

    Min største sportslige frygt for FCK er, at vi p.t. virker til at være 100% afhængige af Ståle. Foruden at være klubbens træner og sportschef virker han også til at være både fungerende scout og PR-maskine. I "gamle dage" var de mange roller fordelt på mange hænder. Skred en træner, havde vi stadig Don Ø til at rydde op efter os og en CV, der havde lagt en linje og Holmstrøm, der også gerne gik forrest og tog nogle tæsk.

    I dag får man nogen gange indtrykket af, at Ståle er den eneste på reelt ledelsesniveau, som virkelig har fodboldforstand og -interesse og som sætter en retning. Ved godt, at der i bestyrelsen sidder et par fodboldhoveder såsom Kvist og Benny Olsen. Men de er i al fald helt usynlige udadtil, og man fornemmer ikke, at der ligefrem sker revolutioner på bestyrelsesgangene.

    I FCM derimod eksisterer der en helt anden holdånd også udenfor truppen. Når en hjælpetræner går ind og kan levere fra dag 1, er det jo bl.a. et udtryk for, at maskineriet grundlæggende fungerer. Hvordan ville FCK se ud, hvis Ståle skred efter sæsonen? Hvem ville puste nyt liv i organisationen? Ville man sikkert bygge videre på Ståles solide fundament, eller ville den siddende ledelse være til fals for et godt trænernavn, der ville komme med helt nye input + formentligt en sportsdirektør, der også gerne vil sætte sit præg på tingene.

    Med andre ord: Ja, sportsligt kan vi stadig sagtens følge med. Vi er p.t. langt foran på den europæiske scene, og havde vi ikke været så ramt af skader, havde vi nok ikke været et to-cifret antal point bag FCM. Men vores organisation er skrøbelig, økonomisk kan vi vakle lidt, og vi er ledelsesmæssigt en en-mands-hær mod et umiddelbart ret stærkt team, selv om de endnu ikke fatter en meter af, hvordan man spiller europæisk. Men det er så at sige eneste knast, de har.

    Jeg er endnu ikke skræmt. Men jeg er bekymret.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Savner også Zuma. Frygtelig meget!


  22. #104
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Jeg synes faktisk, at Ståle er meget præcis i sin analyse af forskellen på de to hold. Ofte finder jeg hans kampanalyser (altså den udgave han giver i medierne) for ukritiske, når det kommer til fck, men efter kampen igår påpeger han:

    - Vores hold har ikke særlig meget erfaring på banen pga. skadesituationerne
    - Vi mangler fysik og speed ift. FCM. Dette mangler vi bl.a. pga. skader.

    Min største frygt for næste sæson ligger i, om det bare bliver det samme igen. Hvorfor skulle Bjelland, Fischer, Boile, Wind, Mudrazija og evt. Ndoye kunne holde sig skadesfri efter sommer, når de ikke kan nu? Der er jo ikke tale om freak skader for nogle af dem.

    Hertil min pointe: Jeg synes, at vi har den rigtige træner, som i øvrigt igår under optakten påpegede, at vi offensivt også spiller en slags 4-3-2-1 ligesom FCM, men 4-4-2 defensivt. Men jeg er mere i tvivl om, hvorvidt sportsdirektøren er den rigtige. Forhåbenligt har han set nu, at vi for alt i verden ikke skal hente flere spillere med lange skadeshistoriker til klubben.

    Jeg håber på Zanka retur og en profil på venstre midt. Herefter skal der egentlig blot ryddes op i truppen og laves langsigtede indkøb. Ud med Bartolec, Oviedo, Thomsen, Ragnar el. Sotte, Thomsen og evt. Bengtsson.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #105
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (28/06-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    - Vores hold har ikke særlig meget erfaring på banen pga. skadesituationerne
    Manglende erfaring må ikke blive en undskyldning for, at flere af vores spillere ser ud som om, at de aldrig har spillet fodbold før. Generelt klarer vi det sjældent særlig godt at skulle afvige fra stærkeste startellever under Ståle. Vi ser det f.eks. til i pokalkampe, hvor vi ofte er udfordrede spillemæssigt mod selv inferiøre hold. Alle hold, der investerer energi i at presse højt, kan nemt bringe vores spil ud af balance. Alle de tekniske spillere, Ståle taler om, er ikke særligt gode under pres (Falk undtaget) - så måske er de slet ikke så gode.

    Noget andet er, at det jo rent faktisk godt kan lade sig gøre at skifte meget ud, uden at det påvirker spillet i væsentlig grad. Herhjemme ser vi det hos FCN og, ja, FCM. Jeg er med på, at de ikke spiller europæisk og måske derfor kan fokusere mere ensidigt på eget spil. Men så må træneren i FCK jo tage en snak med sportschefen og bede om flere af de samme typer, så omstillingen bliver nemmere.

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    - Vi mangler fysik og speed ift. FCM. Dette mangler vi bl.a. pga. skader.
    Vi mangler helt sikkert fysisk, men kan vi virkelig tilskrive skaderne den manglende speed? Fischer har lidt fut i fødderne, Santos lige så, men ellers er det vel ikke raketter, der har været skadet? Hurtighed lader ikke til at være noget, man kigger meget på, når man rekrutterer spillere i FCK.

  25. De følgende 7 brugere er enige:

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 20.06.20, 20:02
  2. Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 07.03.20, 03:24
  3. Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 10:07
  4. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  5. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •