Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: FCK's ringe træningsforhold

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    FCK's ringe træningsforhold

    Det har været lidt oppe at vende i skadestråden, men jeg synes, det kunne være relevant at give det sin egen tråd.

    Ståle har tidligere været ude at kritisere de horrible baner på træningsanlægget: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...raeningsbaner/

    Nu er der angiveligt ved at blive anlagt en hybridbane derude, så der bliver gjort noget (lidt?) ved det. Men spørgsmålet er, om det er gjort med det? Varela giver i et interview i BT udtryk for, at FCK virkelig halter efter på det her område.

    Citat Oprindeligt indsendt af Guillermo Varela
    »Forskellen mellem et hold som FCK og de store hold ligger i en masse ting, de små detaljer. Men også et godt træningskompleks, for eksempel. Det her er fint, for der findes jo hold, der ikke har noget. Men FCK er det største hold i Danmark, og jeg synes, at der mangler et ordentligt træningskompleks,« siger Guillermo Varela og peger ud på de tre solbeskinnede fodboldbaner på Frederiksberg, hvoraf den ene er under ombygning.

    »Vi har et voldsomt flot stadion, men vi mangler et virkelig godt træningskompleks for at komme deropad.«
    https://www.bt.dk/superligaen/varela...operede-afsted

    Jeg læser det, som om det handler om mere end blot en ny hybridbane, der kan klare det danske vintervejr?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det har været lidt oppe at vende i skadestråden, men jeg synes, det kunne være relevant at give det sin egen tråd.

    Ståle har tidligere været ude at kritisere de horrible baner på træningsanlægget: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...raeningsbaner/

    Nu er der angiveligt ved at blive anlagt en hybridbane derude, så der bliver gjort noget (lidt?) ved det. Men spørgsmålet er, om det er gjort med det? Varela giver i et interview i BT udtryk for, at FCK virkelig halter efter på det her område.



    https://www.bt.dk/superligaen/varela...operede-afsted

    Jeg læser det, som om det handler om mere end blot en ny hybridbane, der kan klare det danske vintervejr?
    De kan evt. tage til De Toekomst i Amsterdam, for at lade sig inspirere af et fantastisk anlæg. Der er de netop i gang med at udvide.

    https://medium.com/@AjaxYA/6-things-...t-87c0b900065b

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Skal FCK etablere optimale træningsforhold for alle hold, så kræver det vel i realiteten, at man flytter træningsadresse. Jeg tror simpelthen ikke der er plads nok på det nuværende anlæg til at lave den optimale løsning. Det vil kræve en del ud over investeringen, og jeg tror ikke man fra klubbens side er klar til at ofre den åbenlyse forbindelse til historien og KB.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Skal FCK etablere optimale træningsforhold for alle hold, så kræver det vel i realiteten, at man flytter træningsadresse. Jeg tror simpelthen ikke der er plads nok på det nuværende anlæg til at lave den optimale løsning. Det vil kræve en del ud over investeringen, og jeg tror ikke man fra klubbens side er klar til at ofre den åbenlyse forbindelse til historien og KB.
    Man kunne lave den løsning, at de hold der spiller under KB-fanerne, bla. mikro-U13, bliver på anlægget, mens U14-senior elite, der spiller i FCK-regi, træner på et nyt anlæg. På den måde holder man stadigvæk kontakten til KB.

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2014
    Indlæg
    16

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Udover banerne som er i gang med at blive fixet nu, hvor langt er FCK så for at have et top moderne træningsanlæg?

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    206

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    De kan evt. tage til De Toekomst i Amsterdam, for at lade sig inspirere af et fantastisk anlæg. Der er de netop i gang med at udvide.

    https://medium.com/@AjaxYA/6-things-...t-87c0b900065b
    Spændende sammenligning med Amsterdam og De Toekomst. Som andre skriver, kræver et anlæg i den størrelse (8-13 baner plus diverse) dog at vi sluger en kæmpekamel og accepterer at vi skal flytte udenfor Kbh/Frederiksberg. Eksemplet fra Ajax er fint, både Arena (stadium) og De Toekomst (ungdoms- og træningsanlæg) er placeret udenfor byen tæt på 1960'ernes store sociale boligbyggerier i Bijlmer, der vist bedst kan beskrives som Amsterdam's Ishøj eller Brøndby.

    Jeg tror ikke vi skal på vestegnen, og nordpå skal vi jo rimeligt langt før man når noget med god plads. Så måske nær Amager Fælled eller - helligbrøde måske - på Kløvermarken?

    VH Jesper

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af JesperN Se meddelelser
    Spændende sammenligning med Amsterdam og De Toekomst. Som andre skriver, kræver et anlæg i den størrelse (8-13 baner plus diverse) dog at vi sluger en kæmpekamel og accepterer at vi skal flytte udenfor Kbh/Frederiksberg. Eksemplet fra Ajax er fint, både Arena (stadium) og De Toekomst (ungdoms- og træningsanlæg) er placeret udenfor byen tæt på 1960'ernes store sociale boligbyggerier i Bijlmer, der vist bedst kan beskrives som Amsterdam's Ishøj eller Brøndby.

    Jeg tror ikke vi skal på vestegnen, og nordpå skal vi jo rimeligt langt før man når noget med god plads. Så måske nær Amager Fælled eller - helligbrøde måske - på Kløvermarken?

    VH Jesper
    I en by, der i forvejen mangler fodboldbaner til bredden, tvivler jeg stærkt på, at man får lov til at lægge beslag på Kløvermarken. Men nu er vi jo heller ikke Ajax, så mon ikke væsentlig færre end 8-13 baner alligevel ville gøre en stor forskel. Men derfor kan det stadig godt være, vi skal ud af byen for at finde pladsen.

    Det havde været dejligt, hvis BT-journalisten havde grebet chancen for at spørge Varela, hvad der konkret mangler hos FCK. Handler det kun om baner, eller er det også indendørsfaciliteter? Oh well, sportsjournalister...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    206

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    I en by, der i forvejen mangler fodboldbaner til bredden, tvivler jeg stærkt på, at man får lov til at lægge beslag på Kløvermarken
    Netop der for jeg kaldte det helligbrøde :-)

    Men vi må konstatere at debatten om større træningsforhold kører, også andre steder end i BTs Varela-interview. Den bliver spændende at følge, og kan vel ret vel ende med et projektforslag udenfor byen

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred94 Se meddelelser
    Udover banerne som er i gang med at blive fixet nu, hvor langt er FCK så for at have et top moderne træningsanlæg?
    Godt sprøgsmål, og i tillæg: hvad er det der mangler/er galt? (udover banerne, som, delvist ihvertfald, bliver forsøgt udbedret med den nye hybridbane). Synes ikke rigtig det fremgår tydeligt af nogle af artiklerne eller diskussionen her so far.

  15. De følgende 2 brugere er enige:
    NHA, rsj

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Daniel Cosgrave skyder med skarpt mod FCK's træningsanlæg - og alt muligt andet! Nogle af hans kritikpunkter virker selvmodsigende og mærkværdige, så man får en fornemmelse af en (muligvis med rette) forsmået, tidligere medarbejder, der har et regnskab at gøre op. Men han er jo ikke den første, der peger på, at FCK's træningsforhold ikke er en klub af FCK's størrelse værdig, så den del er nok ikke helt ved siden af: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...mmende-klubben

    Der sker uden tvivl ingenting på området, før de nye ejerforhold er faldet på plads, men det bliver spændende derefter. Personligt er jeg ret usentimental mht. hvor FCK træner, så længe de stadig spiller kampene centralt i København, så for min skyld måtte man godt flytte ud af byen for at finde plads til et ordentligt anlæg.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Daniel Cosgrave skyder med skarpt mod FCK's træningsanlæg - og alt muligt andet! Nogle af hans kritikpunkter virker selvmodsigende og mærkværdige, så man får en fornemmelse af en (muligvis med rette) forsmået, tidligere medarbejder, der har et regnskab at gøre op. Men han er jo ikke den første, der peger på, at FCK's træningsforhold ikke er en klub af FCK's størrelse værdig, så den del er nok ikke helt ved siden af: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...mmende-klubben

    Der sker uden tvivl ingenting på området, før de nye ejerforhold er faldet på plads, men det bliver spændende derefter. Personligt er jeg ret usentimental mht. hvor FCK træner, så længe de stadig spiller kampene centralt i København, så for min skyld måtte man godt flytte ud af byen for at finde plads til et ordentligt anlæg.
    Jeg lyttede til podcasten før jeg læste artiklen, og synes faktisk ikke han lyder så forsmået, som man ellers får indtrykket af, når man læser artiklen. Nogle af kritikpunkterne rammer han helt rigtigt med (bl.a. træningsanlægget), mens andre er helt i skoven (akademiet og transferstrategien). Det er endvidere værd at bemærke at Dave jo ikke aner hvad der pt rører sig i klubben, og kritikken kan på mange måder henføres til den tidligere (manglende) ledelse af klubben.

    Mht træningsanlægget er det en gammel og velkendt problematik, som gennem de seneste par år har været italesat flere gange. Også af vores ejere. Sagen er den, at det er en massiv investering der skal til, da vi formentlig snakker etablering af et helt nyt anlæg uden for København. Disse sondringer er/har været i gang, men man har i første omgang prioriteret midlerne til den sportslige turnaround. Jeg er dog slet ikke i tvivl om, at der ligger planer for træningsanlægget, men med det forestående salg af stadion osv, så venter man selvfølgelig med at iværksætte tiltag, til en eventuel handel er effektueret.

    Sidst vil jeg pointere, at vi hos DBU rater max på vores talentudvikling, som mig bekendt bedømmes på alt fra infrastruktur til allokering af ressourcer og setup. Så helt skidt står det altså ikke til, men det er klart, at vi ikke bare kan se til, mens vores konkurrenter etablerer topmoderne træningsfaciliteter.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg lyttede til podcasten før jeg læste artiklen, og synes faktisk ikke han lyder så forsmået, som man ellers får indtrykket af, når man læser artiklen.
    Indrømmet, jeg har kun læst artiklen. :-) Som du nævner, virker det mærkeligt både at kritisere klubben for akademiinvesteringen og for at være kortsigtet og uøkonomisk. Den investering er jo i den grad langsigtet og begynder nu at give både sportslig og økonomisk afkast. Nå, kan være, jeg skulle høre interviewet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Jeg gider ikke høre podcasten, men kommer han mon ind på hvorfor vi har langt færre skader og spillerne virker i bedre form nu hvor han er væk?

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2019
    Indlæg
    40

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Jeg ved ikke om Cosgrave er sendt i byen af Ståle Solbakken, det er i hvert fald mange af de samme ting som Ståle Solbakken plaprede løs om i slutningen af sit regime.
    Cosgrave har selvfølgelig ret mht. Træningsfaciliteter og Parken. Mig bekendt er der allerede planer om renovering af Parken og dens bane. Hvad angår træningsfaciliteter, mon ikke der også her sker noget indenfor de næste 5-10 år, jeg vil dog sige at 10eren er bedre end de fleste andre træningsfaciliteter i ligaen.. Jeg tænker i hvert fald ikke at det ville være optimalt hvis FCK holdte til i kantinen over på KB (læs Kantinen i Ikast).

    Der hvor kæden hopper af for mig er når han kloger sig på klubbens økonomi og dens ungdom. FCK har sammen med FCN den stærkeste ungdomsafdeling i DK, det er et faktum, og det bliver kun bedre i fremtiden når der bliver brugt endnu flere midler på den.

    FCK budgetter ligesom mange andre klubber med europæisk gruppespil. Det er der intet galt i når man som FCK har kunnet fremvise den historik man har kunnet de seneste 15 år. Jeg ser ikke problemet. I hvert fald ikke i forhold til andre klubber i DK som har det ene driftsunderskud efter det andet og kun fungerer fordi de har spillersalg (læs FCM).

    Alt i alt virker han som en mand der har en agenda, og det er uklædeligt for en mand som ellers virkede ret sympatisk inden da.
    Sidst redigeret af Kongen af København : 28.04.22 kl. 15:49

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Kongen af København Se meddelelser
    Jeg ved ikke om Cosgrave er sendt i byen af Ståle Solbakken, det er i hvert fald mange af de samme ting som Ståle Solbakken plaprede løs om i slutningen af sit regime.
    Cosgrave har selvfølgelig ret i mht. Træningsfaciliteter og Parken. Mig bekendt er der allerede planer om renovering af Parken og dens bane. Hvad angår træningsfaciliteter, mon ikke der også her sker noget indenfor de næste 5-10 år, jeg vil dog sige at 10eren er bedre end de fleste andre træningsfaciliteter i ligaen.. Jeg tænker i hvert fald ikke at det ville være optimalt hvis FCK holdte til i kantinen over på KB (læs Kantinen i Ikast).

    Der hvor kæden hopper af for mig er når han kloger sig på klubbens økonomi og dens ungdom. FCK har sammen med FCN den stærkeste ungdomsafdeling i DK, det er et faktum, og det bliver kun bedre i fremtiden når der bliver brugt endnu flere midler på den.

    FCK budgetter ligesom mange andre klubber med europæisk gruppespil. Det er der intet galt i når man som FCK har kunnet fremvise den historik man har kunnet de seneste 15 år. Jeg ser ikke problemet. I hvert fald ikke i forhold til andre klubber i DK som har det ene driftsunderskud efter det andet og kun fungerer fordi de har spillersalg (læs FCM).

    Alt i alt virker han som en mand der har en agenda, og det er uklædeligt for en mand som ellers virkede ret sympatisk inden da.
    Jeg er meget enig.

    Jeg kunne ikke lade vær med at smile lidt da jeg læste artiklen. Minder sgu mere om end mand som er en smule bitter.

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ringe indsats idag???
    By Bech da man in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.04.05, 18:37
  2. AAB er jo piv-ringe!
    By Mr.Aller in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 18.04.04, 18:18
  3. Vi spiller jo piv-ringe
    By George in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.04.04, 07:24
  4. FCK spreder ringe i vandet :-)
    By foghs.dk in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 12.02.04, 16:29
  5. Ringe FCK Håndbold!
    By zebos in forum Diverse
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 20.12.02, 13:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •