Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 30 af 30

Emner: FCK's ringe træningsforhold

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Kongen af København Se meddelelser
    Jeg ved ikke om Cosgrave er sendt i byen af Ståle Solbakken, det er i hvert fald mange af de samme ting som Ståle Solbakken plaprede løs om i slutningen af sit regime.
    Bortset fra at akademioprustningen, som vi nu høster frugterne af - og som Cosgrave ret bizart kalder kortsigtet og discountagtig sammenlignet med FCM's akademi - jo netop er Ståles fortjeneste. Det ville være mærkeligt, hvis han var sendt i byen med den kritik af Ståle.

    Han lader bare til at skyde i alle retninger uden at overveje, at kritikken dermed modsiger sig selv, og det virker bestemt bittert. Men altså, når man tænker på, hvor klodset andre er blevet fyret inden for de seneste par år, kan man jo ikke udelukke, at han kan have grund til at være bitter - hvor usaglig kritikken på andre områder end træningsfaciliteterne så end måtte være.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Hvis vi nu skulle flytte træningsanlægget ud af byen, hvor skulle det så være?
    Indrømmet, jeg kører mest på motorvej når jeg forvilder mig ud af byen, men alt er jo enten bebygget tæt, rekreativt eller fredet til et stykke efter Køge. Og nordpå = No go.

    Så man skal vel kigge på noget (stort) i byen eller tæt ved byen der kan købes, rives ned og erstattes, uden at folk bliver alt for knotne.
    Svanemølleværket f.eks. uden at kende m2. Eller det forfejlede projekt Ørestaden.
    Havde man nu ikke genopbygget KB Hallen havde man da haft lidt plads til at udvide, hvilket vel er snigerløsninge generelt, altså opkøbe naboejendomme.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Da jeg læste artiklen tidligere, tænkte jeg også, at det er ganske imponerende så god indsigt et (tidligere) medlem af den fysiske stab har i koncernens økonomi. Jeg må indrømme, at derefter så tog jeg ikke ret meget af, hvad han ellers sagde ind.


  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    407

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Måske de kan købe en del af Svanemølle kaserneområdet af Staten .... det skal vel byudvikles i nær fremtid selvom det givet vis vil være dyre m2

    /hp
    #1) Havnefronten tilbage til københavnerne!
    #2) Kun ægte græs i Parken - tak!
    #3) Jeg savner Lars Højer til vores frispark

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det er ganske imponerende så god indsigt et (tidligere) medlem af den fysiske stab har i koncernens økonomi.
    Egentlig ikke, hvis man har alle detaljer med.
    I efteråret 2019 startede Dave på denne diplomuddannelse som viderebygning, sideløbende med arbejdet i FCK: https://www.mmu.ac.uk/sport-directorship/
    Uddannelsen indeholder også rigtig meget om forretningsudvikling og håndtering af økonomi, så det er ikke så underligt, at han
    1) skulle vide noget om emnet generelt, og
    2) skulle vide noget specifikt om koncernens økonomi, da han givetvis har fået adgang til den nødvendige information om hvordan FCK er drevet.

    Desuden er meget af det, han får sagt, ret alment kendt, hvis man har fulgt med.
    Han får nævnt, at mens FCM investerede deres CL-penge i et nyt træningsanlæg (Kilde: https://www.bt.dk/fodbold/cl-deltage...il-investering), så blev CL-overskuddet i FCK brugt på at betale udbytte til aktionærerne (Kilde: https://finans.dk/investor/ECE951165...ld/?ctxref=ext)

    Derudover nævner han i podcasten, at regnskabet i PS&E altid baserer sig på et europæisk gruppespil, hvilket vi med selvsyn har set er en risikabel forretningsmodel, da det kun kræver én dårlig dag for holdet for at man ikke opnår den målsætning. Lex Rijeka 2020. Hvorimod FCMs og FCNs forretningsmodel ikke i samme omfang er afhængigt af europæiske resultater for at løbe rundt, da den er baseret på transfers, og dermed også er mindre risikobelagt. Hvilket man også ser i hvor meget de to klubber investerer i deres talentudvikling og talentudviklingsmiljøer i forhold til FCK. Og selvfølgelig skydes der jo med skarpt ift. de mange penge, vi har brugt på transfers, som ikke er gået efter planen. Man skal ikke scrolle gennem mange transfertråde herinde for at se at der skydes med skarpt mod de såkaldte æsler, som er indkøbt både i Ståle-æraen og PC-æraen, og om at vi har for mange lønkroner, som sidder på tribunen i stedet for at være aktiveret på banen.

    Hvad angår træningsfaciliteterne, som tråden jo handler om, så er det jo ikke noget nyt, han kommer med. Der er tre baner på 10'eren, som FCK anvender, herunder også ungdomsholdene. Når man sammenligner med de faciliteter, eksempelvis Ajax har til rådighed (og som der linkes til i tråden), i en by der nogenlunde tilsvarer København i størrelse og indbyggertal, så kan man jo kun se ret misundeligt efter det. Især når vi smider knapt 100 mio. kr. i udbytte fra CL ud til aktionærer, mens FCM bruger en pæn andel af dem på deres faciliteter. Og at han får sagt at banen i Parken er lort, og at det er pinligt at Danmarks nationalstadion har så elendig en bane.. Hvor mange er uenige i det udsagn?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Egentlig ikke, hvis man har alle detaljer med.
    I efteråret 2019 startede Dave på denne diplomuddannelse som viderebygning, sideløbende med arbejdet i FCK: https://www.mmu.ac.uk/sport-directorship/
    Uddannelsen indeholder også rigtig meget om forretningsudvikling og håndtering af økonomi, så det er ikke så underligt, at han
    1) skulle vide noget om emnet generelt, og
    2) skulle vide noget specifikt om koncernens økonomi, da han givetvis har fået adgang til den nødvendige information om hvordan FCK er drevet.

    Desuden er meget af det, han får sagt, ret alment kendt, hvis man har fulgt med.
    Han får nævnt, at mens FCM investerede deres CL-penge i et nyt træningsanlæg (Kilde: https://www.bt.dk/fodbold/cl-deltage...il-investering), så blev CL-overskuddet i FCK brugt på at betale udbytte til aktionærerne (Kilde: https://finans.dk/investor/ECE951165...ld/?ctxref=ext)

    Derudover nævner han i podcasten, at regnskabet i PS&E altid baserer sig på et europæisk gruppespil, hvilket vi med selvsyn har set er en risikabel forretningsmodel, da det kun kræver én dårlig dag for holdet for at man ikke opnår den målsætning. Lex Rijeka 2020. Hvorimod FCMs og FCNs forretningsmodel ikke i samme omfang er afhængigt af europæiske resultater for at løbe rundt, da den er baseret på transfers, og dermed også er mindre risikobelagt. Hvilket man også ser i hvor meget de to klubber investerer i deres talentudvikling og talentudviklingsmiljøer i forhold til FCK. Og selvfølgelig skydes der jo med skarpt ift. de mange penge, vi har brugt på transfers, som ikke er gået efter planen. Man skal ikke scrolle gennem mange transfertråde herinde for at se at der skydes med skarpt mod de såkaldte æsler, som er indkøbt både i Ståle-æraen og PC-æraen, og om at vi har for mange lønkroner, som sidder på tribunen i stedet for at være aktiveret på banen.

    Hvad angår træningsfaciliteterne, som tråden jo handler om, så er det jo ikke noget nyt, han kommer med. Der er tre baner på 10'eren, som FCK anvender, herunder også ungdomsholdene. Når man sammenligner med de faciliteter, eksempelvis Ajax har til rådighed (og som der linkes til i tråden), i en by der nogenlunde tilsvarer København i størrelse og indbyggertal, så kan man jo kun se ret misundeligt efter det. Især når vi smider knapt 100 mio. kr. i udbytte fra CL ud til aktionærer, mens FCM bruger en pæn andel af dem på deres faciliteter. Og at han får sagt at banen i Parken er lort, og at det er pinligt at Danmarks nationalstadion har så elendig en bane.. Hvor mange er uenige i det udsagn?
    Hej Kiwi.

    Du er uden tvivl mere inde i tingene end jeg. Jeg undrer mig dog lidt over to udsagn:

    1: Er det virkelig specielt meget mindre risikobetonet af basere en forretningsmodel på salg end Europæiske resultater?
    Måske er det blevet det, men tidligere har vi været "tæt på" garanteret et gruppespil, imens store salg vel dårligt kan garanteres hvert år.

    2: Du nævner "hvad de to klubber investerer i talentudviklingsmiljøer i forhold til FCK"
    Hvad ligger der i det? Jeg synes, at FCK flere gange selv har nævnt, at inden i DK bruger flere penge på ungdom end os.

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hej Kiwi.

    Du er uden tvivl mere inde i tingene end jeg. Jeg undrer mig dog lidt over to udsagn:

    1: Er det virkelig specielt meget mindre risikobetonet af basere en forretningsmodel på salg end Europæiske resultater?
    Måske er det blevet det, men tidligere har vi været "tæt på" garanteret et gruppespil, imens store salg vel dårligt kan garanteres hvert år.

    2: Du nævner "hvad de to klubber investerer i talentudviklingsmiljøer i forhold til FCK"
    Hvad ligger der i det? Jeg synes, at FCK flere gange selv har nævnt, at inden i DK bruger flere penge på ungdom end os.
    Kiwi skal selvfølgelig have lov selv at svare, men jeg tillader mig også at byde ind :-)

    1) Der vil jeg mene ja.. Store spillersalg står og falder ikke med resultatet af én enkelt fodboldkamp, som tilfældet var, da vi havde en offday mod Rijeka. Vi kan bare tage vores eget eksempel. Hvis vi alene var afhængige af spillersalg, for at kunne holde den gearing vi kører med nu, så var det jo langt mindre risiko-betonet. Det kan vi så ikke, da vores gearing er noget højere end de to andre klubbers, men jeg ser massere af potentielle salg i vores trup, hvilket har været tilfældet i nærmest hvert vindue de seneste mange sæsoner.

    2) Det må være forholdsmæssigt? Ellers er jeg også meget interesseret i Kiwis svar på denne, for jeg er da af den overbevisning at vi er en af de klubber som investerer aller mest i talentafdelingen.

  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hej Kiwi.

    Du er uden tvivl mere inde i tingene end jeg. Jeg undrer mig dog lidt over to udsagn:

    1: Er det virkelig specielt meget mindre risikobetonet af basere en forretningsmodel på salg end Europæiske resultater?
    Måske er det blevet det, men tidligere har vi været "tæt på" garanteret et gruppespil, imens store salg vel dårligt kan garanteres hvert år.
    Jons beskriver det egentlig meget godt med sit svar, men jeg vil lige supplere med noget ift. hvordan salg fra talentudviklingen også i sig selv kan skabe en overskudsforretning, hvis den udføres ordentligt:
    Med det setup, vi har på talentarbejdet, bruger vi nok i omegnen af 15-20 mio. kr. om året, inkl. alt. Ungdomskontrakter, personale, faciliteter, osv. Og hvis vi går ud fra at vi har arbejdet med nogenlunde det setup de seneste 8 år, siden 2014, så har det kostet mellem 120 og 160 mio. kr. i alt siden dengang at drive FCK Talent.
    Så kan man kigge på, hvilke spillere, som er blevet udklækket derfra og solgt siden da. Direkte fra U19 har man solgt bl.a. Victor Jensen for 25 mio. kr., Mads Bidstrup for 15 mio. kr., Silas Andersen for 3,5 mio. kr. og Nikolas Nartey for 3 mio. kr. Der er der for lidt over 45 mio. kr. i salg. Hvis man så kigger på, hvad man derudover har solgt af spillere, som har fået debut på førsteholdet, kan man bl.a. finde Carlo Holse for ca. 4 mio. kr., Højlund for ca. 18 mio. kr., Jonas Wind for 83 mio. kr. og Mo Daramy for over 90 mio. kr.
    Altså har talentafdelingen på nuværende tidspunkt genereret indtægter for ca. 240 mio. kr., hvilket er lig med et overskud på 80 mio. kr. i perioden, eller i gennemsnit 10 mio. kr. om året. Her er der tale om otte spillere ud af de nok hundredevis af spillere, som gennem tiden har været igennem FCK Talent gennem de seneste 8 år, der har kunnet skabe de økonomiske gevinster. Og her er der slet ikke medregnet de solidaritetspenge, som skal betales til de udviklende klubber for hver transfer. Så når man kan skabe en overskudsforretning med en succesrate på under 10% på den måde, så er den klart mindre risikobetonet end en strategi, hvor man 1) er afhængig af at kvalificere sig til europæiske turneringer, og 2) er hæmmet af at være i en liga på et niveau, hvor du selv med et mesterskab ikke er garanteret europæisk gruppespil.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    2: Du nævner "hvad de to klubber investerer i talentudviklingsmiljøer i forhold til FCK"
    Hvad ligger der i det? Jeg synes, at FCK flere gange selv har nævnt, at inden i DK bruger flere penge på ungdom end os.
    Her skulle jeg måske nok have været mere præcis. Her snakkes om investeringer i faciliteterne i talentudviklingsmiljøerne. FCMs projekt med Guldminen og Vision 2025 er desværre et rigtig godt initiativ, hvad angår at kunne vise over for unge talenter, at deres udvikling får de bedste rammer her. Hos FCK er det primært klubbens navn og spillemæssige resultater, der skal sælge varen over for den kommende generation stjernespillere. Og det er måske ikke altid nok.

    Derudover, så handler det også om hvor stort et opland, man kan nå ud til. FCK slås med FCN og BØF om hovedstadsområdet, og man har så også lagt hånden på Island og Færøerne. Det giver et samlet potentielt opland på knapt 2 mio. mennesker at rekruttere talenter fra. Hvorimod både FCM og FCN har akademier i hhv. Nigeria og Ghana, og har derfor et større samlet potentielt opland at rekruttere talenter fra.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Her skulle jeg måske nok have været mere præcis. Her snakkes om investeringer i faciliteterne i talentudviklingsmiljøerne. FCMs projekt med Guldminen og Vision 2025 er desværre et rigtig godt initiativ, hvad angår at kunne vise over for unge talenter, at deres udvikling får de bedste rammer her. Hos FCK er det primært klubbens navn og spillemæssige resultater, der skal sælge varen over for den kommende generation stjernespillere. Og det er måske ikke altid nok.

    Derudover, så handler det også om hvor stort et opland, man kan nå ud til. FCK slås med FCN og BØF om hovedstadsområdet, og man har så også lagt hånden på Island og Færøerne. Det giver et samlet potentielt opland på knapt 2 mio. mennesker at rekruttere talenter fra. Hvorimod både FCM og FCN har akademier i hhv. Nigeria og Ghana, og har derfor et større samlet potentielt opland at rekruttere talenter fra.
    Der er altså fejlbehæftet, det du skriver her. FCK Talent sælger ikke sig kun på "primært klubbens navn og spillemæssige resultater, der skal sælge varen over for den kommende generation stjernespillere". Senest er der blevet igangsat et ambitiøst samarbejde med Søndermarkskolen på Frederiksberg, hvor alle vores spillere gå fra 7-9 kl. Det betyder, at de gå i skole ved siden af træningsanlægget og har en meget bedre sammenhæng mellem skole og fodbold. Alle har morgentræningerne osv, hvilket er ret unikt i de aldersgrupper.
    U19-truppen er mere eller mindre på fuldtid nu og i setuppet omkring holdet er der 14 ansat. Det tror jeg ikke, at du finder andre steder i DK.
    Det er heller ikke korrekt, at der kun bruges tre baner. Anlægget på Peter Bangsvej er det største sammenhængende anlæg i DK. Her er masser af baner.
    I forbindelse med ombygningen af KB-hallen blev der også investeret i et større område til før/efter træning og vægtlokale. Det er helt på niveau med alle andre klubber i DK.

    Det er heller ikke korrekt, at vi kunne kigger mod Island/Færøerne. Et kig på vores u19/superligatrup vil naturligvis hurtigt åbenbare dette.

    Talentafdelingen står også bag samarbejdet med de knapt 50 samarbejdsklubber, hvor de tilbyder alle mulige former for hjælp til dem.

    Desuden afvikler Talent også TopCenter-træning i samarbejde med vores partnerklubber. Dette program er startet af DBU.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Der er altså fejlbehæftet, det du skriver her.
    Sikkert. Jeg er heller ikke halvt så inde i tingene specifikt, som du er.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    FCK Talent sælger ikke sig kun på "primært klubbens navn og spillemæssige resultater, der skal sælge varen over for den kommende generation stjernespillere".
    Den var nok også skarpt sat op..

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Senest er der blevet igangsat et ambitiøst samarbejde med Søndermarkskolen på Frederiksberg, hvor alle vores spillere gå fra 7-9 kl. Det betyder, at de gå i skole ved siden af træningsanlægget og har en meget bedre sammenhæng mellem skole og fodbold. Alle har morgentræningerne osv, hvilket er ret unikt i de aldersgrupper.
    Jeg ser det også andre steder i Danmark. Vejle, f.eks. Dog er det fordelt på to skoler der.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    U19-truppen er mere eller mindre på fuldtid nu og i setuppet omkring holdet er der 14 ansat. Det tror jeg ikke, at du finder andre steder i DK.
    Næppe, men det var heller ikke det personelle setup, jeg refererede til, snarere de fysiske rammer.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det er heller ikke korrekt, at der kun bruges tre baner. Anlægget på Peter Bangsvej er det største sammenhængende anlæg i DK. Her er masser af baner. I forbindelse med ombygningen af KB-hallen blev der også investeret i et større område til før/efter træning og vægtlokale. Det er helt på niveau med alle andre klubber i DK.
    Jeg tænkte at de baner, du refererer til, ikke var en del af den professionelle overbygning, og at de baner så var KBs alene. Men så har jeg da lært det.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det er heller ikke korrekt, at vi kunne kigger mod Island/Færøerne. Et kig på vores u19/superligatrup vil naturligvis hurtigt åbenbare dette.
    Det var nu heller ikke helt det, jeg mente, men snarere at de to steder er nok der, hvor vi "dominerer markedet", om man vil. Men selvfølgelig kigger vi jo også andre steder end i Norden, ligesom jeg heller ikke vil påstå, at Brasilien og Nigeria er de eneste steder, FCM leder efter nye emner.

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Talentafdelingen står også bag samarbejdet med de knapt 50 samarbejdsklubber, hvor de tilbyder alle mulige former for hjælp til dem. Desuden afvikler Talent også TopCenter-træning i samarbejde med vores partnerklubber. Dette program er startet af DBU.
    Jamen jeg er jo heller ikke i tvivl om hvorvidt der findes kompetente mennesker i FCK Talent, og at det rækker ud over egen klub. Snarere tværtimod. Min store bekymring ligger i, hvorvidt man er i stand til at udvikle på de fysiske rammer, når øvrige klubber begynder at indhente os på det område, og at vi af den årsag mister konkurrencefordele.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  15. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jons beskriver det egentlig meget godt med sit svar, men jeg vil lige supplere med noget ift. hvordan salg fra talentudviklingen også i sig selv kan skabe en overskudsforretning, hvis den udføres ordentligt:
    Med det setup, vi har på talentarbejdet, bruger vi nok i omegnen af 15-20 mio. kr. om året, inkl. alt. Ungdomskontrakter, personale, faciliteter, osv. Og hvis vi går ud fra at vi har arbejdet med nogenlunde det setup de seneste 8 år, siden 2014, så har det kostet mellem 120 og 160 mio. kr. i alt siden dengang at drive FCK Talent.
    Så kan man kigge på, hvilke spillere, som er blevet udklækket derfra og solgt siden da. Direkte fra U19 har man solgt bl.a. Victor Jensen for 25 mio. kr., Mads Bidstrup for 15 mio. kr., Silas Andersen for 3,5 mio. kr. og Nikolas Nartey for 3 mio. kr. Der er der for lidt over 45 mio. kr. i salg. Hvis man så kigger på, hvad man derudover har solgt af spillere, som har fået debut på førsteholdet, kan man bl.a. finde Carlo Holse for ca. 4 mio. kr., Højlund for ca. 18 mio. kr., Jonas Wind for 83 mio. kr. og Mo Daramy for over 90 mio. kr.
    Altså har talentafdelingen på nuværende tidspunkt genereret indtægter for ca. 240 mio. kr., hvilket er lig med et overskud på 80 mio. kr. i perioden, eller i gennemsnit 10 mio. kr. om året. Her er der tale om otte spillere ud af de nok hundredevis af spillere, som gennem tiden har været igennem FCK Talent gennem de seneste 8 år, der har kunnet skabe de økonomiske gevinster. Og her er der slet ikke medregnet de solidaritetspenge, som skal betales til de udviklende klubber for hver transfer. Så når man kan skabe en overskudsforretning med en succesrate på under 10% på den måde, så er den klart mindre risikobetonet end en strategi, hvor man 1) er afhængig af at kvalificere sig til europæiske turneringer, og 2) er hæmmet af at være i en liga på et niveau, hvor du selv med et mesterskab ikke er garanteret europæisk gruppespil.
    Tak for svar.
    Jeg tænker dog, at der også må være ret store risici med en strategi, hvor der skal sælges hvert år. Man kan vel dårligt garantere at det (store salg) sker hver år (samme problem som kval til gruppespil i Europa). Det kan både dreje sig om en tynd ungdomsårgang, skader til toptalenterne eller lignende. Endvidere skal det (i hvert fald i FCK) også kunne hænge sammen med, at vi skal vinde DM hvert år. Vi kan vel som FCK dårligt køre samme strategi som f.eks. FCN eller for den sags skyld FCM?

    Er vores strategi forøvrigt ikke drejet mere over mod transfers de sidste par år? Vi har da i hvert fald set f.eks. Ståle snakke om, at der fra ledelsen forventes store salg hvert år.

  16. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tak for svar.
    Jeg tænker dog, at der også må være ret store risici med en strategi, hvor der skal sælges hvert år. Man kan vel dårligt garantere at det (store salg) sker hver år (samme problem som kval til gruppespil i Europa). Det kan både dreje sig om en tynd ungdomsårgang, skader til toptalenterne eller lignende. Endvidere skal det (i hvert fald i FCK) også kunne hænge sammen med, at vi skal vinde DM hvert år. Vi kan vel som FCK dårligt køre samme strategi som f.eks. FCN eller for den sags skyld FCM?

    Er vores strategi forøvrigt ikke drejet mere over mod transfers de sidste par år? Vi har da i hvert fald set f.eks. Ståle snakke om, at der fra ledelsen forventes store salg hvert år.
    Jo, det er da klart en risikofyldt strategi, hvis du påregner at sælge for store beløb HVERT år. Man er jo ikke altid sikker på at kunne sælge til den ønskede pris, ligesom man sagtens kan smadre sine muligheder for sportslig succes på den måde, hvilket igen kan forringe prisen på ens salgsemner. Det kan måske være mindre risikofyldt at vælge at sælge 2-3 store salgsemner til den store pris hvert 2. eller 3. år, frem for at sælge et stort salgsemne hvert år.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Jeg ved ikke hvor meget man reelt kan bruge Cosgraves kritik til. Kiwi skriver at han i 2019 begyndte en diplomuddannelse sideløbende med sin ansættelse, men blev umiddelbart fyret inden han færdiggjorde. Jeg har ikke fulgt hans karriere tæt, men uanset hvad har han ikke nogen større erfaring på området udover den 2-årige deltidsdiplomuddannelse – og vi ved endda ikke hvilken intern viden om klubben han reelt havde adgang til og hvad han givetvis har læst.

    Han påpeger at FCM har brugt deres penge fra Champions League på deres faciliteter og vi ikke har gjort det. Det virker som en forfejlet kritik. Vi kender ikke tilstanden for deres faciliteter før de investerede i dem og det kommer han ikke ind på - det er værd at vide om FCM brugte pengene på at indhente (hvilket jeg tror). Selvom vi ikke investerer Champions League penge på vores faciliteter, så betyder det trods alt ikke, at vi ikke har investeret i faciliteterne. Det er jo ligegyldigt hvilken ’pulje’ pengene kommer fra. Det er dog lidt sjovt, at han påstår at vi ikke har brugt penge på træningsbanen. Det blev i 2018 annonceret, at der skulle anlægges en ny hybridbane på træningsanlægget – altså året efter vi var i Champions League og mens han selv var ansat (at den så blev noget lort er en anden sag, men pengene blev brugt).
    Derudover kommer han ind på, at vi ikke har faciliteterne til at udklække den næste generation af spillere – noget historikken vel modbeviser.

    Han kommer også ind på, at banen er en af de værste i Europa og at der ikke kan gro græs. Det er givetvis rigtigt på nuværende tidspunkt, men det har ikke altid været tilfældet. En noget besynderlig påstand.

    At regnskabet altid baserer sig på europæisk gruppespil, hvilket skulle være dårligt, er i højere grad en holdning. Sammenligner vi med de klubber han nævner, så reddes deres budget jo ikke af deres forretningsmodel, men af rigmænd der har spyttet i kassen. Uden jeg har den store forstand på budget, så må det siges at være noget af en fordel, der jo netop kan redde en dårlig dag. Derudover har vi trods alt også ændret transferstrategi til at være en sælgende klub. Det er dog klart, at en klub med vores ambitioner også må budgettere med en vis europæisk succes, når det er det vi så gerne vil opnå – ellers bliver det endnu sværere, hvis vi ikke vil afsætte pengene til det.

    Jeg savner noget mere specifik information, hvis kritikken skal tages seriøst – især fra en der mener, at man bare skal opstøve skandinaviske spillere, der kan skaffes til omkring en million euro.
    Hvad er det vores faciliteter mangler, som de andre klubber åbenbart har? Hvordan er lånet til Nordea problematisk og hvilke problemer er det der bliver udskudt?

    Han virker forsmået og skyder med spredehagl – alt sammen rammer områder, der ikke var indenfor hans kompetenceområde.

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #29
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: FCK's ringe træningsforhold

    Jeg synes, at klubben mangler et lille stadion - altså med tribuner - på træningsanlægget. Det er lidt fesent, at nordens største klub - og dens tilskuere - må nøjes med en pivåben bane afskærmet med en snor, når der er træningskamp.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ringe indsats idag???
    By Bech da man in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 20.04.05, 18:37
  2. AAB er jo piv-ringe!
    By Mr.Aller in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 18.04.04, 18:18
  3. Vi spiller jo piv-ringe
    By George in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.04.04, 07:24
  4. FCK spreder ringe i vandet :-)
    By foghs.dk in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 12.02.04, 16:29
  5. Ringe FCK Håndbold!
    By zebos in forum Diverse
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 20.12.02, 13:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •