Side 12 af 16 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 232

Emner: Danske hold i Europa 20/21

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Udover mine allermest overdådige lovprisninger af dit hårde arbejde, så kunne jeg godt tænke mig at slynge et spørgsmål ud i luften: Hvordan er Cypern blevet så gode? Cypern er et land med godt en million indbyggere, og jeg husker at deres landshold regelmæssigt fik tæv med tenniscifre i diverse kvalifikationsrunder til europa- og verdensmesterskaberne i 90'erne. Udover Pieros kan jeg ikke nævne én eneste cypriotisk fodboldspillet ved navn. Alligevel er det lykkedes de cypriotiske klubhold at spille nationen op på en 14.-plads. Selv hvis dette blot er et øjebliksbillede, og de i gennemsnit ligger/vil ligge på en 20.-plads, er det da imponerende givet landets størrelse. Er der nogen, der har forstand på nyeres tid fodboldhistorie i Cypern, specifikt hvornår de cypriotiske hold begyndte at klare sig så godt internationalt, og hvad der ligger til grund for deres succes?
    Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, men det er værd at lægge mærke til, at de to cypriotiske hold som stadig lever (Omina og Apoel) havde hhv 1 og 0 cyprioter i startopstillingen her i midtugen. I stedet var der en del portugisere og østeuropæere som f.eks. Lüftner. Det kunne næsten se ud til, at de har succes med den strategi vi prøvede omkring 16/17 med at hente spillere især på de østeuropæiske markeder, hvor priserne måske endnu er til at betale. Måske skulle vi også selv kigge lidt mere mod Portugal, hvor der kunne rende andre Zeca'er rundt i midterklubber til en fin pris.
    Sidst redigeret af k@sper : 25.09.20 kl. 11:46

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Udover mine allermest overdådige lovprisninger af dit hårde arbejde, så kunne jeg godt tænke mig at slynge et spørgsmål ud i luften: Hvordan er Cypern blevet så gode? Cypern er et land med godt en million indbyggere, og jeg husker at deres landshold regelmæssigt fik tæv med tenniscifre i diverse kvalifikationsrunder til europa- og verdensmesterskaberne i 90'erne. Udover Pieros kan jeg ikke nævne én eneste cypriotisk fodboldspillet ved navn. Alligevel er det lykkedes de cypriotiske klubhold at spille nationen op på en 14.-plads. Selv hvis dette blot er et øjebliksbillede, og de i gennemsnit ligger/vil ligge på en 20.-plads, er det da imponerende givet landets størrelse. Er der nogen, der har forstand på nyeres tid fodboldhistorie i Cypern, specifikt hvornår de cypriotiske hold begyndte at klare sig så godt internationalt, og hvad der ligger til grund for deres succes?
    Dejligt vejr og middelhavskultur kan bl.a. lokke sydamerikanske spillere til, er generelt godt for ældre spilleres fysik, og giver hjemmebanefordel i Europa.
    Forbundet straffer ikke klubber med store underskud, hvilket er normen.
    Udbredt snyd med kontrakter (https://cyprus-mail.com/2018/01/10/d...cyprus-fifpro/)
    Massivt antal udlændinge hos alle hold (klart højest af alle ligaer i Europa)
    Massivt antal ældre og rutinerede spillere, man må antage er bedre europæisk (klart ældste trupper af alle ligaer i Europa)
    Lave skatter (ingen formueskat, ingen arveskat, 35% topskat).

    I Grækenland er der massiv politisk indblanding i topfodbold, med udbredt bestikkelse og favorisering af topholdene. Måske har Cypern noget af det samme.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #168
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Dejligt vejr og middelhavskultur kan bl.a. lokke sydamerikanske spillere til, er generelt godt for ældre spilleres fysik, og giver hjemmebanefordel i Europa.
    Forbundet straffer ikke klubber med store underskud, hvilket er normen.
    Udbredt snyd med kontrakter (https://cyprus-mail.com/2018/01/10/d...cyprus-fifpro/)
    Massivt antal udlændinge hos alle hold (klart højest af alle ligaer i Europa)
    Massivt antal ældre og rutinerede spillere, man må antage er bedre europæisk (klart ældste trupper af alle ligaer i Europa)
    Lave skatter (ingen formueskat, ingen arveskat, 35% topskat).

    I Grækenland er der massiv politisk indblanding i topfodbold, med udbredt bestikkelse og favorisering af topholdene. Måske har Cypern noget af det samme.
    Og måske vigtigst af alt, der er mange rigmænd i cypriotisk fodbold med en mildest talt skidt baggrund. Jeg læste for en 5-6 års siden en engelsk artikel der beskrev ligaen som et yndet sted for kriminelle typer at hvidvaske penge. Når man samtidig ved, hvor lidt UEFA og det cypriotiske fodboldforbund gør ved den slags, ja så er det logisk at deres største klubber kan konkurrere på lønnen med klubber som FCK.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #169
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Dejligt vejr og middelhavskultur kan bl.a. lokke sydamerikanske spillere til, er generelt godt for ældre spilleres fysik, og giver hjemmebanefordel i Europa.
    Forbundet straffer ikke klubber med store underskud, hvilket er normen.
    Udbredt snyd med kontrakter (https://cyprus-mail.com/2018/01/10/d...cyprus-fifpro/)
    Massivt antal udlændinge hos alle hold (klart højest af alle ligaer i Europa)
    Massivt antal ældre og rutinerede spillere, man må antage er bedre europæisk (klart ældste trupper af alle ligaer i Europa)
    Lave skatter (ingen formueskat, ingen arveskat, 35% topskat).

    I Grækenland er der massiv politisk indblanding i topfodbold, med udbredt bestikkelse og favorisering af topholdene. Måske har Cypern noget af det samme.
    Jeg har siden fundet denne artikel på medium.com, som foretager en gennemgang af cypriotisk fodbold og peger på mange af de samme ting, som du gør.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #170
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Hvad er seneste nyt med dagens kampe? På forhånd tak:D

  10. #171
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Gårsdagens resultater i CL-kvalifikationen betyder, at såfremt FCK skulle formå at slå Rijeka ud, vil løverne være matematisk sikre på at havne i øverste seedningslag til fredagens lodtrækning til EL-gruppespillet. Men lad os nu liiige få slået en flok kroater ud først..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #172
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Gårsdagens resultater i CL-kvalifikationen betyder, at såfremt FCK skulle formå at slå Rijeka ud, vil løverne være matematisk sikre på at havne i øverste seedningslag til fredagens lodtrækning til EL-gruppespillet. Men lad os nu liiige få slået en flok kroater ud først..
    Tænkte også i fht vores landeplacering? Mente du skrev i skakten, hvad man skulle håbe på, men har glemt det?

  13. #173
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Hvis FCM skulle gå videre mod Slavia Prag, overhaler vi Cypern på 14. pladsen, og vil være max. 1.000 point efter Skotland på 13. pladsen, og max. 1.675 point efter Tyrkiet på 12. pladsen. 12. pladsen garanterer mesterholdet CL play-off, og dermed minimum EL-gruppespil, mens pokalvinderen garanteres EL play-off, og dermed minimum Conference League gruppespil.
    Ukraine på 11. pladsen vil være max. 1.975 point foran. 11. pladsen garanterer mesterholdet CL play-off, og hvis CL-vinderen er kvalificeret i forvejen, garanterer pladsen også CL-gruppespil. Herudover sikres sølvvinderen også en plads i CL-kvalen, og minimum EL play-off, og dermed minimum Conference League gruppespil.

    Men jeg kan personligt godt leve med videre avancement til Slavia Prag, da det vil betyde, at FCM får 75 mio. kr. garanteret i præmiepenge, mod 262,9 mio. kr. garanteret i præmiepenge..
    Sidst redigeret af Kiwi : 30.09.20 kl. 11:24
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  14. #174
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men jeg kan personligt godt leve med videre avancement til Slavia Prag, da det vil betyde, at FCM får 75 mio. kr. garanteret i præmiepenge, mod 262,9 mio. kr. garanteret i præmiepenge..
    Vi har skreget op omkring, at ingen andre hold bidrager til koefficienten, så man må tage det sure med det søde...

    Dog bliver det ikke kønt, da de i så fald kan hive en transferbombe op af hatten inden mandag, hvis de har lyst.

    Endnu værre er det dog, at de skal spille CL play-off om 12 måneder igen og minimum er sikret EL.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  15. #175
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Vi har skreget op omkring, at ingen andre hold bidrager til koefficienten, så man må tage det sure med det søde...
    Jeg ved ikke, hvem "vi" er. Jeg har levet skønt med, at FCM ikke har tjent absolutte formuer i europæiske turneringer i de seneste år.


  16. #176
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Jeg forventer nu også, at FCM har bedre mulighed for at bidrage til koefficienterne i Europa League, hvor modstanderne immervæk er af en anden kaliber end Champions League. Trods deres rædderlige præstationer i Europa de sidste mange år, så er de stadig to seedningsbrud fra at havne i 3. seedningslag i EL, hvis de forhåbentlig undgår at vinde i aften.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. #177
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Vi har skreget op omkring, at ingen andre hold bidrager til koefficienten, så man må tage det sure med det søde...

    Dog bliver det ikke kønt, da de i så fald kan hive en transferbombe op af hatten inden mandag, hvis de har lyst.

    Endnu værre er det dog, at de skal spille CL play-off om 12 måneder igen og minimum er sikret EL.
    Det eneste søde jeg personligt kan finde frem til er, at Slavia Prag formodes svage favoritter til at kvalificere sig grundet reglen om udebanemål. Men det kommer jo ikke til at dæmpe smerten, når Herning/Ikast fejende flot kæmper en 1-0 sejr hjem efter 0-0 ved pausen, og man skal høre om og lide under det lort i en evighed. Så langt FCK er ude i torvene, tror jeg, det kommer helt op at konkurrere med de værste fodboldoplevelser på mit personlige forfærdeligheds-meter, og jeg ville gerne give adskillige eventuelle fremtidige seedninger for, at det ikke sker.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #178
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Koebenhavn Se meddelelser
    Det eneste søde jeg personligt kan finde frem til er, at Slavia Prag formodes svage favoritter til at kvalificere sig grundet reglen om udebanemål. Men det kommer jo ikke til at dæmpe smerten, når Herning/Ikast fejende flot kæmper en 1-0 sejr hjem efter 0-0 ved pausen, og man skal høre om og lide under det lort i en evighed. Så langt FCK er ude i torvene, tror jeg, det kommer helt op at konkurrere med de værste fodboldoplevelser på mit personlige forfærdeligheds-meter, og jeg ville gerne give adskillige eventuelle fremtidige seedninger for, at det ikke sker.
    ENIG - Kan slet ikke bære tanken om FCM i CL. Og jeg frygter i øvrigt for hvad de kan få ud af alle de penge der følger med når jeg tænker transfers og investering i deres akademi.

    Jeg håber inderligt på Slavia går videre så vi ikke falder for langt bagefter på sigt....

  20. #179
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Er der mulighed for, at vi kan trække Midtjylland i EL?
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  21. #180
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Danske hold i Europa 20/21

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    Er der mulighed for, at vi kan trække Midtjylland i EL?
    Nej, to klubber fra samme forbund kan ikke trækkes i samme gruppe.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 12 af 16 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 19/20
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 352
    Sidste Meddelelse: 11.08.20, 11:00
  2. Danske hold i Europa 2016/17
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 237
    Sidste Meddelelse: 06.06.17, 14:07
  3. Danske hold i Europa 2014/15
    By tobynator in forum De lange linier
    Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 31.03.15, 11:59
  4. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •