Se afstemningsresultater: Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

Stemmeafgivere
222. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Manager Ståle Solbakken

    156 70.27%
  • #1 Stephan Andersen

    98 44.14%
  • #13 Sten Grytebust

    43 19.37%
  • #21 Karl-Johan Johnsson

    218 98.20%
  • #2 Guillermo Varela

    208 93.69%
  • #3 Pierre Bengtsson

    106 47.75%
  • #4 Sotirios Papagiannopoulos

    74 33.33%
  • #5 Andreas Bjelland

    65 29.28%
  • #17 Karlo Bartolec

    57 25.68%
  • #19 Bryan Oviedo

    31 13.96%
  • #20 Nicolai Boilesen

    203 91.44%
  • #25 Victor Nelsson

    215 96.85%
  • #27 Ragnar Sigurdsson

    80 36.04%
  • #6 Jens Stage

    181 81.53%
  • #7 Viktor Fischer

    193 86.94%
  • #8 Nicolaj Thomsen

    27 12.16%
  • #10 Carlos Zeca

    218 98.20%
  • #11 Mohamed Daramy

    217 97.75%
  • #16 Pep Biel

    205 92.34%
  • #24 Robert Mudražija

    210 94.59%
  • #33 Rasmus Falk

    213 95.95%
  • #14 Dame N'Doye

    172 77.48%
  • #18 Michael Santos

    87 39.19%
  • #23 Jonas Wind

    219 98.65%
  • #29 Mikkel Kaufmann

    185 83.33%
  • # Michael Lüftner

    16 7.21%
  • # Uroš Matić

    8 3.60%
  • Skift hele holdet

    4 1.80%
Multiple Choice Poll.
Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 26 af 26

Emner: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Uanset hvad, så er næste sæsons mesterskab med stor sandsynlighed det vigtigste siden 2012/13, hvor vi fik direkte CL-adgang. Næste sæsons mesterskab vil med meget stor sandsynlighed give direkte adgang til Europa League gruppespillet via indtræden i play-off runden i CL-kvalen, så længe næste sæsons CL-vinder er kvalificeret i forvejen, og at Rangers ikke laver et vanvittigt comeback mod Leverkusen.
    Derfor skal vi også sætte alle sejl ind på at vinde det.
    Sidst redigeret af Kiwi : 29.06.20 kl. 10:59
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg sidder med nøjagtig samme tanke som Slush.. Den der opstilling ville give så meget mening med den trup vi råder over... Jeg synes sgu ikke vores træner formår at tilpasse sig materialet.. Den hedder 4-4-2 lige meget hvilke spillere vi råder over, og det er en skam og en stor hæmsko for vores spil.. Spillerne bliver lige præcis ikke placeret i de positioneR hvor de er bedst, når systemet går forud for alt.. Ser man på tendensen hos de store og succesfulde managers i udlandet, så er den også at de tilpasser spillestilen efter de spillere der er til rådighed..

    Med tanke på vores store store skadeskvaler blandt vores angribere kan det undre at vi ikke en eneste gang har forsøgt et system med kun én angriber og så en mand mere på midten.. Særligt når vi også i mange kampe har været domineret af modstanderens 3-mandsmidtbane..

    Jeg er ikke enig i at Ståle ikke formår at tilpasse sig materialet. Måden vi har spillet på de sidste par sæsoner med Wind, Fischer, Falk osv. er milevidt fra 2006-2009 holdet for eksempel. 2006-2007 holdet var ekstremt fysisk, lange bolde konstant. Holdet de sidste par sæsoner har spillet fodbold langs jorden. Ja, stadig med meget backspil og indlæg, men der er blevet spillet langt mere langs jorden og med flere hurtige kombinationer. Så vil nogle kommentere på kampen i går og alle de lange bolde vi høvler frem. Men det er ene og alene fordi vi er presset i bund af et stærkere, hurtigere og mere modent fodboldhold.

    Vi har været historisk skadesplaget i år. Jeg synes, vi har en ret fantastisk spillertrup når alle er klar. Mange teknisk dygtige spillere og mange rutinerede spillere. Men det kræver at de kan spille fodbold. Og det har været vores største problem. Boilesen, Fischer, N'doye, Wind, Mudrazija, Bjelland. Havde de været til rådighed hele sæsonen er min påstand at vi ikke havde været 11 point bagud. Nok snarere på niveau med FCM.

    Så fremtiden tegner godt for dette hold. Lad være med at gå i panik og få styr på skaderne. Så bliver vi helt suveræne næste år.
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er enig i, at Wind ikke virker som en oplagt spidsangriber, men formationen bør virke sådan, at kanterne ikke påtager sig de store defensive opgaver og at vi i stedet sideforskyder mere på midtbanen, så en midtbanespiller falder ud og hjælper på kanten, mens backen på modsatte side må tillade noget mere plads. Det gør os en smule mere sårbare defensivt, men burde give flere strenge at spille på offensivt, om end vi må væk fra de lange bolde og mange indlæg. Er vi meget pressede må kanterne gå med tilbage. Tror dog ikke Ståle er en fan af den tilgang og nok mere tænker 'safety first'.
    Ok. Så snakker vi vel mere en ren 433. Der er jeg ret tvivlende overfor, om f.eks. Biel passer ret godt ind. Som en anden skriver, så vil det hele blive meget sammenpresset på midten med tre centrale midtbanespillere og to kanter som endvidere også går ind i banen. Ellers skal kanterne bytte side, og det giver ikke så meget mening, hvis vi samtidig vil væk fra indlægsspillet.

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg sidder med nøjagtig samme tanke som Slush.. Den der opstilling ville give så meget mening med den trup vi råder over... Jeg synes sgu ikke vores træner formår at tilpasse sig materialet.. Den hedder 4-4-2 lige meget hvilke spillere vi råder over, og det er en skam og en stor hæmsko for vores spil.. Spillerne bliver lige præcis ikke placeret i de positioneR hvor de er bedst, når systemet går forud for alt.. Ser man på tendensen hos de store og succesfulde managers i udlandet, så er den også at de tilpasser spillestilen efter de spillere der er til rådighed.. Så kan det godt være man vil påstå at vi spiller alle mulige andre systemer end 4-4-2 når vi angriber/har bolden, men den køber jeg bare ikke helt.. Stage har således spillet kant i en 4-4-2 siden vi er kommet tilbage fra Corona-pausen, og det kan selv komiske-Ali altså ikke ændre på..

    Med tanke på vores store store skadeskvaler blandt vores angribere kan det undre at vi ikke en eneste gang har forsøgt et system med kun én angriber og så en mand mere på midten.. Særligt når vi også i mange kampe har været domineret af modstanderens 3-mandsmidtbane..
    Nu er talkombinationer jo generelt en lidt mærkelig ting, da spillerne bevæger sig over ret store områder hele tiden. Men det er da lidt underligt, at du ikke vil anerkende, at vi offensivt ganske ofte ligger i en formation som minder om 4231. Vores kanter ligger ofte langt fremme, ligesom vores ene angriber (bedst illustreret med Wind) ofte trækker ned i mellemrummet mellem modstandernes forsvar og midtbane.

    Jeg synes du tager fejl omkring Ståles evne til at tilpasse sig spillerne. Hvis man ser på spillertyper i hans mange år, så er spillestilen netop tilpasse typerne. Det kan du f.eks. så på rollerne til backs, på rollerne til kanterne men også i spillestil f.eks. i de år, hvor angriberne hed Cornor/Santander kontra når de hed Nordstrand/Santin. Du har ret i, at den store overordnede ramme med zoneforsvar og 442 defensivt er meget det samme. Men mon ikke nogle af disse grundprincipper netop er en stor del af vores succes i Europa.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Jeg vil bare gerne undgå skader i næste sæson, ihvertfald så vidt muligt til de bærende spillere og så få noget kontinuitet ind i startopstillingen. Vi har siden den famøse Brøndby kamp med Fischers to mål, spillet 13 kampe i Superligaen. heraf har vi haft 10(!!!!) forskellige startopstillinger. Så jeg synes faktisk ikke det er så mærkeligt, at vi har haft svært ved at spille ordenligt sammen.

    Det er kun Kalle og Falk der har spillet alle kampe fra start (Falk har spillet 3 forskellige positioner og startet 8 på midten, 4 fra venstre kant og 1 på højre kant). Nelsson og Zeca har misset en startopstilling hver. Varela, Bjelland, Bengtsson og Biel har spillet 11 kampe fra start, Stage har 10, hvoraf 5 er fra midt og 5 fra kanten. Daramy har spillet 9 kampe i alt, 6 som angriber og 3 fra kanten. Kaufmann har 7 starter, Santos har 6 starter.
    Og så har vi startet med N'Doye, Papa, Fischer, Oviedo, Bartolec, Pieros og Thomsen under 5 gange hver, så ialt 19 spillere har været benyttet i startopstillingen siden 1. December

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser

    Så grundlæggende:

    UD: Sotte, Ragnar, Bengtsson, Oviedo, Thomsen, Santos, N'Doye.

    IND: En stopper, en venstre back, en central midtbane, en kantspiller, en stor forward.
    Udover din hovedløse forelskelse i Bendtner - som af så mange åbenlyse årsager ikke giver mening - er jeg enig i ovenstående.

    * Hvis N'Doye kan spille, giver det mening at holde ham, og droppe angriber-indkøb.

    * Jeg kan også være med på at lade Bengtsson blive som backup til Boile, og droppe venstreback-købet.

    * Jeg tror ikke budgettet er voldsomt i år, så nok også farvel til køb af en central midt. Vi har Falk / Zeca og ok alternativer i Mudra og Stage.

    Stopperen (som gerne må være Zanka) og ja, gerne en kant, som giver Fischer, Biel, (Daramy), (Stage) kamp til stregen. Grundet skader, skal denne nok få masser af spilletid.

    Det betyder ca 4 spillere ud, og 2 høj kvalitetsspillere ind. Man kan være bekymret for bredden, ja, men det er simpelthen ikke realistisk at erstatte alle spillere én til én (hvis det skal være kvalitet i hvert fald).

    Hvordan ser kontrakterne med Lüftner og Matic egentlig ud?

    Zan

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser

    Hvordan ser kontrakterne med Lüftner og Matic egentlig ud?

    Matic har vi kontrakt med til juni 2021. APOEL har vist ikke været vildt begejstrede for ham, så vi skal prøve at afsætte ham til anden side. Han er blevet 30, og det bliver vel i omegnen af 0 kroner, han indbringer.

    Lüftner har kontrakt til juni 2022 og har forlænget lejeaftalen med Omonia til juni 2021.
    HIC SUNT LEONES

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Målmænd:
    Johnsson, Gryteburst og Andersen er fint. Gryteburst kan dog sælges, hvis man har en god erstatning og vi alt i alt tjener penge og/eller spare lønudgifter

    Venstre back:
    Boilesen/Bengtsson er ret habilt og Oviedo må så finde nye græsgange. Usandsynligt at Bengtsson ryger, men så ville den hedde Boilesen/Oviedo. Stabilitet er også et nøgleord og der kan være svært at finde en bedre reserve end Bengtsson

    Høje back:
    Varela må megetgerne blive og Bartolec er i mine øjne (trods de dårlige præstationer) en god afløser. Aturlgivis kan man måske bytte ham ud og spare løn og/eller tjene penge, men det virker ikke sandsynligt. Han har trods alt kampe for Kroatien og han ville ikke være den første med indkøringsproblemer. Hvis Varela bliver solgt, så skal han godt nok oppe sig for at blive førstevalg, men jeg er rimelig tryg ved ham med Varela i truppen.

    Centralt forsvar:
    Nelsson er selvskrevet og Papa har også kvalitet nok til breddespiller (hvis han er tilfreds med den rolle). Ragnar ville jeg ikke forlænge med og så kunne det være rigtig fint at bytte Bjelland ud med Zanka, som alle andre nævner.

    Midtbanen:
    Stage, Mudrazija, Falk, Zeca, Fischer, Biel. Det er altså ret gode spillere (Stage bliver også bedre og bedre). Thomsen er nok færdig og Daramy kan hjælpe til på kanten. Et stort talent til kanten ville være velkommen eller en ny spiller i stedet for Falk, hvis han forsvinder.

    Angrebet:
    Wind, Kaufmann og Daramy. Personligt kan jeg godt lide Santos og synes sagtens han kan blive, han bidrager med energi og har i momenter vidst rigtig god teknik. N’Doye er nok færdig og et monsterkøb ville naturligvis være skønt, men hvis Wind er klar, så behøver vi egentlig ikke. Fischer kan også hjælpe til helt fremme.

    Dvs Ragnar, Oviedo, Thomsen, Matic og N’Doye ud

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ok. Så snakker vi vel mere en ren 433. Der er jeg ret tvivlende overfor, om f.eks. Biel passer ret godt ind. Som en anden skriver, så vil det hele blive meget sammenpresset på midten med tre centrale midtbanespillere og to kanter som endvidere også går ind i banen. Ellers skal kanterne bytte side, og det giver ikke så meget mening, hvis vi samtidig vil væk fra indlægsspillet.
    Nu er det jo en hypotetisk formation, men som jeg ser det er det ikke svarende til en 433. Kanterne skal selvfølgelig deltage i presset, men tanken er nok nærmere, at de ikke skal falde tilbage og hjælpe backen. Som jeg tænker det er det nærmere en 4141, hvor kanterne så har et noget højere udgangspunkt.

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Nu er det jo en hypotetisk formation, men som jeg ser det er det ikke svarende til en 433. Kanterne skal selvfølgelig deltage i presset, men tanken er nok nærmere, at de ikke skal falde tilbage og hjælpe backen. Som jeg tænker det er det nærmere en 4141, hvor kanterne så har et noget højere udgangspunkt.
    Ok. Jeg har stadig til gode at forstå, hvori fordelen i netop den opstilling skulle være, udover at kanterne ikke skal bruge helt så mange kræfter defensivt. Det ville sikkert være fint for en spiller som Fischer.
    Når det er sagt, så har jeg ærligt talt noget svært ved at se det fungere defensivt i Europa.

    Anyway, så er jeg græsk-katolsk mht hvilken opstilling vi spiller, bare den giver resultater.

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK-truppen til 20/21 sæsonen Hvilke spillere vil du gerne beholde i truppen?

    Fordelen ved den opstilling er, at man giver Mudrazija og Falk muligheden for både at kombinere sammen, hvilket vi så lidt prøver på mod FCM som en af de få positive ting fra den kamp, samtidigt med man fritager dem begge for en smule defensivt ansvar, da det kan fordeles på flere spillere. Derudover, så betyder det at Mudrazija, Falk, Fischer og Pep Biel i højere grad kan bevæge sig rundt imellem hinanden og tage hinandens positioner, når vi har bolden. Hvilket bør gøre det sværere for modstanderen at dæmme op for vores spil.

    Det betyder samtidigt, at vi ikke længere er i numerisk undertal på midten mod hold, der spiller med tre centrale midtbanespillere, hvilket både kan gøre vores presspil mere effektivt, men også bedre i stand til at lukke ned for hold, som gerne vil kombinere sig igennem.

    Formationen er desuden så fleksibel, at den nemt kan omdannes til en 4-4-1-1, hvor Falk, Fischer eller Pep Biel flyttes op som hængende angriber bag ved Jonas Wind, og kan dermed foretage løb omkring den store angriber.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. De følgende 8 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvilke spillere ser du gerne, at FCK henter hjem....
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 31.01.06, 17:52
  2. Truppen mod OB
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 02.04.05, 15:10
  3. Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.06.04, 00:16
  4. Hvilke spillere bliver udtaget til truppen mod FCN?
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 27.05.04, 10:49

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •